Käytätkö vappuna ylioppilas lakkiasi ja miksi/ miksi et?
Kommentit (60)
No onneksi en ole ollut mikään maakuntateekkari. Mutterin muotoinen lakki, huh...
En käytä.
Silloin nuorempana ja parikymppisenä lakin käyttö tuntui vappuna kuuluvan vain niille, joilla vappuna haalarit tai joku konservatiivinen vaatetus enkä halunnut silloin identifioitua kumpaankaan porukkaan. Vappu oli minusta silloin amatööriörvelöiden juhla (no on vieläkin), itse olin sen verran snobi, etten halunnut olla sellainen. Kun lakin käyttö ei tullut tavaksi niin se ei jäänyt tavaksi.
En, täällä paikkakunnalla ei kukaan muu kuin me edes vietä vappua (e-pohjanmaan kepuvaltakuntaa). Lisäksi ostin aikoinaan vähän liian pienen lakin, ei se oikein edes mahdu päähän. :D
En käytä, käytän teekkarilakkia.
Jokaisella teknillisellä yliopistolla on erilainen. Eroa on hatun mallissa, vuorikankaassa, tupsussa ja kokardissa.
En ole koskaan käyttänyt. Kirjoitin ylioppilaaksi 1970-luvulla, jolloin lakki oli jotenkin nolo juttu, ja tämä asenne on jäänyt. Lakkiaisissa pidin lakkia sen hetken, kun koulussa painettiin se päähän. Sitten lensi nurkkaan eikä ollut päässä edes ylioppilaskuvassa :).
No minusta se ylioppilaslakin päässä käveleminen asuinalueella vappuna on niin noloa! Lähdetään miehen kanssa päiväkävelylle se lakki päässä, että naapurit varmasti huomaavat, että ollaan saatu ylioppilaita tai jopa akateemisia.
En ole ylioppilaslakkia käyttänyt sen jälkeen kuin sitä pari ensimmäistä yo-vappua. Enkä edes tiedä missä se on, varmaan kadonnut tai heitetty pois.
En ole käyttänyt yli 10 vuoteen, mutta taidanpa nyt vappuna laittaa päähäni!
Kiitos tälle ketjulle! :)
En käytä, käytän teekkarilakkia. Ennen opiskelemaan lähtemistä en vappua mitenkään erityisemmin juhlinut, ei oikeastaan kukaan muukaan meidän peräkylällä, jossa lähin yliopistokin on parin tunnin ajomatkan päässä.
Mutta fuksivuodesta lähtien wappua on kyllä tullut vietettyä ja piknik Ulliksella kauniina kevätpäivänä kavereiden kanssa on kyllä ihan huippua!
En minäkään ole käyttänyt 10 vuoteen ja nyt mietin että pitäiskö se kaivaa jostain esiin? En ole käyttänyt sitä koska ollaan oltu tässä pihapiirissä viettämässä lasten kanssa vappua naapurin perheiden kanssa ja en oikeastaan tiedä missä koko lakki on. Voisin kuitenkin kaivaa sen nyt esiin ja laittaa vaikka päähän. Saa nähdä sanooko naapurit mitään tyyliin "ai SÄ olet ylioppilas.." :D Mulla on täällä vähän hömelö maine( boheemi höpsöttäjä)
En käytä. Kuten joku tuolla aiemmin mainitsikin, muut tutkinnot ja iän karttuminen ovat jotenkin mitätöineet koko ylioppilaslakin. Ja minullakin se lakki on ensimmäisten yliopistovuosien jäljiltä niin hirveässä kunnossa, etten kehtaisi senkään puolesta sitä päähäni laittaa.
Itse asiassa minun pitäisi kai käyttää silinteriä, mutta sitäkään en ole tullut hankkineeksi. En osallistunut promootioon, niin jäi hankkimatta. Sitä paitsi se se vasta hölmöltä näyttäisikin :D.
njah, jos sattuu huvittamaan ja jos se sattuu löytymään
onhan se ihan hupaisa kun valuu korville...olin aika isotukkainen yo-aikoihin
En
tuntuisi aika tyhmältä kekkuloida mökin kasvimaalla se lakki päässä...ja lakki on saatu jo 25 vuotta sitten.
En ole pitänyt muutenkaan, tuntuu jotenkin hassulta "brassailla" sillä, ei sovi luonteeseeni.
mun lakki on liian iso ja jos pistäisin sen vappuna päähän, niin se pyöris aika villisti. halusin juhlapäiväksi muhkean kampauksen, joten piti valita reilunkokoinen lakki, ettei kampaus lätsähtäny!
en, olen niin tyhmän näköinen se päässä (muuten voisin pitääkin, vapun kunniaksi, en siksi että ylioppilaana olo olisi mitenkään erityisen hienoa..)
Ei kai sitä hattua kukaan nykään pistä vappuna päähän sen takia, että haluaa viestiä muille olevansa ylioppilas? Vai pistääkö? Ylioppilaaksi kirjoittaa nykyään noin puolet ikäluokasta, mitä ylpeilemistä siinä on? Mä oon ajatellut, että sitä pidetään, koska hassu hattu sopii vappuun ja perinne on sinänsä ihan kiva.
En käytä. En kehtaa, lakki on niin törkeässä kunnossa erittäin kosteiden opiskelijavappujen jälkeen. Näyttäisihän se typerältä neljäkymppisen perheenäidin päässä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 10:24"]
Ei kai sitä hattua kukaan nykään pistä vappuna päähän sen takia, että haluaa viestiä muille olevansa ylioppilas? Vai pistääkö? Ylioppilaaksi kirjoittaa nykyään noin puolet ikäluokasta, mitä ylpeilemistä siinä on? Mä oon ajatellut, että sitä pidetään, koska hassu hattu sopii vappuun ja perinne on sinänsä ihan kiva.
[/quote]
Samaa mietin tässä lukiessani! Perinnehän se vaan on, ei todellakaan mikään brassailu-juttu enää nykypäivänä, eihän se voisi ollakaan. Mielestäni se on vähän sama kuin jollain olisi tonttulakki päässä jouluaattona.
Tosin itse en pidä yo-tötsää, en tykkää siitä.
En käytä, koska käytän teekkarilakkiani.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 20:46"]
Ei teekkarilakkiin tupsua kiinnitetä, vaan teekkarilakki on mutterin muotoinen uusi lakki. (Kuten me diplomi-insinöörit ja heidän puolisonsa tiedämme.)
[/quote]
Teekkarilakit muoto riippuu kaupungista. Kuten me humanistit tiedämme.