Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
101/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se kerran kuukaudessa käyvä sukulainen estää palapelien teon? Kahvit varmaan voi juoda muuallakin kuin keittiön päydän ääressä. Ettekö itse käytä pöytää mihinkään, jos kerran ilman vierailua olisi ok tehdä siinä palapeliä?

Hanki/tee jokin sopivan kokoinen alusta palapelille, esim. tukevasta pahvista. Voit sitten kätevästi siirtää palapelin vaikka toiseen huoneeseen vierailun ajaksi.

Olin itse asiassa yhteydessä kauppaan, joka myy näitä palapelialustoja. Valitettavasti tuote on loppu, ja lisää tulee vasta joulumyyntiin. Joten joudun nyt odottelemaan niin kauan.

Tukeva pahvialusta ei oikein sovi, koska olisi hyvä, jos sen palapelialustan saisi kätevästi piiloon myös muitten vieraitten aikana. Ja malli, joka on nyt loppuunmyyty, on sellainen, jossa sen alustan saa rullalle pieneen tilaan.

Ehkä yritän hankkia sen jostain kirpparilta.

Vierailija
102/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitupiikki kirjoitti:

Toivottavasti et heittänyt 500 esinettä roskiin vaan kierrätit ne kaikki asianmukaisesti? On surullista ja jopa järkyttävää, kuinka paljon ihmiset heittävät ehjiä ja täysin käyttökelpoisia vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä, leluja, kodinkoneita, huonekaluja yms. tavaroita roskiin. Suomessa on hyvät kierrätysmahdollisuudet. Silti roskiin eli sekajätteeseen heitetään paljon ehjiä ja hyviä tavaroita. Mitä tuhlausta!

Olen löytänyt sekajäteastioista mm. ehjiä ja jopa uusia lasten ja aikuisten vaatteita, astioita ja ehjät puutarhatuolit. Ei olisi mahdotonta laittaa Annetaan-ilmoitusta Toriin tai Facebookiin tai jonnekin ilmoitustaululle. Lahjoituksia otetaan vastaan monessa paikassa: On mm. oman kotiseurakunnan diakoniatyö, SPR:n Kontti, Pelastusarmeijan kirpputorit, Nextiili, kierrätyskeskukset, Fida, UFF ja monia muita. Nextiili ottaa vastaan myös rikkinäisiä vaatteita ja tekstiilejä, kunhan ne ovat ehjiä, puhtaita ja kuivia.

Vierailija kirjoitti:

Heitin pois 500 esinettä ja jo tämä riitti yleissiisteyden vaikutelmaan. Sekalainen roina jota et tarvitse vain tukkii kotisi, on aina epäjärjestyksessä, ja siivouksen tiellä. Paljaat ja puhtaat pinnat kuten joku hylly tulee myös pyyhittyä useammin kun ei ole mitään tiellä pois nosteltavaksi.

500 esineen poisto kesti minulla yhden iltapäivän, kävin systemaattisesti läpi kaikki pinnat, korit, säilytysboksit ja heitin surutta pois (roskiin/kierrätykseen) jos esineellä ei ollut selkeää hyötyä minulle.

Ajatuksena kaiken mahdollisen kierrätys on tosi jees. Käytännön toteutus autottomalle ihmiselle ihan mahdotonta. Mulla on tällä hetkellä varastokoppi täynnä kaiken maailman roinaa lähtien matoista, verhoista, eteisen peilistä, pölynimurista, ohjaajan tuolista aina sekalaiseen kokoelmaan DVD-levyjä (Frendit, Sinkkikset ym. ysärikamaa ajalta ennen suoratoistopalveluita). En oikeasti tiedä, miten pääsen tavaroista eroon, kun itselläni ei ole edes ajokorttia, että vois vuokrata jonkun pakun, sama koskee niitä paria harvaa ystävää, jonka omistan. 

Näistä annetaan -ilmoituksista olen nähnyt niin paljon negatiivisia juttuja, että en viitsi edes kokeilla. Ihmiset siis ilmeisesti arvostelevat/valittavat ilmaisen kaman kunnosta, kerjäävät sille kuljetusta tai eivät tule koskaan silloin, kun nouto on sovittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa omia vinkkejäni, joita saa vapaasti hyödyntää :)

Itse luulin olevani tosi siisti ja minimalisti, kunnes kävin kylässä kodissa joka oli niin sairaan ihana, siisti ja minimalistinen, että inspiroiduin itsekin laittamaan kämpän vieläkin siistimmäksi.

Omat vinkkini: Kaikki piiloon. Ei mitään esille, ei pyykkikoreja ei mitään. Ne mitkä on esillä, niiden pitää olla nättejä ja kaiken pitää sopia kaikkeen.

Paras keino saada kaiken sopimaan kaikkeen on neutraalit värit ja perus musta ja valkoinen. Koko asunnon pitää olla samaa tyyliä ja sävyä. Itselläni esim. näkee suoraan eteisestä sekä olkkarin että makkarin, joten niissä pitää olla samaa tyyli: samat matot ja verhot ja sävyt.

Ei yhtään kuvioita missään: äärimmäisen pelkistettyä, esim. tasamustat matot. Ruokapöydälle korkeintaan yksi koriste, esim. kynttelikkö, orkidea tai leikkokukkia.

Itselläni ei ole tasoilla mitään muuta kuin kolme tärkeää valokuvaa kehyksissä sekä yksi näyttävä kynttelikkö.

Erityisesti pienissä asunnoissa täytyy vaan karsia täysin minimiin kaikki tavarat, huonekalut ja koristeet, jotta tulee hotellisviitin tunnelma.

Siivousvinkkejä muilta ei voi ottaa, koska jokaisen koti on erilainen. Itse mun pitää imuroida lemmikkien vuoksi päivittäim, mutta jonkun toisen tarvitsee imuroida vain kerran viikossa.

Ik´kunoiden puhtaus on todella tärkeää siistin yleisvaikutelman vuoksi.

Vierailija
104/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitupiikki kirjoitti:

Toivottavasti et heittänyt 500 esinettä roskiin vaan kierrätit ne kaikki asianmukaisesti? On surullista ja jopa järkyttävää, kuinka paljon ihmiset heittävät ehjiä ja täysin käyttökelpoisia vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä, leluja, kodinkoneita, huonekaluja yms. tavaroita roskiin. Suomessa on hyvät kierrätysmahdollisuudet. Silti roskiin eli sekajätteeseen heitetään paljon ehjiä ja hyviä tavaroita. Mitä tuhlausta!

Olen löytänyt sekajäteastioista mm. ehjiä ja jopa uusia lasten ja aikuisten vaatteita, astioita ja ehjät puutarhatuolit. Ei olisi mahdotonta laittaa Annetaan-ilmoitusta Toriin tai Facebookiin tai jonnekin ilmoitustaululle. Lahjoituksia otetaan vastaan monessa paikassa: On mm. oman kotiseurakunnan diakoniatyö, SPR:n Kontti, Pelastusarmeijan kirpputorit, Nextiili, kierrätyskeskukset, Fida, UFF ja monia muita. Nextiili ottaa vastaan myös rikkinäisiä vaatteita ja tekstiilejä, kunhan ne ovat ehjiä, puhtaita ja kuivia.

Vierailija kirjoitti:

Heitin pois 500 esinettä ja jo tämä riitti yleissiisteyden vaikutelmaan. Sekalainen roina jota et tarvitse vain tukkii kotisi, on aina epäjärjestyksessä, ja siivouksen tiellä. Paljaat ja puhtaat pinnat kuten joku hylly tulee myös pyyhittyä useammin kun ei ole mitään tiellä pois nosteltavaksi.

500 esineen poisto kesti minulla yhden iltapäivän, kävin systemaattisesti läpi kaikki pinnat, korit, säilytysboksit ja heitin surutta pois (roskiin/kierrätykseen) jos esineellä ei ollut selkeää hyötyä minulle.

Ajatuksena kaiken mahdollisen kierrätys on tosi jees. Käytännön toteutus autottomalle ihmiselle ihan mahdotonta. Mulla on tällä hetkellä varastokoppi täynnä kaiken maailman roinaa lähtien matoista, verhoista, eteisen peilistä, pölynimurista, ohjaajan tuolista aina sekalaiseen kokoelmaan DVD-levyjä (Frendit, Sinkkikset ym. ysärikamaa ajalta ennen suoratoistopalveluita). En oikeasti tiedä, miten pääsen tavaroista eroon, kun itselläni ei ole edes ajokorttia, että vois vuokrata jonkun pakun, sama koskee niitä paria harvaa ystävää, jonka omistan. 

Näistä annetaan -ilmoituksista olen nähnyt niin paljon negatiivisia juttuja, että en viitsi edes kokeilla. Ihmiset siis ilmeisesti arvostelevat/valittavat ilmaisen kaman kunnosta, kerjäävät sille kuljetusta tai eivät tule koskaan silloin, kun nouto on sovittu.

Mun kokemus taas ilmaiseksi antamisesta on, että toimii täydellisesti. Jengi hakee MITÄ VAIN roskaa, kun se on ilmaista. Laitan aina täysin rehellisen kuvauksen ja mitään kuvia ja mittoja en oo ottamassa. Ihan vaan "rikkinäinen pyörä, tanko vääntynyt, pinnat ruosteessa ja lukon avain kadonnut. Saa hakea Martinlaaksosta klo 16 jälkeen tänään". Siinä on porukkaa jonoksi asti hakemassa. Mä olen tähän tyyliin heivannut pois säkeittäin vanhoja vatteita, jopa lapasia ilman paria yms. Vanhoja servettejä ja kertakäyttöastioita jostain kasarilta. Kahvipusseja, turhaa keittiöroinaa kuten huonoja pullonavaajia yms keittiönlaatikon täytettä. Rikkinäinen ompelukone, josta puuttui muutenkin kaikki mahdollinen irti lähtevä. Vanhoja laattoja ja kivettyneitä betonisäkkejä.... siis oikeesti kun jengi hakee MITÄ VAIN ilmaiseksi. Ainoa mikä ei mennyt oli joku 20v vanha ruppunen petari.

Ja jotkut oharit ei mua haittaa, koska mä en ikinä "säädä" sitä hakua. Sanon kellonajan, jolloin oon muutenkin kotona, en ikinä odota ketään tai vie mitään mihinkään. Ja laitan yhdellä kertaa KAIKKI kamat sinne roskalavaryhmään, jotta mahdollisimman moni tulee heti samana päivänä, eikä niin että joka päivä 2 tyyppiä seuraavan viikon ajan.

Vierailija
105/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä iso omakotitalo, 3 lasta, koira ja aina siistiä. Salaisuus on tavaran määrä. Meillä on kaapeissa tilaa, siistit kaapit ja tietysti ne siivousrutiinit. Kun ei vain anna tulla sitä sotkua.

Joka vuosi 2 kertaa käyn vaatteet, harrastusvälineet yms varastoitavat läpi. Turhat lähtee kiertoon, osa roskiin. Tavaraa ei kerry kun niitä on hallittava määrä koko ajan.

Meillä ei tosin ole mikään sisustettu koti. Kaikki on mietitty että on erittäin helppo siivota ja helposti pestävissä kuten matot. Meillä on kuitenkin lämpöistä ja kodikasta, modernia ja vanhaa iloisesti sekaisin.

Joka päivä laitan (Kuten myös lapset) tavarat paikoilleen. Siivouspäivänä ei mene kuin pari tuntia kun lattiat on pesty, pölyt pyyhitty, vessat kuurattu jne.

Kaappitilaa ei ole yllinkyllin. Olen kuitenkin ottanut kaapin jossa esim koristeita ja kausitavaraa, montaa ei ole kerralla esillä. Tykkään että kodissa on olo että kaikki on juuri oikealla paikallaan, ei mitään liikaa muttei kuitenkaan liian tyhjää. Joka huoneessa on yksi mielenkiintoinen elementti kerrallaan.

Lasten huoneet on enemmän käytännöllisiä kuin sisustettu ja stailattu. Lasten huoneessa saa olla epäjärjestystä. Leikit on monesti kesken mutta ovat kuitenkin oppineet että joka ilta raivaavat huoneensa Ok kuntoon.

Meillä ei ole koskaan pyykkiruuhkaa, tiskiruuhkaa tai muutakaan kaaosta. Eikä nuo ajallisesti edes ihmeitä vie.

Jos havittelee aina siistiä kotia, on alettava perkaamaan turhia pois. Keksittävä kaappitilaa jos sitä ei ole ja opeteltava pitämään ne kunnossa jatkuvasti. Kun tavaran saa paikoilleen, sotkua ei ole eikä tule.

Vierailija
106/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä ketju. Onko porukka oikeasti noin siivousneuroottisia vai esittääkö vaan. Koti on ihmisen koti, ja se rakennetaan itselle oman maun mukaan, eikä vieraille ja sisustuslehtien lavastuksia vastaamaan. Niissä sisustuslehtien lavastuksissa ei kukaan oikeasti asu.

Vierailija
107/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavara laitetaan paikoilleen heti, kun on sitä käyttänyt.

Hyvät ja toimivat säilytystilat.

Jokaiselle tavaralle oma paikka.

Esillä harkitusti tavaraa.

Kaapeissa säilytyksessä vain tarpeellinen. Turha pois kirppareille!

Keittiö siivotaan heti, kun siihen tulee käytettyjä astioita.

Imurointi kerran päivässä.

WC:n pesu useita kertoja viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran päivässä.

Pedin petaus heti aamusta.

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Siistit seinä- yms pinnat kodissa.

Mä oon käsittänyt, että ei kannattaisi heti pedata. Yön aikana hikoilee jonkun verran, joten petivaatteiden kannattaa antaa hieman kuivahtaa ennen petausta.

Vierailija
108/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yleensä johtuu siitä, että yleissiisteyden eteen tehdään jotain pientä joka päivä eikä tavaroita jätetä lojumaan minne sattuu. Jos siivouspäivä on esim kerran viikossa tai kahdessa niin asujien määrästä riippuen huusholli ehtii sotkuiseksi aika nopeasti.

Vierailija
109/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan inspiroiva ketju! Ap:n innoittamana ryhdyn karsimispuuhiin, kunhan koko päivän kestävä aamupahoinvointini helpottaa.

Vierailija
110/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa omia vinkkejäni, joita saa vapaasti hyödyntää :)

Itse luulin olevani tosi siisti ja minimalisti, kunnes kävin kylässä kodissa joka oli niin sairaan ihana, siisti ja minimalistinen, että inspiroiduin itsekin laittamaan kämpän vieläkin siistimmäksi.

Omat vinkkini: Kaikki piiloon. Ei mitään esille, ei pyykkikoreja ei mitään. Ne mitkä on esillä, niiden pitää olla nättejä ja kaiken pitää sopia kaikkeen.

Paras keino saada kaiken sopimaan kaikkeen on neutraalit värit ja perus musta ja valkoinen. Koko asunnon pitää olla samaa tyyliä ja sävyä. Itselläni esim. näkee suoraan eteisestä sekä olkkarin että makkarin, joten niissä pitää olla samaa tyyli: samat matot ja verhot ja sävyt.

Ei yhtään kuvioita missään: äärimmäisen pelkistettyä, esim. tasamustat matot. Ruokapöydälle korkeintaan yksi koriste, esim. kynttelikkö, orkidea tai leikkokukkia.

