Olen kiusaaja, tarvitsen apua
Moi, olen kiusannut tänä lukuvuonna yhtä oppilasta jonkun verran, en haluaisi enää jatkaa sitä. Miten lopetan "kiusaamisen". En ole ikinä mielestäni kunnolla kiusannut, vaan ennemminkin ärsyttänyt tätä henkilöä. En ole ikinä käyttäny fyysistä väkivaltaa yms. Henkilö kuitenkin myönsi minulle, että olen kiusannut häntä. Olen pyytänyt kaksi kertaa anteeksi, mutta en ole vielä saanut vastausta. Olen niin pahoillani tästä mitä olen tehnyt ja haluaisin auttaa henkilöä jota kiusasin. Haluan, että minusta ja hänestä tulee kavereita. Onko jollain vinkkejä miten saisin välit selväksi?
Kommentit (9)
Hienoa, että olet päättänyt lopettaa kiusaamisen.
Oletko vain laittanut viestin, jossa lukee: "Anteeksi", vai oletko jutellut hänen kanssaan?
Jos olet laittanut vain "tyhjän" anteeksipyynnön, se ei kauheasti auta. Parempi olisi, jos kertoisit, että kadut sitä, että olet kiusannut, ja haluaisit jutella. Silloin hänkin saisi mahdollisuuden sanoa oman näkökulmansa.
Jos hän ei ole halukas keskustelemaan, sinä voit vain lakata kiusaamasta häntä, jättää hänet rauhaan niin hyvässä kuin pahassakin.
Jätä hänet rauhaan! Ei hän halua sua ystäväksi! Vaikka kadutkin, ja aiot muuttaa tapojasi, et voi poistaa tekemääsi ja aiheuttamaasi vahinkoa!
Hyvä on että tajuat kiusanneesi ja on kurjaa ettei se toinen ymmärrä kuinka hienosti toimit. Se on hienosti tehty jokatapauksessa vaikka menettäisit hänet. Vastuu on ihmisena nyt hänellä. Toivottavasti välinne korjautuvat. Pyydä välimiestä vaikka selvittämään vilpittömyyttäsi. Aina kannattaa koettaa. Mutta hienosti teit! Sinusta tulee hyvä ja suora ihminen :)
Saako tänne kirjoittaa muut kuin toimittajat?
Kysymys kuuluu- MIksi olet häntä kiusannut? Vastaa, niin voin auttaa ..
Oletko kiusannut myös tällä palstalla 🙄
Lisään vielä, että tämä kiusaaminen tuli ilmi vasta lukuvuoden lopussa, eikä minulla ja hänellä ole mielestäni ennen sitä ole olut ongelmia. Ihan sovussa olemme olleet. Jopa kavereitakin ollaan oltu, olen kiusannut häntä koska parhaat kaverinikin ovat tehneet sitä. Mutta koen, että minä olen ennemminkin vain ärsyttänyt häntä
Olet pyytänyt anteeksi, ja nyt jätät hänet rauhaan. Tuskin tulet ikinä pääsemään hänen kaverikseen, eli mene eteenpäin.