Onko mielestäsi ok painaa punaista luuria puhelinmyyjälle?
Niin ja kyse siis telemarkkinoinnista.
Äsken joku yritti soittaa. Huono päivä ollut, joten painoin soiton poikki. En jaksa kuunnella jorinoita.
Kommentit (95)
Jos joskus joudun vastaamaan, odotan puhelua vieraasta numerosta, vastaan, en ole kiinnostunut, kiitos vaan ja punainen luuri.
Tyrkyttämiseen torjuminen Einolle epäkohteliasta, tyrkyttäminen on.
Jostain syystä aina kesän alussa tulee paljon soittoja puhelinmyyjiltä. Lieneekö kesätyöntekijöitä?
Mä teen näin:
myyjä: tääl on se ja se yrityksestä xxx oikein hyvää päivää!
mä: päivää, jos olet myymässä jotakin, niin kiitän tarjouksesta, mutta en osta mitään, moi! Ja sitten katkaisen puhelun.
Puhelinmyyntibeinole myyntiä vaan puhelimessa tyrkyttämistä.
Myynti on sitä että olen kiinnostunut jostakin tuotteesta, osoitan kiinnostukseni ja sitten joku asiantuntija minulle niistä alkaa kertoa.
Kesällä on minusta ok. Niitä tulee kesäisin niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Puhelinmyyjiä saa käsitellä aivan niin törkeästi kuin haluaa, menemättä kuitenkaan henkilökohtaisiin solvauksiin. Myyjä soittaa sinulle pyytämättä ja tuhlaa aikaasi mainospuheisiin joita et tarvitse etkä halua kuullu, joten voit aivan hyvin katkaista heti tai vaikka jättää myyjän puhumaan yksikseen laittamalla luurin pöydälle.
KETÄÄN ei saa käsitellä törkeästi!
"En osta mitään, kiitos soitosta ja hyvää päivänjatkoa, hei!" Punainen luuri perään.
Näitä kommentteja lukiessa en ihmettele miksi ihmiset eivät jaksa pitkään myyntityötä.
On. Parempi olisi jos kukaan ei enää edes vastaisi noihin. Kuihtuisi sekin täysin tarpeeton toiminta loppuun. Pelkkää työntekijöiden painostusta myyntiin ja yksinkertaisten ja muistisairaiden kusettamista.
Ihan sama jos kysyisit, onko pakko lukea kotiin nimellä tullut mainos. Ei tietenkään ole.
Jos puhelinmyyhällä on oikeus painaa vihreätä luuria, on sinulla vastavuoroisesti oikeus painaa punaista luuria.
On ok. Parempi niin kuin että myyjä joutuu yhä uudestaan soittamaan turhaan. Olen tehnyt vastaavaa työtä javaikka onneksi omassa työssäni eu oletettu, että jään jankkaamaan kiellon jälkeen, niin silti parempi joko lyödä kiinni tai kieltää uudelleen soittamasta kuin että asiakkuus jää turhaan päälle.
Mä en edes kuuntele niitä jorinoita. Sanon heti etten halua mitään, kiitos soitosta ja mukavaa löppupäivää. Sitten katkaisen puhelun. Joskus kuuluu kun myyjä jää huutelemaan jotain sinne ja pakkomyymään, eipä kiinnosta.
Yksikään ei ole soittanut takaisin.
On ok, oli myös silloin kun olin itse puhelinmyyjä. Paljon v*ttumaisempia olivat ne jotka alkoivat kitisemään että he kyllä ottavat itse yhteyttä jos haluavat ostaa jotain yms.
Mä huudan ja karjun ja haistattelen näille. Puhelinmyynnin pitäisi olla kiellettyä. Jos joku hullu sitä haluaa niin antaisi sitten erikseen suostumuksen.
Assburger kirjoitti:
"En osta mitään, kiitos soitosta ja hyvää päivänjatkoa, hei!" Punainen luuri perään.
Ongelmana se että usein myyjä suoltaa minuuttikaupalla katkeamatonta mainospuhetta johon ei saa tuota 'ei kiitosta' väliin. Toinen ongelma on se että myyjät aloittavat ovelasti puheensa niin että on pitkään epäselvää onko palveluntarjoajalla oikeasti jotain asiaa vai oliko tää taas yritys myydä Elisa Viihdettä.
Jos mahdollista niin älä ikinä koskaan vastaa numeroon jota et tunne. Minä yleensä teen haun numerolla ja soitan takaisin jos kyseeessä oli asiallinen soittaja.
Minä sanon jo ennen kuin ehtii aloittaa että en tilaa mitään en osta mitään hyvää päivän jatkoa ja laitan puhelun kiinni. Yleensä vielä kuuluu jotain litaniaa jatkuvan.
Vierailija kirjoitti:
On ok. Parempi niin kuin että myyjä joutuu yhä uudestaan soittamaan turhaan. Olen tehnyt vastaavaa työtä javaikka onneksi omassa työssäni eu oletettu, että jään jankkaamaan kiellon jälkeen, niin silti parempi joko lyödä kiinni tai kieltää uudelleen soittamasta kuin että asiakkuus jää turhaan päälle.
Kerroppa vielä se että, miksi nuo uudet soittoyritykset tehdään eri numerosta jos uhri ei ekalla kertaa vastaa. Eikö olisi reilua ja avointa soittaa samasta numerosta?
Minä tarkistan useimmiten vastaamattomien puhelujen soittajan tiedot jälkikäteen ja jos kyseessä on puhelinmyynti niin lisää numeron estolistalle. Nyt saan tehdä tämän monena päivänä peräkkäin.
Sanon ensin neutraalisti, etten ole kiinnostunut tuotteesta, enkä aio ostaa sitä, mitä hän myy.
Jos vielä jatkaa myyntipuheita, sanon jotain hyvin ilkeää, jolla pyrin loukkaamaan myyjää henkilökohtaisesti, koska hän ei ymmärtänyt asiaa ensimmäisestä sanomisestani. Tuollaista mitätöntä ihmistä, joka tekee aika surkeaa työtä pienellä palkalla, on aika helppo loukata, koska jo siitä, mitä työtä hän tekee, voi hänet käytännössä leimata ihan täydelliseksi luuseriksi. Ja kun ei edes kykene ymmärtämään, mitä hänelle sanotaan, niin herranjestas.
Yleensä myyjä tajuaa ilkeilyyni lopettaa puhelun itse. Joskus suuttuu, minkä jälkeen pyrin loukkaamaan häntä ja hänen surkeaa elämäänsä kahta kauheammin.
Tietysti. Puhelinmyyjiä saa käsitellä aivan niin törkeästi kuin haluaa, menemättä kuitenkaan henkilökohtaisiin solvauksiin. Myyjä soittaa sinulle pyytämättä ja tuhlaa aikaasi mainospuheisiin joita et tarvitse etkä halua kuullu, joten voit aivan hyvin katkaista heti tai vaikka jättää myyjän puhumaan yksikseen laittamalla luurin pöydälle.