Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monessa maassa olet käynyt? ikäsi? ev

Vierailija
14.04.2013 |

Ev

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 maata (osassa niistä asuttu pidempäänkin) ja ikää 47 vuotta.

Vierailija
62/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 70 maata ja ikää 40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Tsekki, Itävalta, Italia, Espanja, Turkki, Bulgaria, Puola, Venäjä. En ole koskaan käynyt euroopan ulkopuolla, ja ekan kerran lentokoneessa +30 vuotiaana, Nyt 47 v

Vierailija
64/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 11:40"]

Ruotsissa ja Virossa, en ole koskaan ollut lentokoneessa. Tytär on ollut työharjoittelussa Liettuassa ja Englannissa, eli on käynyt huomattavasti enemmän ulkomailla. Vanhempani kävivät Kanarialla vasta kun minä olin muuttanut jo kotoa pois, eli nuoremmat sisaruksenikin ovat kaikki olleet lentokoneessa.

En ole yli kymmeneen vuoteen päässyt edes laivalle, täältä Kokkolasta on niin pitkä ja kallis matka jo sinne etelärannikolle josta laivalle pääsisi.

Olen 38v.

[/quote]

Siis oikesti mistä näitä tynnyrissä kasvaneita oikein sikiää? Lestadiolaisia?

[/quote]

Vai että tynnyrissä, et tiedä yhtään miten em. henkilö on menestynyt elämässään jne. Matkustelu eri maihin ei kyllä ole mikään fiksuuden ym. tae.

Olen lukenut ihmisistä eri maissa, jotka osaavat mm. useita eri kieliä täydellisesti vaikka eivät ole koskaan matkustaneet kotimaansa ulkopuolelle.

Niin, itsellä on varmaan n. 20 maata Euroopassa + Pohj. Amerikka. Olen 45 ja asun nyt 5:tta vuotta ulkomailla.

Vierailija
65/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 11:40"]

Ruotsissa ja Virossa, en ole koskaan ollut lentokoneessa. Tytär on ollut työharjoittelussa Liettuassa ja Englannissa, eli on käynyt huomattavasti enemmän ulkomailla. Vanhempani kävivät Kanarialla vasta kun minä olin muuttanut jo kotoa pois, eli nuoremmat sisaruksenikin ovat kaikki olleet lentokoneessa.

En ole yli kymmeneen vuoteen päässyt edes laivalle, täältä Kokkolasta on niin pitkä ja kallis matka jo sinne etelärannikolle josta laivalle pääsisi.

Olen 38v.

[/quote]

Siis oikesti mistä näitä tynnyrissä kasvaneita oikein sikiää? Lestadiolaisia?

[/quote]

Vai että tynnyrissä, et tiedä yhtään miten em. henkilö on menestynyt elämässään jne. Matkustelu eri maihin ei kyllä ole mikään fiksuuden ym. tae.

Olen lukenut ihmisistä eri maissa, jotka osaavat mm. useita eri kieliä täydellisesti vaikka eivät ole koskaan matkustaneet kotimaansa ulkopuolelle.

Niin, itsellä on varmaan n. 20 maata Euroopassa + Pohj. Amerikka. Olen 45 ja asun nyt 5:tta vuotta ulkomailla.

[/quote]

No ei kovin menestyneeltä vaikuta, jos pitää junamatkaa Kokkolasta Helsinkiin kalliina (maksaa tarjouksessa 15 euroa)....

Vierailija
66/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ole ihan varma, mut oisko 19sta! Olen 30. (Niitä maita ei varmaan lasketa joissa on vaan vaihtanu lentokonetta?)

Vierailija
67/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin pikaisesti, että yhdeksässä. Syksyllä tulee kymmenes maa, jos vain lomat järjestyy. Ikää 48 v. En asu Suomessa.

Vierailija
68/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:13"]

Mä en nyt ole ihan varma, mut oisko 19sta! Olen 30. (Niitä maita ei varmaan lasketa joissa on vaan vaihtanu lentokonetta?)

[/quote]

Eiku sittenkin 20, mä unohdin yhen maan.

Vierailija
69/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh että ovat av-mammat matkustelleet. Melkein kaikki muka käyneet yli 20:ssa maassa. Yeah right.

Vierailija
70/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis oikesti mistä näitä tynnyrissä kasvaneita oikein sikiää? Lestadiolaisia?"

Mä myös ihmettelen tätä kommenttia. Ei kaikki matkustele eikä se ole mikään sivistyksen merkki.

T. 50 v ja 25 maata

Vierailija
71/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee asuttua pariinkin otteeseen pidempi aika Keski-Euroopassa, maita kertyy aika helpostikin. Ja jos sen tekee opiskeluaikana alle 25-vuotiaana, ei junalippujen hinnatkaan niin paljon päätä huimaa.

Vierailija
72/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 maata laskin äkkiseltään, ikää 41.

Töitä olen tehnyt kolmessa maassa.

Vierailija
73/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:13"]

[/quote]

Eiku sittenkin 20, mä unohdin yhen maan.

[/quote]

Ja jos "kaikki" muutkin on alkanu erotteleen niin minä kans, 15 maata Euroopassa ja 4 Euroopan ulkopuolella. No, eihän siitä tule kun se 19. (Mut yhdysvalloissa oon käynyt 9 eri osavaltiossa, mm. havaijilla ja alaskassa) Ehkä aluksi laskin jonkun saaren vahingossa omaksi valtiokseen... Sori.

Vierailija
74/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina aika ajoin tämäkin nousee esille. Laskin juuri 17 ihan jos kaikki läpikulutkin lasketaan. No, niitä ei kyllä ollut montaa. Kaikki Euroopassa pl. USA.

Olen matkustellut mielestäni vähän, niin töissä kuin vapaallakin, mutta toisaalta en pidä itseäni tynnyrissa kasvaneena. Olen ollut opiskelujen aikaan harjoittelussa ulkomailla ja nyt asun kolmatta vuotta toisessa maassa. Suomessa töissä ollessani yksi kollegani oli tasan kerran käynyt ulkomailla (nelikymppinen, perheellinen mies) ja tämä reissu oli kyllä interrail, joten suuntautui useampaan maahan. Ei tainnut olla kertaakaan lentokoneessa. Ei tullut mieleenkään, että kaveri oli jotenkin tynnyrissä kasvanut.

Eli ei vastaus tuohon otsikon kysymykseen kerro välttämättä juuri mitään ihmisestä.

Vierailija
75/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maita on 57. Aika iso osa maista tullut "siinä sivussa" isäni työn vuoksi ja nyt myös omani ja mieheni. Samalla olemme katsastaneet eri maita mantereita. Ja lomaillaankin suht paljon ulkomailla. Olen oikea reissuriitta:).

Ikää on 44v.

Pidän kirjaa maista joissa olen käynyt (en laske välilaskuja). Tässä lista:

Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Venäjä (myös Neuvostoliitto), Saksa, Puola, Bulgaria, Kroatia, Unkari, Tsekki, Latvia, Liettua, Itävalta, Sveitsi, Liechtenstein, Italia, Vatikaani, Kreikka, Espanja, Ranska, Monaco, Belgia, Alankomaat, Luxemburg, Saksa (myös DDR), Iso-Britannia, Irlanti, Turkki, Kanada, Yhdysvallat, Australia, Uusi-Seelanti, Kiina, Intia, Indonesia, Thaimaa, Dominikaaninen tasavalta, Jamaika, Panama, Brasilia, Venezuela, Chile, Argentiina, Meksiko, Kuuba, Thaimaa, Vietnam, Malesia, Japani, Kenia, Tansania, Etelä-Afrikka, Namibia, Marokko, Tunisia, Egypti.

Ja vielä on paljon käymättä:). Rakastan tutustumista vieraisiin maihin ja niiden ihmisiin. Sekä kulttuuriin niin ruoan, taiteen, urheilun jne. saralla. Onneksi mieheni on samanmoinen reissureijo ja muksut tulee siinä hyvää vauhtia mukana.

Vierailija
76/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ja Virossa. Eli kahdessa maassa.

ikää 41v

Vierailija
77/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:18"]

No ohhoh että ovat av-mammat matkustelleet. Melkein kaikki muka käyneet yli 20:ssa maassa. Yeah right.

[/quote]

Matkustaminen taitaa olla sukupolvikysymys samalla kun se on elintasokysymys.

Mun vanhemmat on syntyneet 1940-luvulla, jolloin ei paljon matkusteltu. Molemmat ovat pienituloisista maanviljelijaperheistä kotoisin eikä ollut aikaa eikä rahaa matkusteluun. He tekivät vuonna 1965 matkan Ruotsiin ja se oli molemmille eka ulkomaanmatka.

Mä olen syntynyt 1968 ja olin eka kertaa ulkomailla v. 1974 kun perheemme monen vuoden säästämisen jälkeen lensi Las Palmasiin viikoksi. Se oli vanhempieni ja meidän lasten eka lentomatka ja myös eka matka Pohjoismaiden ulkopuolelle.

Mä olen reissannut opiskeluaikoina paljon, se oli sitä aikaa kun rajat avautuivat ja saattoi alkaa matkustaa halvasti, ja jatkanut sitä myös perheen perustamisen jälkeen, mies on samanhenkinen. Elintasommekin on kuitenkin ihan toinen kuin vanhemmillani. Vanhin lapseni on 17-vuotias ja käynyt jo 23 eri maassa. Kai matkustelun luonteen muuttumista kuvaa se, että hän oli lentokoneessa ensimmäisen kerran ollessaan puolivuotias. Junassa matkusti eka kerran vasta 8-vuotiaana.

Mummustani eli äidinäidistä tiedän, että hän kävi elämänsä aikana vain yhden kerran Helsingissä eikä ole koskaan lentänyt. Mummu oli syntynyt v. 1922.

Vierailija
78/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hyva,etta av-mammat matkustaa,mm. kehittava.

Vierailija
79/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenissä maissa, ehkä n. 50-80. okääkin on 52, eli n. 1-1,5 maata/vuosi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi