Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset ovat niin laiskoja, että eivät treenaa?

Vierailija
13.04.2013 |

En puhu nyt elämän ruuhkavuosia elävistä pikkulasten äideistä, jolloin asian jotenkin ymmärtää. Vaan vielä lapsettomista tai lapsensa jo teini-ikään tai vanhemmaksi kasvattaneista naisista. Tuijottavat vaan painoindeksiä ja luulevat olevansa kunnossa, kun se on normaalialueella. Liikunta on korkeintaan sauvakävelyä ja ovat kalpeita ja epäkiinteitä.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isoäiti, joka ei ole koskaan treenannut.

EI ole diabetesta, eikä muitakaan sairauksia.

Lastenlasten kanssa touhuan paljon.

Säälittää nämä, jotka pitävät "kiinteyttä" ihanteena ja unohtavat elää.

Vierailija
42/69 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ylhäällä vastannut sohvaperuna vielä sen verran, että ennen kuin liikuntakärpänen puri, kävelin kyllä vuosia kolme kertaa viikossa sen puoli tuntia, tunnin, mikä on kai jonkinlainen suositeltu vähimmäismäärä. Koska en saa työssä liikuntaa yhtään ja olisin varmasti jäykistynyt tikuksi ilman sitä. Lähes joka kerta vitutti ja "piti" lähteä pitkin hampain. Hyvä olo tulee, kun on tarpeeksi rankkaa liikuntaa ja alla kunnon peruskunto. Ihmiset ei liiku, koska niillä ei ole kokemusta siitä mitä se hyvä olon on, ja mitä on parempi jaksaminen. Mä tiedän nykyään, että mitä tahansa paskaa elämässä tapahtuu, mulla on oma rakas keho, joka pystyy tuottamaan todella hienon olotilan, ihan ilman mitään ikäviä sivuvaikutuksia (vrt. vaikka päihteet). Kun on illalla tehnyt kunnon lenkin, vielä aamullakin siitä on hehku jäljellä ja uskon hyvin että aineenvaihdunta on koholla pari päivääkin rasittavan liikunnan jälkeen.

Mutta koska itse elin niin kauan tietämättä tätä asiaa, ymmärrän kyllä niitäkin jotka eivät sitä tajua ja mitäpä se minua haittaa. Olen vain kiitollinen että itselläni sattui olemaan hyvää tuuria sinä päivänä kun kyllästyin 10 ylimääräiseen kiloon, kipeisiin niveliin ja ajattelin että zumalaude, nyt kyllä on tapahduttava jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on muutakin elämää. Kaikki eivät ole kiinnostuneita tuijottamaan omaa napaansa peilistä ja pohtimaan, onko tarpeeksi timmi. Jotkut saavat arjesta ihan tarpeeksi liikuntaa niin, että ovat hyväkuntoisia ilman kuntosaliakin.

Vierailija
44/69 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:05"]

En puhu nyt elämän ruuhkavuosia elävistä pikkulasten äideistä, jolloin asian jotenkin ymmärtää. Vaan vielä lapsettomista tai lapsensa jo teini-ikään tai vanhemmaksi kasvattaneista naisista. Tuijottavat vaan painoindeksiä ja luulevat olevansa kunnossa, kun se on normaalialueella. Liikunta on korkeintaan sauvakävelyä ja ovat kalpeita ja epäkiinteitä.

[/quote]

Kaikkai ei ulkonäkö saati "kiinteys" kiinnosta. :)

[/quote]

Kysyppä mitä mieltä miehesi on tästä kommentistasi:)

Vierailija
45/69 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 12:43"]

Kysyppä mitä mieltä miehesi on tästä kommentistasi:)

[/quote]

Kysyin ja se tuumi, että ottaisi eron jos yhteisten harrastustemme sijaan alkaisin käydä jossain salilla ollakseni "kiinteä". Tosin se onkin mies ja tasavertainen kumppani, eikä lelu tai näyttelyesine.

Vierailija
46/69 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot ja oikeat naiset on sellaisia fitnessmalleja. Joilla monipuolinen liikunta on elämäntapa.

Vierailija
47/69 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittu että iso osa ihmisista ei saa liikunnasta itselleen yhtään mitään. Toiset taas nauttii siitä.

Onneksi kuulun niihin jotka nauttii mutta ymmärrän niitä jotka ei liiku sen takia koska eivät saa siitä mitään itselleen. En minäkään tee sellaisia asioita joista en nauti vapaaehtoisesti.

Vierailija
48/69 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma historiani on, että minut "pakotettiin" urheiluhullun isäni toimesta treenaamaan voimistelua kilpatasolla aina siihen saakka kun täytin 18v. En arkana tyttönä uskaltanut sanoa määräilevälle ja kiivaalle isälleni ei, en ennen täysi-ikäisyyttä. Tämän jälkeen minulle tuli totaalinen katko kaikkeen liikuntaan 15 vuoden ajaksi. Vihasin kaikkea siihen liittyvää. Kunnes alkoi tulemaan kaikenlaista vaivaa, kilpaurheilun tuoma valtava fyysisyys auttoi pitkään.

Hiljalleen aloin tekemään kaikenlaista pientä sauvakävelystä hiihtoon ja huomasin sen olevan todella mukavaa. Ei enää 15 treenituntia viikossa, ainaisia kilpailuja niin kotimaassa kuin ulkomailla. Joten ei tämä sauvakävely/kevyt liikuntakaan niin huono juttu ole. Kovassa, kilpaurheilijan kunnossa olin nuorena, ei kiinnosta moinen enää. Ei kaikkien tarvitse olla.

