Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
81/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkkejä/tapoja

1. Jos jonkin siivoamiseen menee alle 5min niin tee se heti eikä myöhemmin. Esim. Paistinpannun peseminen ruuanlaiton jälkeen tai pyykkien ripustaminen

2. Aamulla juon kahvin ja laitan heti tiski/pyykkikoneen pyörimään. Viikkaan vaatteita ja aloitan tekemään päivän ruokaa. Eli yritän aamulla olla mahd. Tehokas, jotta loppupäivästä ehtii touhuta lasten kanssa, harrastaa tms.

3. Ennakoi. Jos olette lähdössä lomamatkalle, pese pyykkikorista valmiiksi kaikki pyykit. Tai tiedät on tulossa kiireinen päivä, niin tee leipiä valmiiksi ettei aamulla tule sotkua aamupalaa tehdessä.

4. Opeta lapsille että lelut ( ainakin suurin osa ) pidetään siellä omassa leikkihuoneessa, ja illalla siivotkaa lelut yhdessä.

5. Jos perheeseen kuuluu paljon ihmisiä niin jokaisen tulee osallistua jollain tapaa, teinit vie roskat jne.

Vierailija
82/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta vuotta yrittänyt saada kotia järjestykseen siinä onnistumatta. En kehtaa enää pyytää ketään kylään.

Tunnen myös tällaisen perheen, jossa monta lasta ja ok-talo aina tip top. Äiti on järjestelmällinen ja kaikinpuolin täydellinen. En käsitä miten. Vaihtoi uuteen mieheen, joka aluksi oli aika huolimattomasti pukeutunut ja homssuinen ylikasvaneessa tukassaan. Pikkuhiljaa mieskin siistiytyi ja nykyisin on aina tukka kuin suoraan parturin penkistä. Kaikki viisi lastakin on puettu kauniisti ja aina tosi puhtaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun yksin neljän elukan kanssa, joten meillä on tiptop siistiä vain heti siivouksen jälkeen, kun ei ole yhtäkään karvaa ehditty heittää ilmoille, jos silloinkaan siis... Sitähän sanotaan, että koti saa olla sen näköinen, että siellä asutaankin. Kun vieraita tiedossa, niin siivoan aina mahdollisimman puhtaaksi ja raikkaaksi kodin. Muulloin ei oo niin justiin.

Niin siis en nyt vastannut kyllä yhtään kysymykseesi, mutta halusin jakaa ajatuksia tästä. :)

Vierailija
84/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös että tuntuu vaikka kuinka siivoiaisi, niin jokin paikka on aika sotkuinen eikä meidän kodista saa sellaista asuntoesittelykuvien kaltaista ikinä millään. Meillä siivotaan aika lailla joka päivä ja lapset ovat oppineet aika hyvin siivoamaan jälkensä. Mutta ei kai siitä ikinä sellaista supersiistiä tulekaan kun meillä on liikaa tavaraa säilytystiloihin nähden. Ollaan karsittu pois kaikki tarpeeton, mutta meillä on pieni asunto ja vähän säilytystilaa. Esim minä harrastan käsitöitä, rakastan neulomista ja virkkaamista jne ja minulla on paljon lankaa, kaikki tarpeellista ja tulee käytettyä kyllä, mutta niitä täytyy säilyttää jossain. Ne on valtavassa kassissa makkarin nurkassa tällä hetkellä kun mihinkään muualle en niitä yksinkertaisesti saa. Lapsilla on musiikkiharrastuksia, yhtä varten on koskettimet, toinen soittaa huilua ja kolmas sekä mies kitaraa. Ne on kaikki olkkarissa "esillä", mutta en minä niitäkään saa mihinkään muualle eikä nyt viitsi poiskaan heittää. Äkkiä näyttää sotkuiselta kun on vähänkin jotain epämääräistä ryjää jossain, oli se sitten vaikka kuinka tarpeellsta.

Vierailija
85/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden kotini oli sellainen. Jos tein kotitöitä niin äiti tuli perästä ja teki "paremmin". Itse sain pakko-oireita ja huoneestani sanottiin, että on kuin kuolleen lapsen muistohuone. Kärsin edelleen pakko-oireista. Pointti oli, että vanhemmat, ette välttämättä tiedosta millä hinnalla siivoatte hulluina. Itselleni se maksoi mielenterveyden.

Tosi kurja lukea. :( Olen pahoillani siitä miten vanhempasi ovat toimineet ja se on vaikuttanut sinuun ikäviä oireita ja oloa aiheuttaen.

Epäilen kuitenkin, että varmaan on myös todella paljon merkitystä MITEN siisteyden toteutus tapahtuu lapsen kannalta. Muistatko oliko vanhempasi kovin tuomitsevia tai vaativia ja uhkasiko sinulle rangaistuksia jos kaikki ei mennyt heidän haluamallaan tavalla? Enkä tarkoita nyt (sanon tämän muille ja yleisesti) mitään sellaista, että teiniä käsketään siivoamaan sikolättinsä tai viikkoraha kutistuu.

Kirjoitan nimittäin itse monen lapsen äitinä ja osa heistä jo aikuisia. Meillä on aina ollut koti kaunis ja siisti niin, että olen kuullut kehuja ja äimistelyjä miten sen teen. Olen ollut yksinhuoltajana suurimman osan elämästäni eli siihen ei ole tarvittu suurta rahatukkoa eikä toisen aikuisen tekemistä (eikä sotkemistakaan). Sisustustaitojani on myös kehuttu aina ja olen tykännyt aina laittaa kotia.

Meillä lapsilla on ollut aina seesteiseen sävyt ja yhtenevät huonekalut (vaikka olisi hankittu eri paikoista ja osa vanhaa, osa uutta, osa maalattu sopivaksi). Lelujen värikkyys on riittänyt tuomaan sen mikä tekee lasten huoneesta lasten näköisen. Jokaiselle lelulle (barbit, Legot, autot...) on ollut omat säilytyspaikkansa ja yleensä ne on ollut jonkinlaiset korit tai esim.ikean kankaiset ja isot laatikot, jolloin koko korin on voinut ottaa lattialle ja levittää siitä lelut, mutta myös siivota paikalleen. Lelukoreja kannattaa muuten käydä läpi ja heittää kaikki rikkinäinen pois ja tarpeeton eteenpäin, joitain pystyy korjaamaankin. Omilta lapsilta olen kuullut monesti miten kavereilla on huone täynnä leluja ja kun kysyn onko kaikki ”tämän hetken” leluja ja ehjiä niin ei ole ollut vaan rikkinäisiä ja jopa taaperovaiheen leluja vielä ajelehtimassa kun lapset eskarissa tai alaluokilla. Nuo korit on sitten ollut milloin antiikkisessa kaapissa, milloin ikean vaatekaapissa jne. Harvemmin esillä kaikki.

Lastenhuoneessa on riittänyt käyttötavarat olemaan myös ”koristeita” eli erillistä sälää ei lastenhuoneessa ole juuri ollut, seinillä kyllä tauluja ja muuta. Eli pöytävalaisin, kynäkotelot, kynät, vihkot ym on ollut sellaisia, mitkä saaneetkin olla pöydillä. Toisinaan askarrellut itsekin sopivia.

Kehyksiin on valittu lasten omia teoksia ja siten heidän kädenjälki saanut näkyä. Epäilen, että se on ollut myös se tärkeä pointti, että niitä ei ole jemmattu piiloon vaan saaneet tunteen, että heidän tekemänsä oikeasti kelpaa ja saa olla aitiopaikalla.

Lastenhuoneessa ei ole koskaan ollut myöskään mitään frozen verhoja tai autot mattoja vaan ihan kivoja, mutta rauhallisempia kuoseja, kuten ruutua, raitaa, tähtiäkin ja rauhallisissa sävyissä, vaikka värejä ollutkin. Päiväpeitto ollut samalla ajatuksella hankittua, mutta pussilakanoissa olen antanut myöten ja pari printtiaiheistakin ollut jos ovat kovin toivoneet, mutta päivisin nämäkin peiton alla.

