Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiranpaskoista:

Vierailija
15.04.2013 |

Vein äsken kaksi kirjettä postilaatikkoon. Matkaa n. 300 m.

Laskin ihan huvikseni koiranpaskat, jotka olivat keskellä kulkuväylää. Tulos: lähes 90 kunnon paskat, keskellä kävely- ja pyöräilytietä.

Lisäksi koko reitin sivusta koiranpaskaa täynnä.

Kertokaa koiranomistajat: miksi ettei toimi lainmukaiseti ja korjaa niitä paskoja? Mikä mättää? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika näitä yleistäjiä!! Ei kaikki koiranomistajat jätä sitä paskaa keräämättä. Eihän nyt kaikki äiditkää oo samanlaisia ja tee samoja asioita.. jos mäkin yleistäisin: Äidit miksi te annatte lapsillenne viihdykettä toisten koirista?? Esim Junassa ei mitää rotia juoksemiseen käytävillä ku yrittää itse rauhoittua koirien kanssa ja puhumattakaan siitä että sitten kaikenmaailman kakarat tulee silittää ja juttelee, huutaa ja melskaa lemmikkieläinvaunussa. En ole maksanut matkalippua sen takia että meen sinne viihdyttää lapsia! Tiedättekö että jotkut koirat ahdistuu ja pelkää junassa muutenkin, se on aina jännittävää matkustaa meluisessa junassa. Älä ihmettele jos joku koira hyökkää lapsesi kimppuun, lapsen mölytessä vieressä.. sun pitää pitää lapsi aisoissa tai olla poissa lemmikkieläinvaunusta lapsesi kanssa.. 

toinen asia.. olen ulkona paskattamassa koiraani (kerään aina oman koirani paskat pois) ja joku äiti lapsensa kanssa jää toljottaa siihen: Äiti lapselleen: "kato koira" Onko tämä juuri sen takia että kitisevä pentu saadaa kiinnostuu esim siitä koirasta kun muut oljenkorret käytetty ja pitää saada lapsi hiljaseksi?? Minä en tykkää tästä yhtään, antakaa olla koiranomistajien rauhassa paskovien koiriensa kanssa! Ja nämä molemmat oon todistanu, tosin junassa koira ahdistunut kun ei lapsiin tottunut, ei kuitenkaan vielä hyökännyt päälle. Ei kaikilla ole mahdollista totuttaa koiriaan lapsiin.. Siis mun koirat ovat todella lapsirakkaita ja haluasivat kaikkien vauvojen ja lapsien kanssa leikkiä ja sen takia on vähä vaikeaa juuri silloin niitä koiria paskattaa kun koirat eivät pysty keskittyy jos mulla olis vähän kiire johonkin, ei mulla ole aikaa odottaa että te suvaitsette lähteä pois.. sama koskee kaikkia muitakin jotka jää siihe toljottaa, varsinkin vanhukset jäävät ja mun koirien mielestä se on vähän outoa ja yleensä toinen niistä alkaa haukkuu. Mun mielestä se on ärsyttävää, ei koirat siellä sen takia ole että niitä jäädää kyttää..Miltä susta tuntuis jos joku tuntematon tulis vessaa kattoo ku alat paskantaa?

Toisaalta kerran oli kiva kun tavattii kaverini ja koirieni koirakaveri ja sit nää koirat leikki keskenään ja silloin joku lapsi äitinsä kanssa katso tapahtumaa jolloin lapsikin nauro kun oli niin huvittavaa.. Silloin itsekin tulin hyvälle tuulelle.

Vierailija
2/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen, kun tulin lapsen (2 v) kanssa puistosta pois kävelytietä pitkin (paljon kerrostaloja ympärillä), niin valehtelematta se koko jalkakäytävä oli niin täynnä pas*aa etten voinut antaa lapsen itse kävellä kotiin, vaan oli pakko nostaa se raittaisiin huutavana. Itse piti katsoa tosi tarkkaan mihin kohtaan tiessä pystyi astua. AIVAN JÄRKYTTÄVÄÄ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aihe on ollu niin monta kertaa täällä!!! Miksi aina uus aloittaja aloittaa täällä aina vaan uudestaa.. sama tuon alppilan koulun kans.. TÄSSÄ jos vähän kaivaa kaivaa ei tarttis koko ajan aloittaa uutta ketjua ja tiedätkö näitä aiheita on vaikka kuinka paljon, nytkin on tuoreita alotuksia vaikka muille jakaa eli tuosta voi etsia kato "hae keskusteluista" ja paina HAE

http://www.vauva.fi/keskustelu/3424797/ketju/koiran_paskaa_ja_lasinsirpaleita

ym en jaksa kaikkeja tähän linkata

Vierailija
4/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiran jätöksiä en kerää, sillä koira tekee AINA kikkareensa jonnekin lepikkoon/ ojaan tms, jossa ei varsinaisesti kävellä ja tuntuu siksi hullulta mennä itse jostain puitten alta niitä keräämään (koira vielä peittää kikkareensa). Olemme opettaneet koiramme olematta tekemään edes pissoja oman kadun varteen (asumme omakotitaloalueella), eli ekat pissatkin saa tehdä vasta sinne missä taloja ei ole. Kenenkään portinpieliin ei siis todellakaan pissejä tai kakkeja tehdä. Silti eräs naapurin koiravihaaja kävi sättimässä meidät yksi päivä kun oli omasta portinpielestään löytänyt ison kasan paskaa. Ajatteli luonnollisesti että kadunpätkän ainoa koira, meidän koiramme, on siinä käynyt. Kävin ihan paikan päällä katsomassa tuotoksen ja siinähän sitten tämä naapurikin tajusi että ei ole voinut meidän koirasta lähteä moinen pläjäys... oma koiramme on nimittäin pienenpieni spanieli ja jätös oli "kokoa elefantti".  Joku ohikulkija koirineen oli siis tämän takana.

Eräs tuttuni jolla on viisi isokokoista koiraa, kerää koirien jätökset muovipussiin ja heittää sitten tämän pussin sisältöineen metsään! Näin hän voi sanoa keränneensä jätökset.. Tässä ei mielestäni ole kyllä mitään järkeä, sillä pussithan eivät maadu vaan jäävät luontoon (hän ei siis käytä mitään biopusseja aina vaan ihan tavallisia kaupan pikkupusseja). Ja noita pusseja siis tulee kyllä aika paljon tuollaisella koiramäärällä...

Vierailija
5/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan noista paskoista aina sitten lopulta kilahtaa ja sitten käy näin.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2013/04/1737319/koirille-jatetty-myrkkysyotteja---kaksi-kuollut

Pari vuotta sitten joku oli levittänyt myrkkyä läheiseen koirapuistoon ja koiranpaskakausi taisi olla silloinkin.

Vierailija
6/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOO, mäki koiranomistajana kerään AINA koirani paskat maasta (myös lepikosta ja ojasta!!!) ja en tykkää niistä koiranomistajista jotka ei kerää ollenkaan tai vain joskus.. TE annatte kaikille koiranomistajille huonon maineen ja koiravihat päälle!

Vierailija
7/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun oikein peittää, sitten onkin kiva kun muiden piskit astuu niihin paskoihin. Aika moni koira tekee paskansa ojaan, no eiköhän se oja ole kohta täynnä paskaa, niinkuin koirien tassutkin.

Ei se nyt kyllä toimi ihan niinkään, että annetaan koirien paskoa sinne ojiin, koska kohta on täynnä ojat paskaa ja paskassako sen koiran pitää paskoo. No niin!

Vierailija
8/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mulla on aina ollut aikuisiällä koiria enkä ole koskaan törmännyt ongelmaan ettei koiralla ole tilaa paskoa muiden koirien paskojen takia. Jostain kumman syystä ne koirat harvemmin edes astuvat koiran paskaan.

Vierailija
9/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin näkökulma lepikkoon kakattamisesta: itse ulkoilutan kissaa valjaissa ja juuri nämä lepikot ovat kissan mielestä mahtavia paikkoja. Ei ole kovin mukavaa seurata perässä kun olen hieman suurempi kun kissa ja huomattavasti vähämmän ketterä. Sitten vielä pitäisi kakkoja väistellä. No, onneksi kissa usein varoittaa niistä jäämällä nuuskimaan.

Valitettavasti madon munat siirtävät helposti toisiin koiriin ja varmaan kissoihinkin ennen kakkojen maatumista.

Vierailija
10/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te laiskat paskat jotka ette VIITSI korjata omia paskojanne, teidän takianne mun kengät ja lahkeet, vaununpyörät, koiran tassut ja sitä myöten koko koti on täynnä sitä samaa paskalillua mitä täällä lähiössä on kaikki kadunvarret täynnä! Kiitos vaan! Tämä jatkuu viikkotolkulla näin keväisin. Tiputtaisin koirankakkaa teidän postiluukuista jos vaan tietäisin mihin tiputtaa.

Vierailija
11/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin joku aiempi, sitä saa mitä tilaa, ei tarvitse ihmetellä näitä myrkyttäjiä. Hermo menee näihin välinpitämättömiin koiranomistajiin.

Vierailija
12/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähistöllä suurimmat kakkakeräymät on paikoissa, joissa on jalkakäytävä mutta jotka talvisin ovat lumivarastona. Osa koirista kyllä tykkää mennä kakkimaan sinne kasaan mutta omistajien on vaikeampi mennä sinne perässä ja vielä vaikeampi saada noukittua ne kakat sieltä. Tosin osa on varmasti myös laiskojen kerääjien jäljiltä. Joku oli antanut koiransa kakkia kerrostalon oven eteen, eikä edes korjannut. Ihanaa. 

Huvittavin ja veriä kiehauttavin tilanne sattui viime kesänä Ruttopuistossa. Koira kävi kakalle ja lenkittäjä kaivoi kakkapussin esille. Pari tupakoivaa nuorta miestä tuli heti siihen huutamaan, että korjaa heti ne paskakasan paskat. Omistaja korjasi kiltisti ja jatkoi matkaansa. Tämän jälkeen nuoret puiston siisteyttä selvästi vaalineet miehet heittivät tupakan tumppinsa itseensä tyytyväisinä maahan. On se hyvä, että puisto säilyy siistinä! Jos olisin uskaltanut, niin olisin mennyt samalla lailla huutamaan heille. Puistossa olisi paljon kivempi istuskella ilman koiranpaskoja ja tupakan tumppeja.

Vierailija
13/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku joka epäilee aloitusta, voi ottaa iltapäiväkävelyn johonkin tiheästiasuttuun lähiöön, jossa paljon koiria ja kaikki kulkee samoja reittejä. En ole aloittaja.

Vierailija
14/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi niitä jotkut ei kerää, mutta meilläpäin kun on tullut ponitalli lähelle, niin on alkanut itseäkin vituttaa kerätä pienen koiran pieniä kikkareita, kun vähän väliä oikeasti keskellä tietä on isoja hevosenläjiä. Yök. 

Vierailija
15/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kakki on luonnollinen biojäte ympäristössä, en kerää kikkareita pois. Kasvit tykkää, vaikka ihmiset jaksaa niistä rutista. :) Peace!

Ps. menkää vaiks Intiaan ja katsokaa siellä katuja. <3

Vierailija
16/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttäkää adressiin nimi : koiravero takaisin

Vierailija
17/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näky samanlainen. Yksi päivä koira väänsi paskat niin huvikseni laskin että 1,5m säteellä oli toistakymmentä kasaa. Masentavaa, onneksi lapsi on vielä työnnettävässä iässä ja kesällä tilanne toivottavasti parempi

Vierailija
18/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on koira. En kerää sen paskoja, koska meidän hieno neiti ei suostu paskomaan kuin metsään :) Naapurissa asuu iso sakemanni, joka paskoo keskelle! tietä, eikä omistajansa koskaan kerää niitä. Toisessa naapurissa asuu kaksi pikkukoiraa ja omistajansa on paskattanut koiransa jopa meidän ovelle! Asiasta on valitettu, ei ole ainakaan enää ovelle ilmestyny läjää.

Vierailija
19/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kotikaupungissanne ole tapana kerätä kakkoja pussiin? Täällä Helsingissä toiset koiranulkoiluttajat seuraavat silmä kovana, että koirankakat kerätään! Varmimmin jäljet siivoaa keski-ikäinen nainen, huonoiten miehet ja nuoret pojat. Välillä tarjoudun antamaan kakkapussin jos vaikks oma on jäänyt kotiin... Yleensä kelpaa :)

Vierailija
20/28 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, Viikissä ja tämä on lihavien ja laiskojen koiranomistajien paratiisi. Pelkkää paskaa kulkuväylät.
Tosi kiva täällä lasten kanssa kulkea.