Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monessa maassa olet käynyt? ikäsi? ev

Vierailija
14.04.2013 |

Ev

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 maata, joista kolmessa olen asunut ja useissa on tullut käytyä monta kertaa. Nyt tekisi pitkästä aikaa mieli mennä johonkin sellaiseen maahan, jossa en ennnen ole ollut. Ikää on 34.

Vierailija
22/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 14:22"]

Olisko 26 maata... ikää 22. Parissa maassa asunut ja joissakin käyny useemmin kuin vaan kerran

[/quote]

Miten noin nuorena on ehtinyt jo asua kahdessa maassa? Asuitteko silloin, kun olit vielä lapsi perheenne kanssa jossain maassa? Vai oletko ollut vaihdossa ja lasketaanko vaihtokin asumiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:18"]

No ohhoh että ovat av-mammat matkustelleet. Melkein kaikki muka käyneet yli 20:ssa maassa. Yeah right.

[/quote]

No äkkiähän se tulee vaikka laskee tosiaan vaan ne maat missä on yöpynyt (ei siis välilaskuja tai läpiajoja), esim ensikesän euroopan reissulla tulee jo (reitistä riippuen)  4-7 maata yhdellä lomalla:D Ja tuokin reissu on tehty n 6-7 kertaa 20 vuoden aikana

Vierailija
24/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Viro, Tanska, Iso-Britannia, Irlanti, Tsekki, Unkari, Kanariansaaret, Azorit, Portugali, Egypti, Kypros. Oisko siinä kaikki? En siis kovin monessa. Ja olen 36-vuotias. 

Vierailija
25/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 11:40"]

Ruotsissa ja Virossa, en ole koskaan ollut lentokoneessa. Tytär on ollut työharjoittelussa Liettuassa ja Englannissa, eli on käynyt huomattavasti enemmän ulkomailla. Vanhempani kävivät Kanarialla vasta kun minä olin muuttanut jo kotoa pois, eli nuoremmat sisaruksenikin ovat kaikki olleet lentokoneessa.

En ole yli kymmeneen vuoteen päässyt edes laivalle, täältä Kokkolasta on niin pitkä ja kallis matka jo sinne etelärannikolle josta laivalle pääsisi.

Olen 38v.

[/quote]

Siis oikesti mistä näitä tynnyrissä kasvaneita oikein sikiää? Lestadiolaisia?

[/quote]

En ole lestadiolainen, vaan köyhä. Valmistuin 90-lamassa suoraan kortistoon, eikä ole koskaan elämässäni ollut vakituista normaalia työpaikkaa. Miehen ansiosta on omakotitalo jossa asutaan, ja kaikki rahat menee normaaliin elämiseen, kesällä käydään lasten kanssa autolla reissussa kotimaassa, laivalle haluaisin mennä, mutta hirvittää jo passikustannukset, oma passi on mennyt vanhaksi jo vuosia sitten, ja nykyään kun pikkulapsillakin pitää olla passi, meidän kahden aikuisen ja kahden neljävuotiaan passien hinnalla ollaan kotimaassa jo pari kolme yötä hotellissa.

Vierailija
26/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 11:40"]

Ruotsissa ja Virossa, en ole koskaan ollut lentokoneessa. Tytär on ollut työharjoittelussa Liettuassa ja Englannissa, eli on käynyt huomattavasti enemmän ulkomailla. Vanhempani kävivät Kanarialla vasta kun minä olin muuttanut jo kotoa pois, eli nuoremmat sisaruksenikin ovat kaikki olleet lentokoneessa.

En ole yli kymmeneen vuoteen päässyt edes laivalle, täältä Kokkolasta on niin pitkä ja kallis matka jo sinne etelärannikolle josta laivalle pääsisi.

Olen 38v.

[/quote]

Siis oikesti mistä näitä tynnyrissä kasvaneita oikein sikiää? Lestadiolaisia?

[/quote]

En ole lestadiolainen, vaan köyhä. Valmistuin 90-lamassa suoraan kortistoon, eikä ole koskaan elämässäni ollut vakituista normaalia työpaikkaa. Miehen ansiosta on omakotitalo jossa asutaan, ja kaikki rahat menee normaaliin elämiseen, kesällä käydään lasten kanssa autolla reissussa kotimaassa, laivalle haluaisin mennä, mutta hirvittää jo passikustannukset, oma passi on mennyt vanhaksi jo vuosia sitten, ja nykyään kun pikkulapsillakin pitää olla passi, meidän kahden aikuisen ja kahden neljävuotiaan passien hinnalla ollaan kotimaassa jo pari kolme yötä hotellissa.

[/quote]

Ja junamatkat ei todellakaan maksa 15€ kuin joskus harvoin, kyllä pitää olla todella hyvin suunniteltu matka jos osuu tuollainen halpa matka just sillon kun sais halvan ulkomaanmatkan, ja miehellä sattuisi olemaan lomaa. Kyllä se junamatka meidän porukalla maksaa yli 200€ menopaluu Helsinkiin. Olen Helsingissä asunut kymmenen vuotta, ja silloin oli köyhällä varaa käydä Virossa ihan vaan ostoksilla, oli passi hommattuna, ja laivamatkoja sai todella halvalla. En kyllä edes tunne ketään joka olisi käynyt kuin muutamassa maassa, nämä kymmenien maiden käyjät täytyy olla rikkaita. Mua ei kyllä edes kiinnosta mennä mihinkään turistirysään kuumalle rannalle makaamaan, enkä missään nimessä matkustaisi maahan jossa on huono hygienia, kaiken maailman jättiötököitä, hämähäkkiä ja luteita, en uskaltaisi syödä mitään, enkä edes nukkua. Ystävättären perhe oli matkalla Bulgariassa, ja siellä piti heidän nukkua valot päällä ja mies valvoi ettei nukkuvien pikkulasten naamalle mennyt luteita vai mitä ötököitä ne nyt oli, ei kiitos! Eli en matkustaisi Afrikkaan, Etelä-Amerikkaan, Aasiaan, enkä oikein edes Australiaan.

Jos jonnekin pääsisin, niin menisin puutarhamatkalle vaikka Englantiin, tai kaupunkilomalle vaikka Prahaan tai Budabestiin, USAssa olis myös kiva käydä, kun on telkkarista niitä paikkoja niin paljon nähnyt.

Vaikka en ole matkustellut, tai edes halua joka paikkaan, en ole mitenkään tyhmä, olen lukenut paljon ja katsonut dokumentteja telkkarista, eiköhän niistä saa tarvittavat tiedot ilman että käy itse omin silmin katsomassa ja kokeilemassa.

Vierailija
27/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lisäksi olen käynyt 26 maassa, joista yhdessä myös asunut muutaman vuoden. Ikä 33.

Vierailija
28/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan maata ja 29 vuotta.

Vierailija
29/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomea ei lasketa, olen käynyt viidessä maassa. Yksi reissuista oli työmatka. Matkustaminen on periaatteessa ihan jees, mutta se ei ole mielipuuhaani. Eikä siihen toisaalta ole ollut kauheasti mahdollisuuksia. Pari matkaa tuli vanhempieni luona asuessa ja sen jälkeen opiskellessa ei toki päässyt muualla käymään. Olen ollut työelämässä vasta pari vuotta ja sinä aikana on ollut yksi työreissu ulkomaille. Olen 27-vuotias.

Vierailija
30/79 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 14:22"]

Olisko 26 maata... ikää 22. Parissa maassa asunut ja joissakin käyny useemmin kuin vaan kerran

[/quote]

Miten noin nuorena on ehtinyt jo asua kahdessa maassa? Asuitteko silloin, kun olit vielä lapsi perheenne kanssa jossain maassa? Vai oletko ollut vaihdossa ja lasketaanko vaihtokin asumiseksi?

[/quote]

Tottahan toki vaihtovuosi lasketaan asumiseksi. Tuleehan siinä asuttua vieraassa maassa ja vieraassa kulttuurissa lähes vuoden verran. Itsekin olin 22-vuotiaaksi päästessäni asunut kahdessa eri maassa, ensin vuoden vaihto-oppilaana lukioaikana ja vuoden aupairina lukion jälkeen.

Vierailija
31/79 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 maassa ja ikää 37v. Mutta monissa paikoissa käynyt useamman kerran mm. Virossa 2 kertaa vuodessa ja Tukholmaankin tulee risteiltyä melkeen kerran vuodessa.. Italiaan ja Espanjaan tulee palattua aika ajoin ja Thaimaa on lempparipaikka vaikka vasta 2 kertaa ollut siellä. Kyllä sitä 5 henkinen perhe velkoineen ja alle sen keskipalkan (reilu 3000ekk se vissiin olis) tienaavat saa säästää rahaa jos reissata haluavat. Ja me halutaan.. mä tingin sisustuksesta ja vaatteista ja harrastusvälineistä yms.(kirppis / Huutonet ja Tori.fi ovat ystäviä) kun pojat pelaavatkin toinen lätkää ja toinen fudista ja kasvavat kokoajan ulos varusteistaan..

Vierailija
32/79 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 23 maassa, useissa noista monta kertaa. Suomen ulkopuolella olen asunut kahdessa eri maassa. Aloitin matkustelun aikuisena, opiskelujen jälkeen, kun omaa rahaa oli käytettävissä. Lapsuuden perheen kanssa emme käyneet kertaakaan missään, mutta jokin koulun luokkaretkistä oli risteily Tukholmaan.

T. pienviljelijän tytär

Vierailija
33/79 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 10:14"]

Olen käynyt 23 maassa, useissa noista monta kertaa. Suomen ulkopuolella olen asunut kahdessa eri maassa. Aloitin matkustelun aikuisena, opiskelujen jälkeen, kun omaa rahaa oli käytettävissä. Lapsuuden perheen kanssa emme käyneet kertaakaan missään, mutta jokin koulun luokkaretkistä oli risteily Tukholmaan.

T. pienviljelijän tytär

[/quote]

Ja ikää nyt 37 v.

Vierailija
34/79 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä mietittynä 33 maata ja olen 32v. Lennonvaihtoja (kentällä oleskelua) en laskenut mukaan. Kahdessa maassa olen ollut töissä.

Vierailija
35/79 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 maassa, ikää 24.

Vierailija
36/79 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, ellen mennyt laskuissa sekaisin.

Vierailija
37/79 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanpas nyt kerrankin: Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Liettua, Iso-Britannia, Saksa, Alankomaat, Belgia, Itävalta, Unkari, Slovakia, Slovenia, Ranska, Portugali, Espanja, Italia, Kreikka, Bulgaria, Monaco, Vatikaani, San Marino, Turkki, Israel, Jordania, Arabiemiraatit, Oman, Kiina, Thaimaa, Egypti, Tunisia, Marokko, USA, Meksiko

Sain 36. Ikää 28 v.

Vierailija
38/79 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 maata ja ikää 37.

Vierailija
39/79 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:18"]

No ohhoh että ovat av-mammat matkustelleet. Melkein kaikki muka käyneet yli 20:ssa maassa. Yeah right.

[/quote]

Juu en ole mamma kun ei lapsia ole. Matkusta sinäkin, yeah!

Vierailija
40/79 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just viime viikolla yhdessä numeropelissä laskettiin tätä! Sain omaksi luvukseni 38 ja ikää muuten tasan saman verran. :=))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi