Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi ok painaa punaista luuria puhelinmyyjälle?

Vierailija
30.06.2020 |

Niin ja kyse siis telemarkkinoinnista.

Äsken joku yritti soittaa. Huono päivä ollut, joten painoin soiton poikki. En jaksa kuunnella jorinoita.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inttäjä-tyrkyttäjistä ei pääse eroon kohteliaasti ja asiallisesti. He eivät ikinä siihen suostu, he inttävät vaikka maailman loppuun saakka. Ei tuo koske vain puhelinmyyjiä vaan lukemattomia muitakin ihmisiä. Sosiaalityöntekijöitä, poliiseja, työkkärin tätejä, päsmärisukulaisia,...

Kannattaa vain pitää välit poikki heihin, niin ettei koskaan alunperinkään päädy heidän kanssaan tekemisiin. Jos tekemisiin kuitenkin päätyy, niin sitten täytyy vain hyväksyä itselleen se, että heidän kanssaan täytyy olla tyly vaikka tylyys on oman luonteen vastaista. Eli heidän kanssaan täytyy vain katkaista puhelu, lyödä luuri korvaan. Ei siinä muu auta.

On toki ihmisiä jotka alkavat pilailla puhelinmyyjille ynnä muille tyrkyttäjille, ryhtyvät sotaan heidän kanssaan. Joskus ovellani oli kaksi hyvännäköistä jehovantodistajanaista jotka eivät kertakaikkiaan uskoneet kun sanoin "ei kiitos, en tahdo jutella, hei hei". Edelleen vain väkisin yrittivät päästä juttusille. Hetken mietin josko pyytäisin heitä riisuutumaan alasti ja tulemaan mun makuuhuoneeseen. Olisihan se hauska sanoa noin jollekin joka haluaa väkisin tulla mun asuntoon tyrkyttämään uskontoaan. Tyrkyttäköön sitten, mutta ei uskontoaan vaan alastonta kroppaansa. Enhän minä uskontoa halua vaan seksiä, saakeli. Hetken harkittuani päätin kuitenkin että ei, en ala pelleillä, ei kiinnosta, ehkä voin keksiä elämälläni parempaa tekemistä kuin tyrkyttäjille kettuileminen, joten sitten vain suljin oven sanomatta sanaakaan. Enää ikinä en oveani tuntemattomalle avaa.

Inttäjä-tyrkyttäjillä ei ole parempaakaan tekemistä kuin riidellä tuntikausia, ei ole muutakaan elämää. Minulla on, edes hieman jotain parempaakin.

Kaikkia ei voi miellyttää. Nuo inttäjä-tyrkyttäjät eivät alunperinkään tahdo tulla miellytetyiksi vaan tahtovat vain saada minusta jotain hyötyä itselleen, tahtovat vain käyttää minua hyväksi. Ei ole minun ongelmani jos he loukkaantuvat kun se hyväksikäyttö ei onnistukaan. "Voi voi, etkö pystynytkään käyttämään minua hyväksi? No voihan, aiheutinko sinulle siksi pahan mielen? Anteeksi. Kyllä se siitä, älä ole niin surullinen, kyllä se aurinko vielä paistaa sinullekin."

Vierailija
42/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty lyömään luuria korvaan, tuntuisi liian töykeältä. Tästä syystä tein suoramarkkinointikiellon 2 viikkoa sitten, maksaa 6€ vuodessa mutta wtf, sekä eilen että tänään puhelinmyyjä on soittanut. Vastasin rauhassa kun ajattelin ettei voi olla puhelinmyyjä kun tuon kiellon olin jo hommannut. Ihan uskomatonta, ei millään saa rauhaa, ei edes maksamalla. Kylläpä v*tuttaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä koskaan suoraan lyö luuria korvaan. Yleensä vastaan että en ole kiinnostunut tai en ole ostamassa/tilaamassa mitään tuollaista ja toivotaan hyvää päivänjatkoa. Jos myyjä alkaa väkisin jatkamaan keskustelua, niin sitten se on moikka ja punainen luuri perään.

Vierailija
44/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen jälkeen kun olen kohteliaasti sanonut etten halua ostaa/tilata mitään jatkavat jankkaamista laitan luurit. Koska en jaksa kuunnella myyntipuheita sen enenpää kun en oikeasti ole muuttamassa mieltäni.

Vierailija
45/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inttäjä-tyrkyttäjistä ei pääse eroon kohteliaasti ja asiallisesti. He eivät ikinä siihen suostu, he inttävät vaikka maailman loppuun saakka. Ei tuo koske vain puhelinmyyjiä vaan lukemattomia muitakin ihmisiä. Sosiaalityöntekijöitä, poliiseja, työkkärin tätejä, päsmärisukulaisia,...

Kannattaa vain pitää välit poikki heihin, niin ettei koskaan alunperinkään päädy heidän kanssaan tekemisiin. Jos tekemisiin kuitenkin päätyy, niin sitten täytyy vain hyväksyä itselleen se, että heidän kanssaan täytyy olla tyly vaikka tylyys on oman luonteen vastaista. Eli heidän kanssaan täytyy vain katkaista puhelu, lyödä luuri korvaan. Ei siinä muu auta.

On toki ihmisiä jotka alkavat pilailla puhelinmyyjille ynnä muille tyrkyttäjille, ryhtyvät sotaan heidän kanssaan. Joskus ovellani oli kaksi hyvännäköistä jehovantodistajanaista jotka eivät kertakaikkiaan uskoneet kun sanoin "ei kiitos, en tahdo jutella, hei hei". Edelleen vain väkisin yrittivät päästä juttusille. Hetken mietin josko pyytäisin heitä riisuutumaan alasti ja tulemaan mun makuuhuoneeseen. Olisihan se hauska sanoa noin jollekin joka haluaa väkisin tulla mun asuntoon tyrkyttämään uskontoaan. Tyrkyttäköön sitten, mutta ei uskontoaan vaan alastonta kroppaansa. Enhän minä uskontoa halua vaan seksiä, saakeli. Hetken harkittuani päätin kuitenkin että ei, en ala pelleillä, ei kiinnosta, ehkä voin keksiä elämälläni parempaa tekemistä kuin tyrkyttäjille kettuileminen, joten sitten vain suljin oven sanomatta sanaakaan. Enää ikinä en oveani tuntemattomalle avaa.

Inttäjä-tyrkyttäjillä ei ole parempaakaan tekemistä kuin riidellä tuntikausia, ei ole muutakaan elämää. Minulla on, edes hieman jotain parempaakin.

Kaikkia ei voi miellyttää. Nuo inttäjä-tyrkyttäjät eivät alunperinkään tahdo tulla miellytetyiksi vaan tahtovat vain saada minusta jotain hyötyä itselleen, tahtovat vain käyttää minua hyväksi. Ei ole minun ongelmani jos he loukkaantuvat kun se hyväksikäyttö ei onnistukaan. "Voi voi, etkö pystynytkään käyttämään minua hyväksi? No voihan, aiheutinko sinulle siksi pahan mielen? Anteeksi. Kyllä se siitä, älä ole niin surullinen, kyllä se aurinko vielä paistaa sinullekin."

PS. Jos joku yrittää käyttää minua hyväksi niin minun ei tarvitse olla hänelle ystävällinen, minun tarvitsee vain puolustaa itseäni. Ei se puhelinmyyjä soita minulle ollakseen ystävällinen vaan saadakseen minulta rahaa. Hän yrittää viedä minulta rahaa - minun ei tarvitse tarjota hänelle ystävällisyyttä. Riittää kun estän häntä viemästä rahojani. Diplomatia ei toimi kun toinen ei diplomatiaan alunperinkään pyri vaan pelkkään varastamiseen.

Kun rosvot menevät pankkiin niin eivät pankkivirkailijat ala ystävällisesti sanoa "ei, älkää ryöstäkö meitä, ei se nyt sovi, emme suostu siihen, olkaa hyvä ja poistukaa, kiitos ja näkemiin, hyvää päivänjatkoa". Kyllä pankin täytyy puolustaa rahojaan pankkirosvoja vastaan ihan muilla keinoin kuin ystävällisyydellä.

Vierailija
46/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pysty lyömään luuria korvaan, tuntuisi liian töykeältä. Tästä syystä tein suoramarkkinointikiellon 2 viikkoa sitten, maksaa 6€ vuodessa mutta wtf, sekä eilen että tänään puhelinmyyjä on soittanut. Vastasin rauhassa kun ajattelin ettei voi olla puhelinmyyjä kun tuon kiellon olin jo hommannut. Ihan uskomatonta, ei millään saa rauhaa, ei edes maksamalla. Kylläpä v*tuttaa!!

Nuo suoramarkkinointikiellot ja yhteistietojen luovutuskiellot saa suomi.fi palvelusta päälle täysin maksutta.

Vierailija
47/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en ehdi. Sori tärkee puhelu tulossa. Sori akku lop.

Mun puhelin, mun säännöt. Kupparit pysyy loitolla. Menee vaan manipuloimaan heikkohappiset kiitos.

Vierailija
48/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lyön hyvin mielin aina luurin korvaan.

Olen itse tehnyt operaattorille kyseistä työtä aikoinaan pari kuukautta ja luurin lyöminen on parempi kuin se, että asiakas hermostuu/karjuu/suuttuu tai kuuntelee kohteliaisuudesta ja minulta meni aikaa hukkaan.

Vierailija
49/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori en ehdi. Sori tärkee puhelu tulossa. Sori akku lop.

Mun puhelin, mun säännöt. Kupparit pysyy loitolla. Menee vaan manipuloimaan heikkohappiset kiitos.

Miksi selittelet puhelun lopettamista?

Paina vaan punaista ilman valehtelua, ihme nysveröintiä.