Eli lapsilla on ollut järjestettynä ja petattuna sisustuslehti-kelpoiset huoneet, mutta niissä on saanut myös toteuttaa itseään. Meillä on askarreltu paljon. Puhtaana kun olen pitänyt ne heidän ollessa pieniä ja petattu peti aina niin iltaisin on riittänyt lelujen kerääminen.

Ja tärkein mitä tällä hain on se, että kun lapset ovat innostuneet itse siivoamaan ja pelaamaan petiään niin en ikinä ole korjannut jälkeä, vaikka olisikin peitto vähän vinossa. Eli olen pyrkinyt antamaan hyvää palautetta jos yrittää itse vaikka jälki ei olisi sama kuin oma. Ei saa murentaa lapsen yritteliäisyyttä eikä intoa ja mielikuvaa kuinka hän tekee hyvin. Jos mollaisi niin uskon sellaisen olevan vahingollista.

Jatkuu...

Vierailija
86/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineille sitten riittänyt innostamaan kotitöihin on ollut viikkoraha mikä määrä x ja jos tehnyt enemmän viikon aikana niin saanut etukäteen sovitun maksimin. Tuota pienintä rahaa on sittemmin siirrytty kutsumaan säälirahaksi, minkä on siis saanut teki töitään tai ei ja se on ollut melko pieni. Joskus ns.säälirahan saaminen on aiheuttanut sen, että nuori on kysynyt löytyisikö ylimääräistä työtä mistä voisi saada määrän b. Mikäli huomaan asian olevan tärkeä on sitten katsottu mitä on voinut tehdä.

Muuten nuoreni ovat saaneet pieniä summia tarvittaessa pyytämällä ja tasapuolisesti kun asia tärkeä tai jokin meno tmv.

En ole huomannut ainakaan heidän koskaan voineen pahoin siisteysintoilustani eikä mikään nurkka ole koskaan näyttänyt museolta. Minusta asenne siis ratkaisee. Vanhin tyttäreni oli oikea vaatteiden viljelijä ja alushousujaankin levitti lattioille toisinaan ja keräsin niitä. Ihan välttyäkseen noloilta tilanteilta. Naureskelin kun muutti omilleen kuinka nyt tulee huomaamaan paljonko sotkee vaatteilla ja minä hykertelen mielessäni. Tämä nauratti kumpaakin, mutta kappas, neiti järjesti riviin vaatehuoneensa ja on muutenkin siisti. Onnellinen omassa ekassa kodissaan ja haluaa mieluusti samanlaisia asioita kun kotonaan ollut. Eli meillä ahkera kodin siisteyden ylläpito ei ole aiheuttanut mielenterveyden ongelmia lainkaan.

Voisiko sinua auttaa puhua vanhempiesi kanssa asiasta vakavasti? Ainakin kertoa heille miten kaiken koit. Toivon sinun pääsevän ikävistä kokemuksista yli ja elää oman näköistä elämää, omassa kodissasi, hyvillä mielin.

Vierailija
87/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi kissaa ja mies jolta kaikki tippuu just siihen missä käytetty kun pa.. Ka perseestä. Siivouksen jälkeen siistiä ehkä päivän. Kunhan ei ole likaista niin olen tyytyväinen.

Vierailija
88/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä suurin sotkija on ukko.

Sama meillä. ap

Meillä se on akka elikkäs minä.

Olen kyllä ahkerin siivoojakin.

Meitä on viisi sotkemassa.

Meillä on myös akka, eli minä joka sotkee. Minä taas olen laiska siivooja, toisin kuin edellisen tekstin kirjoittaja. Tästä ketjusta innostuneena kyselisinkin vinkkejä, miten saada keittiön pöytä ja tasot pidettynä siistinä lehdistä? Vaikka tulee verkkolaskuja, eikä juurikaan tilata lehtiä, niin aina on pöydät täynnä. Joku nätti lehtikori, tai säilytyssysteemi pitäis varmaan löytää, mutta mistä. Ja minne voi kierrättää esim. rihkamakoruja? Täysin ehjiä, käyttämättömiä, roskiin ei raaski laittaa, mutta huoliiko kukaan?

Vierailija
89/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tavara laitetaan paikoilleen heti, kun on sitä käyttänyt.

Hyvät ja toimivat säilytystilat.

Jokaiselle tavaralle oma paikka.

Esillä harkitusti tavaraa.

Kaapeissa säilytyksessä vain tarpeellinen. Turha pois kirppareille!

Keittiö siivotaan heti, kun siihen tulee käytettyjä astioita.

Imurointi kerran päivässä.

WC:n pesu useita kertoja viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran päivässä.

Pedin petaus heti aamusta.

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Siistit seinä- yms pinnat kodissa.

Mulla on parempaakin tekemistä kuin siivota jatkuvasti.

Vierailija
90/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit siis kerran asunnossa, jossa oli kaikki tiptop, ja nyt haluaisit tietää, miten sellainen siisteys onnistuu AINA.

Eli ilmeisesti haluat olla parempi kuin tuo perhe, sillä mistäänhän et voi yhden vierailukerran perusteella tietää, että siellä on siistiä aina. 

Vierailija
91/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävit siis kerran asunnossa, jossa oli kaikki tiptop, ja nyt haluaisit tietää, miten sellainen siisteys onnistuu AINA.

Eli ilmeisesti haluat olla parempi kuin tuo perhe, sillä mistäänhän et voi yhden vierailukerran perusteella tietää, että siellä on siistiä aina. 

Olen mä vieraillut useammankin kerran siellä. Tollaiseen siisteystasoon ei kyetä tunnissa eikä kahdessa mikä siellä oli, vaan sen on oltava elämäntapa.

En mä haluu mitenkään parempi olla kuin muut vaan silmäni aukesivat sille, että mäkin haluan elää siisteydessä enkä läävässä. ap

Vierailija
92/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia ajatuksia herättivät nämä kirjoitukset.

Joku kirjoitti, että asunto on siistimmän näköinen, jos vähentää mattoja? No, meillä on mies tarkka siitä, että kun on parkettilattiat, niin ei tarvitse kuin joku tavara vahingossa pudota, niin lattiaan tulee kolhuja. Siksi hän on toivonut mahdollisimman paljon mattoja. Toki siivoaminen vie enemmän aikaa, mutta mielestäni on myös kodikkaamman näköistä. Lisäksi jos asuu kerrostalossa tai rivitalossa, ei kuulu kävelyn ääniä naapuriin.

Siivoojaa joku suositteli kaaoksen helpottamiseen. Eikös ne siivoojat vain puhdista paikkoja, mutteivat huolehdi tavaroiden siirtämisestä oikeille paikoille? Se lienee monen perheen ongelma.  Tai toki niiltä voisi mahdollisesti tilata myös tavaroiden järjestelyn, mutta silloin hinta luonnollisesti olisi kalliimpi.

Harrastukset. Monella EI ole erillistä askarteluhuonetta. Meillä on neljän vuoden ajan käynyt sukulaispoika kerran kuukaudessa, kun opiskelee tällä paikkakunnalla. En ole neljään vuoteen voinut tehdä palapelejä, koska en voi jättää niitä esille keittiön pöydälle, jossa on paras valo ja paras tila tehdä palapelejä.  Odotan, kun hänen opiskelut loppuvat, niin pääsen tekemään taas palapelejä. 

Vierailija
93/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään just isoa urakkaa talossamme, kun yritetään karsia turhaa roinaa pois ja saada siistimpi yleisilme. Tämä siivousvaihe on kaoottinen, kun vedetään tavaroita alas hyllyiltä, tutkitaan, lajitellaan... mutta eiköhän parissa viikossa helpota.

Mitä nyt tehdään on avohyllyjen vaihto kaappeihin. En halua enää kirjahyllymäistä tavaroiden säilytystä niin, että kaikki on esillä. Muutenkin me tarvitaan oikeankokoiset ja sopivat, tyylikkäät kaapit kaikkialle, eikä monta pientä ja sekavaa hyllyä ja senkkiä, pikkukaappia, tilanjakajaa ja ties mitä...

