Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaunujen kanssa Hulluilla päivillä

Vierailija
13.04.2013 |

Alkaa saada tämä nykynaisten kotirouvaleikki jo ärsyttäviä piirteitä...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:39"]

Entäs sitten ne ääliöt jotka tukkii reitin ostoskärryillään? Eräänäkin päivänä töissä ollessani kassan vieressä kiljua kaakatti 4hengen ryhmä aikuisia tukkien kaksi käytävää ahtaassa liikkeessä, ruuhka-aikaan. ONko se okei? Itse käytän rattaita ja käytän jatkossakin oli hullut päivät tai ei. Vähemmän oman lapsen rattaat vie tilaa, kuin esim ostoskärryt!

On teillä synkkä elämä, kun tällaisesta vedätte herneitä nenään....

[/quote]

Ostoskärryt ovat ostoksia varten. Ne kuuluvat kauppaan mutta rattaat ei.

[/quote]

Olet varmaan myös sitä mieltä, että pyörätuolit ja rollaattorit eivät kuulu ihmisten ilmoille. Voisivathan he pyytää vaikka jotakuta muuta hoitamaan ostoksensa! (Vrt. kun joku oletti, että lapset pitää aina laittaa naapurille tms. hoitoon erikseen, kun äiti lähtee kauppaan, eikä arkiasioita voi hoitaa yhdessä äidin kanssa.)

Se tielle tuleminen on kyllä ihan ärsyyntyjän omassa päässä. Suurin osa rattaiden kanssa liikkuvista tietää kyllä, että osa porukasta vihaa heitä. Se ei kyllä levitä tähänkään yhteiskuntaan mitään hyvää. Rattaiden kanssa kulkeminen nyt ei yksinkertaisesti suju ihan hirveän ketterästi - siksi kohtelias aikuinen (?) ihminen väistää vaunujen kanssa kulkevaa.

Nämä samat vaunujenvihaajat ovat varmaan myös sitä mieltä, että turha olettaa, että annan sulle istumapaikan bussissa, vaikka olet viimeisilläsi raskaana - itsehän olet lapsesi hommannut.

Vaunujenvihaajat ovat kyllä oma katkera ihmisryhmänsä, luultavasti joko lapsettomia kateellisia, tai lapsensa päiväkotiin puolivuotiaina vieneitä katkeroituneita itsensä uralle uhraavia uupuneita äitejä, tai sitten naisenpuutteessa olevia miehiä.

Vierailija
22/55 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aivan kaikkia viestejä kahlannut läpi mutta se mikä ainakin minua kärryjen kanssa vaeltajissa ärsyttää on se, että ne kärryt työnnetään siihen laarin eteen ja äiti alkaa arpoa, että otanko tämän vai tuon tuotteen. Ja koska ne vaunut on siinä edessä, muut asiakkaat eivät pääse saman laarin äärelle.

Ihmettelen kovasti, jos ei muka ole ketään, jolle voisi viedä lapset sitteröitäväksi sillä aikaa kun itse menee kauppoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 23:59"]

En ole aivan kaikkia viestejä kahlannut läpi mutta se mikä ainakin minua kärryjen kanssa vaeltajissa ärsyttää on se, että ne kärryt työnnetään siihen laarin eteen ja äiti alkaa arpoa, että otanko tämän vai tuon tuotteen. Ja koska ne vaunut on siinä edessä, muut asiakkaat eivät pääse saman laarin äärelle.

Ihmettelen kovasti, jos ei muka ole ketään, jolle voisi viedä lapset sitteröitäväksi sillä aikaa kun itse menee kauppoihin.

[/quote]

Noh, ei meillä ainakaan ole ketään, jolle viedä. Sisarukset, kaverit ja lasten isovanhemmat ovat töissä.  Siinä ne, joiden huomaan voisimme antaa vauvan ja esikoisen.

Ei sen puoleen, minä yritän viimeiseen asti välttää sitä, että pitäisi ottaa nuo mukulat mukaan kaupunkiin. Mitään ei saa rauhassa katsoa kun muksut poukkoilevat puolelta toiselle. Mieluummin olen odottanut siihen asti, että mies tulee töistä ja menen sitten vasta. Vaihtoehtoisesti myös viikonloppuna jos ei ole mitään akuuttia ostettavaa.  Aika harvoin silti käyn ylipäänsä vaatekaupassa. Kaiken saa kätevästi tilattua netin kautta.

Vierailija
24/55 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut yhtäkään vastausta tästä ketjusta joten en tiedä yleistä kantaa. 

Mun mielestä lastenvaunujen kanssa saa minne minne vaan niin kauan kun lihavat ihmiset saa mennä minne vaan. Lihava vie hulluilla päivillä ihan saman tilan kuin vaunut.

Vierailija
25/55 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 00:17"]

En lukenut yhtäkään vastausta tästä ketjusta joten en tiedä yleistä kantaa. 

Mun mielestä lastenvaunujen kanssa saa minne minne vaan niin kauan kun lihavat ihmiset saa mennä minne vaan. Lihava vie hulluilla päivillä ihan saman tilan kuin vaunut.

[/quote]

Eipä vaan viekään.

Kun äiti parkkeeraa vaununsa siihen tavaralaarin eteen, hän vie 2-3 ihmisen verran tilaa. Vaunujen yli ei pääse kurkottelemaan.

Vierailija
26/55 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme Hulluilla päivillä vaunujen ja kahden lapsen kanssa. Käyn siellä lasten kanssa siksi, että meillä ainakin 2- ja 4-vuotiaat haluavat tehdä itse ostoksia. Saavat valita vaatteita, sovittaa kenkiä, ostaa hammasharjat sekä ruokaa Herkusta. 

Välillä saattoivat vaunut olla jonkun edessä, kun lapset niitä keskenäänkin työntelivät, mutta jos tuollaiseen markkinatunnelmaan menee, niin siellähän joutuu aina välillä odottamaan ja joku on toisen tiellä.

Minua eivät häiritse lastenvaunut ruuhka-aikaan tai missään alennusmyynneissä. Mielestäni on vaan hienoa, että lapset saavat osallistua elämään, eikä heitä vain hillota jonnekin säilytykseen. Jos väkijoukko ahdistaa, niin silloin voi ostokset tehdä nettikaupoissa ja tilata vaikka kotiinkuljetuksen, jos postissa mahdollisesti olevat rollaattorit, koirat ja lastenvaunut häiritsevät.

Vierailija
27/55 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun teillä on siellä ne "hullarit" nii täällä on hirrrveee tappelu :D

Pitäs ihan joku kerta lähtee täältä landelta kattomaan mimmosta se on kun stadin

mammat tappelee :D :D

Vierailija
28/55 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 16:09"]

Entäs rullatuolissa istuvat, kovin ylipainoiset, rollaattorilla kulkevat mummelit, muut liikuntarajoitteiset? Eikö ne saa tulla hullareille myöskään? Mä laitoin 3 ja 1v:n tuplarattaisiin ja kävelin rauhallisesti muita tuuppimatta koko Stockan läpi ilman minkäänlaisia ongelmia. Tosin menin lasten päikkäriaikaan etteivät tylsistyisi ja häiritsisi oman eikä muiden shoppailua. :)

[/quote]

Itse kyllä väistäisin rullatuolissa istuvaa, sillä kun on kovin vaikea liikkua ruuhkassa :) Pienillä pyörillä varustettuna tarkoitettu enemmänkin toimistokäyttöön, tosin olisihan se kätevää olla oma työtuoli mukana jos joutuu jonottamaan... Pyörätuolilla liikkuvaa väistän myös, sillä hänen liikumisensa voi olla vamman takia vaikeaa.

Vierailija
29/55 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rullatuoli on käsityöväline, jota Länsi-Suomessa ja Pohjanmaalla käytettiin langan kertaamiseen."

Vierailija
30/55 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut päivät eivät ole lapsia varten. Ruuhka, kuumuus, melu ja tungos ahdistavat aikuista, saati sitten lasta. En ikinä veisi lapsiani sinne.

Joku kirjoitti, että kyllä meidän 2- ja 4-vuotiaiden on sinne pakko päästä, sillä he haluavat itse osallistua ostoksien tekemiseen. Ei hyvänen aika. Voiskohan noiden kersojen kanssa neuvotella, että osallistuvat ostosten tekemiseen sitten toisella kertaa? Vai voiskohan jossain olla raja lapsen ehdoilla tekemisessäkin?

Vierailija
31/55 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin muutamat äidit ovat jo sanoneet, menkää lasten päikkäriaikaan jos ovat pieniä ja mielestäni isotkin voi viedä mukaan jos siitä tykkäävät. Ei kaikkia ihmisiä eikä lapsia ahdista melu ja ihmisten paljous. Ovathan lapsetkin ihmisiä, vai??

Tässä ei ole mielestäni kysymys vaunuista vaan huonosta käytöksestä. Vaunujen kanssa voi kulkea kohteliaasti, vaunuille tarkoitettuja hissejä käyttäen, muiden tietä tukkimatta, laarejen eteen parkaamatta. Huonoa käytöstä löytyy Hulluilta Päiviltä muiltakin kun vaunujen kanssa kulkijoilta ihan tarpeeksi. Kohteliaisuutta ja hyviä käytöstapoja kaikilta, kiitos, niin kaikki menee paremmin.

Vierailija
32/55 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä mitään että tullaan vaunujen kanssa, mutta lisäksi tökitään niillä vaunuilla ja huudetaan koko ajan takaa väistäkää, minä tulen.

Vaunut voi jättää jonnekin ja ottaa vaikka vauvan rintareppuun.

Muutenkin pk-seutu on täynnä mammoja, joilla on käytöstavat jääneet täysin hunningolle.

Olen töissä vähän keskustan ulkopuolella, junaradan varrella. Junat ovat muuten aina ihan tyhjiä mutta klo 16 - 17 välillä junat ovat aivan täynnä, ei yhtään tilaa, kun on täynnä työmatkalaisia.

Työkaveri kävi tässä pari kk sitten näyttämässä vauvaa ja tuli jo ajoissa työpaikalle. Jossain vaiheessa kysyin miten pääsee takaisin ja oli ihan ihmeissään, junalla tietenkin. Ehdotin että kannattais varmaan kohta lähteä ennen kuin junat ovat täynnä työmatkalaisia, hyvä ettei suuttunut, kun vaan pauhasi kun hänellä on oikeus käyttää junaa silloin kun haluaa. Oli siinä vaiheessa ollut jo monta tuntia työpaikalla. No, sitten tuli vaunujen kanssa ruuhkajunaan.

Ja samalla tarinalla on vielä alku. Sama ihminen on valittanut ruuhkajunissa, kun äidit tulevat vaunujen kanssa. Ja sitten itse tahalleen tekee saman.

Vierailija
33/55 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole muita vaihtoehtoja. Kerran olen ollut ja olisin mielelläni jättänyt väliin, koska se oli yhtä tuskaa. Oli pakko saada lapselle uudet kengät ja haalarit. Mies opiskeli vielä niin ei ollut varaa ostaa normaali hinnoilla. Lapsenvahtia ei saa arkiaamuisin.

Vierailija
34/55 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvaleikki?

Itsekin lapsettomana ärsyynnyin, kun hyökkäysvaunuja tulvi kantapäille, tukki reittejä ja vei tilaa, kun saman laatikon viereen olisi ilman niitä mahtunut useampiakin. 

Mutta kun asiaa hetken mietin, tajusin, että mihin ne lapset sitten laitettaisiin. Toki olisi hienoa, jos joku naapuri tai kaveri tai sukulainen voisi hoitaa niitä äidin ostosreissun, mutta harvalla meistä on keskellä päivää tällaisia apulaisia ihan vain valmiina luopumaan omasta vapaapäivästään tai shoppailureissustaan.