Vierailija
50/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti just yksi. Sanoin heti kättelyssä että en ole kiinnostunut ostamaan mitään, jatkoi silti ja piti parin minuutin monologin Suomen kuvalehdestä ja lahjakoruista jotka ovat aitoa hopeaa(huu!). Sanoin kohteliaasti että ei kiitos tällä kertaa. Jatkoi kertomalla uudelleen kuinka upea tarjous on. Sanoin että Suomen kuvalehti ei oikein kiinnosta. Jatkoi kertomalla kuinka lehteä on juuri uudistettu ja se on nyt todella mielenkiintoinen ja siellä on vaikka mitä nyt. Tässä kohtaa oli pakko keskeyttää ja sanoa, että josko voisit jo uskoa että nyt ei tule kauppoja....

Yritän siis olla kohtelias koska duuniaanhan hekin tekevät, mutta samalla olisi kiva jos yksi tai vaikka kaksi eitä riittäisi.

Vierailija
51/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole töykeää, myyjä vaan arvostaa, kun tietää heti, että ei tätä tyyppiä kiinnosta.

Vierailija
52/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

"En osta mitään, kiitos soitosta ja hyvää päivänjatkoa, hei!" Punainen luuri perään.

Niin tai voisit jättää tuon sanomatta ja katkaista puhelun.

Miksi vaivaudutte läpättämään?

Vierailija
53/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmonen käsitys noista puhelinmyyntifirmoista, että sieltä soittaa automaatti, joka kytkee puhelun sillä hetkellä vapaalle myyjälle. Jos kaikki myyjät on varattu, puhelu katkeaa.

Vierailija
54/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nopeasti "En osta mitään kiitos hei" ja punaista luuria.

Vierailija
55/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei parempaan pysty, niin on. Itselläni on salainen puhelinnumero JA puhelinmyyntikielto enkä tilaa netistä mitään näytteitä tms. jotka edellyttäisivät numeron luovuttamista. Jos numero on johonkin tilaukseen pakko antaa, kiellän sekä puhelin- että sähköpostimarkkinoinnin. JOS kuitenkin puhelinmyyjä soittaa, sanon heti alkuun, että "En ikinä osta puhelinmyynnistä, kiitos ja hyvää päivän jatkoa" ja suljen puhelun.

Ihan itseään saa syyttää, jos puhelinmyyjät soittelevat, koska silloin on itse antanut luvan käyttää numeroaan markkinointiin.

Taidat elää jossain kuplassa. Työnumeroni tietoja ei ole missään julkisessa hakemistossa, silti siihen on tullut jopa puh.liittymän vaihtoon liittyviä myyntipuheluita.

Vierailija
56/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nopeasti "En osta mitään kiitos hei" ja punaista luuria.

Tuota kiitos sanaa ei kannsta käyttää...

Vierailija
57/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia pitää vaivaitua läpättämään ettei luule puhelun katkenneen vahingossa ja soita uudestaan myöhemmin.

Vierailija
58/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutten myöskään paina punaista, vaan laitan äänettömälle, ettei tartte sitä soittoääntä kuunnella. Fonecta caller auttaa usein tunnistamaan numeron ja googlettelen sitten, jos ei sieltä löydy ja laitan eston, jos on puhelinmyyjän tms. numero.

Vierailija
59/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoramarkkinointikielto ei ole mikään kaiken kattava järjestelmä. Se on palvelu, johon jotkut yritykset ovat sitoutuneet kiillottaakseen kilpeään. Sitten on useita yrityksiä, jotka eivät kuulu siihen, ja näitä yrityksiä sitten lehtitalot käyttävät alihankkijoinaan. Vaikka kuinka ottaisit suoramarkkinointikiellon, johon esim. A-lehdet kuuluu, sinulle voi silti soittaa alihankkija myydäkseen Viherpihaa tms., jos tämä alihankkija ei kuulu järjestelmään.

Näppärää, vai mitä?

Vierailija
60/95 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on salainen numero. Siksi minulle ei pitäisi kenenkään pystyä soittamaan, mutta niin vain soitetaan. Ilmeisesti yhteystietojani ei voi poistaa niin kauan kun tilaus on päällä, mutta kun se tilaus loppui jo 10 vuotta sitten ja numerokin on vaihtunut... Olen tämän tästä pyytänyt tietojeni poistamista. Samoin sanon jokaiselle soittajalle, että kiellän kyseistä soittajaa ja yritystä soittamasta minulle enää koskaan. Sen jälkeen sieltä ei pitäisi pystyä soittamaan, mutta kun niitä firmoja riittää.

Nyt kännykkäaikakautenahan kaikki puhelimessa olevat tiedot myydään kolmannelle osapuolelle. Aina kun annatte puhelimelle luvan käyttää puhelimen tietoja, luovutatte samalla kaikkien yhteystiedoissa olevien numerot eteenpäin. Niinpä kenenkään numerot eivät pysy salassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi