Onko mielestäsi ok painaa punaista luuria puhelinmyyjälle?
Niin ja kyse siis telemarkkinoinnista.
Äsken joku yritti soittaa. Huono päivä ollut, joten painoin soiton poikki. En jaksa kuunnella jorinoita.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on salainen numero. Siksi minulle ei pitäisi kenenkään pystyä soittamaan, mutta niin vain soitetaan. Ilmeisesti yhteystietojani ei voi poistaa niin kauan kun tilaus on päällä, mutta kun se tilaus loppui jo 10 vuotta sitten ja numerokin on vaihtunut... Olen tämän tästä pyytänyt tietojeni poistamista. Samoin sanon jokaiselle soittajalle, että kiellän kyseistä soittajaa ja yritystä soittamasta minulle enää koskaan. Sen jälkeen sieltä ei pitäisi pystyä soittamaan, mutta kun niitä firmoja riittää.
Nyt kännykkäaikakautenahan kaikki puhelimessa olevat tiedot myydään kolmannelle osapuolelle. Aina kun annatte puhelimelle luvan käyttää puhelimen tietoja, luovutatte samalla kaikkien yhteystiedoissa olevien numerot eteenpäin. Niinpä kenenkään numerot eivät pysy salassa.
Ei puhelinmyyjillä ole oikeuksia alkaa poistaa numeroasia järjestelmästä, ihan höpö höpöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pysty lyömään luuria korvaan, tuntuisi liian töykeältä. Tästä syystä tein suoramarkkinointikiellon 2 viikkoa sitten, maksaa 6€ vuodessa mutta wtf, sekä eilen että tänään puhelinmyyjä on soittanut. Vastasin rauhassa kun ajattelin ettei voi olla puhelinmyyjä kun tuon kiellon olin jo hommannut. Ihan uskomatonta, ei millään saa rauhaa, ei edes maksamalla. Kylläpä v*tuttaa!!
Nuo suoramarkkinointikiellot ja yhteistietojen luovutuskiellot saa suomi.fi palvelusta päälle täysin maksutta.
Joo no olin tuon maksuttoman jo kertaalleen tehnyt mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta joten ajattelin että nyt kun maksullisen otan niin saisin olla vihdoin rauhassa. Mutta tässä välissä taas soitettiin jostain kotivinkistä, jo kolmas soitto kahden päivän aikana. Tämä telemarkkinointi pitäisi ehdottomasti kriminalisoida!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon nopeasti "En osta mitään kiitos hei" ja punaista luuria.
Tuota kiitos sanaa ei kannsta käyttää...
Miksi
En osta mitään, kiitos ja hyvää päivänjatkoa ja sitten vasta luuri kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on salainen numero. Siksi minulle ei pitäisi kenenkään pystyä soittamaan, mutta niin vain soitetaan. Ilmeisesti yhteystietojani ei voi poistaa niin kauan kun tilaus on päällä, mutta kun se tilaus loppui jo 10 vuotta sitten ja numerokin on vaihtunut... Olen tämän tästä pyytänyt tietojeni poistamista. Samoin sanon jokaiselle soittajalle, että kiellän kyseistä soittajaa ja yritystä soittamasta minulle enää koskaan. Sen jälkeen sieltä ei pitäisi pystyä soittamaan, mutta kun niitä firmoja riittää.
Nyt kännykkäaikakautenahan kaikki puhelimessa olevat tiedot myydään kolmannelle osapuolelle. Aina kun annatte puhelimelle luvan käyttää puhelimen tietoja, luovutatte samalla kaikkien yhteystiedoissa olevien numerot eteenpäin. Niinpä kenenkään numerot eivät pysy salassa.
Ei puhelinmyyjillä ole oikeuksia alkaa poistaa numeroasia järjestelmästä, ihan höpö höpöä.
Ei olekaan. Siksi minä kirjoitankin aina kyseisen lehden tai kustantamon asiakaspalveluun, kun joku soittaa ja tyrkyttää heidän lehteään. Silti jos kiellän suoraan jotain yritystä soittamasta minulle mainospuhelua, lain mukaan he eivät enää saa soittaa. Se täytyy sanoa ääneen. Puheluthan tallennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pysty lyömään luuria korvaan, tuntuisi liian töykeältä. Tästä syystä tein suoramarkkinointikiellon 2 viikkoa sitten, maksaa 6€ vuodessa mutta wtf, sekä eilen että tänään puhelinmyyjä on soittanut. Vastasin rauhassa kun ajattelin ettei voi olla puhelinmyyjä kun tuon kiellon olin jo hommannut. Ihan uskomatonta, ei millään saa rauhaa, ei edes maksamalla. Kylläpä v*tuttaa!!
Nuo suoramarkkinointikiellot ja yhteistietojen luovutuskiellot saa suomi.fi palvelusta päälle täysin maksutta.
Joo no olin tuon maksuttoman jo kertaalleen tehnyt mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta joten ajattelin että nyt kun maksullisen otan niin saisin olla vihdoin rauhassa. Mutta tässä välissä taas soitettiin jostain kotivinkistä, jo kolmas soitto kahden päivän aikana. Tämä telemarkkinointi pitäisi ehdottomasti kriminalisoida!
Siinä menee muistaakseni vähän aikaa, että tieto päivittyy. (Miksi, kun nykyään kaikki tapahtuu reaaliajassa?) Jos teit kiellon telemarkkinointikielto.fi kautta, ilmianna aina soittaja. "Suoramarkkinointi" pitäisi kriminalisoida.
Jos "ei kiitos, hyvää päivänjatkoa" ei riitä, niin sitten luuria korvaan ja numero estoon.
Sanon "ai taas mainoksia, skippaan ne aina kun voin" ja painan punaista. Tajuavatpahan paikkansa :)
Keskeytän aina kohteliaasti myyntipuheen ja sanon ei kiitos. Näin haluaisin itsekin minulle tehtävän jos kauppaisin jotain mitä toinen ei aio ostaa. Jos jatkaa tuputtamista niin punaista luuria.
Miksi ei olisi? Sen takia se punanen luuri on, ettei tarvi sontaa kuunnella vasten tahtoaan. Hankkisivat oikean työn.
Mulla on sellainen vakikäytäntö, että lausun nämä sanat, tarvittaessa vaikka myyjän selostuksen päälle: "en osta mitään, hyvää päivän jatkoa, kiitos hei" ja sitten katkaisen kylmästi puhelun. Aiemmin saatoin jäädä pitkäksikin aikaa kuuntelemaan myyjien höpinöitä, mutta sitten tajusin, ettei ole mikään pakko, ei edes kohteliaisuudesta.
Tänään aamulla kun heräsin puhelimen soittoon. Puoliksi vielä unissani kuulin kuinka superystävällinen Minna(nimi muutettu) kertoo lähettäneensä mulle lehden näytekappaleen. Sanoin etten tilaa, ja katkaisin puhelun.
Miten ihmeessä nuo on mun suht tuoreen prepaid-numeron ees saanu.
Nyt on pari muutakin outoa numeroa koittanut soittaa.
Enää en vastaa kuin läheisille. Kellään muulla ei pitäisi olla asiaa. Häirintää tuputtaa näinä aikoina ihmisille kalliita lehtitilauksia. Ja mistä sitä tietää vaikka pelkkä vastaaminen käynnistää jonkin epämääräisen tilauksen.
On. Et ole pyytänyt heitä soittamaan sinulle ja rikkomaan kotirauhaasi.
Mä sanon aina sinne jonnekin puhetulvan väliin, etten osta enkä tilaa mitään. Kiitos ja hei, ja painan punaista luuria.
Telemarkkinointi on ainoa osoitus Saatanan olemassaolosta.
Saa laittaa, pitää laittaa ja on jopa suositeltavaa kehottaa soittajaa hankkimaan oikeita töitä.
On oikein, ja on turha tuhlata puheluun molempien aikaa, jos puheluun vastanneella ei ole mitään halua ostaa myytäviä tuotteita. Se on myös sen myyjän kannalta parempi että voi ottaa saman tien seuraavan soiton, eikä aikaa kulu turhaan jankkaamiseen.
Ei pidä. 😂 Luuletko tuon auttavan)
Myyjät eivät voi valita kelle soittavat, automaattisesti ohjelma soittaa johonkin numeroon. Kun puhelu päättyy, niin ohjelma alkaa heti soittaa seuraavaan numerooon.
Toki jos nyt joku on sanonut, että soita tähän numeroon vaikka huomenna, nii voi manuaalisesti soittaa, mutta todella harvinaista.
Kun puhelu päättyy, niin myyjä ei myöskään voi ruksia kyseistä numeroa pois tai muuta, koko homma on automatisoitu.