Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alanko persuuntua?

Vierailija
01.07.2020 |

Olen aina pitänyt itseäni liberaalina ja tasa-arvoa kannattavana ihmisenä. Ei ole häirinnyt Pride-viikot eikä sateenkaariliput. Ei myöskään eri kulttuurit. Mutta nyt on alettu puhua hallituksessa intersektionaalisesta feminismistä, BLM villitsee väkeä, patsaita kaadellaan jne. Ja tämä kaikki alkaa tökkiä ihan todella! Eikö ole järkevää vaihtoehtoa enää jota äänestää? Onko persut ainoa?

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin vihervasemmistolaisen puolueen, joka ei pakota feminismiä eikä liiallista maahanuuttoa. Kannatan sosiaalivaltiota, jossa valtio verottaa rankasti rikkaita, ja tällä kustannetaan palveluja muille. Kannatan perustuloakin (eli en kannata demareita, jotka on täys rosvoja ja taloudellisen epätasa-arvon kannattajia). Lisäksi kannatan kovia ilmastotoimia; tehtaat ja kerskakuluttajat kuriin ympäri maailman.

En kuitenkaan voi kannattaa kulttuurimarxilaisuutta, ja koska vihervasemmisto ei ole enää mitään muuta kuin kulttuurimarxilaisuutta, minulle ei ole puoluetta mitä äänestää.

Palkan mukaan minun kannattaisi kai äänestää kokoomusta, mutta vihaan kokoomusrouvia sen verran syvästi, että ei pysty.

M/40

Tämä tuloerojen tasoitus alkaa olla aika epäreilua, kun monella työssäkäyvällä ja vapaaehtoisesti pitkäaikaistyöttömällä käytännössä sama elintaso. Voisiko joku teistä viisaista kertoa, millä perustelette tämän työssäkäyvälle?  Sosiaaliturva on hyvä asia niin kauan, kun kukaan ei käytä sitä hyväksi ja työssäkäymättömyys ole mikään vapaaehtoinen valinta. Nykyisellään olisin valmis jopa äänestämään kokoomusta, jotta lopettaisivat tämän lusmuilun. Huono puoli siinä on se, että kokoomus heikentäisi myös työssäkäynnin ehtoja. Ehkä persuunnun myös, ei kai ole muuta vaihtoehtoa...

Vierailija
122/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko modet kahvitauolla, kun ketju on päässyt näinkin pitkälle? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut taitaa tosiaan olla ainoa puolue joka vastustaa tätä nykyhulluutta. Muistakaa äänestää oikein tai koko Suomi on menetetty.

Persuthan ne niitä hulluja on Hankamäkineen, Hakkaraisineen ja Halla-ahoineen. Kaikista huonoin vaihtoehto. Normaali-ihmiselle ei ole järkevää puiluetta.

Vierailija
124/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse persuunnuin siinä 2010 paikkeilla kun SDPstä tuli selkästi viherpuolue. Sen sijaan että puolustaisivat duunareitta ja vähäosaisia, SDP:ltä alkoikin tulla kaikenlaisia ilmastoveroja, kuritttivat vähäosaisia autoilijoita, keskittyivät kaikenlaistan vähemmistöjen ja vierasla***ien auttamiseen ja tavalliset suomalaiset ja duunarit unohtui.

Vierailija
125/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaaliset feministit, BLM ja kaikki muut ilmiöt eivät yhdessäkään ole yhtä hulluja kuin Hankamäen ihmisvihamieliset, mielisairaat töräytykset.

Vierailija
126/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaissa tuntuu olevan suuntaus että valkoisen miehen taakkaa pitää vaan lisätä. Miten ihmeessä nykyajan valkoinen mies on missään vastuussa siitä mitä Afrikassa tapahtui 1700- ja 1800-luvuilla? Miksi ainakaan suomalainen mies on siihen mitenkään syyllinen? Hallitus menee mukaan BLM höpötyksen jne jonka tarkoitus on vaan lisätä valkoisen miehen taakkaa ja häpeää!

Naurattava uhriutumista!

Vierailija
127/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka kaikkien monimutkaisten tukien sijaan olisi hyvä alku uudelle. Ei tarvis rikkaan eikä köyhän valittaa kuinka riistetään. 

Vierailija
128/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perinteiset isot puolueet, eli Kokoomus, SDP ja Keskusta, vähän järkiintyisivät, niin asia olisi sillä korjattu. Kokoomukseen Rydmanin linja. Vihreät eivät haitanneet vaan vain naurattivat joskus parikymmentä vuotta sitten kun olivat vain harmittomien hullujen pikkujoukko. Mutta eipä niitä ole voinut järjissään oleva moraalinen ja tasa-arvoa kannattava ihminen äänestää enää ikuisuuksiin. Haavisto ja Ohisalo onneksi sössivät niin huolella että suurin osa tajuaa tämän viimeistään nyt.

Moraalinen ja tasa-arvoa kannattava ihminen voi kuitenkin äänestää perussuomalaisia rikollisia ja öyhöttäjiä eduskuntaan? Muista puolueista puhumattakaan. Oikeasti moraaliselle ja tasa-arvoa kannattavalle Suomessa on 0 puoluetta, jota kannattaa äänestää.

Vierailija
129/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaaliset feministit, BLM ja kaikki muut ilmiöt eivät yhdessäkään ole yhtä hulluja kuin Hankamäen ihmisvihamieliset, mielisairaat töräytykset.

Nimenomaan. Isänmaallisena ihmisenä en hyväksy, että Hankamäki haukkuu ja solvaa suomalaisia naisia, miehiä, tyttöjä ja poikia. Kuvottava ukko.

Vierailija
130/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://mobile.twitter.com/turtiainenano/status/1278204475694604288?s=21

Työttömänä kannattaa aina äänestää persloisia.

Persloinen kiittää viemällä sinun äänioikeutesi.

Perssuolinkainen pienen ja köyhän ihmisen puolesta.

Esimerkki vihapuheesta ja rasizmista yli puolta miljoonaa Perussuomalaista kohtaan.

Vierailija
131/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet liberaali ja tasa-arvoa kannattava ihminen, niin kannatat kyllä myös BLM:ää ja intersektionaalista feminismiä. Jälkimmäinen kuulostaa ehkä turhan hienostelevalta sanalta, mutta itse asia on hyvä ja hallituksen uuden tasa-arvo-ohjelman ydin. Ohjelma on todella hyvä! Kannattaa lukea kokonaisuudessaan täältä: https://valtioneuvosto.fi/documents/1271139/20825107/Valtioneuvoston_pe…

Kerro miten tuo ohjelma parantaa miesten asemaa? En löytänyt yhtään kohtaa vaan oli kuin hallituksen oma Hankamäen kirja joka on tosin hallitusohjelmassa. Pelkkää misandriaa vain.

Ai puolustellaanko siellä miesten r**skauksia ja vähätellään heidän kokemaansa seksuaalista ahdistelua? Haukutaanko heitä h*oriksi ha pihtareiksi? Paskaahan tuo ohjelma on mutta ei lähellekään niin jäätävää oaskaa kuin Hankamäen kirja.

ohis

Vierailija
132/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun naurattaa nämä persujen aloitukset :D Vauva fi lehti lopetetaan, tässä menee taas yksi persujen propagandakanava tukkeeseen. Jää vaan se FRII vai Avan räikeänpinkki tekstikanava jolle voi tuutata persu elämäntuskaansa kun vääränväriset vaan ympärillä lisääntyy ja Eskimot haviää pakastealtaasta ja muutenkin kaikki hyvät asiat ja tasa-arvo maailmassa vituttaa!

Vierailija
133/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuratkaa suomalaisia BLM-aktivisteja etenkin Twitterissä ja etenkin ulkomaalaisia ja ulkomaalaistaustaisia, niin huomaatte, että ovat ihan pihalla kaikesta ja haluavat selvästi myös kyykyttää suomalaisia intersektionaalisen uhristatuksen avulla + poliittinen pyrky, mikä toimiikin varsinkin vihervasemmistossa.

Kantasuomalaiset tukijansakin ihan pihalla, nuolemassa jokaisen ulkomaalaisen self made aktivistin takalistoa kieli ruskeana.

Eräs maaha nmuut taja ystäväni kommentoi yhteen suomalaista rasismia koskevaan keskusteluun, ettei itse ole koskaan kohdannut raziztmia Suomessa, vaan kokee olonsa tervetulleeksi ja kotoisaksi suomalaisessa kulttuurissa. Hän pohti myös oman integroitumisensa - ja etenkin HALUNSA integroitua - vaikutusta kokemukseensa ja mainitsi muutaman esimerkin suomen kielen kursseilla sekä työpaikoilla kohtaamistaan maaha nmuut tajista ja pako laisi sta, jotka eivät edes yrittäneet oppia tai sopeutua, vaan vaikka siellä kielitunnilla olivat vain puhelimella, eivät suostuneet tekemään tehtäviä tai mölisivät keskenään, itsekkäästi opetusta häiriten. Kommentin seurauksena tämä ystäväni savustettiin ulos ko. keskustelusta ja haukuttiin itse raziztiksi ja ”valkoisen suomalaisen hännystelijäksi” :-D

Edes ”rodullistetut” eivät siis saa kertoa kokemuksiaan tai mielipiteitään, jos ne eivät ole ”oikeita”.

Ps. Ihan vi tun naurettavaa tämä palstan sensuuri, viestejä pitää alkaa koodittamaan että ne saa edes läpi.

Vierailija
134/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä palstasta on tullut persujen vaalikanava. Kai ne käyttää nykyään samoja keinoja kuin muutkin, eli trollausta. Kai se tulee halvemmaksi kuin ostaa mainosaikaa.

Jos käynnistää kännykän välillä uudestaan, saa annettua itselleen vaikka 100 yläpeukkua, joten älkää uskoko, että enemmistö ajattelisi noin.

Mitä olen ihmisiä niin elävässä elämässä kuin internetin ihmeellisessä maailmassa kuunnellut, niin monet ovat tosiaankin alkaneet kyseenalaistaa vasemmistolaista politiikkaa. Muiden muassa itsellenikin kävi näin pari vuotta sitten. Olin aikaisemmin erittäin liberaali, mutta tutustuttuani henkilökohtaisesti eräisiin vuonna 2015 Suomeen saapuneisiin "pakolaisiin" aloin ajatella asioita kriittisemmin.

Tällä hetkellä valkoisia haukutaan, sorretaan ja vainotaan jo lähes samalla tavalla kuin juutalaisia ja mustia aikoinaan. Tätähän BLM-liike haluaakin: kostoa. Ihmeellisintä asiassa on, että valkoisiakin on lähtenyt mukaan julistamaan rasistista sanomaa valkoisia vastaan. Melkoinen paradoksi. Hieman uskoa tämän sekasortoisen tilanteen selättämiseksi tuo esimerkiksi tämä video, joka osoittaa, että BLM-kannattajatkaan eivät saa tehdä ja sanoa ihan mitä tahansa: https://nypost.com/2020/07/01/harvard-grad-claira-janover-lost-deloitte… Jos vihapuheesta puhutaan, sääntöjen täytyy olla samat kaikille.

Vierailija
135/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä palstasta on tullut persujen vaalikanava. Kai ne käyttää nykyään samoja keinoja kuin muutkin, eli trollausta. Kai se tulee halvemmaksi kuin ostaa mainosaikaa.

Jos käynnistää kännykän välillä uudestaan, saa annettua itselleen vaikka 100 yläpeukkua, joten älkää uskoko, että enemmistö ajattelisi noin.

Mitä olen ihmisiä niin elävässä elämässä kuin internetin ihmeellisessä maailmassa kuunnellut, niin monet ovat tosiaankin alkaneet kyseenalaistaa vasemmistolaista politiikkaa. Muiden muassa itsellenikin kävi näin pari vuotta sitten. Olin aikaisemmin erittäin liberaali, mutta tutustuttuani henkilökohtaisesti eräisiin vuonna 2015 Suomeen saapuneisiin "pakolaisiin" aloin ajatella asioita kriittisemmin.

Tällä hetkellä valkoisia haukutaan, sorretaan ja vainotaan jo lähes samalla tavalla kuin juutalaisia ja mustia aikoinaan. Tätähän BLM-liike haluaakin: kostoa. Ihmeellisintä asiassa on, että valkoisiakin on lähtenyt mukaan julistamaan rasistista sanomaa valkoisia vastaan. Melkoinen paradoksi. Hieman uskoa tämän sekasortoisen tilanteen selättämiseksi tuo esimerkiksi tämä video, joka osoittaa, että BLM-kannattajatkaan eivät saa tehdä ja sanoa ihan mitä tahansa: https://nypost.com/2020/07/01/harvard-grad-claira-janover-lost-deloitte… Jos vihapuheesta puhutaan, sääntöjen täytyy olla samat kaikille.

Tyypillinen persuolio narratiivi. Ennen olin homo jolla oli musta seksiorja, mutta nyt olen herännyt ja alkanut ajatella omilla aivoilla ja tajusin miten minun koko akateemisen perheen tulee äänestämän persuja... hei ihan oikeesti.

Vierailija
136/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut taitaa tosiaan olla ainoa puolue joka vastustaa tätä nykyhulluutta. Muistakaa äänestää oikein tai koko Suomi on menetetty.

Bullshit persut on maksettu oppositio. Halla-aho on appiukkonsa kautta korkealla vapaamuurari hierarkiassa ja on sitä myöten mukana väestön vaihto salaliitossa.

Vierailija
137/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä persuuntumiskehitys alkoi 2011, kun yhteiskunnallinen vastakkainasettelu kiihtyi ja aloin samaan aikaan kyseenalaistaa näkemyksiäni. Vihreitä äänestin viimeisen kerran 2015. Siitä eteenpäin kaikissa vaaleissa persuja. Olin ennen töissä julkisen sektorin monikulttuurisuushommissa, mutta oli pakko hakeutua toisenlaisiin tehtäviin. Niitä, jotka ajattelevat samoin kuin minä kutsutaan usein "pahoiksi" ja "radikaaleiksi". Miettikää vastapainoksi, mitä "hyvää" tai "maltillista" on niissä tavoitteissa, joita lopputuloksen tasa-arvofanaattiset suvaitsevaiset nykyisin ajavat.

Vierailija
138/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut taas ringissä imee toistensa pippeleitä. Sitä ne tykkää tehdä päivät pitkät ympäri nettiä kaikkialla. Aina persut imemässä toistensa pippeleitä. No kiva jos ne sillä saavat elämäänsä tarkoituksen.

Te teette ahkerasti myyräntyötä persujen eteen ulosannillanne.

Samoin te suvaccien ja maahan tulleiden... just saying.

Vierailija
139/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Isänmaallisena ihmisenä en hyväksy, että Hankamäki haukkuu ja solvaa suomalaisia naisia, miehiä, tyttöjä ja poikia. Kuvottava ukko.

Ihan sama miten tämän yritätte kääntää, Hankamäki on myös ottanut kirjoituksistaan vastuun itselleen, joten tuo intersektionaalinen feminismi sonta ei mene läpi, vaikka miten solvaisitte.

Vierailija
140/195 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä persuuntumiskehitys alkoi 2011, kun yhteiskunnallinen vastakkainasettelu kiihtyi ja aloin samaan aikaan kyseenalaistaa näkemyksiäni. Vihreitä äänestin viimeisen kerran 2015. Siitä eteenpäin kaikissa vaaleissa persuja. Olin ennen töissä julkisen sektorin monikulttuurisuushommissa, mutta oli pakko hakeutua toisenlaisiin tehtäviin. Niitä, jotka ajattelevat samoin kuin minä kutsutaan usein "pahoiksi" ja "radikaaleiksi". Miettikää vastapainoksi, mitä "hyvää" tai "maltillista" on niissä tavoitteissa, joita lopputuloksen tasa-arvofanaattiset suvaitsevaiset nykyisin ajavat.

Melkein uskoin.... not.