Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaunujen kanssa Hulluilla päivillä

Vierailija
13.04.2013 |

Alkaa saada tämä nykynaisten kotirouvaleikki jo ärsyttäviä piirteitä...

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs rullatuolissa istuvat, kovin ylipainoiset, rollaattorilla kulkevat mummelit, muut liikuntarajoitteiset? Eikö ne saa tulla hullareille myöskään? Mä laitoin 3 ja 1v:n tuplarattaisiin ja kävelin rauhallisesti muita tuuppimatta koko Stockan läpi ilman minkäänlaisia ongelmia. Tosin menin lasten päikkäriaikaan etteivät tylsistyisi ja häiritsisi oman eikä muiden shoppailua. :)

Vierailija
2/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 16:09"]

Entäs rullatuolissa istuvat, kovin ylipainoiset, rollaattorilla kulkevat mummelit, muut liikuntarajoitteiset? Eikö ne saa tulla hullareille myöskään? Mä laitoin 3 ja 1v:n tuplarattaisiin ja kävelin rauhallisesti muita tuuppimatta koko Stockan läpi ilman minkäänlaisia ongelmia. Tosin menin lasten päikkäriaikaan etteivät tylsistyisi ja häiritsisi oman eikä muiden shoppailua. :)

[/quote]

Niin, mitä sitten? Ei ne poseeraa Hulluilla päivillä ja humblebraggaa minne firmaan mies piti viedä aamulla ja kuinka "mun mies antoi ison listan mitä ostaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:04"]

Alkaa saada tämä nykynaisten kotirouvaleikki jo ärsyttäviä piirteitä...

[/quote]

Oli kyllä itsekkäitä laardiperseisiä rouvia siellä kärryjen kanssa.

t. Mies

Vierailija
4/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne rattaat on niin kamalat? Mikä niissä on? Samalla tavalla ne täällä Turussa on esim kaupungin lidlissä aina tiellä. En ole kuullut kenenkään valittavan? Hulluna siellä kuitenkin on ihmisiä ja mihinkään ei kunnolla pääse. Mitä väliä jollain rattailla. Mua ennemmin ärsyttäis se teinien määrä, mitkä siellä hengaa.

Joo ja en ole laardiperse ja rattaatkin oli kokoa matkikset, kun hullareilla kävin.

Vierailija
5/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on tyhmiä ihmisiä. Jos joillekin on suuri ongelma lastenvaunujen kanssa kulkevat äidit ja lapset niin kyllä elämä on aika huonolla mallilla ja henkinen hyvinvointi on aika kyseenalaista. Kyllähän sinne hulluille päiville on oikeus tulla ihan kenellä vaan joka sinne haluaa tulla niitä tavaroita ostamaan.

Varsinkin lastenvaateosastolla on kai aika normaalia odottaa että siellä on paljon äitejä ja vaunuja. Niin olin itsekin. Alkoi kyllä ahdistamaan ja nopeasti yritin ostokset tehdä ja teinkin muutaman hyvän löydön. Itsekin mietin että kuljinko liian kovaa kun yritin kaupasta nopeasti pois päästä mutta katson kyllä tarkkaan että en ketään jyrää. Jotkut vaan näyttävät pelkäävän lastenrattaita ja niillä kulkevia tai niistä ärsyynnytään vaan kun ne nähdään liikenteessa vaikka huomaavaisesti kuljetaan.

Tietenkin asia erikseen on se miten liikkuu vaunujen kanssa eli varovasti eikä mitään rallia niin että muihin törmäillään mutta vaunut vie tilaa enemmän mutta vanha sanonta on hyvä "sopu tilaa antaa" vai miten se meni.

Vierailija
6/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti lastenvaunujen kanssa liikkuvat ovat jo ennakkoasenteeltaan sellaisia, että joko a) ei välitetä muista tuon taivaallista tai b) oletetaan automaattisesti että muita vituttaa lastenvaunut. HYVIN USEIN mamma (miehet harvemmin tähän syyllistyvät) joko hyökkää päälle vaunujen kanssa tai hakeutuu katsekontaktiin ja sitten kovaäänisesti  kailottaa että "tuokin eukko niin vihaisesti mulkoilee kun ollaan täällä rattaiden kanssa".

Vierailija
7/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:32"]

Kaikilla on oikeus sinne mennä, lopettakaa lapsellinen nipottaminen. Jos ei olis vaunuja niin sitten ärsytyksenne kohdistuisi jonnekin muualle. Pitääkö sinne tunkea ruuhka-aikaan? Iltaisin on vähemmän porukkaa.

[/quote]

On mutta pitää myös ymmärtää että se että on vaunut ei tarkoita että pitäisi saada yhtään enempää tilaa. On oma syy ojos ei mahdu liikkumaan niillä rattailla.

Vierailija
8/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 18:58"]

Kylläpä täällä on tyhmiä ihmisiä. Jos joillekin on suuri ongelma lastenvaunujen kanssa kulkevat äidit ja lapset niin kyllä elämä on aika huonolla mallilla ja henkinen hyvinvointi on aika kyseenalaista. Kyllähän sinne hulluille päiville on oikeus tulla ihan kenellä vaan joka sinne haluaa tulla niitä tavaroita ostamaan.

Varsinkin lastenvaateosastolla on kai aika normaalia odottaa että siellä on paljon äitejä ja vaunuja. Niin olin itsekin. Alkoi kyllä ahdistamaan ja nopeasti yritin ostokset tehdä ja teinkin muutaman hyvän löydön. Itsekin mietin että kuljinko liian kovaa kun yritin kaupasta nopeasti pois päästä mutta katson kyllä tarkkaan että en ketään jyrää. Jotkut vaan näyttävät pelkäävän lastenrattaita ja niillä kulkevia tai niistä ärsyynnytään vaan kun ne nähdään liikenteessa vaikka huomaavaisesti kuljetaan.

Tietenkin asia erikseen on se miten liikkuu vaunujen kanssa eli varovasti eikä mitään rallia niin että muihin törmäillään mutta vaunut vie tilaa enemmän mutta vanha sanonta on hyvä "sopu tilaa antaa" vai miten se meni.

[/quote]

Mutta et näytä ymmärtävän tosiasiaa: kenenkään ei pidä antaa enempi tilaa sinulle sillä perusteella että sinulla on rattaat. Minä en ainakaan väisty rattaita yhtään enempää kuin muitakaan ihmisiä. Jos rattaat on jätetty hyllyjen eteen niin työnnän ne pois. Myös minulla ja muilla on oikeus liikkua siellä. Sehän se ongelma onkin. Rattailla liikkuvat äidit luulevat että muiden pitää väistää heitä ja anta heille tilaa. Mutta kun ei pidä.

Vierailija
9/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 19:38"]

Monesti lastenvaunujen kanssa liikkuvat ovat jo ennakkoasenteeltaan sellaisia, että joko a) ei välitetä muista tuon taivaallista tai b) oletetaan automaattisesti että muita vituttaa lastenvaunut. HYVIN USEIN mamma (miehet harvemmin tähän syyllistyvät)

[/quote]

Siksipä kyseessä on kotirouvaleikki. Miehet väistelevät vaunujen kanssa eivätkä kantokoppaansakaan esittele toisille.

Vierailija
10/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliömäistä käytöstä on tuollainen "ei minun tarvitse antaa tilaa kenellekään". Mikä siinä on niin vaikeata antaa tilaa? Tuleeko siitä jotenkin paha mieli jos yrittää olla ymmärtäväinen ja suvaitseva?

Ei itselleni ole ollut mikään ongelma antaa tilaa tai olla kaupassa (tungoksessakin) lastenvaunujen kanssa kulkevan kanssa. Olet juuri tyypillinen negatiivisen asenteen omaava "en siirry kun ei tarvitse antaa tilaa" Hyi hemmetti mitä ihmisiä. Paljonkohan täällä on tyyppejä jotka eivät ole itse kulkeneet lastenrattailla tai sitten on vain unohtunut se aika kokonaan. Kyllä taas selvästi näkee että juntti suomalaiset ovat perusluonteeltaan itsekkäitä, negatiivisia ja tekevät asioista vaikeimpia mitä ovat.

Onko kysymys jostain kunniakysymyksestä "kumpi väistää". Ihan naurattaa!

Vierailija
11/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt menee hivenen aiheen vierestä, mutta kerronpa kuitenkin. Lähdin torstai-iltapäivänä käymään Hullareilla, ja jäin nelosen ratikasta pois Stockan edessä. Lähdin siitä sitten tallustelemaan pääoville päin, kunnes yhtäkkiä minua vastaan juoksi aivan hirveällä vauhdilla äiti työntäen rattaita edessään, arvatenkin Stockalta tulossa. Ei siis kävellyt reippaasti vaan juoksi sillä vauhdilla, millä monet meistä juoksisivat satasen pikajuoksua. Hullareiden takia Stockan edessä pyöri aika paljon porukkaa, mutta tämän naisen piti ehtiä ratikkaan. Ihmiset hyppivät pois tieltä, kun nainen syöksyi rattaidensa kera sporalle. Mietinpä vain, että entäpä jos rattaiden eteen olisi eksynyt pieni lapsi tai koira? Tai muuten vain joku tallaaja?

Ja tosiaan, kyseinen ratikka kulkee tuohon vuorokauden aikaan neljän minuutin välein. En ymmärrä, mihin rattaiden kanssa pitää olla niin kiire, että pitää vaarantaa lukuisten muiden matkaajien turvallisuus.

Ikävää, että tällaisten mammojen (ja monien muiden tässä ketjussa mainittujen myös) pitää pilata kaikkien rattaiden kanssa kulkevien maine.

Vierailija
12/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten ne ääliöt jotka tukkii reitin ostoskärryillään? Eräänäkin päivänä töissä ollessani kassan vieressä kiljua kaakatti 4hengen ryhmä aikuisia tukkien kaksi käytävää ahtaassa liikkeessä, ruuhka-aikaan. ONko se okei? Itse käytän rattaita ja käytän jatkossakin oli hullut päivät tai ei. Vähemmän oman lapsen rattaat vie tilaa, kuin esim ostoskärryt!

On teillä synkkä elämä, kun tällaisesta vedätte herneitä nenään....

Vierailija
13/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:39"]

Entäs sitten ne ääliöt jotka tukkii reitin ostoskärryillään? Eräänäkin päivänä töissä ollessani kassan vieressä kiljua kaakatti 4hengen ryhmä aikuisia tukkien kaksi käytävää ahtaassa liikkeessä, ruuhka-aikaan. ONko se okei? Itse käytän rattaita ja käytän jatkossakin oli hullut päivät tai ei. Vähemmän oman lapsen rattaat vie tilaa, kuin esim ostoskärryt!

[/quote]

OT, mutta samaa ihmettelen että miksi minä saan pienine rattaineni pahoja katseilta ihmisiltä jotka samaan aikaan työntävät rattaitani suurempia ostoskärryjä! 

Vierailija
14/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vasta tulisikin valitusta jos 1-vuotiaat sinne tänne poukkoilevat ja hitaasti kävelevät pienet lapset eivät olisi hulluilla päivillä rattaissa vaan omin jaloin tepsuttelemassa. Oikeasti on helpompi että lapset  parempi istuvat siellä rattaissa. Kaikki lapset eivät myöskään viihdy kantorepuissa tai liinoissa eikä kovin isoa lasta jaksa edes kantaa koko reissua, eikä niitä vaunuja tai rattaitakaan voi noin vain jättää mihinkään ellei ole omaa autoa mukana tai asu lähikulmilla.

Jokainen lasten kanssa liikkuva valitsee varmasti heille kaikista kätevimmän kulkuneuvon, oli se sitten kantoreppu, vaunut tai rattaat. Ja kyllä sinne kauppaan oikeasti mahtuu rattaiden, pyörätuolin tai rollaattorin kanssa, lihavat, normaalit ja hoikat ihmiset. Käytöstavat on hyvä olla kaikilla kohdallaan, jos on itse rattaiden kanssa liikkeellä, varoo ettei rullaa kenenkään kantapäille ja katsoo eteensä kulkiessaan. Ja muut jos näkee että vaunut tulevat voi ihan hyvin antaa tilaa vaunuille eikä tukkia käytävää vaikka vaunuja kaksi kertaa isommilla ostoskärryillä. Sopu sijaa antaa.

Vierailija
15/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:31"]

Ääliömäistä käytöstä on tuollainen "ei minun tarvitse antaa tilaa kenellekään". Mikä siinä on niin vaikeata antaa tilaa? Tuleeko siitä jotenkin paha mieli jos yrittää olla ymmärtäväinen ja suvaitseva?

Ei itselleni ole ollut mikään ongelma antaa tilaa tai olla kaupassa (tungoksessakin) lastenvaunujen kanssa kulkevan kanssa. Olet juuri tyypillinen negatiivisen asenteen omaava "en siirry kun ei tarvitse antaa tilaa" Hyi hemmetti mitä ihmisiä. Paljonkohan täällä on tyyppejä jotka eivät ole itse kulkeneet lastenrattailla tai sitten on vain unohtunut se aika kokonaan. Kyllä taas selvästi näkee että juntti suomalaiset ovat perusluonteeltaan itsekkäitä, negatiivisia ja tekevät asioista vaikeimpia mitä ovat.

Onko kysymys jostain kunniakysymyksestä "kumpi väistää". Ihan naurattaa!

[/quote]

Ymmärrä nyt että lastenrattaat ei anna mitään erikoisoikeuksia sinulle. Muilla ihmisillä on ihan yhtäläinen oikeus siellä liikkua. Mitkään hulut päivät eivät ole oikea paikka lapselle.

Vierailija
16/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ostoskärryt ovat ostoksia varten. Ne kuuluvat kauppaan mutta rattaat ei.

Vierailija
17/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:57"]Käytöstavat on hyvä olla kaikilla kohdallaan, jos on itse rattaiden kanssa liikkeellä, varoo ettei rullaa kenenkään kantapäille ja katsoo eteensä kulkiessaan. Ja muut jos näkee että vaunut tulevat voi ihan hyvin antaa tilaa vaunuille eikä tukkia käytävää vaikka vaunuja kaksi kertaa isommilla ostoskärryillä. Sopu sijaa antaa.[/quote]

Tämä oli varmastikin myös ap:n viesti, mutta jotkut (varmaankin tahallaan) ymmärsivät sen väärin tarkoittamaan, ettei rattaiden kanssa saa tulla mihinkään. Kyllä nytkin Hulluilla Päivillä tuli vastaan monia rattaiden kanssa kulkevia, jotka katsoivat ympärilleen ja siirtyivät, jos tajusivat olevansa tiellä jo ennen kuin kukaan pyysi. Myös monia jo itsekseen käveleviä lapsia näkyi, ja monet vanhemmat kyllä katsoivat näiden lasten perään ja neuvoivat näitä väistämään tarvittaessa. Aina on sitten muutama toope, joka työntää rattaillaan muut pois tieltään ja olettaa, että hänellä on suurempana oikeus tulla päälle, pienemmät väistäkööt.

Vierailija
18/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:56"]

[/quote]

OT, mutta samaa ihmettelen että miksi minä saan pienine rattaineni pahoja katseilta ihmisiltä jotka samaan aikaan työntävät rattaitani suurempia ostoskärryjä! 

[/quote]

Koska ostoskärryyn laitetaan ostoksia. Lastenrattaissa on kakara. Ostokset kuuluvat kauppaan mutta kakara ei.

Vierailija
19/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, näitä vastauksia!:D Mä kävin hullareilla, lähdettiin päiväuniaikaan ja molemmat nukkui vaunuissa. En tukkinut käytäviä, enkä huomannut pahoja katseita. Aion käydä hullareilla myös jatkossa.:)

Vierailija
20/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen "kotirouvaleikki"? Taitaa kirjoittaja olla pahasti kateellinen näille äideille, jos pitää dissata ja äidit lastenvaunuineen häiritsevät.

Ei se ole mitään "kotirouvaleikkiä" vaan tavallista elämää.

Ja ei, en ole itse kotirouvana (mieluusti kyllä olisin) enkä käy Hulluilla Päivillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän