Miksi jotkut naiset ovat niin laiskoja, että eivät treenaa?
En puhu nyt elämän ruuhkavuosia elävistä pikkulasten äideistä, jolloin asian jotenkin ymmärtää. Vaan vielä lapsettomista tai lapsensa jo teini-ikään tai vanhemmaksi kasvattaneista naisista. Tuijottavat vaan painoindeksiä ja luulevat olevansa kunnossa, kun se on normaalialueella. Liikunta on korkeintaan sauvakävelyä ja ovat kalpeita ja epäkiinteitä.
Kommentit (69)
Sauvakävelyllä ei saa hyvää kuntoa?? :D Hyvän kunnon voi saada ihan millä liikunnalla tahansa.
Inhoan hikoamista ja vältän sitä.
Miksi pitäisi? Ei minua kiinnosta mikään hyvä kunto. Mulle riittää että jaksan oman arkeni, johon kuuluu istumatyötä ja koiran rauhallista ulkoiluttamista. Olen hoikka ja näytän hyvältä, olen energinen ja jaksava, ilman kuntoliikuntaakin, miksi ihmeessä treenaisin? Ei kiitos, käytän aikani ihan muihin mukavampiin asioihin :)
Ne ei tiedä miten hyvä olo liikunnasta tulee ja miten hienolta tuntuu kun on hyvä fyysinen koulu. Kouliliikunta on tehnyt todella paljon hallaa tälel asialle. Nimimerkillä itse ymmärsin asian vasta vähän alle nelikymppisenä ja nyt ketuttaa aivan helvetisti, että meni melkein 40 vuotta hukkaan.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:18"]
Ne ei tiedä miten hyvä olo liikunnasta tulee ja miten hienolta tuntuu kun on hyvä fyysinen koulu. Kouliliikunta on tehnyt todella paljon hallaa tälel asialle. Nimimerkillä itse ymmärsin asian vasta vähän alle nelikymppisenä ja nyt ketuttaa aivan helvetisti, että meni melkein 40 vuotta hukkaan.
[/quote]
Olen yrittänyt jo 47 vuotta löytää iloa liikunnasta , enkä ole onnistunut. Liikun sen verran kun on pakko pysyäkseen terveenä, eli hyvin vähän. Kuinka vaikea on käsittää ettei kaikki saa iloa liikunnasta? Äläkä sano että et ole vain löytänyt omaa lajiasi! En ole löytänyt enkä löydä, koska sellaista ei ole. Tai sano joku laji jota voi hoitaa kotisohvalta kirjaa lukien, hengästymättä ja hikoilematta?
Mä en ole ollut koskaan liikunnallinen ja koululiikunta ei vaikuttanut siihen tippaakaan. Siinä ne liikuntatunnit meni samalla tavalla kuin matikankin.
Ei kiinnosta hikoilu. Ennemmin soitan pianoa tai ompelen mitä lähden jonnekin salille ähiseen.
Samoin voisi kysyä, että miksi te liikkujat ette opettele soittamaan jotain uutta soitinta? Ei se ole vain liikunta, joka pitää ihmisen terveenä.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:18"]
[/quote]
Olen yrittänyt jo 47 vuotta löytää iloa liikunnasta , enkä ole onnistunut. Liikun sen verran kun on pakko pysyäkseen terveenä, eli hyvin vähän. Kuinka vaikea on käsittää ettei kaikki saa iloa liikunnasta? Äläkä sano että et ole vain löytänyt omaa lajiasi! En ole löytänyt enkä löydä, koska sellaista ei ole. Tai sano joku laji jota voi hoitaa kotisohvalta kirjaa lukien, hengästymättä ja hikoilematta?
[/quote]
Olisin voinut itse kirjoittaa noin aikanaan. Salaisuus on siinä että liikunnan pitää olla tarpeeksi rankkaa, käytännössä mulla hölkkää. En tiedä miksi, mutta esim. erittäin reipas sauvakävelykään ei saa sitä endorfiinihumalaa aikaiseksi, joka pakottaa lenkille parin päivän päästä uudelleen. Toisekseen tätäkin liikkuntaa on harrastettava kunnes on jonkinlainen peruskunto. Alku ON perseestä, siitä ei pääse mihinkään, kun tuskaisesti yrittää kemmertää sitä sataa metriä jonka just jaksaa hölkätä. Kolmanneksi suosittelen lämpimästi lihaskuntoa ja keskivartalotreeniä. Vaikutus tuntuu elämän jokaisessa sekunnissa.
Nyt en vaihtaisi liikuntaa enää mihinkään. T. Entinen super-epäliikunnallinen sohvaperuna, joka oli koulussa aina viimeinen joka jumalan cooperintestissä ja muissa testauksissa.
Suako se kaivelee etten treenaa salilla? mitä se sulle ylipäätään kuuluu mitä muut ihmiser tekee tai harrastaa? onko sulla useinkin ongelmana muiden liikkumiset tai elämäntavat?