Mitä tekisit? (miehellä hiv-tartuntariski ryyppyreissun jäljiltä)
Mitä tekisit, jos mies ensin katoaisi vuorokaudeksi ryyppyreissulle, ja kotiin palattuaan kertaisi hataria muistikuviaan ja lopulta kertoisi vaikeana, että oli kännissä kaatunut baarin (oikea räkälä) vessassa ja käsi oli osunut roskiksessa piikkiin..?
Talo on täynnä pieniä lapsia, mies vannoo lopettavansa juomisen jne.
Pää on niin sekaisin, etten saa muodostettua yhtään järkevää ajatusta. Testit voi tehdä vasta parin viikon päästä, ja varmat testit vasta muutaman kuukauden(!!!) päästä. Asumme pienellä paikkakunnalla, jos juttu leviää niin se leimaa paitsi miehen, myös minut ja etenkin lapset.
Mitä ihmettä minä teen???
Kommentit (44)
kai se hiv-riski tuossa on pienin huoli....
eli oikeesti, on ollut ilman kumia sängyssä ja väittää kaatuneensa neulaan.... tjooo..
tulisi vähintään seksiboikotti ja varmaan aikanaan ero
kai se hiv-riski tuossa on pienin huoli....
eli oikeesti, on ollut ilman kumia sängyssä ja väittää kaatuneensa neulaan.... tjooo..
tulisi vähintään seksiboikotti ja varmaan aikanaan ero
Ei se ukko mihinkään piikkiin ole kaatunut, vaan ei uskalla tunnustaa pettämistä. Pelkää tauteja ja siksi keksi tuon tarinan.
Jep, kolmonen taitaa olla oikeassa. Sitä pelottaa kun on vedellyt ilman kumia ja siksi tuo roskistarina. Selibaattiin (kosto) ja testeihin ukko sitten kun mahd. tartunta näkyy.
Samaa minäkin epäilen, mutta mitä ihmettä nyt pitäisi tehdä?
Seksilakko on ihan selvä, mutta voiko tällaisilla tiedoilla rikkoa lasten perheen..? Asumusero? Ero?
ap
Menette yhdessä reissuun johonkin kaupunkiin missä saa testin nimettömänä. Ja jos on tartunta niin. No sitten on.
Kyllä mullekin tulee mieleen, että on pettänyt ja hätäpäissään keksinyt tuon piikkijutun. Onko siitä jälkeä kädessä? Menikö heti otattamaan labrat (ns nollanäytteet) ja hepatiittirokotteen?
Jos miehelläsi nyt sattuisi hiv olemaan, ei se estä normaalia arkea. Se ei tartu vessanpöntön reunalta, ei juomalasista, ei halatessa lapsia. Soita aids-tukikeskukseen jos sua oikeasti pelottaa tai ahdistaa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 20:51"]
Jep, kolmonen taitaa olla oikeassa. Sitä pelottaa kun on vedellyt ilman kumia ja siksi tuo roskistarina. Selibaattiin (kosto) ja testeihin ukko sitten kun mahd. tartunta näkyy.
[/quote]
Joo, jotenkin ekana tuli mieleen tuo, että varmasti pettänyt eikä sitten kehtaa tunnustaa, vaan on kyhännyt tuollaisen säälittävän tarinan. Samaa sorttia kuin sukupuolitauti vessanpöntön reunasta/hotellin lakanoista.
Mutta ei se selibaatti tässä tapauksessa edes mikään kosto olisi, vaan ihan järkevää oman terveytensä ajattelua. En minä ainakaan menisi sänkyyn miehen kanssa, joka ilmoittaa, että nyt on olemassa hiv-riski, oli se sitten tullut neulaan kaatumisesta tai pettämisestä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 20:49"]
Ei se ukko mihinkään piikkiin ole kaatunut, vaan ei uskalla tunnustaa pettämistä. Pelkää tauteja ja siksi keksi tuon tarinan.
[/quote]
Tuota minäkin epäilen. Tulee mieleen täällä pari vuotta sitten pyörinyt ketju, jossa oli koottuja selityksiä kumppanin seksitaudeille... minusta tuo neulan päälle kaatuminen on yhtä uskottavaa kuin se, että joku on väittänyt seksitaudin tulleen siitä, että oli kaverinsa kanssa vierekkäisissä suihkuissa salilla ja penikset olivat vahingossa koskettaneet toisiaan.
"Huono" juttuhan tuossa on se, että jos miehen testit ovat negatiiviset, pääsee kuin koira veräjästä. Älä ole sinisilmäinen, ap.
Ei ole vain miestä myöntää, että on pettänyt paljaalla...pitänyt oikeen tarina kehittää kuinka kännissä kaatuu ja just käsi lipsahti roskikseen (yleensä wc:n roskiksissa metallinen kansi) ja juurikin neulaan. Onko oikeen vaivautunut tökkäsemään neulalla jäljenkin ihoon? Pistäisin suoraan pihalle. On sen verran ontuva tarina.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 20:52"]
Samaa minäkin epäilen, mutta mitä ihmettä nyt pitäisi tehdä?
Seksilakko on ihan selvä, mutta voiko tällaisilla tiedoilla rikkoa lasten perheen..? Asumusero? Ero?
ap
[/quote]
no älä nyt vielä eroa mieti. älä hätiköi. todnäk se on tosiaan pettänyt sua ja yrittää pelata tolla tarinalla aikaa, sääliä ja selityksen. en kannata eroja enää nykyään kovin helposti, vaikka ite laitoin välit poikki ja lapsi oli just täyttäny kolme
Jos miehellä olisi tapana kadota ryyppyreissuille, ottaisin eron.
Jos ko. juttu olisi totta, olisi miehesi varmaan ottanut ja vienyt sen ruiskun HIV-testattavaksi, se olisi ollut helppoa ja mies olisi saanut mielenrauhan. MIEHESI ON KÄYNYT MAKSULLISISSA NAISISSA ja hänellä on joku tauti, esimerkiksi kondylooma tai aktiivisessa vaiheessa oleva herpes, tai hyvässä tapauksessa joku tauti jonka saa anibiooteilla hoidettua. Nimimerkillä lähes saman kokenut, samanlaisia selityksiä kuunnellut. Mies paljastui nigerialaisten prostituoitujen vakioasiakkaaksi.
Se on käynyt huorissa.
Kysyt, mitä teet?
Vastaus: eroa. Riittävän moni seuraavista on totta:
- Miehellä on alkoholiongelma, jonka seurauksena örveltää niin pahasti, että tökkää itsensä piikkiin saastaisessa vessassa
- Miehellä on alkoholiongelma
- Mies pettää ja vieläpä ilman kumia
- Mies valehtelee sinulle päin naamaa
En ymmärrä, mikseivät niin monet miehet tajua, mitä se avioliitto / parisuhde tarkoittaa. Se ei tarkoita sitä, että kotona on mamma, jolta saa aina ja jonka kanssa tehdään hellää seksiä, ja siinä sivussa paneskellaan salaa ryyppyreissuilla kaikkea, mikä liikkuu, käydään huorissa ja eletään kuin pellossa, ja vaimoa ei loukkaa, jos se ei tiedä.
Noita molempia ei voi saada, ilman että loukkaa toista ihmistä sydänjuuria myöten ja pikku hiljaa tuhoaa tämän kokonaan. Ero tulee, ja vaimo löytää uuden, mutta kärsimyksen määrä koko perheelle on suunnaton. Lapsetkin pitävät isäänsä mulkkuna.
Kädessä on ruhjeita, en osaa sanoa onko neulanjälkeä. Ei käynyt ottamassa vielä mitään näytteitä tai rokotetta, soittaa huomenna lääkäriajan.
Seksi tosiaan loppui samantien, sitä arvostan että mies uskalsi avata suunsa eikä riskeerannut minun terveyttäni. Muuten arvostus ja luottamus onkin sitten nollassa...
Jos on saanut tartunnan tai pettänyt, en voi millään jatkaa enää suhdetta. Mutta millä senkin saa ikinä selville. Toisaalta omatunto soimaa (nyt jo ja minua itseäni, vaikka minä en ole mitään tehnyt edes ja koko tapauksesta on vain vähän aikaa!), että minä en saa rikkoa lasten perhettä ja että on olemassa pieni mahdollisuus että mies puhuu totta...
Mies ei osaa sanoa mitään, kuulemma samassa tilanteessa antaisi minulle toisen mahdollisuuden, mutta kuten sanoin hänellekin, niin tuollaista on helppo luvata kun tietää että olen aina kotona enkä ikinä tekisi niin lapsille.
ap
Mies ei petä vaan käyttää maksullisia naisia ja panee niitä paljaalla. Kukaan suomalainen mies ei ajattele HIV-tartunnan mahdollisuutta normaalissa seksisuhteessa, se on täällä niin harvinainen.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 21:10"]
Kädessä on ruhjeita, en osaa sanoa onko neulanjälkeä. Ei käynyt ottamassa vielä mitään näytteitä tai rokotetta, soittaa huomenna lääkäriajan.
Seksi tosiaan loppui samantien, sitä arvostan että mies uskalsi avata suunsa eikä riskeerannut minun terveyttäni. Muuten arvostus ja luottamus onkin sitten nollassa...
Jos on saanut tartunnan tai pettänyt, en voi millään jatkaa enää suhdetta. Mutta millä senkin saa ikinä selville. Toisaalta omatunto soimaa (nyt jo ja minua itseäni, vaikka minä en ole mitään tehnyt edes ja koko tapauksesta on vain vähän aikaa!), että minä en saa rikkoa lasten perhettä ja että on olemassa pieni mahdollisuus että mies puhuu totta...
Mies ei osaa sanoa mitään, kuulemma samassa tilanteessa antaisi minulle toisen mahdollisuuden, mutta kuten sanoin hänellekin, niin tuollaista on helppo luvata kun tietää että olen aina kotona enkä ikinä tekisi niin lapsille.
ap
[/quote]
ai sillä ON JO toinen!!!!!!
no onhan tuokin tapa ilmoittaa kyseinen asia
Jos on oikeasti kaatunut neulaan, c-hepatiittitartunta on paljon todennäköisempi kuin HIV.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 21:10"]
ap
[/quote]
Ääh. Sä oot niin nöösi, että sä jäät ja annat anteeksi tai ainakin yrität ja syytät varmaan itseäsi siitäkin että et oikeastaan voi antaa anteeksi. Ja siis pettämisestähän tässä on kyse, niin kuin tiedätkin.
Oikeasti, se et ole sinä joka sen perheen rikkoi, jos sinä tuon jälkeen lähdet läpyttelemään. Mulkku miehesi toki jättää tämänkin vittumaisen viimeisen päätöksen sinun tehtäväksesi niin että voi kaikille sukulaisille ja tuttaville sitten nyyhkiä miten sinä jätit hänet. Mutta todellisuudessa hän se perheen on rikkonut.
Odotatte ja testaatte. Sitä ennen ei suojaamatonta seksiä ja olette varovaisia veren kanssa.