Kun itse sain lapsia, olen tasan yhden kerran ollut kevyillä rattailla 1-vuotiaan kanssa liikenteessä. Menin aamupäivällä, pyrin jättämään rattaat vähän syrjemmälle ja kävin vain lastenvaateosastolla ja kulutin koko shoppailureissuun noin puolituntia. Syynä se, että tungos häiritsi lasta ja lapsi häiritsi muita, vaikka yritin kaikin tavoin ottaa huomioon ne muut. Nykyään klikkailen netistä, jos jotain haluan. Tai en osta. 

Ymmärrän, että arkena ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä liikkeelle koko arsenaalin voimin. Tajuan senkin, että joskus ne lapset vain huutavat ja kiukuttelevat eivätkä ota huomioon muiden asiakkaiden oikeutta rauhalliseen shoppailuun.

Mutta myönnän, että vähän minuakin ärsyttää, kun Emmaljungan vaunuissa kyyditään 3-vuotiasta koko käytävän leveydeltä, ei väistetä eikä huomioida muita kuin oma ylileveä kuljetus, junnataan koko tilan edestä parin laatikon edessä ikuisuuden ja tukitaan mahdollisuus mennä ohi muille laatikoille, annetaan kuumissaan olevien lasten kirkua ja huutaa ja itse eletään kuin hidastetussa elokuvassa ja vietetään sitä shoppailureissua rauhassa ja kiirehtimättä monta tuntia. Eikö voisi pitää vaikka pientä kahvilataukoa, jossa keventää lapsen vaatetusta ja tankata lapsi uneliaaksi? Voisiko sinne tungokseen harkita kevyitä rattaita tai jos ei omista, niin vaikkapa lapsi valjaisiin? Voisiko sen shoppailureissun mitoittaa inhimilliseksi lapsille? Voisiko ne muut ottaa huomioon sen verran, ettei nyt minuuttia kauempaa jumita monen tavaran edessä pyhässä yksinäisyydessä? Ne isot vaunut voi parkkeerata vähän kauemmaksi, vaikka näkökentässä silti olisivatkin.

Vierailija
35/55 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin liikun rattaiden kanssa metrossa joka arki ruuhka-aikaan, kun vien lapsen tarhaan ja itse töihin.

Vierailija
36/55 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no parasta oli tänä vuonna 100-kiloinen äiti työntämässä leveitä kaksosten rattaita keskustan stockalla iltapäivällä :D

Vierailija
37/55 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:19"]

mäkin liikun rattaiden kanssa metrossa joka arki ruuhka-aikaan, kun vien lapsen tarhaan ja itse töihin.

[/quote]

Niin, mitä sitten? Et poseeraa Hulluilla päivillä ja humblebraggaa minne firmaan mies piti viedä aamulla ja kuinka "mun mies antoi ison listan mitä ostaa".

Vierailija
38/55 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:17"]

Kaikilla ei ole muita vaihtoehtoja. Kerran olen ollut ja olisin mielelläni jättänyt väliin, koska se oli yhtä tuskaa. Oli pakko saada lapselle uudet kengät ja haalarit. Mies opiskeli vielä niin ei ollut varaa ostaa normaali hinnoilla. Lapsenvahtia ei saa arkiaamuisin.

[/quote]

Niitä kyllä sais varmaan halvemmalla jostain muualta vai pitääkö olla just Stokka-kamaa?

Vierailija
39/55 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on oikeus sinne mennä, lopettakaa lapsellinen nipottaminen. Jos ei olis vaunuja niin sitten ärsytyksenne kohdistuisi jonnekin muualle. Pitääkö sinne tunkea ruuhka-aikaan? Iltaisin on vähemmän porukkaa.

Vierailija
40/55 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 10:32"]

Kaikilla on oikeus sinne mennä, lopettakaa lapsellinen nipottaminen. Jos ei olis vaunuja niin sitten ärsytyksenne kohdistuisi jonnekin muualle. Pitääkö sinne tunkea ruuhka-aikaan? Iltaisin on vähemmän porukkaa.

[/quote]

Ja ei, en käy siellä vaunujen kanssa, enkä pariin vuoteen ole käynyt muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän