Eikö kissan omistajat huomaa kotona olevaa kusen hajua
Jokainen asunto, jossa on kissa löyhkää aivan kaamealle kuselle. Ainakin ne, missä olen kyläillyt. Miten asukkaat eivät huomaa asiaa ja väittävät aina ettei kissa haise?! Kyllä muuten haisee!
Kommentit (62)
Mielestäni koirahuusholleissa haiskahtaa usein enemmän ja koirat itsessään haisevat, toisin kuin kissat. Koiraa silitettyä on usein tarve pestä kädet, kun ne jäävät rasvaisiksi ja haiseviksi. Tekstiilit ja huonekalut haisevat koirakämpissä koiralle. T. lemmikitön
Ei kaikki kissakodit haise.
Mutta yhdellä kaverilla haisee ja hitokseen haiseekin. Sillä on kaksi merkkaavaa kollia ja lopetin niillä kyläilyn sen takia, kun vaatteisiin jää aina se löyhkä. Olen siitä suoraankin sanonut, mutta asialle ei kuulemma voi mitään. Ne on leikattujakin ja silti ruikkivat.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni koirahuusholleissa haiskahtaa usein enemmän ja koirat itsessään haisevat, toisin kuin kissat. Koiraa silitettyä on usein tarve pestä kädet, kun ne jäävät rasvaisiksi ja haiseviksi. Tekstiilit ja huonekalut haisevat koirakämpissä koiralle. T. lemmikitön
No, eivät haise jos silloin tällöin pesee koiran koirilla sopivalla shampoolla.
Mutta ethän Sinä sitä käsitä, sitä vertaa ei raksuta. Harmi.
Kyllä se haisee eikä ne huomaa. Mutta ei sitä huomaa koirataloudessakaan, meni varmaan viikko niin ei haissut koira enää omaan nenään ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eivät haise jos silloin tällöin pesee koiran koirilla sopivalla shampoolla.
Mutta ethän Sinä sitä käsitä, sitä vertaa ei raksuta. Harmi.
Kyllä minä tuon saatan ymmärtää. Yleistin vain yhtä rankasti kuin ap teki kissakotien suhteen.
Olen enemmän koira kuin kissaihmisiä juuri tuon ulosteensäilömisen takia, ei tulis mielenkään että jossain on joku kakkalaari johon kissa käy kuseksimassa ja paskomassa.
Koiran kanssa tulee liikuttuakin enemmän.
Minä taas en pidä kitisevistä vauvamiehistä. Kestin yhdessä asumista muutaman viikon. Ap: sta tulee mieleen nirppanokkainen vauvamies. Meillä ei ollut silloin eläimiä ja tuoksuimme hyvältä. Mutta se oli hirveää painajaista.
Vauvamies luulee olevansa täydellinen.
Varmaa aika moni kissan omistaja on oppinut tykkäämään siitä kusen kärystä.
Kyllä se on niin, että hyvin hoidettujen eläinten omistajien siisteissä kodeissa ei haise. Jos laiminlyö lemmikin hoidon ja sen roka- ja pissapaikkojen puhtaanapidon, niin taatusti haisee. Toisaalta eläin on elävä olento niinkuin mekin, molemmat saatamme joskus hieman haiskahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen enemmän koira kuin kissaihmisiä juuri tuon ulosteensäilömisen takia, ei tulis mielenkään että jossain on joku kakkalaari johon kissa käy kuseksimassa ja paskomassa.
Koiran kanssa tulee liikuttuakin enemmän.
Ihmiset kusee ja paskoo sisälle pönttöön. Sitten vielä menevät kaikkine paskoineen alasti suihkuun. Itse desinfioin kloriitilla suihkun lattian joka kerta kun olen peseytynyt. Niin, ja minulla on ollut aina lemmikkejä.
Ne ovat paljon siistimpiä kuin ihmiset keskimäärin.
Jos käyttää halpaa eli huonoa hiekkaa, niin varmaan haisee.
Siis onko kaikilla näillä järkyttävän kissan pissan hajun kokeneilla tuttavia, joilla on leikkaamattomia kollikissoja? Leikatun kissan pissa nimittäin ei pahemmin haise kuin korkeintaan pellettilaatikossa. Paakuuntuvassa kissan hiekassa leikatun kissan pissa ei haise millekään, vaikka työntäisi nenän kiinni siihen paakkuun. Joo, uskokaa tai älkää, olen kokeillut, kun kissalta piti viedä ulostenäytteitä kolmelta päivältä eläinlääkäriin ja piti selvittää, onko se hiekkapaakku ripulikakkaa vai pissaa - en ihan heti toivo joutuvani tekemään uudestaan. Peittämättömät tai huonosti peitellyt kakat kyllä haisevat, joten ne tulee syöksyttyä poistamaan heti, samoin haisee, jos kissan ruokaa jää kuppeihin. Mutta sen paremmin omassa kodissani kuin yhdenkään muun kissoja omistavan tuttavani kodissa en ole koskaan haistanut kissan pissaa. Ja ennen ensimmäisenkään kissan ottamista olen mm. vieraillut sellaisella kasvattajalla, jolla oli sillä hetkellä 90 neliön kerrostaloasunnossa viisi aikuista kissaa ja neljä pentua. Enköhän minä silloin vielä kissattomana olisi noissa äärioloissa haistanut, jos kissan pissa oikeasti haisisi hyvästä hiekasta ja säännöllisestä laatikoiden siivoamisestai huolimatta.
Mä vihaan kissankusen hajua ja oon herkkä sille, mut ei se haise TODELLAKAAN aina ja jotenkin lähtökohtasesti. Ehkä ap:n tutut ei siivoa tarpeeksi usein/halpaa hiekkaa ja/tai poikakissa jota ei leikattu. Yksikin noista riittää
Kissojen laatikot kun putsaa 3 kertaa päivässä pissasta + kakat heti kun ovat ne vääntäneet ei kämppä haise. Laatikon pesu vähintään kerran viikossa desinfioivalla aineella. Jos leikatun kissan pissa haisee kitkerälle tai siis ammoniakille on sillä nestevajaus (joka sitten taas johtuu raksujen syöttämisestä).
Kyllä meidän talossa porraskäytävässä kissahuushollin kohdalla haisee kissan ulosteet, Menen vain nopeasti ohi, olen siihen jo tottunut, mutta hävettää kun vieraani kommentoivat porraskäytävän lemua. Juoppo pariskunta ja useampi kissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän talossa porraskäytävässä kissahuushollin kohdalla haisee kissan ulosteet, Menen vain nopeasti ohi, olen siihen jo tottunut, mutta hävettää kun vieraani kommentoivat porraskäytävän lemua. Juoppo pariskunta ja useampi kissa.
Soita ovikelloa ja kerro heille asia ystävällisesti. Ei niin, että pudotat heille postiluukusta kirjeen.
Usein asiat korjaantuvat fiksusti neuvottelemalla.
Kissa kuopii kukkapenkkiä joten ongelmaa.
Ihan jokaikinen kissanomistaja on väittänyt, ettei heillä haise ja ettei kukaan ole siitä ikinä sanonut. No kun ei kukaan kehtaa sanoa, kun siitä loukkaannutaan niin herkästi! Kyllä, ystäväni käyttävät sitä paakkuuntumatonta hiekkaa ja putsaavat kyllä säännöllisesti, mutta silti siellä vain haisee. Erityisesti, kun hiekkalaatikko on vessassa, niin se haju jää rakenteisiin ja pyyhkeisiin, lisäksi suihkun tuoma kosteus vain pahentaa ongelmaa.
Minä pidän kissoista, mutta en ikinä ottaisi kissaa juuri sen hajun takia. Vaikka miten kuka tahansa väittää, ettei haise kunnollisella hiekalla ja säännöllisellä puhdistuksella niin anteeksi vain, kyllä haisee. Ihan kuten tupakoitsijan asunnossa haisee tupakka, vaikka miten tuulettaisi.
Minä en haista, mutta en silti väitä että ei voisi jonkun muun nenään haista. Tällä hetkellä itselläni ei ole kissaa, mutta on ollut, ja muutamalla kaverilla on; en heidänkään huusholleissaan haista.
Sen sijaan moni koira haisee nenääni ns. ulolle, ja jopa auto, jossa koiria on kuljeteltu haisee samalle, vaikkei siinä sillä hetkellä koiraa olisikaan.
Ehkä me vain haistetaan eri asioita?
Olisi ihan hirveää olla ap: n kaltaisen ihmisen lähellä. Jos ei olisi yhtään eläintä, hän kuitenkin alkaisi kitistä jostain muusta.