Lastenvaunujen kanssa Hulluilla päivillä
Alkaa saada tämä nykynaisten kotirouvaleikki jo ärsyttäviä piirteitä...
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:32"]
Kaikilla on oikeus sinne mennä, lopettakaa lapsellinen nipottaminen. Jos ei olis vaunuja niin sitten ärsytyksenne kohdistuisi jonnekin muualle. Pitääkö sinne tunkea ruuhka-aikaan? Iltaisin on vähemmän porukkaa.
[/quote]
Mua ainakin harmittaa kun joidenkin on pakko kulkea vaunujen kanssa, ja he joutuvat sijaiskärsijöiksi näiden kotirouvaleikkijöiden takia. Samaa hallaahan ne tekee tasa-arvollekin alistumalla leikin takia 50-lukulaiseen rooliin.
Siitä vaan palautetta Stockmannille, että kieltävät lastenvaunujen kanssa kauppaan tulon. Ainakin hullujen päivien ajaksi.
Jos ei vaunuja liikkeellä, niin sit noita idiootteja ärsyttää esim. hitaat vanhukset ynm.
mä olen käynyt vaunujen kanssa joka päivä ja aion tänäänkin käydä hulluillapäivillä
Oikeuksia vaan on kaikilla, mutta kukaan ei taida kauheasti välittää maalaisjärjestä tai muiden huomioimisesta?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:42"]
Jos ei vaunuja liikkeellä, niin sit noita idiootteja ärsyttää esim. hitaat vanhukset ynm.
[/quote]
Turha viesti.
Kyllä on tässä käynyt jo selväksi että ärsyttää ne poseeraajat, ei normalisti käyttäytyvät ihmiset. Olipa vaunuja tai ei.
MInä en väistä vaunuja, kävelen huolettomasti päälle sen enempiä selittelemättä. Osaan myös työntää vaunuja sivuun ihan lantiolla, jos joku niillä reittini tukkii. Jos mammat valittavat, en sano yntään mitään. Minulla on ihan yhtä iso oikeus käydä ostoksilla kuin heilläkin.
Niin, itse viestissäni penään muiden huomioonottamista. En valita vaunuista ylipäätään vaan siitä vaunukäyttäytymisestä ja isoista lapsista isoissa vaunuissa. Eikä edes sekään ole ylitsevuotavaa ärsytystä vaan se, ettei se äiti viitsi työntää vaunujansa sivuun, väistää tai huomioida. Ei ole väliä muilla kuin vain itsellä.
Olen itsekin ylileveä kuljetus ja siksi väistän, siirryn ja toimin nopeasti, kun tiedän, että vien kukkakeppiä enemmän tilaa ja ärsytän takuulla niitä ihan normaalipainoisiakin. On vain fakta, että tuollaisissa ruuhkissa tilaavievät ärsyttävät ja heidän käytöksensä näkyy selvemmin kuin sellaisen, joka ei vie tilaa.
Ihan siis normaalia huomioimista tässä peräänkuulutan enkä missään nimessä kannata mitään ylikävelyä kostoksi. Ei sekään ole muiden huomioimista. Sosiaalisissa tilanteissa kuuluu jokaisen ottaa huomioon muut ja tuollainen "minulla on oikeus"-ajattelu aiheuttaa näitä ristiriitoja.
Kaikilla on oikeuksia, myös sillä lapsella olla joutumatta sinne hulluuteen. Vai kuinka moni voi rehellisesti sanoa että se on lapselle oikea paikka (vai miksi ne siellä aina huutavat)?
Ja se Stokkan "laatukama"... kyllä niitä samoja laaturättejä saa samaan hintaan muulloinkin, tuolloin kyseessä on usein kakkoslaatuiset halpiserät (itse ainakin tämän todennut Marc o Polon ja Sonia Rykelin neuleissa, ja tänäkin vuolla Ralph Laurenin lasten t-paita oli melkoinen rätti...) Ja muualta samaan hintaan kuin Hulluilta päiviltä. Turha selittää että siellä on jotain niin ainutlaatuista että on lasten kanssa pakko mennä sinne.
Eikä siinä mitään jos lapsi viihtyy ja äiti osaa käyttäytyä. Itse kyllä runnon huoletta niitä vanhoja rouvia jotka jää liukuportaiden pään juoruamaan jne. mutta vaunuja / kantoreppuja ei oikein viitti töniä. Että joo, kyllä sinne vaunujen kans voi mennä jos osaa käyttäytyä ja äidin mielestä lapsikin tykkää.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 11:01"]
MInä en väistä vaunuja, kävelen huolettomasti päälle sen enempiä selittelemättä. Osaan myös työntää vaunuja sivuun ihan lantiolla, jos joku niillä reittini tukkii. Jos mammat valittavat, en sano yntään mitään. Minulla on ihan yhtä iso oikeus käydä ostoksilla kuin heilläkin.
[/quote]
Esikoisen synnyttyä väistelin vaunuilla kaikkia. Monilla tuo asenne, että minähän en vaunuja väistä. Liikkuminen kaduilla, kaupoissa yms oli yhtä puikkelehtimista vaunujen kanssa. Lopulta totesin, että miksi minun pitää väistää. Väistäkööt muut, jos kerran se on niiden muidenkin asenne. Tulen nykyään päälle. Onneksi ihmiset osasivat näyttää, ettei kannata väistää ja ajatella muita.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 12:07"]
[/quote]
Esikoisen synnyttyä väistelin vaunuilla kaikkia. Monilla tuo asenne, että minähän en vaunuja väistä. Liikkuminen kaduilla, kaupoissa yms oli yhtä puikkelehtimista vaunujen kanssa. Lopulta totesin, että miksi minun pitää väistää. Väistäkööt muut, jos kerran se on niiden muidenkin asenne. Tulen nykyään päälle. Onneksi ihmiset osasivat näyttää, ettei kannata väistää ja ajatella muita.
[/quote]
Ei käytöstapoja, puolin tai toisin.
Elämä ylipäätään olisi helpompaa, jos ihmiset huomioisivat toisiaan enemmän. Oih, Japani, kuinka sinua kaipaankaan..! Siisteyttä, sitä ettei junassa puhuta puhelimeen (kiellettyä lähes jokaisessa julkisessa kulkuneuvossa, muuten), sitä että ihmiset eivät käyttäydy kuin idiootit metsäläiset toisiaan kohtaan...äidit huristavat polkupyörillä lastenistuimineen tai kantavat lapset selässään, aika vähän näki rattaita sillä reissulla. Ja asiointi äitien osalta esim. ravintoloissa sekä kaupoissa oli painotettu aamupäivään, jolloin muut olivat töissä/koulussa. Tähän kannustettiin mm. tarjoamalla äideille erityishintaista lounasta ja kaupoissa oli kivoja tarjouksia tiettyyn kellonaikaan. Fiksua.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 12:07"]
[/quote]
[/quote]
Tämä on havaittu moneen kertaan. 2-3 äitiä hyökkäysvaunuineen kävelee päin muita jalankulkijoita sillä ideologialla, että hehän eivät väistä tai noudata alkeellisimpiakaan tapoja. Vauvahan se siitä kärsii, kun minä rysäytän täyttä vauhtia rattaita päin niin, että kunnolla rytisee, mutta se on han äidin vika, joka kävelee jalkakäytävän vasenta laitaa siksi, että hän niin tahtoo.
Taitaa olla Hulluilla päivillä typerimpien ämmien joukkokokoontuminen, tämän ketjun perusteella. Onneksi ei tarvitse itse osallistua.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:17"]
Kaikilla ei ole muita vaihtoehtoja. Kerran olen ollut ja olisin mielelläni jättänyt väliin, koska se oli yhtä tuskaa. Oli pakko saada lapselle uudet kengät ja haalarit. Mies opiskeli vielä niin ei ollut varaa ostaa normaali hinnoilla. Lapsenvahtia ei saa arkiaamuisin.
[/quote]
Niitä kyllä sais varmaan halvemmalla jostain muualta vai pitääkö olla just Stokka-kamaa?
[/quote]
Haluan tiettyjä merkkejä ja laadukkaita, ettei tarvitse kuunnella lapsen vinkumista kun on puettu sata välikerrosta tai vedet menee läpi tai joutuu pitämään aina, kun on kostea ilma kurahousuja jotka hiostaa. Kenkien pitää olla hyvät, ettei jalka ja selkä kehity väärin. En ymmärrä miksi pitäisi ostaa huonot marketista samalla hinnalla, kuin hyvät hulluilta päiviltä. Käytettyjä harvoin löytää hyväkuntoisina. Eikä niitä kenkiä voi edes ostaa käytettynä. Muut voi ostaa niitä halvemmalla ja ihan hyvä, että sellaisiakin on. Saan itse myytyä lasten käytetyt kengät ja rahoitettua seuraavia uusia niillä. :) Eikä tuota ongelmaa enää ole, mies on jo töissä, joten en ole tiellänne hulluilla päivillä vaunujen kanssa.