Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiranpaskoista:

Vierailija
15.04.2013 |

Vein äsken kaksi kirjettä postilaatikkoon. Matkaa n. 300 m.

Laskin ihan huvikseni koiranpaskat, jotka olivat keskellä kulkuväylää. Tulos: lähes 90 kunnon paskat, keskellä kävely- ja pyöräilytietä.

Lisäksi koko reitin sivusta koiranpaskaa täynnä.

Kertokaa koiranomistajat: miksi ettei toimi lainmukaiseti ja korjaa niitä paskoja? Mikä mättää? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiva että koira paskoo metsään eikä tarvitse korjata, mutta täällä metsätkin on aivan kamalassa kunnossa ton paskan takia. Joku pieni "metsä"polku jossa jatkuvasti paskotaan, niin ei se paljon lohduta että on "metsää". Ei sinne voi koiran kanssa mennä näillä keleillä.

Vierailija
22/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa

Asutaan ihan taajaman rajalla (samalla kunnan raja). Ollaan viimeisiä taloja ja meistä eteenpäin alkaa metsä, siksi ei onneksi tarvi kerätä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tiedä koiran omistajana mikä mättää. Nyt niitä koirankakkoja on niin paljon, että jopa oman koirani on vaikea löytää paikkaa kakkia. Kun ei tosiaan halua ulostaa jos vieressä on paskaa.

Itse kerään koiran kakat pois, vaikka ei täälläkään roskiksia ole joka kulmassa. Se nyt vaan mielestäni on koiran omistajan tehtävä, korjata ne jätökset pois. Harva kuitenkin tätä noudattaa, muutenhaan kukaan ei astuisi koiranpaskaan. Itse joudun koko ajan tuijottamaan maata, mutta silti olen onnistunut tänä keväänä astumaan paskaan.

Ja mikä hauskinta, olin silloin juuri menossa noukkimaan oman koirani kakat pussiin. Jes!

Vierailija
24/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerään muutoin aina koiran kakat, paitsi silloin ku koira kakkaa metsään, ei siis metsäpolulle vaan ihan metikköön tai aivan jonnekin pusikkoon, kauas tiestä, sinne missä jänikset ja muutkin metsän eläimet tekee tarpeensa. Ymmärrän, että koirankakat ällöttää, varsinkin silloin, kun niitä on pihapiirissä/kävelyreitillä. Itseäkin tympäisee välillä, kun joku naapureista käyttää ilmeisen isoa koiraa (läjien koosta päätellen) ihan taloyhtiömme nurmella. Eriyisesti harmittaa nähdä läjiä, jos lähistöllä on paljon koirankakkaroskiksia.

Välillä taas mietin, että on niitä maailmassa suurempiakin murheita kuin koirankakat. Toki koiranomistajana ajatustani voi pitää puolueellisena. Mutta on kuitenkin kurjaa, että minulle on huudeltu ilkeästi, kun (narttu) koirani kyykistyy pissalle. Jotkut ottavat tämän aiheen niin kiivaasti, ettei edes viitsitä katsoa, että oliko kyseinen koira kakalla JA kerääkö omistaja jätökset, vaan heti aletaan huutamaan, kun koira kyykistyy. :/ Jos joku ihminen ei tähän mennessä ole kerännyt koiran kakkoja, tuskin tulee koskaan keräämään, eikä siihen auta syyttömien uhkailu.

Vierailija
25/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika harvoin nähnyt koirankakkoja keskellä tietä ja yleensä ne ovat jonkun pikkuräksyn kikkareita. Useimmat opettavat koiransa ojanpenkkaan tai vielä kauemmas kävelyreitistä. Mä en ole koskaan kerännyt koirankakkoja enkä kerää. Joskus koiran ollessa pentu, se on kakannut jalkakäytävän reunaan ja silloin olen kepeillä nostanut kakan heinikkoon, mutta kun se koiranpaska maatuu luontoon, niin en kerää niitä. Ihmetyttää todellakin, että onko mahdollista, että olisit nähnyt noin monet paskat noin lyhkäsellä matkalla keskellä tietä. Näkemättä en ihan heti usko.

Vierailija
26/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu välillä naurettavalta noukkia oman rakkini paskoja pussiin, kun samaiselle neliömetrille mahtuu noin 25 paskat. Mutta noukin silti. Jos piski kiipeää kolmemetrisen lumikasan päälle paskalle tai kömpii syvälle kasekseen, en lähde sieltä hakemaan sköndeä, mutta kävelyteiltä, metsäpoluilta, piha-alueilta ja esim. kukkapenkeistä kerään kyllä. Välillä tuntuu, että olen ainoa.

Vierailija
27/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 14:58"]

Eikö kotikaupungissanne ole tapana kerätä kakkoja pussiin? Täällä Helsingissä toiset koiranulkoiluttajat seuraavat silmä kovana, että koirankakat kerätään! Varmimmin jäljet siivoaa keski-ikäinen nainen, huonoiten miehet ja nuoret pojat. Välillä tarjoudun antamaan kakkapussin jos vaikks oma on jäänyt kotiin... Yleensä kelpaa :)

[/quote]

Mä sain kerran turpaan nuorelta miespuoliselta koiranulkoiluttajalta kun menin tarjoamaan kakkapussia kun huomasin että koiransa kakattua hän katseli vaan vähän ympärilleen ja oli lähdössä eteenpäin keräämättä. Jätkä tuli raivopäissään huutamaan mulle jotain vitun lehmittelyä ja löi avokämmenellä naamaan niin että kaaduin. Enää en uskalla huomauttaa keräämisestä tai tarjota kakkapusseja.

Vierailija
28/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 14:58"]

Välillä tarjoudun antamaan kakkapussin jos vaikks oma on jäänyt kotiin... Yleensä kelpaa :)

[/quote]

Tää on hyvä! Pitäisiköhän munkin alkaa kantaa pusseja mukana, vaikken edes omista koiraa....