Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TSH 1.1 ja T4V 12 ja syön tyroksiiniä

Vierailija
16.04.2013 |

Aloitin tyroksiinin kun tsh oli 4.9 ja t4v 13. Olen syönyt nyt tyroksiiniä 50ug reilu puoli vuotta ja nyt on tsh tippunut mutta niin myös t4v. 

Mitäs tämä nyt tarkoittaa? Lääkärin aika on vasta kuukauden päästä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotitko kauan, ennenkuin sait lääkkeet oireisiin? Minulla on nyt todettu tuo TSH-arvon oleva 4.71  ja T4V- arvo on 13,4...ja pitäsi vielä muutama kk. odotella. Ajattelin kyllä kääntyä työterveyshuollon puoleen, hidasta hommaa julkisella odotella näillä oireilla. Minä en osaa siis arvioida sinun tilannetta, kun tämä on uusi juttu minulle, mutta näyttäisi ainakin että sinulla on lääkitys purrut koska arvot ovat laskeneet. Oletko julkisen puolen hoidon piirissä vaiko yksityisen?

Vierailija
2/16 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen vuotta ihmettelin outoja tuntemuksiani ja kävin itse yksityisellä mittauttaan arvot joiden perusteella sain heti lääkityksen.

Lääkityksenhän pitäisi nostaa T4v arvon lähemmäs 20. Mutta näin ei ole tapahtunut. Tämä siis minua ihmetyttää....

Suosittelen sinua menemään työterveyshuoltoon tai yksityisellä niin saat luultavasti heti koelääkityksen. Julkisella puolella ovat todella nihkeitä antamaan lääkitystä.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo, kyllähän tämä taitaa niin mennä, että meen sinne yksityiselle niin saadaan hoito käyntiin. Mulle vain todettiin, että seurataan vielä. Noh, onneksi tässä tosiaan on tuo vaihtoehto olemassa.

Toivottavasti tänne nyt vastaa joku, joka osaa neuvoa sinua.

Vierailija
4/16 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakeutunut Tyksissä laihdutusleikkaukseen, siellä todettiin arvot 7+ ja 10+

Ravitsemusterapeutti sanoi että lääkäri varmaan määrää lääkityksen. Puoli vuotta odotin lääkärin yhteydenottoa ja laitoin sähköpostia kys. lääkärille. Sain vastaanottovirkailijalta kiukkuisen puhelun, että Tyksillä ei ole resursseja tämmöiseen, mars terveyskeskukseen tai työpaikkalääkärille.

Siis oire joka pahentaa sairautta jonka takia olen hakeutunut hoitoon eikä ole resursseja hoitaa, saatikka että olis sanottu että mene muualle hoidattamaan se (kun itse en noista arvoista tajunnut)

Työpaikkalääkärini oli pikkasen kiukkuinen, selkeä kilpirauhasen tulehduskin kyseessä.

Vierailija
5/16 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. ja 4. viestin lähettäjä tässä vielä päivittää... soitin työterveyteen eli yksityiselle ,mutta kappas! Mulla ei ole oikeutta heidän palveluihin, koska olen määräaikainen ja opiskelijakin vielä. Jatkossa siis opiskelijatk ja oma tk käytössä. Soitin asiasta esimiehelle, kysyen mikä on käytäntö työterveyshuollon suhteen... ovatpa melkoisen porsaanreiän keksineet, mutta ymmärrän toki. Enpä minä silti olisi saikkua näillä oireilla ollut vailla, vain vauhdittanut (ehkä) oman kunnon kohenemista. Jos nyt olisi ylimääräistä rahaa, niin menisin ilomielin yksityiselle, maksaen kaiken omasta pussista :/

Vierailija
6/16 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyroksiiniannoksesi on liian pieni. Itse syön 1,5 mikrogrammaa. Tsh on 0,05 ja T4-V 19. Näillä arvoilla voin hyvin. Alunperin sain lääkityksen työterveydestä. Työterveyslääkari ei antanut nosta 0,75 mikrogramman yli kun tsh laski sillä viitteiden alapuolelle. Menin yksityiselle endolle ja hän nosti annosta heti. Nyt voin hyvin.

Vierailija
7/16 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nosta. mulla on tsh ollut lähempänä nollaa ja t4v 12,6 parahimmillaan ja syön 0,1 mg päivittäin jo 6 vuotta. se on kuulemma yksilöllistä ja oma olotila ratkaisee.

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:47"]

Puolisen vuotta ihmettelin outoja tuntemuksiani ja kävin itse yksityisellä mittauttaan arvot joiden perusteella sain heti lääkityksen.

Lääkityksenhän pitäisi nostaa T4v arvon lähemmäs 20. Mutta näin ei ole tapahtunut. Tämä siis minua ihmetyttää....

Suosittelen sinua menemään työterveyshuoltoon tai yksityisellä niin saat luultavasti heti koelääkityksen. Julkisella puolella ovat todella nihkeitä antamaan lääkitystä.

AP

[/quote]

Vierailija
8/16 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisille tulee paljon sydänoireita jos vaan noin nostellaan paljon kerrallaan ja liikatoiminnan oireet on kamalia jos silleen käy eli maltti on valttia. itse olen ihmetelleyt että 6 vuoden  aikana verikokeiden tulokset on aina olleet erilaisia mutta lääkitys pidetty samana ja olokin aika hyvä koko ajan. lihon kylläkin helpolla ja laihdutus on vaikeaa lääkittynäkin siis.

Vierailija
9/16 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisille tulee paljon sydänoireita jos vaan noin nostellaan paljon kerrallaan ja liikatoiminnan oireet on kamalia jos silleen käy eli maltti on valttia. itse olen ihmetelleyt että 6 vuoden  aikana verikokeiden tulokset on aina olleet erilaisia mutta lääkitys pidetty samana ja olokin aika hyvä koko ajan. lihon kylläkin helpolla ja laihdutus on vaikeaa lääkittynäkin siis.

Vierailija
10/16 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sinun annoksesi on aika pieni. Oletko käynyt sisätautilääkärillä vai missä? Kannattaisi mennä sisätautilääkärille, ja tutkia vähän perusteellisemmin.

Ainakin se T3 kannattaisi tutkia, sehän nyt kertoo oikeasti tarkemmin asiasta. Tai sitten, onko ongelma sittenkin aivolisäkkeessä eikä kilpirauhasessa? Vai onko ongelma (ollut) kilpirauhasen tulehduksessa, joka laittaa arvot heittelemään.

Mihin aikaan kävit labrassa? Toivottavasti kävin varhain aamulla, mitä pidempi aika on heräämisestä, sitä alhaisemmat TSH -arvot tulee.

Ja vielä. Mikä on vointisi? Kiinnitä siihen ensisijaisesti huomiota, älä arvoihin.

Vierailija
11/16 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat normaalit arvot? Minun arvoni ovat TSH 2,2 ja T4V 15,0. Ovatko ne ok?

Vierailija
12/16 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt aloituksestasi mitään. Tuli ainoastaan mieleen että syöt styroksia.

Vierailija
13/16 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama syökö styroksia vai tyroksiinia. Loppu häämöttää noilla mömmöillä 

Vierailija
14/16 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla ja nro 12:lla ok arvot.

Vierailija
15/16 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia aikoja on itse kullakin mennyt, että on arvot saatu kohdileen? Itse olen syönyt tyroksiinia nyt kuukauden ja nyt T4v 12 ja tsh 74. (Alunperin T4v 4.8 ja tsh 135) Oireet on edelleen aika kovat ja en malttaisi odottaa, että hieman helpottaisi olo

Vierailija
16/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up