Vierailija
49/69 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi liikkuisin? en saa siitä mitään. olen aina sanonut, että multa puuttuu se hormoni, mikä saa liikunnan tuntumaan kivalta. tykkään mieluummin lukea tms.

Vierailija
50/69 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuksenpuute ei ole laiskuutta.

Samalla lailla voisin kysyä, miksi jotkut on niin laiskoja, etteivät käytä aikaansa kirjojen lukemiseen, taideharrastuksiin, käsitöihin, jonkin instrumentin soittamiseen tms?

Ku ei kaikkia kiinnosta samat asiat.

Vierailija
51/69 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs vikkaa sauvakävelyssä sitten on ylevästä mielestäsi? Liikuntaa son seki

Vierailija
52/69 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden pitäisi. Ehkä niitä kiinnostaa muut asiat kuin olla kiinteä sinua varten. Miksi jotkut ovat niin kontrollinhaluisia muita ihmisiä kohtaan, että tekevät tällaisia aloituksia?

Vierailija
53/69 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:07"]

No mitäs vikkaa sauvakävelyssä sitten on ylevästä mielestäsi? Liikuntaa son seki

[/quote]

Ei sillä hyvää kuntoa saa.

-ap-

Vierailija
54/69 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse neuroottinen kontrollifriikki, jonka mielestä kunnon ihmiset ovat fitnessmallibimbon näköisiä, joiden elämä pyörii kuntoilun ja syömisen ympärillä.

Tai sarasvuolainen.

Vierailija
55/69 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä haluaisi olla kuvailemani tapaisen naisen lapsi. Varmasti ei kinnotaisi lapsenkaan urheiluharrastuksen tukeminen.

Edelliselle: En ole bimbo, enkä ole fitness-kilpailija. Mutta tärkeää minulle on olla hyväfysiikkainen(vahva ja kestävä), sekä hyvännäköinen.

-ap-

Vierailija
56/69 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en LUULE OLEVANI KUNNOSSA. Olen "hoikka" mutta tod löysä. Ei kiinnosta treenata, vihaan liikuntaa. Ajasta ei ole kiinni vaikka ruuhkavuodet menossa ovatkin. Minulle ei ole tekosyitä: en vain viitsi/jaksa, vihaan itseäni. Miksi vaivautua?

Vierailija
57/69 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:30"]

Enkä haluaisi olla kuvailemani tapaisen naisen lapsi. Varmasti ei kinnotaisi lapsenkaan urheiluharrastuksen tukeminen.

Edelliselle: En ole bimbo, enkä ole fitness-kilpailija. Mutta tärkeää minulle on olla hyväfysiikkainen(vahva ja kestävä), sekä hyvännäköinen.

-ap-

[/quote]

Ehkä ne tukee enemmän kulttuuriharrastuksia.

Onko näin, että ap:n päähän ei myöskään mahdu ajatus, että kaikki eivät halua olla erityisesti "vahvoja ja kestäviä" eivätkä yhdistä noita ominaisuuksia hyvännäköisyyteen ja että joillakin ihmisillä on oikeasti erilainen arvomaailma. Esim. että parisuhteessa tai seksielämässä se juttu ei ole, ollaanko me muiden silmissä seksikäs pariskunta ja näytetäänkö me "hyvältä", vaan esim. toisen huomioiminen ja hyvän tekeminen toiselle.

En haluaisi olla esim. maanisesti spinningissä tmv. käyvän äidin lapsi. Tai ylipäätään sellaisen, joka kyttää kaikkea ulkoista. Että näytetäänhän me varmasti samalta kuin mainosperheet.

Paljon hyötyliikkuvat eivät myöskään terveytensä puolesta tarvitse erillistä treenaamista. Työmatkapyöräily, haravointi, halonhakkuu ym. hoitavat kyllä sen puolen.

Vierailija
58/69 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit jo itse: me olemme laiskoja. Laiskuus urheilun suhteen on synnynnäistä, kaikki eivät ole liikunnallisia. Mä inhoan kaikkea liikuntaa enkä varmasti urheile jos ei ole tarpeeksi pakottavaa syytä. Olen hoikka ja virkeä, enkä vielä kärsi vanhuuden vaivoistakaan. Joskus kymmenien vuosien päästä mahdollisesti tulevat vaivat eivät ole tarpeeksi painava syy liikkua. En halua urheilla, on niin paljon muuta hauskempaa ja mielenkiintoisempaa tekemistä.

Vierailija
59/69 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olen laiska? Jaa-a.. Senkun tietäis.. Koska olen mukavuudenhaluinen?

Ja koska olen pihi.. En vain jaksa/halua maksaa mihinkään salille siitä hyvästä että saisin rehkiä siellä.

Ja koska työni on aika fyysinen, en jaksa senkään takia lähteä salille.

Ainut mistä maksan on uimahallissa käyminen, koska en ole niin paksunahkainen että haluaisin uida ympäri vuoden Suomen vesissä..

Vierailija
60/69 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sauvakävely on rankempaa miltä näyttää, mäkisessä maastossa kunnon vauhdilla se on helvetillistä. Kannattaa kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän