Huonolaatuisin tuote jonka olet koskaan ostanut ?
Itse ostin IISI juuresharjan ja siitä irtosivat kaikki ne pienet muoviharjakset muutaman harjausliikkeen jälkeen, pelkkä muovirunko jäi jäljelle. Pahoittelivat asiaa ja laittoivat tiskirätin korvaukseksi postissa.
Vatkaan veivaan
Kommentit (3104)
Saman firman t-paita printtituloste silitettävä....aivan paska
Koko muovikalvo yrittää siirtyä kankaaseen kiinni joka ei siihen tartu eikä näin ollen kuvakaan!!!!
Miten näitä SAA myydä yksityisille ihmisille.
Olen 18 vuotta sitten ostanut t paita printtejä jotka tulostimella tulostettuna silittämällä siirtyivät puuvilla tekstiilin ja kestivät pesuakin.
Mikä nykyaikaa vaivaa???
Kaikki on paskaaa ja rahat viedään eikä edes hyvitetä tai vedetä myynnistä moista paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Saman firman t-paita printtituloste silitettävä....aivan paska
Koko muovikalvo yrittää siirtyä kankaaseen kiinni joka ei siihen tartu eikä näin ollen kuvakaan!!!!
Miten näitä SAA myydä yksityisille ihmisille.
Olen 18 vuotta sitten ostanut t paita printtejä jotka tulostimella tulostettuna silittämällä siirtyivät puuvilla tekstiilin ja kestivät pesuakin.
Mikä nykyaikaa vaivaa???
Kaikki on paskaaa ja rahat viedään eikä edes hyvitetä tai vedetä myynnistä moista paskaa.
Clas Ohlson
Vierailija kirjoitti:
Nilfisk pölynimuri vuodelta 1970. Haisee pahalle eikä hajoa millään. Tympii kun ei voi ostaa uutta kun tuo ei hajoa.
Mulla oli sama 90-luvun philipsin kuvaputkitelkkarin kanssa. En koskaan ehtinyt vaihtaa litteään televisioon, koska tuo ei hajonnut ja en halunnut lähteä toimivaa vaihtamaan. Ärsytti, kun kaikilla muilla oli modernia ja hienoa! 😂
Lopetin siis yhdessä vaiheessa tavallisen telkkarin katsomisen kokonaan, kun striimaaminen yleistyi ja tietokoneen ja kännykän kautta pystyi katsomaan haluamansa ohjelmat.
Jenkkiauto, Chrysler Sebring. Ei tullut toista hairahdusta, oli huonompi kuin ensiauto Mosse 20 vuotta aikaisemmin.
Kammottava pihvinpaahdin, joka kuumeni kuin kiuas. Lensi pellolle saman tien!
Mercedes C180. Aivan paska. Täynnä vikoja. Kaupat purettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te teette noista umpisurkeuksista reklamaatioitakin, ettekä vaan nakkaa roskiin valittamatta?
No juuri tämä. Ja myös tuo logiikka, että koska olet ostanut vaikka Sinin mopin joka meni rikki, menevät siis kaikki sinin mopit rikki. Tässä otanta on yksi moppi, kymmenistä tuhansista mopeista, eli se ei anna kuvaa ihan koko tuotannosta.
Ihan tiedoksi, että niitä sunnutaikappaleita mahtuu joka merkkiin. Vaikka olisi mikä hieno merkkiväline, joka on ties kuinka hienoa työtä, se saattaa silti hajota.Myös sinun lempimerkistäsi on jollain aivan varmasti huonoja kokemuksia, sillä näitä tulee vastaan jatkuvasti. Yhtäkään reklaamaatiovapaata firmaa ei ole, ellei puhuta jostain eilen toimintaansa aloittaneesta, jolla se on vain ajan kysymys.
Mikään firma ei varmaankaan tee tarkoituksella heti hajoavia tuotteita, koska meillä on olemassa kuluttajansuojalaki, jonka perusteella niistä saa aika hyvin rahat takaisin. Ei ne firmat edes tiedä niistä rikkimenemisistä, jos te ette niille siitä kerro.
Ja joo, en mäkään jaksa alkaa jostain tiskiharjasta reklamoimaan, eli sen kyllä ymmärrän, mutta en toisaalta myösjään valita siitä eteenpäin, tai leimaa koko merkkiä huonoksi. Jos se harmittaa, niin samalla vaivalla menee se sähköposti sinne asiakaspalveluun, kun viesti tänne av:lle.
Näin juuri. Äitini osti markettilaatuiset kengät, jotka hajosivat alle viikossa. Reklamoida ei voinut, ja kuulemma marketeista ei nyt enää ikinä voi ostaa kenkiä, kun ne on täyttä kuraa joka ainoa. Ei auttanut, vaikka esittelin useampia omia markettikenkiäni, jotka ovat kestäneet vuosia ihan kovaa käyttöä. Huolimatta yleisestä laadun laskusta, niin aika monesti kyseessä on kuitenkin vain maanantaikappale eikä koko puljua tai merkkiä tarvitse kiertää kaukaa tällaisen hajoamisen takia.
Ei tarvinnut edes ostaa Tuurin kyläkaupan jojoa kun se hajosi jo käteen moneen osaan heti ensimmäisellä kokeilukerralla.
Nahka-kangas leikkuri, joka on kuin pizzaleikkuri. Hajosi eka ajossa eikä toiminut enää kasattuna.
Vierailija kirjoitti:
Takki Haloselta. Napit lensi ensimmäisellä kerralla.
Myyjä oli erittäin tympeä. Känisi että "eihän tuolla hinnalla voi vaatia ateljeelaatua".
Minusta kaikiin myytäviin kuuluu kiinniommellut napit.
Nyki toisen takin nappeja ja paiskasi kuin luun koiralle. "No tuossa tuntuu olevan vähän paremmin kiinni".
Ostin h&m:ltä paidan, joka meni täysin pilalle ekassa pesussa. Ihan ohjeiden mukaan pesin enkä ollut ehtinyt edes käyttää kertaakaan, koska pesen kaikki vaatteet ennen käyttöä. Myyjä ei suostunut antamaan rahaa takaisin tai vaihtamaan tuotetta, koska nykyään kaikki vaatteet vaan on tällaisia.
Joo, laatu on huonontunut ja halvalla ei ole ikinä saanut erityisen hyvää, nykyään vielä vähemmän, mutta jopa halpavaatteen kuuluu kestää enemmän kuin yksi pesu. En jaksanut vääntää kuluttajansuojalaista, vaikka olisi pitänyt. Meidän pitäisi reklamoida näitä enemmän, jotta ihan näin luokatonta kak*aa ei myytäisi.
70-luvun alussa ostin Anttila-tavaratalosta alennuksesta ruuvimeisselisarjan 1 markan hintaan.Eihän sitä lapsena tajunnut,että halvalla ei saa hyvää.Kotona yritin avata polkupyörästä ruuvia,niin ruuvimeisselin varsi kiertyi mutkalle.Otin sitten pisimmän ruuvimeisselin ja käsillä sain sen väännettyä solmuun.Koska oli alennustavara,ei ollut siihen aikaan vaihto tai palautusoikeutta.Nykyään olen sanonut kaikille,että älä osta halvinta.Osta mielummin toiseksi halvin,jos rahat ei riitä parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seppälän housut, nukkaantuivat pilalle kahden käyttökerran jälkeen. Vein takaisin ja sain rahat takaisin.
Seppälän housut myöskin, reisitaskuhousut, niistä purkautui kaikki saumat parin käyttökerran jälkeen, enkä jaksanut lähteä palauttamaan. Saumurilla ompelin itse kaikki ompeleet uusiksi ja olivat lempihousut monta vuotta, mutta ihmetellä täytyy täysin paskaa laatua..
Tää nyt menee ohi aiheen, kun en sitten ostanut ja olin silloin nuori, eli tästä täytyy olla reilusti yli 30 vuotta. (80-lukua) Mutta olin Seppälässä ja meinasin ostaa jotain ja katsoin sitten ompeleita ja laatua ja vaatteesta repsotti ihmeellisesti saumalankoja, niin vetämällä kevyesti lähti koko lanka purkautumaan. Toisessa sama homma. Menin myyjälle sanomaan, niin hän sanoi siihen, että voi, heillä käy tällaisia pintamuodin ostajia, että eivät he varmaan edes pese vaatteita, vaan ostavat uutta tilalle, että ei niiden ole tarkoituskaan kestää.
Siis saumoja ei oltu päätelty mitenkään, harsittu vain kasaan. Kun Seppälä meni konkurssiin, en ihmetellyt lainkaan. Sääli sinänsä, hyvä konsepti ja ihan nättejä vaatemalleja oli. Mutta kyllähän laatuakin pitää valvoa, eikä ajatella, ettei asiakkaita haittaa.
Onpa outoa, kun itse kaipaan Seppälää juuri sen takia, että verrattuna muihin halpoja vaatteita myyviin kauppoihin, heidän laatunsa oli parempaa. Eihän nekään toki laatuvaatteisiin verraten mitään erityistä olleet, mutta saman hintaluokan vaatteita kestävämpiä ja paremmin ommeltuja. Ainakin ne, joita itse ostin. Näköjään tekivät kuraakin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran sellaisen oikeastaan aika tarpeettoman vekottimen: nukanpoistajan. Eihän tuo nyt paljon maksanut, jokusen euron, mutta ei siitä ollut senkään verran hyötyä. Hajosi kappaleiksi, kun yritin sillä sitä nukkaa poistaa.
Erehdyin sitten toisenkin kerran, kun oikeasti sellaista tarvitsin. Ostin sellaisen paljon kalliimman (halpa tietysti sekin, jotain kympin) niin se toimi ehkä puoli minuuttia. Sen ajan kyllä teki hyvää jälkeä. Puhdistin siitä ne irronneet nukat ja käynnistin uudestaan, ei käynnistynyt. Ei koskaan. Se siitä.
Mulla on sekä halpaversio clasulta että stockalta ostettu kallis ja kumpikin toimii tosi hyvin. Valitettavan tarpeellisia nykyään, jotta saa pidettyä huonolaatuiset nykyvaatteet siedettävän näköisinä.
Norjalaiset tuotteet: hammasharja, juustohöylä, tehosekoitin, polkupyörä joskus 60-luvulla. Samaa viikinkilaatua kuin Roslagenin viikinkien perustaman Venäjän Mosset, Volgat ja Ladat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seppälän housut, nukkaantuivat pilalle kahden käyttökerran jälkeen. Vein takaisin ja sain rahat takaisin.
Seppälän housut myöskin, reisitaskuhousut, niistä purkautui kaikki saumat parin käyttökerran jälkeen, enkä jaksanut lähteä palauttamaan. Saumurilla ompelin itse kaikki ompeleet uusiksi ja olivat lempihousut monta vuotta, mutta ihmetellä täytyy täysin paskaa laatua..
Tää nyt menee ohi aiheen, kun en sitten ostanut ja olin silloin nuori, eli tästä täytyy olla reilusti yli 30 vuotta. (80-lukua) Mutta olin Seppälässä ja meinasin ostaa jotain ja katsoin sitten ompeleita ja laatua ja vaatteesta repsotti ihmeellisesti saumalankoja, niin vetämällä kevyesti lähti koko lanka purkautumaan. Toisessa sama homma. Menin myyjälle sanomaan, niin hän sanoi siihen, että voi, heillä käy tällaisia pintamuodin ostajia, että eivät he varmaan edes pese vaatteita, vaan ostavat uutta tilalle, että ei niiden ole tarkoituskaan kestää.
Siis saumoja ei oltu päätelty mitenkään, harsittu vain kasaan. Kun Seppälä meni konkurssiin, en ihmetellyt lainkaan. Sääli sinänsä, hyvä konsepti ja ihan nättejä vaatemalleja oli. Mutta kyllähän laatuakin pitää valvoa, eikä ajatella, ettei asiakkaita haittaa.
Onpa outoa, kun itse kaipaan Seppälää juuri sen takia, että verrattuna muihin halpoja vaatteita myyviin kauppoihin, heidän laatunsa oli parempaa. Eihän nekään toki laatuvaatteisiin verraten mitään erityistä olleet, mutta saman hintaluokan vaatteita kestävämpiä ja paremmin ommeltuja. Ainakin ne, joita itse ostin. Näköjään tekivät kuraakin.
Mulla on edelleen Seppälästä 90-luvulla ostettuja vaatteita. Ei ne vaan kulu loppuun, eikä haittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yritätkö väittää, että ensiksikin sulla oli Mielen tiskari ja jouduit ostamaan uuden (miksi ihmeessä, eihän ne mene rikki) ja toisekseen uusi tiskari ei ollut Miele? (Mahdotonta, sillä Mieleä ostavaa merkkiuskollisempaa ei olekaan)
Mielen kodinkoneet on kyllä parhaita. Mulla on lähes 10 vuotta ollut Mielen imuri, siis ihan sama yksilö kaikki nämä vuodet, ja hyvin pelittää edelleen.
Meillä oli Mielen S sarjan imuri 15 vuotta ja nyt on pojalla opiskelijakämpässä ollut jo pari vuotta sama kone. Hyvin pelittää. Saatiin ostettua myös uusi Miele ennen näitä typeriä EU:n energiasäästöhömpötyksiä. Saksassa tehty ja saksalaiset osat. On kunnon imuteho ja ollut jo muutamia vuosia. Mielet on hyviä. Pesutornikin Miele. Takuu on 20 vuotta. Viimeinen Saksassa tehty imurimalli Mieleltä ja saksalaiset osat.
Mulla on kanssa ikivanha Mielen imuri. Oli jätetty tähän asuntoon kun muutin. Se on päältä rikki ja kahdesta kohtaa teipattu ja suunnilleen paras imuri ikinä. Yksikään nykyisistä imureista ei ime noin pirun hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Muumi-aiheinen kama. Lastenvaatteiden kokomerkinnät aivan mitä sattuu, lelut kestävyydeltään kertakäyttöisiä. Karkkien ja juomien tuoteseloste paljastaa niiden olevan pahimman luokan väri-makeutusainesoppaa. Puhdasta rahastusta Muumi-nostalgialla.
Näin on, saman huomannut!
Missä maassa tehty ? Tuskin suomessa.
Mitä Suomessa muka enää valmistetaan? Siis oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaja-asioita käsittelevällä Uusi Musta -verkkosivustolla hermot menivät huonekaluvalmistaja Ikeaan. Kirjoittaja kertoo tuttavastaan, joka jokaisen muuttonsa yhteydessä ostaa uuden Ikean Expedit-kirjahyllyn, koska vanha ei kestä ehjänä siirtämistä ja uusi on niin halpa.
Ikean kestävän kehityksen johtaja Stefano Brown sai vastata bloggarin tiedusteluun yhtiön tuotteiden huonosta laadusta.
– Olemme menneet materiaalien säästämisessä liian pitkälle. Luulimme, että se olisi bisneksen, hinnan ja tehokkuuden kannalta hyvä asia. Olemme nyt enemmän kuin tietoisia, että laatu vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin maineestamme, Uusi Musta raportoi Brownin tunnustaneen.
– Emme voi myydä kasaa puuta kirjahyllynä, sen pitää oikeasti myös toimia siinä tarkoituksessa, sitaatti jatkuu.
Niinpä. Ikean huonekalut menevät kuitenkin kaupaksi, vaikka jopa pomoporras myöntää laadun olevan heikkoa.
Tärkeintä on hinta
Ovatko kuluttajat alistuneet kohtaloonsa? Erikoiskaupan liiton toimitusjohtajan Tiina Oksalan mukaan tästä ei ole kysymys. Kuluttaja saa mitä haluaa.
– Kaupan tehtävä on tarjota kuluttajalle sellaisia tuotteita, joita hän tahtoo hankkia. Halpoja, huonolaatuisia tuotteita ei olisi kaupan, jos niitä ei ostettaisi. Vain lyhyen aikaa kestäville tuotteille on suuret markkinat.
Kuluttaja saa siis mitä ansaitsee?
– En nyt ihan noinkaan sanoisi. Joitain kuukausia tuotteen pitäisi joka tapauksessa kestää, vaikka se olisikin ollut halpa.
Kuluttajalla on oikeus vaatia hyvitystä tuotteen valmistajalta, jos tavaran käyttöikä on ollut lyhyempi, kuin normaalisti voidaan olettaa. Jos valmistaja pystyy osoittamaan, että tuotetta on käytetty virheellisesti tai se on rikkoutunut tapaturmaisesti, korvausvelvollisuutta ei ole.
Siis Tiina Oksalan mielestä tuotteen käyttöiäksi riittää muutama kuukausi? Järkyttävää settiä.
PS. Ikean Billy-kirjahyllyt ovat kestäneet erittäin ylikovaa kuormitusta jo 30 vuotta pettämättä kertaakaan. En sitten tiedä, ovatko nykyiset Billyt samaa laatua? Tietääkö joku?
Vanhat ennen vuotta 2005 valmistetut Billy-hyllyt olivat laadultaan parempia. Tuon jälkeen valmistetut ovat komponenteiltaan erilaiset ja mm. Hyllyt alkavat notkua jo muutamassa kuukaudessa. Myöskään siirtämistä ne eivät kestä vaan ruuvi repeää irti ohuesta puuseoksesta valmistetusta levystä. Billy-hyllyt ovat samaa pahviseosta nykyään kuin Ikean Lack-sarjakin.
Moi,
meillä on Billy-hyllyjä, noin vuodelta 2002. Ehkä sitten parempaa laatua. 80 cm levyiset Billyt ovat aivan vääntymättä kantaneet kirjojen painon.
Itselläni on Billy kirjahylly, jossa lasiovet, ja en tiedä miten tuo kestäisi muuttoa. Se on ollut samoilla sijoillaan kokoamisesta alkaen. Ovet vaikuttaa niin pahvisilta että jos joku siihen osuisi niin varmaan reikä tulisi. En kyllä sinänsä huomaa mitään vääntyilyä.
Mulla vääntyi kaikki tasot puolessa vuodessa. Rimpulathan nuo ovat, mutta ei tietysti kaikkein kalleimmatkaan. Kirjahyllyinä ei kannata käyttää, siis täyteen lastattuina.
Nykyään on muuten vaikea löytää kirjoille hyllyä ihan ylipäätään. Kaikissa on oudot hyllyvälit tai hyllyt aseteltu taiteellisen veikeästi limittäin niin, että kirjat näyttää niihin aseteltuina tosi urpoilta. Kaikissa hyllyissä tuppaa myös olemaan aivan naurettavat painorajat, ei niihin voi kirjoja laittaa. Tähän ei aina auta edes se, että lähtee isommalla budjetilla kunnon huonekaluliikkeeseen.
Joo, ymmärrän, että jossain vaiheessa ihmiset lakkasivat lukemasta tai ainakin keräilemästä kirjoja ja hyllyistä tehtiin näyttelykalusteita, mutta olisi kiva, että meille fyysisistä kirjoista esineinä pitäville olisi edes jonkinlaista valinnanvaraa. Kirpparilta löytää vain rumaa 90-luvun pyökinväristä melamiinihyllykköä.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin kerran testaamaan Xtra-kahvia. Yhden kerran keitin, ensimmäinen mukillinen jäi kesken ja loput paketista meni kompostiin. Polttavaa, oksettavaa kuraa. Positiivista ehkä se, että voisi tehota pahaan ummetukseen, kun kakka alkaisi lentää.
Mä ostin tätä x-tran kahvia kerran mokkapaloja varten. En juo kahvia eikä mulla käy kahvia juovia vieraita, niin ei huvittaisi ostaa kallista kahvia sitä varten, jos kerran kahdessa vuodessa teen mokkapaloja. Ajattelinkin, että tällainen halpa kahvi on varmaan aivan kauheaa, kitkerää litkua, mutta mietin, että eiköhän se kuorrutuksen överi sokerimäärä taita sitä kitkeryyttä.
Väärin ajateltu. En tiennyt, että mikään, mikä on melkein 100 % sokeria, voi mennä noin pahasti pilalle. Kitkeryys tunki läpi niin voimakkaasti, että sokerin makeuttakaan ei maistanut. Ei se oikein maistunut kahviltakaan, suuta kaihertavan kitkerältä vain. Voin vain kuvitella millaista tuota on yrittää juoda.
Renoan sähköremontti. Sähköjohdot putosivat seinältä alas jo viikossa (oli laitettu jollain liimalla kiinni) ja kaikki sähkökytkimet hajalla kuukauden käytön jälkeen. Sen lisäksi asentaja ei vaivautunut vetämään kaikkiin tiloihin edes niitä johtoja, eteinen jäi pimeäksi, pesuhuone jäi pimeäksi, käytävä jäi pimeäksi. Reklamaation reagoitiin: tulemme kohta myymään teille jotain muuta. Hyväksyntä piti allekirjoittaa ennen remontin tekoa ja remontti alkoi heti seuraavana päivänä.