Itselläni ei ole tasoilla mitään muuta kuin kolme tärkeää valokuvaa kehyksissä sekä yksi näyttävä kynttelikkö.

Erityisesti pienissä asunnoissa täytyy vaan karsia täysin minimiin kaikki tavarat, huonekalut ja koristeet, jotta tulee hotellisviitin tunnelma.

Siivousvinkkejä muilta ei voi ottaa, koska jokaisen koti on erilainen. Itse mun pitää imuroida lemmikkien vuoksi päivittäim, mutta jonkun toisen tarvitsee imuroida vain kerran viikossa.

Ik´kunoiden puhtaus on todella tärkeää siistin yleisvaikutelman vuoksi.

Tätä on kyllä alapeukutettu, mutta minusta tämä kaikki kuvailusi kuulostaa upealta.

Vierailija
111/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Äitikö tekee kaiken?

Vierailija
112/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä iso omakotitalo, 3 lasta, koira ja aina siistiä. Salaisuus on tavaran määrä. Meillä on kaapeissa tilaa, siistit kaapit ja tietysti ne siivousrutiinit. Kun ei vain anna tulla sitä sotkua.

Joka vuosi 2 kertaa käyn vaatteet, harrastusvälineet yms varastoitavat läpi. Turhat lähtee kiertoon, osa roskiin. Tavaraa ei kerry kun niitä on hallittava määrä koko ajan.

Meillä ei tosin ole mikään sisustettu koti. Kaikki on mietitty että on erittäin helppo siivota ja helposti pestävissä kuten matot. Meillä on kuitenkin lämpöistä ja kodikasta, modernia ja vanhaa iloisesti sekaisin.

Joka päivä laitan (Kuten myös lapset) tavarat paikoilleen. Siivouspäivänä ei mene kuin pari tuntia kun lattiat on pesty, pölyt pyyhitty, vessat kuurattu jne.

Kaappitilaa ei ole yllinkyllin. Olen kuitenkin ottanut kaapin jossa esim koristeita ja kausitavaraa, montaa ei ole kerralla esillä. Tykkään että kodissa on olo että kaikki on juuri oikealla paikallaan, ei mitään liikaa muttei kuitenkaan liian tyhjää. Joka huoneessa on yksi mielenkiintoinen elementti kerrallaan.

Lasten huoneet on enemmän käytännöllisiä kuin sisustettu ja stailattu. Lasten huoneessa saa olla epäjärjestystä. Leikit on monesti kesken mutta ovat kuitenkin oppineet että joka ilta raivaavat huoneensa Ok kuntoon.

Meillä ei ole koskaan pyykkiruuhkaa, tiskiruuhkaa tai muutakaan kaaosta. Eikä nuo ajallisesti edes ihmeitä vie.

Jos havittelee aina siistiä kotia, on alettava perkaamaan turhia pois. Keksittävä kaappitilaa jos sitä ei ole ja opeteltava pitämään ne kunnossa jatkuvasti. Kun tavaran saa paikoilleen, sotkua ei ole eikä tule.

Nää oli ainakin mulle tärkeet pointit: on oltava kaapeissa tilaa ja turha pois ja joka huoneessa yksi mielenkiintoinen elementti. Kiitos paljon. <3 ap

Vierailija
113/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenäinen sisustustyyli ja värimaailma koko kodissa. Hillitysti tavaraa esillä. Imurointi usein. Puhtaus ja puhtaan kodin tuoksu jo ulko-ovelta. Tekemällä vaan usein ja ahkerasti! Aina kun kodista lähdetään johonkin, se jää siistiin kuntoon.

Vierailija
114/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä ketju. Onko porukka oikeasti noin siivousneuroottisia vai esittääkö vaan. Koti on ihmisen koti, ja se rakennetaan itselle oman maun mukaan, eikä vieraille ja sisustuslehtien lavastuksia vastaamaan. Niissä sisustuslehtien lavastuksissa ei kukaan oikeasti asu.

Ei se minusta ole neuroottista, että pitää paikat siistinä. Voisin oman kotini esitellä koska tahansa ex tempore sisustuslehden sivuilla. Silti en kulje täällä koko ajan rätti kädessä ja imuroimassa.

Riittää, kun perussiivous tehdään kerran viikossa, liat ja tahrat pyyhitään samantein pois, jokainen harjaa vessanpytyn jälkeensä, jos on tarvetta. Vaatteille, kengille ja tavaroille on om paikkansa ja kaikki pysyy järjestyksessä "vie mennessäs, tuo tullessas"-periaatteella. Eikä tavaraa ole liikaa tyyliin kaikki maljakot, matkamuistot ja muut koriste-esineet pöydillä ja hyllyillä.

En ole esim. koskaan ymmärtänyt jotain "sisustustikkaita", joille sitten viskataan vaatteita. Tai pahimmassa tapauksessa ne vaatteet lojuvat tuolinkarmeilla.

Vierailija
115/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en ole kerinnyt tehdä oikein mitään siivous- ja järjestyspuuhia, tuli yllätysmeno ja nyt mä pääsen loppuillasta jatkamaan. Pitää myös käydä lisää laatikoita, kasseja ja säkkejä. ap

Vierailija
116/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitupiikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella paikkakunnalla on yhdistyksiä, jotka hakevat myyntikelpoista tavaraa. Oletko tsekannut kotipaikkakunnaltasi?

Vierailija
117/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti pysyy siistinä, kun tavaraa on vain sen verran mitä oikeasti tarvitsee. Sen lisäksi tavarat paikoilleen aina käytön jälkeen + säännöllinen viikkosiivous.

Kun ylimääräistä tavaraa ei ole, ei tarvitse kehitellä edes mitään erillisiä säilytysratkaisuja, kaikki mahtuu kaappeihin.

Vierailija
118/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä panostuksella saa yleensä paljon aikaiseksi. Aikanaan en viitsinyt tehdä pientä, jatkuvaa arkisiivousta, kun ajattelin että pitäisi tehdä saman tien sitten suursiivous.

Nykyään heittelen vaatteet vaatekomeroon jos niitä kehtaa käyttää ennen pesemistä, pyykkikoriin jos ei - kummassakin tapauksessa pois näkyvistä.

Irtoroskat saavat olla päivän pari pöydällä tai jopa lattialla, mutta sitten heittelen ne muovipussiin ulosviemistä varten. Näin niiden määrä pysyy pienenä, ja imurointi varsi-imurilla on helppo tehdä impulsiivisesti, vaikka työpäivän jälkeen, jolloin ei yleensä jaksaisi tehdä mitään.

Ylimääräisen tavaran välttely on varmaan silti tärkeintä. Jos ei ole tilaa, ei vaan ole tilaa, ja tavaramäärä tekee kaikesta paljon vaikeampaa.

Vierailija
119/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meidän kämppä on tiptop siisti aina kun tulee vierailijoita. Sen lopun 99% ajasta aivan pommin jäljiltä. :D

Vierailija
120/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä muuta sitten ehdikään tehdä.

Ei noihin paljonkaan mene aikaa loppujen lopuksi. Keskimäärin noin tunti- ehkä puolitoista tuntia päivässä riittää, kun säilytystilat ja seinä- yms pinnat on laitettu joskus kuntoon. Päivittäin ei toki tarvitse kirpparia huolehtia, mutta joitakin kertoja vuodessa.

Robotti-imurilla kerran päivään ajelu helpottaa kummasti, kerran viikossa itse imurointi.

1-1,5 h päivässä?!? Ei, mulla ei todellakaan ole aikaa tällaiseen. Mut kukin tyylillään.

(Ja joo, joo, voisin esim. olla kokonaan somettamatta ja pyörimättä netissä ja käyttää sen ajan siivoamiseen. Ei kuulosta sen arvoiselta.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi