Käytätkö vappuna ylioppilas lakkiasi ja miksi/ miksi et?
Kommentit (60)
Ei teekkarilakkiin tupsua kiinnitetä, vaan teekkarilakki on mutterin muotoinen uusi lakki. (Kuten me diplomi-insinöörit ja heidän puolisonsa tiedämme.)
En käytä, koska näytän tyhmältä se päässä.
En pidä... ylioppilaslakki ei näin 40v iässä enää edusta yhtään mitään, ei ole aikoihin edustanut. Sen jälkeen on käyty paljon muita opintoja joilla on enemmän merkitystä.
Joskus käytän joskus en. Olen sillä tavalla kieroutunut, että nautin sellaisista alentuvista katseista lakillisilta silloin kun lakkia ei ole päässäni. Kiva tapa erottaa jyvät akanoista.
En käytä. En koe tarpeellisena ilmoittaa muille, että olen ylioppilas. Jotenkin olen aina inhonnut sitä lakkitouhua vappuna.
En käytä, on niin kutistunut ja kellastunut.
Ja se muuten on ylioppilasLAKKI, ei -HATTU. (Kuten me ylioppilaat toivottavasti tiedämme!)
En käytä, koska en tiedä missä se on.
Täytyy kyllä myöntää että osasyy siihen etten ole jaksanut etsiä lakkia on se, että vietämme vaput parhaan kaverini ja hänen perheensä kanssa, eikä kummankaan meistä mies ole ylioppilas. Me naiset olemme maistereita, miehet pelaavat ammattitutkinnoillaan (ja ansaitsevat enemmän rahaa kuin me - siinä tasa-arvoa taas...).
lakkiaisissa käytin, seuraavana vappuna tuli tupsulakki
käytän sitä jos lähden ullanlinnanmäelle
Joskus olen käyttänyt, useimmiten en. Harvoin missään vappuna edes käyn, jos nyt lapsen kanssa tivolissa niin hyvä se. Minunkin lakkini on vähän liian pieni, taisi kaupassa olla se sovituskappale liian venynyt kun sopivan luulin ostaneeni. Nyt jää ikävästi koholle eikä painu tarpeeksi syvälle.
En käytä, koska oma yo-lakkini lensi kirpputorille vain kerran käytettynä siinä vaiheessa kun teekkarilakkini sain. Fuksivuoden wapusta lähtien ollut teekkarilakki päässä joka wappu.
En käytä, koska en kirjoittanut ylioppilaaksi lakin vuoksi, vaan saadakseni mahdollisuuden opiskella yliopistossa.
En käytä. Vappu ei ole minulle mikään erityinen juhlapäivä, enkä siis pukeudu sen mukaisesti.
Yo-lakki verkkareiden kanssa näyttää aika karseelta.
En käytä. Näytän niin urpolta sen kanssa, enkä ole erityisen ylpeä lukiopapereistani.
Kyllä käytän aina vappuna, kun käymme kaupungilla perinteisellä vappukävelyllä. Pidän kaikenlaisista perinteistä.
Käytän, koska minusta sekä sopii minulle ihan hyvin ja koska vappuna on kiva juhlia (juhlia ei ole elämässä koskaan liikaa) ja lakin pitäminen kuuluu perinteisiin siinä juhlassa. Myöskin sen takia käytän, että tavallisesti vapun kelit vielä vaativat jotain päähinettä.
En ole koskaan pitänyt lakkia minään statussymbolina, koska " melkein kaikki" ovat ylioppilaita nykyään. Ja näkeehän tästä ketjustakin, ettei lakittomuus tarkoita sitä, etteikö lakkia olisi jossain kaapin perukoilla.
Ikävästi se lätsäyttää kampauksen, tosin.
En käytä. En tiedä missä lakki on ja näytän tyhmältä hattu päässä. Niin ja enpä vappupäivänä juurikaan kulje sellaisissa paikossa, joissa lakkia olisi järkevää pitää päässä.
enole käytänyt kertaakaan sitten ylioppilasjuhlien. Tuolla se on ollut laatikossa kohta 24 vuotta. Ihan periaatteesta en käytä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 20:28"]
En, koska se on kadonnut. Ylioppilaslakki on yhdyssana, niinkuin me ylioppilaat tiedämme.
[/quote]
Me ylioppilaat tiedämme myös, että niin kuin ei ole yhdyssana.
Olet oikeassa. Lisäksi kuten olisi ollut tuossa virkkeessä ehkä parempi.
Nimim. Nolo :)
[/quote]
[/quote]