Uusien tutkimusten mukaan puolella oireettomista koronapotilaista keuhkovaurioita
Iästä riippumatta. Pitäkää huoli turvaväleistä ihmiset, vaikka kesä onkin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupesin miettimään olenko sairastanut Koronan oireettomasti vuoden alussa kun sen jälkeen alkoivat helvetilliset vaivat jotka kestäneet tähän päivään asti. Mitään ei löydy testeissä, keuhkot toimii todella huonosti vielä tänäänkin.
Kyllä pitäisi ainakin vasta-ainetestillä koronan vasta-aineita verestä löytyä, jos todella on sairastanut koronan.
On myös muitakin sairauksia, jotka voivat saada keuhkot toimimaan huonosti. Kaikkein vakavampana sairautena keuhkosyöpä. Sellainen, tai ne muutkaan sairaudet eivät tietenkään koronatesteissä näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä hallituksen jäsenet yritetään pitää mahdollisimman kaukana muista ihmisistä esim lehdistöstä. Kukaan ei halua, että vaikkapa Marin saa itselleen keuhkovaurion.
Itse siis peukutin tätä sarkasmina. Muista en tiedä.
Huomioiden tosiaan, että koulutkin avattiin jotta korona leviää.
Koulujen avaaminen ei aiheuttanut koronatartuntojen määrän kasvua, vaikka koronahysteerikot sitä varmana pitivätkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ollut tiedossa jo pitkään.
Olen itse hoikka 17v tupakoimaton perusterve tyttö ja sairastin koronan maaliskuussa, vieläkin sydän muljuaa enkä jaksa käydä enää lenkillä, olen todella huonossa kunnossa, kuin keuhkojen päällä olisi iso tiilimurikka.
Tämä tuskin tulee tästä ainakaan paranemaan, en usko selviäväni toisesta aallosta enää hengissä.
Isoäitini kuoli koronaan keväällä.
Ei ole mikään lievä tauti.
Voi ei, ikävä kuulla. Otan osaa isoäitisi kuoleman johdosta. Toivon, että keuhkosi alkavat parantua. Monissa virustaudeissa paraneminen voi kestää kuukausia. Tiedätkö muuten, mistä sait tartunnan?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ollut tiedossa jo pitkään.
Olen itse hoikka 17v tupakoimaton perusterve tyttö ja sairastin koronan maaliskuussa, vieläkin sydän muljuaa enkä jaksa käydä enää lenkillä, olen todella huonossa kunnossa, kuin keuhkojen päällä olisi iso tiilimurikka.
Tämä tuskin tulee tästä ainakaan paranemaan, en usko selviäväni toisesta aallosta enää hengissä.
Isoäitini kuoli koronaan keväällä.
Ei ole mikään lievä tauti.
Osantotot isoäitisi kuoleman johdosta. Sinä tosin olet mahdollisen toisen aallon kannalta siinä mielessä onnellisessa asemassa, että koronan sairastettuasi sinulla on jo immuniteetti sitä vastaan.
Mua kiinnostaa näissä oireettomana sairastaneiden keuhkovaurioissa se, että onko kyseessä vain jossain labratuloksissa ja kuvantamisissa näkyvä asia, vai aiheuttaako se ihan konkreettista haittaa tavallisen arkielämän kannalta? Mietin esim. sitä että kun mulla on aikuisena sairastetusta vesirokosta arpia, niin tavallaanhan siinä on silloin pysyvä muutos/vaurio, mutta eipä niistä suuremmin haittaakaan ole. Mutta voiko keuhkoihin tulla jokin sellainen "arpi", joka ei näy käytännön elämässä mitenkään, ainakaan jos ei ole huippu-urheilija tai aivan hyperraskaassa työssä?
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa näissä oireettomana sairastaneiden keuhkovaurioissa se, että onko kyseessä vain jossain labratuloksissa ja kuvantamisissa näkyvä asia, vai aiheuttaako se ihan konkreettista haittaa tavallisen arkielämän kannalta? Mietin esim. sitä että kun mulla on aikuisena sairastetusta vesirokosta arpia, niin tavallaanhan siinä on silloin pysyvä muutos/vaurio, mutta eipä niistä suuremmin haittaakaan ole. Mutta voiko keuhkoihin tulla jokin sellainen "arpi", joka ei näy käytännön elämässä mitenkään, ainakaan jos ei ole huippu-urheilija tai aivan hyperraskaassa työssä?
Ihminen sopeutuu hapenpuutteeseen. Kyllä ihminen paremmin voi, jos keuhkot ovat täydellisen terveet. Ei tuo ole joko-tai -asia.
Ihmiset aiheuttavat itselleen tietoisesti vakavia elinvaurioita, esim. tupakointi/keuhkot, alkoholi/maksa&haima.
Eipä haittaa, että hapenottokyky laskee ja tiedossa kroonisia sairauksia, jos elinvuosia riittää
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aiheuttavat itselleen tietoisesti vakavia elinvaurioita, esim. tupakointi/keuhkot, alkoholi/maksa&haima.
Eipä haittaa, että hapenottokyky laskee ja tiedossa kroonisia sairauksia, jos elinvuosia riittää
Joo. Kaverini on alkoholisti ja pelkää koronaa. Sitten jos sanon jotain alkoholin käyttämisestä, olen joku terveysintoilija hänen mielestään.
Kyllä pitäisi ainakin vasta-ainetestillä koronan vasta-aineita verestä löytyä, jos todella on sairastanut koronan.