Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (144)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule AP, silloin jos tuntuu siltä että mikää ei tuota elämässä iloa niin silloin asia on niin että elämääsi ei kuulu sellaista joka innostaa ja motivoisi sinua. Joten kehoitan ja neuvon että alat etsimäön sitä oikeaa asioita jotka saavat sinut motivoitumaan ja ala kokeilla kaikkea uutta. Omalta mukavuusalueeltaan on opittava poistumaan.

Minulla ei ole oikeasti hajuakaan, mitä ne asiat olisivat. Olen yrittänyt niin monta kertaa. Minulla on kolme tutkintoa, minulla on lapset, minä erosin, minulla on yritys, minä etsin ystäviä, minä olen matkustellut yksin, käynyt konserteissa, teattereissa, menin tinderiin, tutustuin ihmisiin, aloitin suhteen, otin yhteyttä vanhoihin ystäviin, aloitin saliharrastuksen, laihdutin, shoppailin, vaihdoin asuntoa, tein remonttia. Kun mikään ei vain tunnu miltään, enkä oikeasti tiedä enää mitä voin tehdä. 

ap

Teet miellyttäviä asioita.

Muuta suuntaa ja haasta itsesi.

Mene viikoksi erämaahan 25 kilon rinkka selässäsi ja vaella 100:n kilometrin vaellus.

Palatessasi pelkkä suihku on ylellisyyttä ja nukkuminen pehmeällä vuoteella.

Ota fillari varastosta, pakkaa se täyteen kamaa ja polje suomi päästä päähän.

Joku ilta matkusta vieraalle paikkakunnalle, lahjoita käteisesi ensimmäiselle tarvitsevalle ja yritä elää viikko rahattomana, keräten pulloja ja asuen metsässä.

Keksi jotain jolla saata liian mukavuuden poistettua elämästäsi ja kun palaat takaisin, osaat nauttia hyvinvoinnistasi enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onni löytyy sisältä. Ne ketkä ovat saaneet sitä maistaa tietävät mistä puhun.

Tämä on totuus.

Opettaja löytyy, kun oppilas on valmis.

Jos muut asiat viehättävät, sisälle jää tyhjyys, jonka täyttäminen tuo VAIN mielihyvää, tuskaa, mielihyvää, tuskaa, mielihyvää...

Burnout voisi olla sun pelastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä on totuus.

Niin varmasti. Kun vain löytäisi sieltä sisältä jotain. Näyttää todella tyhjältä. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä on totuus.

Niin varmasti. Kun vain löytäisi sieltä sisältä jotain. Näyttää todella tyhjältä. 

ap

Olet uuden edessä. Kaikki on hyvin.

Vierailija

Täällä vähän samanlaista. Olen yksin kahden teinin kanssa, aika paljon ärinää heiltä vaikka ihan normaaleja ovatkin. Jumissa osa- aikatyössä joka on tosi puuduttavaa ja monesti tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa kun palkka on huono. Arki on yksinäistä ja monotonista.

Kuitenkin jotkut asiat antaa voimaa, pari vanhaa ystävää joiden kanssa voi vaihtaa ajatuksia mistä vaan. Sieltä saa sitä älyllistä stimulaatiota ja hauskuutta elämään. Lisäksi minulla on yksi intohimoinen harrastus ja myös henkiset asiat ovat alkaneet kiinnostaa, luen self help kirjoja. Näiden avulla pää pysyy pinnalla.

Mitäs teki Lanta-aho, kun mielestään elämässään ei ollut tarpeeksi jännää ?
En suosittele, kunhan tuli mieleen, valintojensa hulluus. Kaikesta ne toiset saavatkin kicksejä 😂
Suosittelisin auttamaan muita. Itselle eläinsuojelutyö toi tarkoitusta elämään ja onnea, kun pystyn edes joskus pelastamaan viattomia he*vetistä.

Vierailija

Mullla on lapsesta saakka ollut niin pska hahmottamiskyky ettei elämää ole kerääntynyt. Ehkä pienikin harppaus eteenpäin siiinä tuo onnellisuutta.

Vierailija

Ei minuakaan tee. Olen työelämästä täysin syrjäytynyt perheenäiti. Esiteini valittaa milloin mistäkin, samoin kuin mies. Haluaisin juoda alkoholia, koska se piristää hetkeksi, mutta mies ei anna. Tuntuu että olen jo vuosikymmenet elänyt ihan turhaan. Syön sitten pahaan olooni ja ylipainoa n 50kg.

Vierailija

Käyttäjä7437 kirjoitti:
Mitäs teki Lanta-aho, kun mielestään elämässään ei ollut tarpeeksi jännää ?
En suosittele, kunhan tuli mieleen, valintojensa hulluus. Kaikesta ne toiset saavatkin kicksejä 😂
Suosittelisin auttamaan muita. Itselle eläinsuojelutyö toi tarkoitusta elämään ja onnea, kun pystyn edes joskus pelastamaan viattomia he*vetistä.

Kun auttaminenkaan ei tuo syvää onnellisuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä on totuus.

ap

Yksin olet sinä ihminen, yksin.

Jossain vaiheessa sitä havahtuu elämän kulissien olevan pelkkiä kulisseja.

Tutkinnot paperia, omistusasunnot pelkkiä seiniä, bemarit ruostuvaa rautaa ja alkaa ymmärtää, tässäkö tämä on, elämä.

Olet perimmäisten kysymysten äärellä ja se olotila on diagnosoitu masennukseksi, vastoin tervettä järkeä.

SInä olet terve ja ympäröivä yhteiskunta sairas.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mullla on lapsesta saakka ollut niin pska hahmottamiskyky ettei elämää ole kerääntynyt. Ehkä pienikin harppaus eteenpäin siiinä tuo onnellisuutta.

Hirveäää hysteriaaa ja sterriä ollut koko elämäää kun ei ole kyennnyt esim ennustamaaan tulevaa. Kaikkki on vaan jännittänyt jatkuvasti.

Vierailija

Olen varmasti huono neuvomaan, kun samanlaisia ajatuksia pyörittelen. Olen epäonnistunut kaikessa yrittämisestä huolimatta. Kuitenkin sanon, että psykoterapia kannattaa, jos et ole vielä sitä kokeillut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muuta ne asiat mitkä voit, ja hyväksy ne mitä et voi.

Tuo on tekemätön paikka ainakin näin perhekeskeisenä parisuhdeihmisenä kun on lapseton (iki)sinkku vasten tahtoaan. Tähän päälle vielä yksinäisyys ja (pätkä)työttömyyden aiheuttama aikalailla jatkuva köyhyys ja senttien laskeminen niin kokonaisuus on toivoton muuttaa ja/tai hyväksyä..

N44

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä on totuus.

ap

Tutkinnot paperia, omistusasunnot pelkkiä seiniä, bemarit ruostuvaa rautaa ja alkaa ymmärtää, tässäkö tämä on, elämä.

Olet perimmäisten kysymysten äärellä ja se olotila on diagnosoitu masennukseksi, vastoin tervettä järkeä.

Tämä! Kyseessä on terve reaktio. Älä mene lääkäriin. He eivät sinua pysty lääkkeillä auttamaan. Usko itseesi ja sisällä syttyvään voimaasi. Onnea matkaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule AP, silloin jos tuntuu siltä että mikää ei tuota elämässä iloa niin silloin asia on niin että elämääsi ei kuulu sellaista joka innostaa ja motivoisi sinua. Joten kehoitan ja neuvon että alat etsimäön sitä oikeaa asioita jotka saavat sinut motivoitumaan ja ala kokeilla kaikkea uutta. Omalta mukavuusalueeltaan on opittava poistumaan.

Minulla ei ole oikeasti hajuakaan, mitä ne asiat olisivat. Olen yrittänyt niin monta kertaa. Minulla on kolme tutkintoa, minulla on lapset, minä erosin, minulla on yritys, minä etsin ystäviä, minä olen matkustellut yksin, käynyt konserteissa, teattereissa, menin tinderiin, tutustuin ihmisiin, aloitin suhteen, otin yhteyttä vanhoihin ystäviin, aloitin saliharrastuksen, laihdutin, shoppailin, vaihdoin asuntoa, tein remonttia. Kun mikään ei vain tunnu miltään, enkä oikeasti tiedä enää mitä voin tehdä. 

ap

Mene viikoksi erämaahan 25 kilon rinkka selässäsi ja vaella 100:n kilometrin vaellus.

Joku ilta matkusta vieraalle paikkakunnalle, lahjoita käteisesi ensimmäiselle tarvitsevalle ja yritä elää viikko rahattomana, keräten pulloja ja asuen metsässä.

Keksi jotain jolla saata liian mukavuuden poistettua elämästäsi ja kun palaat takaisin, osaat nauttia hyvinvoinnistasi enemmän.

Niin, jotain tällaista etäisyyden ottamista ja luopumista pitänee harkita. Mutta onko tuo sitten vain hetkellinen ilo ja "ensiapu"? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, jotain tällaista etäisyyden ottamista ja luopumista pitänee harkita. Mutta onko tuo sitten vain hetkellinen ilo ja "ensiapu"? 

On, ja illuusio kuten materialismikin. Vain totaalinen _sisäinen_ muutos pelastaa. Sitä ei voi saavuttaa teoin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä on totuus.

ap

Ja taas omituisia oletuksia. Tutkinnot eivät ainakaan minulle ole olleet pelkkiä papereita, vaan mahdollisuuksia löytää elämään uusia näkökulmia ja tilaisuuksia. Omistusasuntoja ja bemareita minulla ei ole koskaan ollut. Jos jossain mainitsin asunnot, tarkoitin ihan vain kotia, joista olen yrittänyt tehdä omannäköisiä ja viihtyisiä ja asuinympäristöä ja sen tuomia mahdollisuuksia. 

Juu, totuus varmaankin on, että yhteiskunta on sairas, mutta mitä on sitten se sisäinen hyvä, mikä ei ole millään tavalla sidonnainen yhteiskuntaan ja ympäristöön. Olen paljon ihan yksin, eikä tämä todellakaan ole tehnyt minua onnelliseksi. Tiedätkö tunteen, kun ei kestä elää omissa nahoissaan vaan paeta loputtomasti. 

ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat