Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi ok painaa punaista luuria puhelinmyyjälle?

Vierailija
30.06.2020 |

Niin ja kyse siis telemarkkinoinnista.

Äsken joku yritti soittaa. Huono päivä ollut, joten painoin soiton poikki. En jaksa kuunnella jorinoita.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin viimeks heti Hesarin myyjälle et en ostan nyt mitään ja se riitti, ei jääny jankkaamaan.

Säälin kyllä ihmisiä jotka joutuu sitä "duunia" tekemään.

Vierailija
2/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos myyjä ei usko ettei tarvitse turhaa rojua, niin ei muuta kuin lopettaa puhelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Teen niin aina itse. Eipä hukkaannu kenenkään aikaa. (Olen itse kotiäitinä tehnyt puhelinmyyjän työtäkin, ja minua ei ainakaan haitannut yhtään että ehdottomasti ei-kiinnostuneet eivät jääneet kuuntelemaan myyntipuheita vaan lopettivat puhelun. Sittenpä pääsi heti soittamaan seuraavalle)

Vierailija
4/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, häiritsi eloani.

Ei ole edes mikään synttärionnittelu tmv. Ei, koettaa viedä rahojani! Saamarin varkaat noi puhelinmyyjät. Vaanimassa rahojani ku jotkut hyttyset. Hyttysiä voi liiskata kymmeniöä, satoja. Tuhansia! Mutta niitä vaan tulee lisää ja aina vain mun rahojen perässä.

Inhottavia.

Vierailija
5/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tilanteissa on yleensä useampi periaate vastakkain.

Itse en yleensä viitsi olla töykeä, joten koen punaisen luurin painamisen vähän nihkeänä, koska se on vähän kuin löisi luurin korvaan.

Toisaalta markkinoiva taho on soittanut minulle pyytämättä, eikä minulla ole mitään moraalista velvollisuutta käyttää aikaani heidän kuuntelemiseensa.

Vaakakupissa tuo puhelinmyyjän häiriköinti on suurempi paha, joten minun mielestäni on OK painaa punaista luuria.

Vierailija
6/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki sitten kuuntelin puhelinmyyjän epätoivoisen litanian, en kehdannut suoraan sanoa, etten kaljuna ihan hirveästi kaipaa kallista hiustenpesuainetta saati hius seerumia. Ei millään meinannut uskoa etten ole tilaamassa.

Vierailija
7/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Ei kellään ole mitään velvollisuutta kuunnella mainostusta. Mikä kysymys tämäkin nyt oli

Vierailija
8/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Puhelinmyynnin kautta ei kannata ikinä tilata yhtään mitään, vedätyksen todennäköisyys on yli 100 % 😩

Vierailija
9/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä laitan poikki ensimmäisen ein jälkeen jos tarina jatkuu.

Vierailija
10/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei parempaan pysty, niin on. Itselläni on salainen puhelinnumero JA puhelinmyyntikielto enkä tilaa netistä mitään näytteitä tms. jotka edellyttäisivät numeron luovuttamista. Jos numero on johonkin tilaukseen pakko antaa, kiellän sekä puhelin- että sähköpostimarkkinoinnin. JOS kuitenkin puhelinmyyjä soittaa, sanon heti alkuun, että "En ikinä osta puhelinmyynnistä, kiitos ja hyvää päivän jatkoa" ja suljen puhelun.

Ihan itseään saa syyttää, jos puhelinmyyjät soittelevat, koska silloin on itse antanut luvan käyttää numeroaan markkinointiin.

Vierailija
11/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien puhelinmyyjien ohjeessa on jatkaa puhetta niin kauan kuin linja on auki, tämän vuoksi on pakko painaa punaista luuria.

Itse yleensä sanon heti "ei kiitos, hei hei" ja tähän punaista luuria perään.

Vierailija
12/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voihan sitä ensin sanoa kiitos ei ja sitten vasta painaa punaista, jos muuten tulisi huono omatunto tms.

Vierailija
13/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetki sitten kuuntelin puhelinmyyjän epätoivoisen litanian, en kehdannut suoraan sanoa, etten kaljuna ihan hirveästi kaipaa kallista hiustenpesuainetta saati hius seerumia. Ei millään meinannut uskoa etten ole tilaamassa.

Juuri tuota en ymmärrä. Et kehdannut eli halusit olla ystävällinen ja kohtelias. Suurinta ystävällisyyttä sille puhelinmyyjälle olisi ollut sanoa kohteliaasti heti, että et aio ostaa. Perusteluja ei tarvitse kertoa. Se olisi vapauttanut hänet soittamaan seuraavalle ja säästänyt teidän molempien aikaa.

Vierailija
14/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan luurin kiinni joka kerta.

Vierailija
15/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, yleensä sanon kiitos ei ja hei ensin.

Ne jotka aloittaa jollain ihan ufojorinoilla ja jolta pitää kysyä myykö hän jotain, niin en kiitä. Pakko kuunnella niitäkin hetki että pääsee kärrylle mistä kyse, työnumero kun on ja asiakkaatkin joskus epäselviä alkuunsa.

Mulle soittelee myös yks vessapaperikauppias, yleensä jätän vastaamatta jos en just silloin paperia tarvitse, se soittaa sitten parin kk kuluttua uudelleen. Joskus vastaan ja sovitaan että soittelee vasta esim ennen joulua tai mihin sitten arvioinkin paperin riittävän. Sitten kun kaupat on tehty, ei soittele seuraavaan vuoteen.

Vierailija
16/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ratkaissut tämän niin, etten vastaa tuntemattomiin numeroihin. ainostaan jos minulla on numero tallennettuna ja tiedän kuka soittaa, vastaan. tarkistan yleensä jälkikäteen googlella että kenelle numero kuuluu, niin ei mene tärkeitä puheluita hukkaan.

Vierailija
17/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
18/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus avannut puhelun auki ja jättänyt vain pöydälle. Kyllä ne jossain vaiheessa tajuaa lopettaa. Alkanut imuroimaan yms

Vierailija
19/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan aina suoraan punaista luuria, kun en odota jotain soittoa tai en tiedä kuka siellä on.

Vierailija
20/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanotaan että ei kiitos, en tarvitse. Sitten, jos vaan jatkaa, niin punaista luuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän