Kuinka kauan olet ollut vapaaehtoisessa karanteenissa?
Mulla tuli just 5 kk täyteen. En käy ulkona kuin pikku lenkillä myöhään illalla, ruoat tilaan oven taakse. Alkaa jo kuluttamaan, mutta mä en oikeasti uskalla lähteä ulos itseni ja muiden turvallisuuden vuoksi.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vissiin työtön. 9
Tai tekee etätöitä
Olen eri, mutta tehnyt etätöitä juurikin maaliskuun puolesta välistä lähtien. Meillä saa nyt mennä toimistolle vain tietty prosenttimäärä henkilöstöstä. Itse varmaan jatkan etätöitä elokuun loppuun asti. Ruuat olen tilannut kotiinkuljetuksena, kun en muutenkaan käy ruokakaupassa ja tykkää shoppailla.
Olen kyllä nauttinut tästä rauhasta. Paljon ulkoilua metsässä ja nyt touhuan tuolla kotipihassa.
Siis onko tämä totta?
En ole päivääkään ollut missään karanteenissa. Toki kontaktit oli minimissä maalis-toukokuussa, mutta kaupassa on käyty silloinkin ja koitettu elää olosuhteisiin nähden normaalisti.
Tällä hetkellä elämä on lähes täysin normalisoitunut. Ulkomaan matkat skipataan, mutta muuten normaali meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vissiin työtön. 9
Tai tekee etätöitä
Olen eri, mutta tehnyt etätöitä juurikin maaliskuun puolesta välistä lähtien. Meillä saa nyt mennä toimistolle vain tietty prosenttimäärä henkilöstöstä. Itse varmaan jatkan etätöitä elokuun loppuun asti. Ruuat olen tilannut kotiinkuljetuksena, kun en muutenkaan käy ruokakaupassa ja tykkää shoppailla.
Olen kyllä nauttinut tästä rauhasta. Paljon ulkoilua metsässä ja nyt touhuan tuolla kotipihassa.
Meillä siirtyi maaliskuun puolivälistä loputkin tekemään etätöitä. Minä ja muutama muu ollaan tehty etätöitä jo vuosia. Olen käynyt toimistolla viimeksi toukokuussa 2019 yhtenä päivänä, edellisen kerran joskus vuonna 2018. Olen nyt kesälomalla, joten en tiedä, joko on ollut edes puhetta toimistolle palaamisesta. Siis niillä, jotka eivät halua tehdä etätöitä.
Töissä oon käynyt kodin ulkopuolella ja pakollisia ostoksia hoitanut koko ajan, mutta ollaan myös käytetty kotiinkuljetusta välillä. Muuten on ollut kontaktit minimissä. Tässä touko-kesäkuun aikana olen enemmän alkanut myös hoitaa sellaisia asioita jotka eivät ole varsinaisesti kiireellisiä, koska tilanne on rauhallinen joten nyt on hyvä aika niille. Tiiviimpää yhdessäoloa, kyläilyä, isompia tilaisuuksia ym. ei ole vieläkään aloitettu perheen ulkopuolisten kanssa. Suunnitelmissa on aloittaa ulkotapaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vissiin työtön. 9
Tai tekee etätöitä
Meillä siirtyi maaliskuun puolivälistä loputkin tekemään etätöitä. Minä ja muutama muu ollaan tehty etätöitä jo vuosia. Olen käynyt toimistolla viimeksi toukokuussa 2019 yhtenä päivänä, edellisen kerran joskus vuonna 2018. Olen nyt kesälomalla, joten en tiedä, joko on ollut edes puhetta toimistolle palaamisesta. Siis niillä, jotka eivät halua tehdä etätöitä.
Joo meilläkin porukat varmaan jatkavat etätöitä, kun kaikki hommat sujuu hyvin etänäkin. Todennäköisesti itse jatkan syyskuun loman jälkeen 50 %:sta etätyötä. Asun yksin, joten välillä olisi mukava kuitenkin työkavereitakin nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä totta?
En ole päivääkään ollut missään karanteenissa. Toki kontaktit oli minimissä maalis-toukokuussa, mutta kaupassa on käyty silloinkin ja koitettu elää olosuhteisiin nähden normaalisti.
Tällä hetkellä elämä on lähes täysin normalisoitunut. Ulkomaan matkat skipataan, mutta muuten normaali meno.
Mulle omaehtoinen karanteeni oli normaalia jo ennen pandemiaakin. Tai siis melkein karanteeni. Tein jo valmiiksi etätöitä ja polvieni nivelrikko meni niin pahaksi, että en pystynyt nousemaan edes bussiin. 100 m päässä olevaan lähikauppaan jaksoin just ja just kävellä, kun välissä pääsi hetkeksi istumaan. Mitään painavaa en kuitenkaan pystynyt kantamaan, joten kotiinkuljetuspalvelut tulivat tutuiksi silloin. Sen jälkeen olen ollut kahdessa polven tekonivelleikkauksessa ja niidenkin jälkeen liikuin vain lähikulmilla heti sen jälkeen, kun ylipäätään uskaltauduin ulos pelkäämättä kaatumista ja miten kivuilta pystyi. Nyt sentään käyn jo paljon pidemmillä kävelylenkeillä, mutta edelleen teen etätöitä, käytän kotiinkuljetuspalveluita enkä käy oikein missään. Noh, eilen kävin paikallisen ravintolan terassilla. Ihmissuhteita lukuunottamatta mun elämäni ei omaehtoisesta karanteenista huolimatta juurikaan muuttunut.
Aika ylireagointia Ap! Rovaniemellä (tai koko LSHP alueella) on ollut tartunta viimeksi huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vissiin työtön. 9
Tai tekee etätöitä
Joo meilläkin porukat varmaan jatkavat etätöitä, kun kaikki hommat sujuu hyvin etänäkin. Todennäköisesti itse jatkan syyskuun loman jälkeen 50 %:sta etätyötä. Asun yksin, joten välillä olisi mukava kuitenkin työkavereitakin nähdä.
Etätyössä on puolensa. Työkaverit, joita erityisemmin haluaisin nähdä, ovat myös tehneet etätöitä jo monta vuotta. Osa työkavereistani asuu talvet ulkomailla, joten tähän on aika hyvin jo tottunut. Toki silloin harvoin, kun käyn toimistolla, on ihan mukava nähdä työkavereitakin. Mutta ei mun tarvitse nähdä heitä joka viikko eikä edes joka kuukausi.
Olen riskiryhmää, mutta en ollut missään ihan täyskaranteenissa. Olin kolme kuukautta pois töistä, mikä ei ollut oma valintani. Noiden kuukausien aikana kävin ruokakaupassa, mutta en muissa kaupoissa. Kontaktit oli minimissä ja välttelin ihmisjoukkoja. Yritin liikkua enemmän yksinäisillä metsäreiteillä kuin suosituilla ulkoilualueilla. Nyt olen palannut töihin. Tällä seudulla ei ole enää koronaa. En lähtisi kuitenkaan vielä matkustamaan enkä mihinkään joukkotapahtumiin tai kotimaan matkoillekaan. Elän aika normaalia elämää, mutta noudatan varovaisuutta.
Tai tekee etätöitä