Tähdet, tähdet 2020 Official
Uudet kisaajat julkistettu: Suvi Teräsniska, Tommi Läntinen, Mikko Harju, ABREU, Konsta Hietanen, Hanna Pakarinen, Leo Stillman, Pandora, HesaÄijä ja Katri Ylander. Tuomaristossa Anni Hautala + Mikko Kuustonen + vaihtuva henkilö. Juontaja Heikki Paasonen.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006558118.html
Kommentit (7209)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuo nihkeys Konstaa kohtaan johtua osin siitä, että on kilpailevalla kanavalla näyttelemässä? Vai odotetaanko häneltä niin paljon, että täytyy keksiä jotain epäolennaisia juttuja? Näin katsojana ainakin Konsta viihdytti mua parhaiten ja teki isoimman vaikutuksen.
Jotenkin tuntuu, että vaikka Konsta on melkein ylivoimainen, niin silti tuomarit yrittävät väkisin kuitenkin koko ajan keksiä kritisoitavaa. Sitten kehuvat maasta taivaaseen jotain nelosen oman artistin esitystä.
Eunole ihan varma haluavatko tuomarit että alkuperäisiä esityksiä imitoidaan, vai sitä, että tehdään oman näköinen versio. Välillä kehutaan imitaatiota ja välillä sitä että kilpailija teki omanlaisensa version 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vaan sanon, että kyllä oli eilen raskas sunnuntai-ilta. Ensin piti katsoa TT ja sen jälkeen loputtoman pitkä BB. Ja lopuksi piti vielä miettiä, että olisiko sittenkin pitänyt katsoa TTK ja jäikö mitään tärkeää näkemättä.
Jos ip-lehtiä on uskominen, TTK on tärkeämpi ja arvostetumpi kilpailu. Siitä kirjoitetaan ummet ja lammet, laulukisasta hädin tuskin muistetaan mainita, kuka putosi.
Mä katon TT nyt ja TTK:n sitten myöhemmin, ainakin niin kauan kun Konsta on mukana kisassa. :P
Sama juttu mulla 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vaan sanon, että kyllä oli eilen raskas sunnuntai-ilta. Ensin piti katsoa TT ja sen jälkeen loputtoman pitkä BB. Ja lopuksi piti vielä miettiä, että olisiko sittenkin pitänyt katsoa TTK ja jäikö mitään tärkeää näkemättä.
Jos ip-lehtiä on uskominen, TTK on tärkeämpi ja arvostetumpi kilpailu. Siitä kirjoitetaan ummet ja lammet, laulukisasta hädin tuskin muistetaan mainita, kuka putosi.
Mä katon TT nyt ja TTK:n sitten myöhemmin, ainakin niin kauan kun Konsta on mukana kisassa. :P
Samoin, mutta ei Konstan takia.
Katson ttk:n nauhalta, koska voi kelata mainokset ja turhat löpinät pois eli voi katsoa pelkät tanssit ja tuomareitten pisteet :D
Todella kummallista, et hehkutettiin Abreuta. Laulajan ammattitaitoa on liikuttaa kuulijat ja pysyä silti itse aina tyynenä ja laulun päällä. Abreu väänsi itkua itse ja sortui todella amatöörimaisesti, mitten silti tuntenut kuulijana mitään (ja olen niitä, jotka itkevät suunnilleen nenäliinamainokselle).
Sanomamafia kaikkine lonkeroineen on todellinen uhka Suomen musiikkitarjonnalle, ja kohta tuon väkisinmarkkinointinsa myötä jopa itselleen, kun kaikki tietää mitä on tulossa muttei jaksa enää ostaa.
Katsoin nyt jakson. Parhaiten brittipop-genrestä suoriutui mielestäni Hanna, Konsta, Päivi, Katri ja Suvi. Ja nostan tähän myös yllättäen Mikon, koska tällä kertaa oli vähän enemmän heittäytymistä, hyvä stailaus ja Blurin näköinen lavaylöspano.
Tommi ja Anna sitä vastoin eivät onnistuneet viemään minua autenttiseen brittipopin maailmaan. Molemmat kappaleet oli tuoreemmasta päästä kuin muut. Tommin jenkkistailaus ei iskenyt ja nyt laulussakin oli vaikeuksia rytmin kanssa (mitä Tommilla ei ole ennen ollut). Annan esitys olisi sopinut paremmin viime TT-kaudelle, jossa oli enemmän näitä teemoja, joissa esitettiin itselle tärkeitä biisejä omilla taustatarinoilla siivitettynä. Lisäksi sanat unohtui monta kertaa, mitä ei pitäisi sattua tällä tasolla esiintyvälle artistille.
Eilinen jakso oli Tähdet, tähdet -kausien tylsin. Onneksi katsoin tallenteen, niin ei tarvinnut kuunnella kaikkia.
Outoa että on näin paljon genreinä eri poppia. Oliko se ekakin jakso joku kasaripop? Ja eilen oli pop ja seuraavaksi on taas.
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua että "tuomarit" vaativat eri kilpailijoilta eri asioita, jotkut saavat kehuja ihan turhasta ja toiset eivät saa kehuja mistään. Vaikka Konsta laulaisi täydellistä oopperaa katosta pää alaspäin roikkuen ja soittaisi samalla harppua, hänelle sanottaisiin vain että näyttelit hyvin, ja kritisoitaisi biisivalintaa. Abreu sitten taas on hurja heittäytyjä ja saa valtavasti kehuja pelkästään sillä, että poistuu mukavuusalueltaan ainoastaan laittamalla kerrankin housut jalkaan.
Itsestäni tuntuu, ettei tuomareita kiinnosta koko ohjelma. Voisi mun puolesta olla tuomaristossa nuorisoa, joilla on asennetta ja intoa tehdä koko ohjelmaa. Siirtyisivät tekemään stand uppia, jos ei kiinnosta muu kuin läpän heitto.
Vilkkumaalla ei ole vara arvostella ketään.
"Sanomamafia kaikkine lonkeroineen on todellinen uhka Suomen musiikkitarjonnalle, ja kohta tuon väkisinmarkkinointinsa myötä jopa itselleen, kun kaikki tietää mitä on tulossa muttei jaksa enää ostaa."
Tämän vastenmielisen pakkomarkkinoinnin vuoksi en halua katsoa yhtään Abreun esitystä enkä kuulla yhtään hänen kappaleitaan. Onhan se hänen kannaltaan tietysti hienoa, että nyt jo toinen suuri levy-yhtiö yrittää tehdä hänestä väkisin ilmiötä.
Vierailija kirjoitti:
Todella kummallista, et hehkutettiin Abreuta. Laulajan ammattitaitoa on liikuttaa kuulijat ja pysyä silti itse aina tyynenä ja laulun päällä. Abreu väänsi itkua itse ja sortui todella amatöörimaisesti, mitten silti tuntenut kuulijana mitään (ja olen niitä, jotka itkevät suunnilleen nenäliinamainokselle).
Sanomamafia kaikkine lonkeroineen on todellinen uhka Suomen musiikkitarjonnalle, ja kohta tuon väkisinmarkkinointinsa myötä jopa itselleen, kun kaikki tietää mitä on tulossa muttei jaksa enää ostaa.
On sitten Abreun biiseistä ja urasta mitä mieltä tahansa niin on hän hyvä esiintymään jos nyt vertaa Konstaan. Konsta on täysin jäykkä pökkelö, jos olisi vaikka opiskellut näyttelijäksi, osaisi edes liikehtiä lavalla.
Melkoiset salaliittoteoriat täällä menossa :D Konstaa ei mielestäni edes ole kritisoitu juurikaan. Kerrottiin vain tosiasia, että hän näytteli hyvin alkuperäisesittäjää. Ei ollut Konsta Hietanen esittämässä brittipopia, vaan oli Konsta Hietanen näyttelemässä brittipopia esittävää henkilöä (en muista alkuperäisesittäjän nimeä). Tämä on mielestäni ollut ongelmana Konstan kaikissa esityksissä. Hän piiloutuu liikaa roolin taakse. Toki tässä ohjelmassa on ideanakin olla jotain muuta kuin yleensä on, mutta mielestäni se ei tarkoita sitä, että pitää mennä noin paljon rooliin. Aiemmilla kausilla siellä on ollut ihan tunnistettavasti Jari Sillanpää, Waltteri Torikka tms. laulamassa, vaikka ovatkin muuntautuneet meneillään olevaan genreen. Nyt ei olla vielä kertaakaan nähty Konsta Hietasta omana itsenään. Muilla esiintyjillä taasen ongelmana, että ovat vähän liikaakin omia itsejään eivätkä mukaudu tarpeeksi uuteen genreen (esim. Tommin hiphop-kappale, joka ei ollut hiphopia nähnytkään). Pitkä sepustus, mutta toivottavasti pointti tuli selväksi ja avautui ehkä hieman sekin, miksi tuomarit Konstan kohdalla niin paljon puhuvat näyttelemisestä.
Tulisipa vielä teemaksi punk!
Katsoin jakson vasta tänään digiboksista, kun Tanssii Tähtien Kanssa vie kyllä minulla tästä ohjelmasta voiton, vaikka tästäkin tykkään. Mikko: Biisi ja bändi ajoi Mikon yli, kovasti yritti, mutta ei siitä paljon mitään tullut. Katri: Laulaa ok, mutta on kovin persoonaton. Suvi: Paras laulaja, mutta tasapaksu esityksissään. Päivi: Selkeästi Päivin paras veto tässä kisassa, hyvä! Tommi: Makea stailaus, ja taattua Tommia. Konsta: Jälleen erittäin hyvä, esitteli taas uuden puolen itsestään ja laulutavastaan. Hanna: Aika kamala esitys, genre ja biisi ei sopinut Hannalle ollenkaan. Mutta Hanna on heittäytyjä. Abreu: Erittäin heikko esitys, hengitys ja huokailut kuuluivat mikistä ja tekivät siitä epämiellyttävän. Abreun tai Mikon olisi pitänyt pudota. Lisäksi totean vielä, että olipa kaameat meikit taas naisilla. Annikin oli saatu näyttämään kuusikymppiseltä naiselta noissa kamalissa meikeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sitten Abreun biiseistä ja urasta mitä mieltä tahansa niin on hän hyvä esiintymään jos nyt vertaa Konstaan. Konsta on täysin jäykkä pökkelö, jos olisi vaikka opiskellut näyttelijäksi, osaisi edes liikehtiä lavalla.
Konstan esityksiä en ole nähnyt, mutta Abreun esiintyminen on mielestäni erittäin kliseistä “hei, mikä meininki” -esiintymistä eli ei mitään omaa. Ei ole läsnä esityksissään vaan on joku rooli päällä.
Vierailija kirjoitti:
Katson ttk:n nauhalta, koska voi kelata mainokset ja turhat löpinät pois eli voi katsoa pelkät tanssit ja tuomareitten pisteet :D
Teen samoin kaikkien mainosohjelmien kanssa. Katsottavaa jää esimerkiksi Haluatko miljonääriksi ohjelmasta n 15-20minsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelosen facessa Konsta sanoi suorat sanat kriitikolle kertoen mistä tässä ohjelmassa on kyse. Homman idea on juuri siinä lavastuksessa, stailauksessa. Ei laulaminen ole se millä on suurin merkitys. Hyvä Konsta! Hienoa että vastasi kritiikkiin, mutta kuitenkin kohteliaasti.
Ihana Konsta. :D Hymyilin vastaukselle, hyvin ja kivasti vastasi kritiikkiin.
Missä kohtaa tämä siellä on? Ei pistä silmään vaikka kuinka yritän löytää.
Abreun omat vanhat biisit on sisältäneet ns. räppäystä osittain ja laulanut vastaavanlaisia biisejä muuallakin. Idolsin jälkeen esitti keikoilla sitä I Love rock n Roll -biisiä. Jos tulee poikabändi jakso niin Abreu varmaan vetää vanhan tutun Show Me The Meaning of Being Lonely, koska on aikaisemmin esittänyt kappaletta. Kaipaisin myös sellaista jotain uutta hassuttelua ja kokeilua. Abreulla ääntä kyllä riittää parempiikiin biiseihin.