Yli 1-vuotiaan nukuttaminen ympäri asuntoa kanniskellen :o
kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää. Eikös tuo konsti ole lähinnä vastasyntyneille koliikkitapauksille. Kuka jaksaa enää heijailla yli 1-vuotiasta käsivarsillaan ja kulkea ympäri kämppää pitkäänkin...?
Kommentit (13)
No, mun kaveri ainakin jaksoi. Ei herkuinta hommaa, mutta saipa lapsensa nukahtamaan...
Jos noin pitää tehdä, niin sitten pitää. Jaksamisesta viis.
Onnee sulle ap, jonka lapsi vissiin nukkuu/nukahtaa hyvin. En vaan ymmärrä miksi sinun pitää lähteä muille äideille vinoilemaan..
en vinoile, vaan ihmettelen, että miten yli 1v:ta JAKSAA fyysisesti kanniskella niin kauan että nukahtaa. Luulisi olevan helpompaa pitää sängyllä/sohvalla sylissä tai maata lähekkäin tms. Onhan tuokin tottumiskysymys, lapsi tottuu nukahtamaan liikkeeseen, ja vaatii vaan sitä kanniskelua vielä 20-kiloisenakin.
Kyllä minäkin kanniskelin vauvaani iltaisin ja öisin, mutta vain niinä ensimmäisinä kuukausina. Nykyäänkin nukutan vielä 6-vuotiaan nukahtamiseen asti, ensin satua lukien ja sitten vierellä istuen.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 15:41"]
kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää. Eikös tuo konsti ole lähinnä vastasyntyneille koliikkitapauksille. Kuka jaksaa enää heijailla yli 1-vuotiasta käsivarsillaan ja kulkea ympäri kämppää pitkäänkin...?
[/quote] jos tämä ei ole vinoilua niin mitä sitten...
voisitko ystävällisesti korjata viestini niin, että sitä ei tulkittaisi vinoiluna?
kiitos.
ap
Yllättävän hyvin jaksaa jos on pakko. Tosin 2v jälkeen meille meni niin että mies kanniskeli kunnes lapsi rauhoittui ja sitten mies toi lapsen viereeni nukkumaan. Joskus kokeilin vauvakiikkua mutta kun lapsi oksensi metrin korkeudelta heiluvasta keinusta pitkin keittiötä luovuin siitäkin rauhoituskonstista oli meinaan melkoinen sotku.
Meillä lapsella monia sairauksia jotka teki sen että oli usein öisin todella kipeä. Ja vain pystyasento ja liike sai lapsen olon kohentumaan sen verran että kykeni lopettamaan huutonsa kun kipu oli pahimillaan. Nukkuikin sitten usein puoliksi istuvassa asennossa minua vasten huonot yöt mitä nyt nukkui. Oliskohan ollut 5v kun nukkui ensimmäisen kokonaisen yön ja vielä 8v iässäkin heräilee usein öisin mutta ei enää herätä jokayö vanhempiaan.
Onneksi meillä on ollut myös loistavasti nukkunut vauva/taapero eli kokemusta on molemmista ääripäistä.
No eivätköhän he tee jonkin sortin unikoulua, jos alkaa heitä itseään tuo kanniskelu turhauttaa. Jos on koko vuoden joutunut tuolla tavalla nukuttamaan, niin turhautuminen on jo varmaan aika lähellä. :)
Meillä on ollut tuollaista flunssan ja oksennustaudin aikaan 1-vuotiaalla. Onneksi ei sentään niiden yhteydessä tarvitse kuin muutaman päivän ajan kerrallaan jaksaa huonounisuutta.
Niin ja mua ei siis ainakaan turhauttanut tuo, vaikka reippaasti yli vuoden tuollaista teinkin. Kuten sanottua, hyötyliikuntaa, Oikeastaan vähän harmittaa, kun kuopus nukahtaa ihan vaan istuessa syliin, ja pitäis harrastaa jotain ihan virallista liikuntaa, että sais ne hyvät sääret takaisin.
No kyllä mä jaksoin, otin hyötyliikunnan kannalta. Tosin en kannellut ympäri kämppää, vaan paikallaan seisoen tanssahtelin. Oli muuten hyvät sääret ja aikalailla hauista siihen aikaan!
Kyllä se vauva oppii nukahtamistavan jota sitten vanhempana noudattaa. Turha syyttää siitä lasta jos ootte nukuttanut itse hänet aina sylissä. Mutta hyötyliikunnan kannalta juu :)
Meidän koliikkikaksoset oli "koliikkiset" yli 1-vuotiaaksi. Fyysiset ongelmat oli jo tutkittu ja poissuljettu. Toisen kanssa valvoin neljään, toinen heräsi kuudelta. Oli pakko kantaa ja työnnellä matkarattaissa, ettei huuto olisi herättänyt sisaruksia.
Onneksi tuli unikoulu ja pelasti tilanteen!
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 13:37"]
Kyllä se vauva oppii nukahtamistavan jota sitten vanhempana noudattaa. Turha syyttää siitä lasta jos ootte nukuttanut itse hänet aina sylissä. Mutta hyötyliikunnan kannalta juu :)
[/quote]
Ja höpö höpö, mun nyt 4v oli vauvana tyyliä "iltamaito, sänkyyn, pusu poskelle, poistun huoneesta" tyylinen vauva, nukahti muutamassa minuutissa
nykyään mun pitäisi istua joka ilta sängyn vieressä pitämässä kädestä kiinni
Sellanen jaksaa kenellä on huonosti nukkuva lapsi..... Omani sentään nukahtaa helposti, mutta heräilee yöllä usein.
Ärsyttävintä mitä toinen äiti voi tehdä on neuvoa lapsen nukutuksessa että laita se sänkyyn ja sano hyvää yötä, kyllä ne pian nukahtaa... niinpä-niin!