Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten kanssa matkalle

Vierailija
14.04.2013 |

Onko kellään kokemusta matkustamisesta yksin, siis ainoana aikuisena pienten lasten kanssa? Mies ei saa lomaa ja vaikka saisikin niin lähtisi mieluummin esim. mökille. Itselläni olisi nyt aikaa ja säästöjäkin tehdä joku reissu, esim. Kreikka houkuttelisi. Lapset on nyt 10 kk ja 3 vuotta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos miehesi seura sinua kiinnostaa, pakota se mukaan, olet sinäkin varmasti ollut miehesi mukana lomalla mökillä, nyt on miehesi vuoro joustaa.

[/quote]

Jotenkin koen, että mies olisi lomalla se pahin kitisijä, jos hänet mukaan pakottaisin:) Kiitos kommenteistanne, taidanpa uskaltaa varata matkan meille kolmelle!

Vierailija
2/23 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähtis ainoana aikuisena. ei se mitään lomaa olis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös kova halu matkustaa lasten kanssa, mutta ensin se kaatui siihen, että ei saanut lentää kahden alle kaksivuotiaan kanssa. Sitten toisen ollessa kolme mietin sitä, että mitäpä jos minulle sattuu matkalla jotain, vaikkapa sairastun kovasti ja joudun sairaalaan. Sitten lapset jonkun vieraan ihmisen huomaan, täysin vieraassa maassa. Toki todennäköisyys on pieni, mutta mahdollinen kuitenkin.

Matkustimme sitten ihan vain kotimaassa, ja odotimme, että mieskin pääsi mukaan ulkomaille.

Vierailija
4/23 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaan matkalle kyllä. Junalla on hauska porhaltaa ja sit vaikka kyloylähotelliin ja tuttuja moikkaamaan. Ja vielä äiti tsi anoppi mukaan niin voi yksin käydä vaik lenkillä tai shoppaileen.

Vierailija
5/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten teette vauvojen kanssa tuolla reissussa, kun ei pientä vauvaa voi auringossakaan pitä? Anteeksi tyhmä kysymys, mutta tahdon ihan aidosti tietää, en mitään kettuilla tai kyseenalasitaa.

Isompi taas varmaan jo kaipaa menoa ja meininkiä joten mikään kaupoilla käynti ja kahvilla istuskelu ei päivästä toiseen onnistu.

Vierailija
6/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:01"]

Minulla oli myös kova halu matkustaa lasten kanssa, mutta ensin se kaatui siihen, että ei saanut lentää kahden alle kaksivuotiaan kanssa. Sitten toisen ollessa kolme mietin sitä, että mitäpä jos minulle sattuu matkalla jotain, vaikkapa sairastun kovasti ja joudun sairaalaan. Sitten lapset jonkun vieraan ihmisen huomaan, täysin vieraassa maassa. Toki todennäköisyys on pieni, mutta mahdollinen kuitenkin.

Matkustimme sitten ihan vain kotimaassa, ja odotimme, että mieskin pääsi mukaan ulkomaille.

[/quote]

Voi matkustaa lentokoneella kahden alle 2-vuotiaan kanssa, toiselle pitää vain ostaa oma paikka.

Vierailija
7/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 21:57"]

[/quote]

Ei tiskiä, pyykkiä, ruuanlaittoa, siivousta, ruokaostoksilla käyntiä. Pelkkää yhdessäoloa lasten kanssa, olisi todellakin lomaa minulle. Miksi en pärjäisi lasteni kanssa ulkomailla, kun pärjään kotonakin, junalla olen jo kaksi reissua kotimaassa näiden kanssa tehnyt. Lennot vaan mietityttää, että miten pärjäisin, kun toinen matkustaa vielä sylissä ja jotain tavaraakin pitää ottaa mukaan. Ei taida kädet riittää:(

Vierailija
8/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä lähtisi noin pienten lasten kanssa kolmisin. Kahden leikki-ikäisen kanssa lähtemistä voisi (ehkä) jo harkitakin.

Minuakin mietityttää se, jos ainoalle aikuiselle käy jotakin. Eikä edes tarvitse käydä mitään vakavaa: jo tavallinen mahatauti tai kova flunssa olisi reissussa noin pienten lasten kanssa tosi ankea.

Vierailija
9/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, luin aloituksen huonosti. Kaipasitkin nimenomaan omia kokemuksia reissusta kolmisin kahden pienen lapsen kanssa. Niitä minulla ei ole.

t. #7

Vierailija
10/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen reissannut paljon lasten kanssa, tosin vain Euroopan alueella, enkä asialle mitään estettä.

En täysin ymmärrä näitä kommentteja "lasten kanssa matkustaminen ei ole lomailua", koska jo pelkästään ympäristön- ja ilmastonvaihdos piristää. Lisäksi itse ainakin koen lomaksi jo sen, että pääsen hetkeksi irti arkirutiineista: aamuisin suoraan valmiiseen aamiaispöytään, ei siivousta, ei ruuanlaittoa jne. Tottakai lapset pitää hoitaa lomallakin :), mutta sitä puolta arjesta en ole koskaan kokenut raskaaksi.

Luonnollisesti lasten kanssa reissaaminen on erilaista, lasten ehdoilla mennään. Kannattaa panostaa hyvään hotelliin ja myös hotellin sijainti on tärkeää, jotta siellä on helppo käydä kesken lomatouhujen. Jos sinusta itsestäsi tuntuu, että haluat lähteä niin lähde ihmeessä! Ensimmäiseksi reissuksi kannattaa varmasti valita joku helppo valmismatka.

Vierailija
11/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden yh ja koska olen aina harrastanut matkustamista, tein sitä silloinkin, kun lapseni olivat pieniä. Mulla on rattaat ja kantoreppu ollut mukana. Peruskohteissa silloin käytiin, kuten Espanja, Kreikka ja Italia.

Vierailija
12/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut lentokoneessa useasti yhden pienen lapsen kanssa (ikää 6kk - 5v). Yleensä matkakohteessa on ollut ainakin osan aikaa joku ystäväni tai sukulaiseni kuitenkin myös. Mielestäni kentällä ja koneessa saa tarvittaessa hyvin apua eli en sitä "pelkäisi".

Ja niille, joiden mielestäon riski, jos ainoa aikuinen sairastuu tai joutuu onnettomuuteen tms. Riskihän on kotonakin. Tai matkallakin molemmat aikuiset voivat sairastua. Matkavakuutus kuntoon tietysti!

Vierailija
13/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 21:57"]

[/quote]

Ei tiskiä, pyykkiä, ruuanlaittoa, siivousta, ruokaostoksilla käyntiä. Pelkkää yhdessäoloa lasten kanssa, olisi todellakin lomaa minulle. Miksi en pärjäisi lasteni kanssa ulkomailla, kun pärjään kotonakin, junalla olen jo kaksi reissua kotimaassa näiden kanssa tehnyt. Lennot vaan mietityttää, että miten pärjäisin, kun toinen matkustaa vielä sylissä ja jotain tavaraakin pitää ottaa mukaan. Ei taida kädet riittää:(

[/quote]

Pakkaat vaan järkevästi mukaan. Esim. laukuksi rinkka, pienenlle lapselle manduca. isommalle lapselle lentolaukuksi vetolaukku.  Tosiaan, minkä takia heti ollaan kritisoimassa ettei pärjää jne.. pärjätäänhän kotonakin, ja lomalla hotellissa äidilläkin on stressittömämpää. Menoksi vaan!

Toki jos miehesi seura sinua kiinnostaa, pakota se mukaan, olet sinäkin varmasti ollut miehesi mukana lomalla mökillä, nyt on miehesi vuoro joustaa.

Vierailija
14/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lähdet matkalle! Olet ilmeiseti lähdössä paketimatkalle viikoksi tai kahdeksi? Hyvin se menee. Minä olen matkustanut lasteni kanssa Espanjassa, Italiassa, Ranskassa ja Tunisiassa yksin lasten ollessa 1v ja 4v alkaen. Kun kasvoivat (nuorempi täytti 3v) niin olemme tehneet omatoimimatkoja Euroopassa. Kesäkuussa taas suuntaamme 2vk Barcelonaan ja sieltä 2vk Nizzaan omatoimimatkalle. Kuopuksen kanssa lennot ovat joskus olleet vaikeita mutta esikoinen on ollut aina helppo ja rauhallinen tapaus joten tilanteista on selvitty. Junamatkoja kotimaassa olen tehnyt lasten kanssa jo alle 1kk ikäisen kanssa, Tukholman risteilyllä olemme olleet useamman kerran jo 5kk 3v kanssa yksin.

Hauskaa matkaa! terv. yh

Vierailija
15/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sairastut matkalla (kuume, vatsatauti...)? Kuka hoitaa lapsiasi siellä? 

Vierailija
16/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti valitsisin sellaisen lapsiperheille suunnatun hotellin, jossa olisi esim. auringolta suojattu lastenallas. Tai aurinkovarjon allakin voi lekotella. Nuorimmainen on niin leppoisa tapaus, että viihtyy esim rattaissa pitkiä aikoja jotain lelua tutkien. Ja  jos sais huoneiston/huoneen läheltä uima-allasta, niin pienin voisi nukkua päikkäreitä (nyt nukkuu vielä 2-3 päikkärit) huoneessa ja itkuhälytin päälle. Ja ajatuksena olisi lähteä nyt keväällä/alkukesästä, niin ei ole liian kuuma pienille. Siihen kun vielä ottaisin puolihoidon/all inclusiven, niin voiko helpompaa enää olla?:) Tai sitten olen vain yltiöpositiivinen, voihan totuus olla jotain ihan muuta...:)

Vierailija
17/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä lentokenttä/lentokone on niin erilainen paikka lapsielle, niin jos lyhyt lento tiedossa, he ihmettelevät tilaa ja kaikkea muuta jännää mitä koneessa voi olla:) Jos aamulento, niin matkatavarat voi(yleensä) viedä edeltävänä iltana lentokentällä, ja onhan niitä matkalaukkukärryjäkin: ) (vanhempi lapsi voi vaikka istua matkalaukun päällä kärryssä.

En näe mitään estettä minkä takia ei onnistuisi. Itsekin olen sitä mieltä että ulkomailla pääsee paljon helpomalla, kun ei ole mitään kotihommia,aikatuluja jne..

Vierailija
18/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 10:33"]

Tietysti valitsisin sellaisen lapsiperheille suunnatun hotellin, jossa olisi esim. auringolta suojattu lastenallas. Tai aurinkovarjon allakin voi lekotella. Nuorimmainen on niin leppoisa tapaus, että viihtyy esim rattaissa pitkiä aikoja jotain lelua tutkien. Ja  jos sais huoneiston/huoneen läheltä uima-allasta, niin pienin voisi nukkua päikkäreitä (nyt nukkuu vielä 2-3 päikkärit) huoneessa ja itkuhälytin päälle. Ja ajatuksena olisi lähteä nyt keväällä/alkukesästä, niin ei ole liian kuuma pienille. Siihen kun vielä ottaisin puolihoidon/all inclusiven, niin voiko helpompaa enää olla?:) Tai sitten olen vain yltiöpositiivinen, voihan totuus olla jotain ihan muuta...:)

[/quote]

Ollaan reissattua paljon yhden lapsen kanssa (alkaen 3kk) ja aina ollut kivaa ja helppoa. Apteekista hyvät aurinko tuotteet lapsille ja sellaisia uv vaatteita ja hattu päähän niin voi olla altaalla. Pienemmälle lapselle osta sellainen rengas/vene missä on jaloille reiät nini pääsee polskimaan ja isommalle käsikellukkeet. Sitten voi rannalla vukrata varjon ja laittaa sevaikka maahan niin että muodostuu hyvä suojainen paikka lapsille ja saavat siinä tonkia hiekkaa yms.

Hauskaa matkaa! ja parempi tosiaan jättää kitisevät miehet kotiin pilaamasta rentouttavia lomia :)

Vierailija
19/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 10:14"]

Mitä jos sairastut matkalla (kuume, vatsatauti...)? Kuka hoitaa lapsiasi siellä? 

[/quote]

Minä itse tietenkin, ihan kuten kotonakin, jos sairastuisin.

Vierailija
20/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 10:14"]

[/quote]

Minä itse tietenkin, ihan kuten kotonakin, jos sairastuisin.

[/quote]

Et ole tainnut ap koskaan sairastaa oikeaa ruokamyrkytystä, missä ei poistuta vessasta vuorokauteen kun molemmista päistä tulee koko ajan jotain ulos?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän