Mistä kohusta Metti puhuu?
Jodelissa kuulemma jotain juttua forsseleista ja Metti avautunut instagramissa. Itse en näe koko jodelia
Kommentit (846)
Lapset, 5 miljoonan asuntokauppa, mökki, remontit, koko elämän julkinen postailu ja todennäköisesti Intohimoisesti em kuvioihin suhtautuva puoliso.
Voisi alkaa ahdistaa koko rakennelma, entä jos tulee katumapäälle ja haluaisi paeta. Gold feet.
Jollain tapaa kunnioituksen puutteestahan tuo kielii jos avioliitossa oleva mies pitelee toisia kädestä viihteellä. Vielä kummallisempaa jos kyseessä on joku yhteinen tuttu..
Jollain lailla Miklun instasta saa mieslapsikuvan. Siellä on muutama, mukahauskavideo, jossa Mettiä säikytellään tai muuten höykyytetään jonkun instahaasteen varjolla (potkaistaan wc-paperirulla naamaan jne), samaa epäkunnioitusfibaa luovat nämäkin. Jos mun mies tekisi mulle noin, olisin kyllä tosi suivaantunut puhumattakaan siitä että videot julkaistaan.
Veitolan ohjelmista mulla menee sekaisin nää kaksi: Metti ja Riinamaija. Samanlaiset tarinat ja samanoloiset voimakastahtoiset naiset.
Kalle ja Mikael - hakekaa toisistanne vertaistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikaelilla on akateeminen tutkinto johtamisesta, Metillä on kauppatieteiden akateemisia opintoja.
Mitä tällä joidenkin tuputtamalla akateemisuudella on tekemistä jutun aiheen kanssa?
Kai sillä yritetään osoittaa, että kyseiset julkisuuden henkilöt ovat parempia ja viisaampia ketjun kommentoijat. Eräs bloggaajahan (josta täällä oli ennen paljon keskusteluja) ilmoitti, että kellään av-mammalla ei ole yhtä korkeaa tutkintoa kuin hänen Briteistä ostamansa kandi. ;)
Tuo ilmoitus tosin taisi tulla, ennen kuin hän oli edes valmistunut, eli oli pelkkä ylioppilas sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Mettiä säikytellään tai muuten höykyytetään jonkun instahaasteen varjolla (potkaistaan wc-paperirulla naamaan jne),
Mitä hemmettiä taas?
Onko avioehto? Kiinteistövälittäjä-anoppi varmaan huolehtinut, että jälkeläistensä talous turvattu. Perillisetkin niitattu heti kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Veitolan ohjelmista mulla menee sekaisin nää kaksi: Metti ja Riinamaija. Samanlaiset tarinat ja samanoloiset voimakastahtoiset naiset.
Myös Viro yhdistää.
Eiköhän eka valkopesujuttu tule Ilta Sanomiin ja sen kirjoittajan jo tiedättekin.
Vierailija kirjoitti:
Veitolassa tuli molemmilta tiukkaa settiä: ovat niin kiinni työtehtävissään: Toisella ammattina omien lemmikkien hoito ja toisella omien kuvien ottaminen 24/7 ammatti -ja elatuksesta huolehtii puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Pitipä käydä mullakin katsomassa se video, kun alkoi niin mietityttää tämä kuvio (tässä akateemisten töiden ohella, kun sekin tuntui olevan jollekin kommentoijalle niin tärkeää).
Ensinnäkin, Metti näyttää siinä videolla itkeneeltä, eli varmasti tilanne on arka hänellekin. En ihmettele tätä yhtään. Mitä ihmettelen, on se, että he tuovat tietoisesti elämäänsä julkisuuteen (kotia, lapsia), kun tälle ei ole oikeasti rahan puolesta mitään tarvetta. Ja jos heillä on avoin suhde ja se on molemmille ok, niin sitä suuremmalla syyllä pitäisin yksityisyydestäni tiukasti kiinni, kun kuitenkin vielä melko yksiavoisessa heteronormatiivisessä yhteiskunnassa elämme. Ja jos tosiaan on avoin suhde, niin voisiko sen kuitenkin (kun julkisuus on kuulunut aiempaan Mikaelin toimenkuvaan osittain), hoitaa jotenkin hienotunteisemmin? Ja varsinkin siitä tapauksessa, jos tuo yksiavioisuus koskee vain Mettiä, Mikaelilla on toisenlainen ote tuohon hommaan. Sivujuonteena mietityttää tuo pätemisen tarve noilla (anteeksi vain) olemattomilla opinnoilla. Suurin osa suomalaisista tietää, että nuo MBA-tutkinnot ei edes ole Suomessa tunnustettuja tutkintoja, vaan menevät meillä ihan täydennyskoulutuksena, jota pääsee suorittamaan, kun rahaa löytyy. Tämä Mettihän ei kai ole saanut yhteishaussa edes opiskelupaikkaa korkeakouluun, joten kai se pätemisen tarve tulee sitä kautta. Ja en tarkoita, että kaikilla pitäisi olla akateeminen tutkinto, mutta noiden puuttuminen on jostain syystä herkkä kohta tälle pariskunnalle.
Nousukasmaista, siitä mielestäni kyse on.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa puolison ja elämän, joka on pelkkää ulkonäköä, vaatteita,meikkejä, laukkuja,sisustusta, lasten kylppäreitä ja hanavalintoja? Ja päästä kustantamaan tää kaikki? Jos on itse kunnianhimoisesti ja tavoitteellisesti lapsesta saakka Treenannut ja kehittänyt itseään, tehnyt valtavia uhrauksia päästäkseen tavoitteeseensa ja onnistunut tekemään miljoonia maailman suosituimmassa lajissa huippu-urheilijana. Ja Veitolassa kertoi vielä uskonnollisesta vakaumuksestaan... Voisi ajatella, että puolisoltaajan ja parisuhteeltaankin hakee jotain suurempaa ja abstraktimpia kuin kylppärin hanavalinnat.
Usein pettämisen ja muiden kanssa flirttailun taustalla on tyytymättömyys omaan parisuhteeseen.
Enpä oikein tykännyt tästä mielipiteestä. Kirjoitit ihan kuin kyseinen mies olisi todella fiksu tyyppi, ja pettäminen olisi naisen vika. Ikään kuin hän olisi oikeasti halunnut älykkäämmän puolison, mutta pakotettu ottamaan tämän.
Vastaus ensimmäiseen kysymykseesi Hän halusi ihan itse. Halusi naisen, jota voi esitellä. Se ei tarkoita, että ko. naista on oikeus nöyryyttää.
Onpa naiivia.
Mette kertoo ensin videolla, että aikanaan häntä Mikael varoitti nojaamasta liian lähelle jotakuta, jos joku sattuisi ottamaan kuvan.
Yllättäen tämä oma varoittelija ei sitä itse muistakaan.
Rouva tekee asiasta peräti videon, missä selittelee - eikä ymmärrä olla hiljaa. Miehellä tämä tapana, tietää sen itsekin.
Julkisuus on suo, johon uppoaa. Kun koko elämä on julkista ja elää Ig-elämää, hämärtyy todellisuudentaju ja arvostelukyky. Siitä tuoreimpia esimerkkejä Mettin remonttiuutiset kultahanoineen ja nyt tää julkinen puolison tekemisten selittely. Tai tuore
Martina-postaus ex:n uuden kuvatessa lasta ja Thermanin julkinen panetteleva kuitti.
Some, juorut, seiska - näistä ne elää. Ovat tavallaan uhreja, kun ovat luovuttaneet yksityisyytensä meidän kaikkien reposteltavaksi. Ja kyllä: ovat tehneet sen itse. Mutta julkisuusmylly ehkä itsessään sumentaa näiden arvostelukykyä.
