Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kissan omistajat huomaa kotona olevaa kusen hajua

Vierailija
29.06.2020 |

Jokainen asunto, jossa on kissa löyhkää aivan kaamealle kuselle. Ainakin ne, missä olen kyläillyt. Miten asukkaat eivät huomaa asiaa ja väittävät aina ettei kissa haise?! Kyllä muuten haisee!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaikinen kissanomistaja on väittänyt, ettei heillä haise ja ettei kukaan ole siitä ikinä sanonut. No kun ei kukaan kehtaa sanoa, kun siitä loukkaannutaan niin herkästi! Kyllä, ystäväni käyttävät sitä paakkuuntumatonta hiekkaa ja putsaavat kyllä säännöllisesti, mutta silti siellä vain haisee. Erityisesti, kun hiekkalaatikko on vessassa, niin se haju jää rakenteisiin ja pyyhkeisiin, lisäksi suihkun tuoma kosteus vain pahentaa ongelmaa.

Minä pidän kissoista, mutta en ikinä ottaisi kissaa juuri sen hajun takia. Vaikka miten kuka tahansa väittää, ettei haise kunnollisella hiekalla ja säännöllisellä puhdistuksella niin anteeksi vain, kyllä haisee. Ihan kuten tupakoitsijan asunnossa haisee tupakka, vaikka miten tuulettaisi.

Muuta maalle.

Itse en halua kämppäkaveria joka ei suostu pesemään jätöksiään kloriitilla. Vessanpyttyä, altaita ja suihkun lattiaa. Olen bakteerikauhuinen. Kannattaa aluksi ottaa selville missä pahimmat bakteerit majailevat ja opittava pesemään kätensä oikein.

Minulla on aina ollut lemmikkejä ja ne eivät todellakaan haise.

Vierailija
42/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rakas kissi on aina osannut tehdä tarpeensa kissanvessaan (kannellinen ja luukullinen), joka siivotaan joka toinen päivä hiekanvaihtoineen, joten kissillä ei käy vahinkoja sänkyyn tai matoille. 🙂

Omalla pojalla on turkissaan myös ihana ominaistuoksu, vaikka moni, jolla ei kissaa ole sanoo, ettei kissa tuoksu miltään.

Kissojen ominaistuoksut ovat ihania! Kaikilla tuntemillani kissoilla on ainutlaatuiset ominaistuoksunsa. Lapsuuden kissoistamme toisella oli hedelmäinen, makea ominaistuoksu ja toisella sellainen savumainen lämmin tuoksu. Nykyisistä kissoistani toisella on villamainen tuoksu, ja toisella vähän mausteinen, pähkinäinen tuoksu. Ominaistuoksu on mielestäni helpointa haistaa kissan korvan takaa.

Kaikki pitää mua ihan hulluna kun kerron kissojeni tuoksuista, mutta eipä sillä ole väliä mulle. Kissojen tuoksut ovat niin ihanan hienostuneita! ^___^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaikinen kissanomistaja on väittänyt, ettei heillä haise ja ettei kukaan ole siitä ikinä sanonut. No kun ei kukaan kehtaa sanoa, kun siitä loukkaannutaan niin herkästi! Kyllä, ystäväni käyttävät sitä paakkuuntumatonta hiekkaa ja putsaavat kyllä säännöllisesti, mutta silti siellä vain haisee. Erityisesti, kun hiekkalaatikko on vessassa, niin se haju jää rakenteisiin ja pyyhkeisiin, lisäksi suihkun tuoma kosteus vain pahentaa ongelmaa.

Minä pidän kissoista, mutta en ikinä ottaisi kissaa juuri sen hajun takia. Vaikka miten kuka tahansa väittää, ettei haise kunnollisella hiekalla ja säännöllisellä puhdistuksella niin anteeksi vain, kyllä haisee. Ihan kuten tupakoitsijan asunnossa haisee tupakka, vaikka miten tuulettaisi.

Muuta maalle.

Itse en halua kämppäkaveria joka ei suostu pesemään jätöksiään kloriitilla. Vessanpyttyä, altaita ja suihkun lattiaa. Olen bakteerikauhuinen. Kannattaa aluksi ottaa selville missä pahimmat bakteerit majailevat ja opittava pesemään kätensä oikein.

Minulla on aina ollut lemmikkejä ja ne eivät todellakaan haise.

Viimeisin kerrostalo missä asuin, myrkytettiin kokonaan sokeritoukkien takia. Minun huoneistoni oli ainoa jossa ei ollut yhtään ainoaa sokeritoukkaa, ed. viestistä selviää, miksi ei.

Joo ja asuin siellä koirani kanssa. Ihana maailman rakkain ystäväni. Ei itkevä vauvamies.

Vierailija
44/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät haise. Pissalaatikko voi korkeintaan haista jos sitä ei puhdista ja desinfioi kunnolla.

Itselläni on iso tontti ja kissat ovat aina pissanneet ulos.

Ne ovat käsittämättömän siistejä olentoja, mutta sitähän tuo aloittaja ei ymmärrä.

Eli käy siis tarpeillaan naapurin tontilla?

Vierailija
45/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä rakas kissi on aina osannut tehdä tarpeensa kissanvessaan (kannellinen ja luukullinen), joka siivotaan joka toinen päivä hiekanvaihtoineen, joten kissillä ei käy vahinkoja sänkyyn tai matoille. 🙂

Omalla pojalla on turkissaan myös ihana ominaistuoksu, vaikka moni, jolla ei kissaa ole sanoo, ettei kissa tuoksu miltään.

Kissojen ominaistuoksut ovat ihania! Kaikilla tuntemillani kissoilla on ainutlaatuiset ominaistuoksunsa. Lapsuuden kissoistamme toisella oli hedelmäinen, makea ominaistuoksu ja toisella sellainen savumainen lämmin tuoksu. Nykyisistä kissoistani toisella on villamainen tuoksu, ja toisella vähän mausteinen, pähkinäinen tuoksu. Ominaistuoksu on mielestäni helpointa haistaa kissan korvan takaa.

Kaikki pitää mua ihan hulluna kun kerron kissojeni tuoksuista, mutta eipä sillä ole väliä mulle. Kissojen tuoksut ovat niin ihanan hienostuneita! ^___^

Sama täällä. Edellinen rakas kissani tuoksui puhtaalle ihanalle kukkaniitylle, aivan suloiselle <3 Nykyinen tuoksuu kukkaiselle hajuvedelle <3 Ihan tosi.

Vierailija
46/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät haise. Pissalaatikko voi korkeintaan haista jos sitä ei puhdista ja desinfioi kunnolla.

Itselläni on iso tontti ja kissat ovat aina pissanneet ulos.

Ne ovat käsittämättömän siistejä olentoja, mutta sitähän tuo aloittaja ei ymmärrä.

Eli käy siis tarpeillaan naapurin tontilla?

Ei suinkaan. Minulla on todella harvinaisen iso tontti, piha, paljon eril. puita ja n. 5 kukkaniittyä, jotka eivät ole edes pieniä. Täällä on lääniä. Naapuri on niin äkäinen että kyllä tulisi huutamaan.

Vierailija
47/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on 3 kissaa ja 2 laatikkoa joista se toinen on vieläpä pienehkö 🤢 en mielellään käy itse vessassa hänen luona kun pöntön molemmin puolin on kissanvessat.

Tykkään kyllä kissoista noin muuten.

Vierailija
48/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla on 3 kissaa ja 2 laatikkoa joista se toinen on vieläpä pienehkö 🤢 en mielellään käy itse vessassa hänen luona kun pöntön molemmin puolin on kissanvessat.

Tykkään kyllä kissoista noin muuten.

Meillä 3 kissaa, 3 laatikkoa - ja kaikki käy siinä samassa.

Vierailija
49/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rintamamiestalossa aika paljon hiiriongelmaa. Söivät yhden sähköjohdonkin seinän sisältä ja talo meinasi palaa. Otimme pari kissaa jonka jälkeen ongelma ratkesi.

Vierailija
50/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kävi kiinnostamaan (mulla ei ole kissaa enkä itse pissaa suihkussa), että kuuluuko tää samaan sarjaan kun ”jos pissaa suihkussa niin pesuhuoneeseen pinttyy haju, jota se pissaaja itse ei vaan huomaa? Entäs ne tyypit, jotka väittää haistavansa ohikävelijöiden kuukautiset?

Vierailija
51/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asuin ystävän luona tovin elämänmuutoksen takia ja täytyy myöntää että heillä kyllä haisee (5 kissaa, joka huoneessa useampi hiekkalaatikko, sotkuinen kämppä, joukossa ongelmakissa joka merkkailee erinäisiin paikkoihin asunnossa).

Itselläni 1 kissa, tekee tarpeensa ainoastaan hiekkalaatikkoon ja hiekkana ns "kristallihiekka" joka imee nesteen sisäänsä. Haisee ainoastaan, jos kakkaa ja ei peitä sitä. Haju poistuu kun heittää pökäleet menemään.

Vierailija
52/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kissa ollut jo muutaman vuoden eikä haise. Hiekka sitoo hajun hyvin ja koska kissa on leikattu, ei myöskään merkkaile. Ei siis haise kotona eikä mökillä.

Vierailija
53/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmisetkin muuten haisee kun se katti on sylissä niin se kusen haju tartuu myös vaatteisiin. Huom myös jotkut koiraihmiset haisevat.

Vierailija
54/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen ja jyrijöiden omistajat ovat varmaan turtuneet hajuun, eivät enää huomaa sitä.

Vierailija
55/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Kotona ei varmasti haise kissan kusi, jos kissalla on hiekkalaatikko, joka kerran päivässä siivotaan ja hiekka on laadukasta, joka sitoo hajua. Kakkapökäleet voi ottaa heti pois, kun huomaa. Kissa ei paria kertaa enempää päivässä kakkaa, ainakaan aikuinen kissa. Leikattu kissa ei yleensä myöskään merkkaile. Eli jos kaikki on asianmukaisesti kunnossa, ei ongelmia ole. Meillä on yksi isokokoista rotua oleva leikattu kissa eikä hajuja, ei siis merkkaile. Kissan hiekkalaatikko on riittävän iso, poistan jätökset pikkulapiolla paperipussiin ja pussi ulos sekä uutta laadukasta hiekkaa päälle. Tähän menee pari minuuttia päivittäin. Kissan on mukava käydä asioilla siistissä laatikossa.

Vierailija
56/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kävi kiinnostamaan (mulla ei ole kissaa enkä itse pissaa suihkussa), että kuuluuko tää samaan sarjaan kun ”jos pissaa suihkussa niin pesuhuoneeseen pinttyy haju, jota se pissaaja itse ei vaan huomaa? Entäs ne tyypit, jotka väittää haistavansa ohikävelijöiden kuukautiset?

Vauvamies. Haistan sellaiset jo kaukaa.

Vierailija
57/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni koirahuusholleissa haiskahtaa usein enemmän ja koirat itsessään haisevat, toisin kuin kissat. Koiraa silitettyä on usein tarve pestä kädet, kun ne jäävät rasvaisiksi ja haiseviksi. Tekstiilit ja huonekalut haisevat koirakämpissä koiralle. T. lemmikitön

Miten tämä liittyy tähän keskusteluun mitenkään? Nyt keskusteltiin siitä, että kissakodeissa haisee, eikä koirista. Kumoaako tämä väitteesi sen että kissakodeissa haisee, vai mihin oikein pyrit?

Vierailija
58/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis juuri tämä!!!! Aivan samaa mieltä

Vierailija
59/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis juuri tämä!!!! Aivan samaa mieltä

Montako kissanomistajaa ylipäätään olet ikinä edes tuntenut?

Vierailija
60/62 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli rintamamiestalossa aika paljon hiiriongelmaa. Söivät yhden sähköjohdonkin seinän sisältä ja talo meinasi palaa. Otimme pari kissaa jonka jälkeen ongelma ratkesi.

Johtuu kissanhajusta. Kavereilla oli sama ongelma. Ottivat kissan, ensimmäisen vuoden aikana se sai hiiriä saaliiksi, mutta sen jälkeen ei hiiriä ole näkynyt enää missään. Kuulemma pelkkä kissan haju riittää pelotteeksi. Eli joo, kyllä kissan haistaa, nimittäin hiiri ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi