Tähdet, tähdet 2020 Official
Uudet kisaajat julkistettu: Suvi Teräsniska, Tommi Läntinen, Mikko Harju, ABREU, Konsta Hietanen, Hanna Pakarinen, Leo Stillman, Pandora, HesaÄijä ja Katri Ylander. Tuomaristossa Anni Hautala + Mikko Kuustonen + vaihtuva henkilö. Juontaja Heikki Paasonen.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006558118.html
Kommentit (7209)
Vierailija kirjoitti:
Konstan esitys oli kova, mutta siitä jäi puuttumaan tuolle aarialle ominainen herkkyys. Jos sitä olisi saanut mukaan edes ripauksen, olisi voinut kyynelkin tirahtaa silmään.
Mä rakastin etenkin sitä kohtaa, missä hän oli eka laulanut korkealta ja kovaa ja sitten tulee se
"quando la luce" -kohta, missä hän lucen kohdalla pehmentää ja alentaa ääntään todella kauniisti. Mulla tuli viimestään sillon kyynel silmään.
Voi, tämä on upea ohjelma nyt kun taas genret ovat mukana. Esiin voi päästä tällainen Konstan tapainen kaveri, joka on tehnyt musiikkia ja keikkoja koko ikänsä, muttei lapsitähtiuran jälkeen ole ollut julkisuudessa esillä laulajana. Nyt hän voi näyttää taitonsa suurelle yleisölle. Tai sitten Tommin tapainen kaiken kokenut muusikko, joka pääsee kokeilemaan eri musiikkilajeja ja mitä ilmeisimmin nauttii niistä täysin siemauksin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut sitä mieltä, että Suvilla on hyvä ääni. Mutta miksi hän ei käytä sitä kokonaan ja kunnolla? Tänään lauleli taas pikkusievästi, kun olisi pitänyt heittäytyä kuten Hanna tai laulaa kauniisti kuten Anna. Tommi yritti tosissaan, ja Konsta käyttää aina kaiken käytettävissä olevan taitonsa ja energiansa esityksissä.
Täsmälleen samaa mieltä!
Ei Konstasta tarvitse tykätä tai pitää, mutta ei kai kukaan voi kieltää sitä, että hän on kyllä melkosen lahjakas ja muuntautumiskykyinen kaveri. Hän on joka viikko sulautunut genreen hienosti ja vakuuttavasti. Jos ei aina ole ollut paras, niin kärjessä silti joka kerta. Minusta on aika uskomatonta, ettei hänellä ole näyttelijän tai muusikon koulutusta ja hän silti sulautuu tuolla tavalla genreen kuin genreen, heittäytyy ja laulaa vielä hyvin. No, kuten Lillikin sanoi, niin luonnonlahjakkuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konstan esitys oli kova, mutta siitä jäi puuttumaan tuolle aarialle ominainen herkkyys. Jos sitä olisi saanut mukaan edes ripauksen, olisi voinut kyynelkin tirahtaa silmään.
Mä rakastin etenkin sitä kohtaa, missä hän oli eka laulanut korkealta ja kovaa ja sitten tulee se
"quando la luce" -kohta, missä hän lucen kohdalla pehmentää ja alentaa ääntään todella kauniisti. Mulla tuli viimestään sillon kyynel silmään.
Kyllä, tuo kohta oli minustakin aivan upea, kaiken muun lisäksi.
Tässä oopperajaksossa voisi olla hyvä, että olisi tuotu esiin jokaisen biisin taustalla oleva tarina.
Annan esityksessä soi joku soitin kauniisti, mikähän se on? Joku harppu?
Mulla on ehkä huono huumorintaju, mutta naurattaa kyllä Kuustosen Mikon heitot välillä :D
Vierailija kirjoitti:
Annan esityksessä soi joku soitin kauniisti, mikähän se on? Joku harppu?
Taisi olla cembalo.
Ehkä nyt selvisi viimeistään tämän esityksen myötä ihmettelijöille, miksi Konsta on ollut ja on niin puhuttu ja kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut sitä mieltä, että Suvilla on hyvä ääni. Mutta miksi hän ei käytä sitä kokonaan ja kunnolla? Tänään lauleli taas pikkusievästi, kun olisi pitänyt heittäytyä kuten Hanna tai laulaa kauniisti kuten Anna. Tommi yritti tosissaan, ja Konsta käyttää aina kaiken käytettävissä olevan taitonsa ja energiansa esityksissä.
Täsmälleen samaa mieltä!
Minäkin olen samaa mieltä. Jäi oikein harmittamaan tänään Suvin takia, kun hänen äänellään olisi varmasti ollut mahdollisuuksia vetää oikein hienostikin oopperaa.
”Mä tykkäsin, must on kiinnostavaa”.... nää Kuustosen ja Hautalan kommentit...
Selasin näitä listoja täällä ja ne on muuten samanlaisia, mutta Tommin paikka vaan vaihtelee.
(Ne kaikki mainitut listat)
Aika selvä kuvio paremmuus järjestyksestä.
Olin yllättynyt, että kaikilla laulajilla Konstaa lukuun ottamatta oli niin suuria teknisiä ongelmia laulussa. Annalla, Suvilla ja Päivillä oli äänelliset hetkensä, mutta Konstaa lukuun ottamatta kaikki kuulostivat pitkälti pikkutytöiltä ja -pojilta. Siltä kuulostetaan teini-ikäisenä, kun otetaan ensimmäisiä klassisen laulun tunteja. Konsta oli tänään ainoa, joka oli ymmärtänyt oopperalaulun fyysisyyden. Hengitys toimi ja ääni pysyi kropassa. Ammattitasoinen veto se ei ollut, mutta viikossa ei sellaista keneltäkään voi odottaa. Diandra pääsi ekalla kaudella lähelle ammattilaistasoa oopperajaksossa.
Suurin osa yleisöstä ei ymmärrä oopperasta tai laulamisesta muutenkaan mitään. Harva äänestää tai arvostelee musiikillisin perustein. Nauratti, kun joku Twitter-kommentti tms. lävähti Suvin esityksen jälkeen ruutuun. Että kovasti Pariisin tunnelmaan vei Suvin esitys, mutta ei siitä italialainen ooppera tullut mieleen. Mutta Suvin aaria olikin Bizet'n Carmenista. Se on ranskalainen ooppera, jonka tarina sijoittuu Espanjaan. Jännästi tuolla aiemmilla sivuilla kysyttiin, miksei Suvilla ollut korkokenkiä. :D Veikkaan siksi, että ne eivät kuulu Carmenin rooliin.
Mä olisin kuunnellut mielenkiinnolla Annaa vielä ensi viikolla, mutta enää ei auta itku markkinoilla. Konstan vakavuuteen vielä: ottaa kilpailun tosissaan ja kaikki kommentit vastaan nöyrin mielin. Siitä johtunee "tosikkomainen" käytös. Omasta mielestäni aika tyylikästä verrattuna Annan "mä tarviin tän ruutuajan" -heittoon.
Konstalle mikään musiikin tyylilaji ei näytä olevan ongelma. Se on kyllä todella erikoista jos nyt ei ala tippua tarjousta levy-yhtiöiltä. Konsta ansaitsee päästä huipulle. Konstan omat biisit ovat hyvin yksinkertaisia, mutta tuolla budjetilla on vaikeaa saada mitään hittibiisiä aikaiseksi. Mutta jos saisi levy-yhtiön taustalle, niin Konstalla olisi kaikki avaimet menestykseen.
Täällähän pari tyyppiä arvosteli muuten aika kärkkäästi Konstaa (jotain, että kuulee jopa puheesta, kuinka tekniikka on surkeaa eikä me "fanaatikot kestetä totuutta"…?) ennen sunnuntaita. No, tällä vedolla pisti viimestään jauhot suuhun. Ei todellakaan ole helppo aaria ja tuollaisen tunteen ja voiman saaminen siihen ei ole mikään pikkujuttu. Etenkin laulajalla, jolla ei ole muusikon koulutusta eikä ole klassisen laulun taustaa, niin tuo on melkoinen suoritus.
Konstan vedolla on kohta 900 tykkäystä Nelosen sivuilla. Seuraavaksi eniten on Suvilla (112) ja Annalla (102) Että kyllä Konstasta pitää muutkin kuin vain joku yksi tyyppi täällä.
Oli muuten eka kerta kun jakson vikana esiintynyt ei ollut kolmen vähiten ääniä saaneen joukossa. (Ellei kolmatta jaksoa lasketa, kun sen jakson pudotuksiin vaikutti kolmen viikon äänet). Tosin Konstan esitys oli niin upea että varmaan sai paljon ääniä lyhyessäkin ajassa.
Suomen iskelmätaivaallahan on selkeästi tilaa komealle naisten päiväunelle. koska ykköstähti taitaa tällä hetkellä puuttua. Hyviä naisartisteja meillä on ja lisää tulee, nuoria miehiä taitaa kiinnostaa enemmän räppääminen kuin laulaminen. Juha Tapio on tauolla, Sillanpää on tauolla. Lauri Tähkä on vanhaa kaartia. Arttu Wiskari on sellainen koko perheen rallattelija.
Paras oli säästetty viimeiseksi. Harmi ettei liveyleisöä ollut, joka olisi saanut nauttia tästä.