Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että ottaa hermoon, kun mies huomauttelee mun painosta

Vierailija
16.04.2013 |

Vaikka hänen oma lapsensa on selvästi pullukka. Hän kehtaa tehdä tätä silloinkin, kun syömme lapsen kanssa pöydässä. Eli vaikka sanoo vihaisesti:  " Eikähän se yks leipä sit riittänyt" "Sä kulutat meistä vähiten, et vieppä se lautanen jo pois". Kaiken lisäksi en ole mitenkään suuriruokainen tai lihava vaan 174/63.  Hänen tyttönsä sitten nauraa näille kommenteille ja sanoo esim. *** syö liikaa. Koen tämän suoranaisena kiusaamisena. Joudun syömään päivittäin salaa. Lapsena isäni harrasti samanlaista huomauttelua. Hänellä taka.ajatuksena oli selvästi se, että hän sai ruokaa siten enemmän.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pidä puoliasi?

Vierailija
2/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä ihan hissuksiin katselet tuollaista?

Mikä teitä naisia vaivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi pliis, kenkää näille idiooteille...

Vierailija
4/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä siedät tuota miksi? Sinuna mä sanoisin ihan suoraan, että nyt loppu. Sä syöt ihan niin paljon tai vähän kuin haluat. Jos ruokaa on liian vähän, niin suosittelisin tekemään/ostamaan sitä lisää.

Vierailija
5/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ilmeisesti mies pitää mua lihavana, ja haluaa et laihtuisin. Tavatessamme painoin 57-58 kg. Mutta siitä on jo 10 vuotta aikaa....

Vierailija
6/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ilmeisesti mies pitää mua lihavana, ja haluaa et laihtuisin. Tavatessamme painoin 57-58 kg. Mutta siitä on jo 10 vuotta aikaa....

Vierailija
7/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 14:03"]

Ja sä siedät tuota miksi? Sinuna mä sanoisin ihan suoraan, että nyt loppu. Sä syöt ihan niin paljon tai vähän kuin haluat. Jos ruokaa on liian vähän, niin suosittelisin tekemään/ostamaan sitä lisää.

[/quote]

Ap. Ei siitä ei ole kyse, että olisi liian vähän ruokaa. Jos mies saisi päättää, sitä tuskin olis ollenkaan.

Vierailija
8/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Mä kohtelisin sua hyvin, rasvaisin peräaukonkin kunnolla kun paukuttaisin menemään!

Vierailija
9/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta miehen kanssa kissa pöydälle. Sano vaikka, että hänen jatkuva syömisten kyttäämisensä saattaa aiheuttaa hänen lapselleen syömishäiriön. Ja se on ihan mahdollista, vaikka miehen kommentit eivät lapselle suunnattuja olekaan.

Sinun ei myöskään tarvitse tuollaista paskaa kuunnella. Ja sanot sen tästä lähin suoraan ja selvästi aina kun mies yrittää asiasta vikistä. Postut sen jälkeen paikalta saman tien.

Vierailija
10/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että vittuako se sulle kuuluu minkä verran minä syön, tai sano että suksi vittuun ruokines.

Toisin sanoen eihän tuollaista tarvitse kenenkään kuunnellea! Minä olen jonkun kerran hermostunut ja sanonut suoraan-paukauttanut ihan päin naamaa just tuohon tyyliin ja ei ole sen jälkeen tarvinnut kertaakaan kuulla samasta asiasta.

Meillä tehosi,ja hyvin,varsinkin kun ennen olen olen lapatossuhissukka.

Vierailija
11/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies itse missä kunnossa ? En suosittele kostamista tai pään aukomista, mutta jos teillä on muuten tasapainoinen suhde, kannattaa ottaa asia puheeksi. En tarkoita tyyliin "miks aina haukut mua läskiksi??", vaan rauhoittaa tilanne : "kulta, haluaisin tänään keskustella kanssasi eräästä asiasta, sopisiko vaikka illalla?" "niin, minusta vain on tuntunut siltä, että toisinaan, ehkä huomaamattasi, huomauttelet minulle syömisestäni. Se loukkaa minua kovasti, sillä olen tyytyväinen itseeni ja toivon että sinäkin olisit tyytyväinen minuun sellaisena kuin olen. Kyllä minuakin ärsyttävät jotkin asiat sinussa, mutta olen hyväksynyt ne osaksi luonnettasi ja olemustasi. Oletko itse havainnut että toimit näin, olisikohan sille jotain syytä?" tms. mikä teidän keskustelutyyli nyt onkin.
Ellette pysty keskustelemaan, kirjoita vaikka ajatuksia avaava kirje jossa selität tuntemuksiasi syyttelemättä. Jos mies vastaa haisevasti, voit alkaa aukoa päätäsi hänen naamastaan. :D Pointti siis että kannattaa todella pitää puolensa, mutta ei välttämättä tarvitse loukata, voi olla suora mutta hienotunteinen, toisin kuin miehesi.
Jos miestäsi ihan todella häiritsee tämä asia (kuten selvästi tekee) voisi olla hyvä miettiä syytä siihen (hänen omat paino-ongelmansa, tyttären ylipainosta kertynyt huoli heijastuu sinuun, yleinen masentuneisuus tai ärsyyntyneisyys, jne...). Mitäpä jos ehdottaisit sitten lopuksi, että olet valmis kompromissiin, jossa molemmat panostaisivat ulkonäköönsä? Kävisitte koko perheen kesken lenkeillä, lapsi mukana, tai vain aikuisten omaa aikaa ?

Vierailija
12/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 14:10"]

[/quote]

Niin? Miksi sä suostut kuuntelemaan sitä? 

Vierailija
13/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen muutaman kilon painonnousu kymmenessä vuodessa on ihan marginaalinen. Periaatteessa olet samassa kuosissa kuin silloinkin. 

Vierailija
14/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mies on ihan normimitoissa, ja työnsä vuoksi ihan timmikin. Mutta olen kanssa miettinyt, että miestä ehkä hermostuttaakin se, että hänen tyttönsä on selkeästi pullukka, mutta ei halua sanoa tätä hänelle. Eli hän kohdistää ärsyynymisensä minuun, ja tätä kautta tyttöönsä. Lapsi on kohta 12 vuotias, ja minusta hän kyllä tiedostaa jo tämän asian jotenkin.

Vierailija
15/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 14:26"]

Tuollainen muutaman kilon painonnousu kymmenessä vuodessa on ihan marginaalinen. Periaatteessa olet samassa kuosissa kuin silloinkin. 

[/quote]

Sitäpaitsi tuo alkuperäinen paino oli vain himpun verran normaalipainon puolella, eli alipaino oli tosi lähellä. Nykyisellä painolla BMI on alle 21, mikä ei minkään mittarin mukaan (paitsi syömishäiriön) voi olla liikaa, vaan luultavasti terveellisempi, kuin aiempi paino.

Vierailija
16/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista; puhukaa asiasta. 12-vuotiasta tyttöä en suosittelisi laihduttamaan, mutta mitä jos menisitte vaikka yhdessä uimaan, lenkeille, luistelemaan, hiihtämään, jne? Opettaisitte tytölle terveitä elämäntapoja. Tytön painokäyrä tulee muutenkin varmaan laskemaan kun murrosiän kasvupyrähdys tulee kohdalle. Nuo terveet elämäntavat kantavat pidemmälle kuin laihdutus.

Vierailija
17/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Asia ei minua varmasti ahdistaisikkaan, jos olisin laihtumisen tarpeessa, mutta nyt tuo on aivan aiheetonta. Ja vaikuttaa kyllä itsetuntooni. Lapsen ylipaino tuntuu olevan miehelle arka asia. koska siitä hän ei puhu. Tai sitten hän hyväksyy sen omalla tavallaan.

Vierailija
18/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pullukka 12-vuotiaana ja sain tästä kuullakin perheenjäseneltä, muistan sen ikuisesti. Kuitenkin siirtyessäni yläasteelle laihduin ihan itsestään, kun rasvat siirtyivät rintoihin ja lantiolle. Samaa mieltä siis edellisen vastaajan kanssa, että ei ehkä kannata ruveta laihduttamaan mutta liikkumaan kyllä.

Vierailija
19/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 14:40"]

Yksinkertaista; puhukaa asiasta. 12-vuotiasta tyttöä en suosittelisi laihduttamaan, mutta mitä jos menisitte vaikka yhdessä uimaan, lenkeille, luistelemaan, hiihtämään, jne? Opettaisitte tytölle terveitä elämäntapoja. Tytön painokäyrä tulee muutenkin varmaan laskemaan kun murrosiän kasvupyrähdys tulee kohdalle. Nuo terveet elämäntavat kantavat pidemmälle kuin laihdutus.

[/quote]

Ap. Ainut urheiluun liittyvä asia jota olemme saaneet tytön enään pariin vuoteen tekemään, on luistelu. Ja  tämän talven perusteella sekin näyttäis olevan hänen osaltaan jäämässä. Tuon ikäisiä ei urheilu tunnu kiinnostavan. Netti, netti, netti....

Vierailija
20/28 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakaan sun ei pitäisijoutua kuuntelemaan tuollaista. Pidä puolesi.