Annetaan heidän olla rauhassa. Jättäisivätpä somessa meidätkin rauhaan
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa puolison ja elämän, joka on pelkkää ulkonäköä, vaatteita,meikkejä, laukkuja,sisustusta, lasten kylppäreitä ja hanavalintoja? Ja päästä kustantamaan tää kaikki? Jos on itse kunnianhimoisesti ja tavoitteellisesti lapsesta saakka Treenannut ja kehittänyt itseään, tehnyt valtavia uhrauksia päästäkseen tavoitteeseensa ja onnistunut tekemään miljoonia maailman suosituimmassa lajissa huippu-urheilijana. Ja Veitolassa kertoi vielä uskonnollisesta vakaumuksestaan... Voisi ajatella, että puolisoltaajan ja parisuhteeltaankin hakee jotain suurempaa ja abstraktimpia kuin kylppärin hanavalinnat.
Usein pettämisen ja muiden kanssa flirttailun taustalla on tyytymättömyys omaan parisuhteeseen. Eikä tosiaankaan kiinnostus satunnaiseen parturi-kampaajaan. Haluaakin alitajuisesti Irtautua/loukata/erota kumppanistaan, ja tarvitsee siihen satunnaisen ”kädestäpidettävän”. Onhan näitä : esim. Lahjakas näyttelijä Hugh Grant ja Huippumalli Liz Hurley. Hugh halusi enemmän Ebony-prostituoitua. Cindy Crawford ei kauaa jaksanut kiinnostaa Richard Gereä...
Usein tyytymättömyys parisuhteeseen kumpuaa omista kehityksellisistä haasteista, eikä toinen voi niitä ratkaista. Tekstisi on omiaan vahvistamaan niitä kamalia tunteita, joita petetty joutuu kohtaamaan: syvää häpeää, riittämättömyyden tunteita, arvottomuutta ja tunteita siitä että on viallinen. Itseasiassa nämä ovat niitä samoja tunteita, jotka muhiessaan osana ihmisen persoonaa ja minäkäsitystä ajavat myös pettämään: pettäminen kumpuaa aina pohjimmiltaan pettäjän epäeheästä persoonallisuuden rakenteesta, ei siitä että petetty on ”liian jotain” tai ”liian vähän jotain” vaikka se kehittymättömälle ihmiselle saattaakin olla se ainoa taso, jolla toimintaa kykenee perustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikaelilla on akateeminen tutkinto johtamisesta, Metillä on kauppatieteiden akateemisia opintoja.
Mitä tällä joidenkin tuputtamalla akateemisuudella on tekemistä jutun aiheen kanssa?
Kai sillä yritetään osoittaa, että kyseiset julkisuuden henkilöt ovat parempia ja viisaampia ketjun kommentoijat. Eräs bloggaajahan (josta täällä oli ennen paljon keskusteluja) ilmoitti, että kellään av-mammalla ei ole yhtä korkeaa tutkintoa kuin hänen Briteistä ostamansa kandi. ;)
Tuo ilmoitus tosin taisi tulla, ennen kuin hän oli edes valmistunut, eli oli pelkkä ylioppilas sillä hetkellä.
Ohis, mutta Englannin yliopistoissa lukukausimaksut. Kuten monessa muussakin maassa. Jopa Oxfordissa ja Cambridgessa opiskelevat "ostavat" tutkintonsa.
Ettei toisi perheeseen koronaa tolla käyttäytymisellä tämä Miklu :(
Erään Nikon siskot voisivat valaista juorua..
Yhtä asiaa vaan ihmettelen. Olen siis köyhä tavis nainen, mutta jos olisin rikas julkkis mies niin hempeilisinkö (vai mitä sanaa seiska käyttää) jonkun naikkosen kanssa yhdellä Helsingin suosituimmista terasseista? Äkkiseltään uskoisin että en.
Veikkauksia siihen kuinka kauan menee, että Me Naisten hempeilujuttu, jossa kertovat kuinka kiireinen elämäntapa hetkeksi sai heidät kadottamaan sen mikä on tärkeintä (eli perhe/parisuhde).
Mutta vaikeudet saivat havahtumaan ja löytämään toisensa uudelleen ja ovat nyt sitoutunermpia kuin koskaan jne jne jne
Itse veikkaan että syyskuun alussa on kansijuttu.