Me hankkiudutaan eroon cd- ja dvd-levyistä. Monet kirjat menee kiertoon (teiniajasta lähtien kaikki säilytetty, vaikken kuitenkaan enää koskaan lue niitä teinikirjoja). Laitetaan pois paljon koriste-esineitä, tuliaisia, pieniä säilytysrasioita yms.

Jos kaapista löytyy kivoja juttuja, joita ei ole käytetty vaikka viiteen vuoteen, me puhutaan niistä yhdessä että onko aiheellista säilyttää vielä lisää 5 vuotta, vai voisiko antaa eteenpäin. Nää onkin vaikeimpia... esim mulla on vanhat stereot, joista en jotenkin osaa tai halua luopua, vaikkei niitä oo käytetty vuosiiiiin, eikä varmaan käytetä. Tai mun lapsuudenkodista yksi epämukava tuoli, jolla kukaan ei koskaan istu, mutta olen siihen kiintynyt yms.

Mutta siistiä musta ei tule koskaan.. en ole sen tyylinen. Vähän pitää silti saada raivattua tätä kämppää.

Vierailija
94/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Tunkkaiset petivaatteet lemuavat koko kotiin.

Eihän sitä muuta sitten ehdikään tehdä.

Menee vain 15 min per pvä näissä. Yhteensä.

Vierailija
95/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä lista. Itse korostaisin juuri tuota tavaran määrää. Kun kaikelle on oikea paikka, poissa silmistä/tasoilta tms niin asunnon ilme on heti seesteinen. Siivous helpottuu myös samalla. Jos mietit niitä sisutuslehtien kuvia, niin niissä on tosi vähän tavaraa. ei kasoja missään.

Vierailija
96/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et heittänyt 500 esinettä roskiin vaan kierrätit ne kaikki asianmukaisesti? On surullista ja jopa järkyttävää, kuinka paljon ihmiset heittävät ehjiä ja täysin käyttökelpoisia vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä, leluja, kodinkoneita, huonekaluja yms. tavaroita roskiin. Suomessa on hyvät kierrätysmahdollisuudet. Silti roskiin eli sekajätteeseen heitetään paljon ehjiä ja hyviä tavaroita. Mitä tuhlausta!

Olen löytänyt sekajäteastioista mm. ehjiä ja jopa uusia lasten ja aikuisten vaatteita, astioita ja ehjät puutarhatuolit. Ei olisi mahdotonta laittaa Annetaan-ilmoitusta Toriin tai Facebookiin tai jonnekin ilmoitustaululle. Lahjoituksia otetaan vastaan monessa paikassa: On mm. oman kotiseurakunnan diakoniatyö, SPR:n Kontti, Pelastusarmeijan kirpputorit, Nextiili, kierrätyskeskukset, Fida, UFF ja monia muita. Nextiili ottaa vastaan myös rikkinäisiä vaatteita ja tekstiilejä, kunhan ne ovat ehjiä, puhtaita ja kuivia.

Vierailija kirjoitti:

Heitin pois 500 esinettä ja jo tämä riitti yleissiisteyden vaikutelmaan. Sekalainen roina jota et tarvitse vain tukkii kotisi, on aina epäjärjestyksessä, ja siivouksen tiellä. Paljaat ja puhtaat pinnat kuten joku hylly tulee myös pyyhittyä useammin kun ei ole mitään tiellä pois nosteltavaksi.

500 esineen poisto kesti minulla yhden iltapäivän, kävin systemaattisesti läpi kaikki pinnat, korit, säilytysboksit ja heitin surutta pois (roskiin/kierrätykseen) jos esineellä ei ollut selkeää hyötyä minulle.

Vierailija
97/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä eletään niuhottamatta ja rennosti, en jaksa jokaisen heittelehtivän tavaran ja paperiläjän perään ruikuttaa.

Niuhottamattomuus + rentous ja siisteys eivät ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Jos kukaan ei sotke, pysyy koti siistinä. Ei siihen mitään ruikutusta tarvita.

No teoriassa noin voi ollakin, mutta mitä enemmän taloudessa on asukkaita, sitä todennäköisemmin ainakin joku kokee, että joku niuhottaa tai joku kokee stressiä siitä, ettei olekaan riittävän siistiä. Omasta mielestään varmaan harva mieltää sotkevansa, mutta toisen silmissä se toisen tekeminen tai oleminen voikin olla sotkua. Miten saada kaikki muutkin talossa asuvat ihmiset lopettamaan sotkemisen? Mulla ei ole tähän vastausta.

Vierailija
98/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia ajatuksia herättivät nämä kirjoitukset.

Joku kirjoitti, että asunto on siistimmän näköinen, jos vähentää mattoja? No, meillä on mies tarkka siitä, että kun on parkettilattiat, niin ei tarvitse kuin joku tavara vahingossa pudota, niin lattiaan tulee kolhuja. Siksi hän on toivonut mahdollisimman paljon mattoja. Toki siivoaminen vie enemmän aikaa, mutta mielestäni on myös kodikkaamman näköistä. Lisäksi jos asuu kerrostalossa tai rivitalossa, ei kuulu kävelyn ääniä naapuriin.

Siivoojaa joku suositteli kaaoksen helpottamiseen. Eikös ne siivoojat vain puhdista paikkoja, mutteivat huolehdi tavaroiden siirtämisestä oikeille paikoille? Se lienee monen perheen ongelma.  Tai toki niiltä voisi mahdollisesti tilata myös tavaroiden järjestelyn, mutta silloin hinta luonnollisesti olisi kalliimpi.

Harrastukset. Monella EI ole erillistä askarteluhuonetta. Meillä on neljän vuoden ajan käynyt sukulaispoika kerran kuukaudessa, kun opiskelee tällä paikkakunnalla. En ole neljään vuoteen voinut tehdä palapelejä, koska en voi jättää niitä esille keittiön pöydälle, jossa on paras valo ja paras tila tehdä palapelejä.  Odotan, kun hänen opiskelut loppuvat, niin pääsen tekemään taas palapelejä. 

Miten se kerran kuukaudessa käyvä sukulainen estää palapelien teon? Kahvit varmaan voi juoda muuallakin kuin keittiön päydän ääressä. Ettekö itse käytä pöytää mihinkään, jos kerran ilman vierailua olisi ok tehdä siinä palapeliä?

Hanki/tee jokin sopivan kokoinen alusta palapelille, esim. tukevasta pahvista. Voit sitten kätevästi siirtää palapelin vaikka toiseen huoneeseen vierailun ajaksi.

Vierailija
99/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä: isoja tyylikkäitä koreja esim. X tavaroille joilla ei oikein ole paikkaa, ei loju pöydillä. Riittävästi kaappitilaa jossa säilytetään tavaroita. Lasten huoneissa ei avonaisia lokerikoita, vaan umpinaisia säilytyslaatikoita jotka kivasti nimetty esim. Legot. Kuvalliset ohjeet lapsille eli aina leikin jälkeen siivotaan, luvalla saa jättää aamuun esim. ja leikki jatkuu. Hillityt värit ja vaaleaa, kaikki turhat kamat lahjoitetaan. Kengille ja muille vaatteille ovelliset kaapit, kenkäkaappi iso. Suihkussa jättipullot shampoota ei satoja pulloja. Samaa sarjaa pyyhkeet, ei eri värejä. Kyllä se onnistuu.

Nämä vastaukset ovat aina yhtä hauskoja :'D Aloittaja kysyy miten kodin saa pysymään tiptop, ja yksi alkaa selittämään PYYHKEIDEN VÄREISTÄ :DDD

Se että kaikki pyyhkeet ovat samaa sarjaa ja väriä, raikastaa kylpyhuoneen yleisilmettä tosi paljon siihen verrattuna, että naulakoissa roikkuu riemunkirjava pyyhekavalkaadi.

Vierailija
100/1330 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo, joka heitti pois 500 esinettä, mutta ongelmia on ollut tavaroitten kierrätyksessä.

Otetaan esimerkkinä iso kasa vanhoja VHS-nauhoja. Eivät kelpaa mihinkään noista mainituista paikoista, joten roskis oli ainut vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme