Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion jättää mieheni tämän takia, oletteko samaa mieltä?

Vierailija
12.04.2013 |

Mielestäni niin huonolle yleissivistykselle ei yksinkertaisesti ole puolustusta, ettei tiedä mistä alueista Iso-Britannia koostuu, että Australia on maanosa, eikä tiedä mitä on kommunismi, ei tiedä että USA:an rajanaapurit ovat Kanada ja Meksiko, ei tiedä että USA:ssa on joskus asunut (ja asuu toki edelleen) intiaaneja jne jne jne. Lisäksi luen huonoon sivistykseen kuuluvaksi esim. sen, ettei matkaillessa osaa kunnioittaa kulttuuria johon on saapunut vieraaksi, ja avoimesti osoittaa sen. En myöskään voi kunnioittaa ihmistä, joka omasta mielestään on kaikesta tästä huolimatta hyvinkin sivistynyt.

Tämä suhde on nyt tässä, ei aikuista miestä voi näköjään enää sivistää kun se ei sitä itse halua.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitte molmmat virheen kun ryhdyitte toisiinne. Mun mielestä miehesi on moukka, mutta joku autoista tai tekniikasta itse innostunut nainen voi arvostaa häntä paljonkin. Tai nainen, jonka mielestä miehen ei tarvitse tietää maailmasta mitään, mutta tekniikasta paljon. Eihän puolisoiden tarvitse puhua toistensa kanssa, lyhyt murina, käskyttäminen, yksinkertaiset kysymykset ja vastaukset riittävät rakkaussuhteessa vuorovaikutukseksi. ;-)

Virheet ja erehdykset voi onneksi korjata. Olette molemmat ansainneet parempaa, joten erotkaa. 

Vierailija
22/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo ensimmäisessä viestissä luetellut yleissivistyksen puutteet kertovat sen että kyseessä on todennäköisesti henkilö jota ei kiinnosta mikään muu kuin se mikä omaan joka päiväiseen elämään välittömästi liittyy. En minäkään tuollaisen kanssa yhdessä pysyisi. Kävisi todennäköisesti vaan niin hermojen päälle kun ei voisi mistään puhua, kun ei sitä todennäköisesti kiinnosta oikein mikään. Ihan hyvä syy erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 10:50"]

Mielestäni niin huonolle yleissivistykselle ei yksinkertaisesti ole puolustusta, ettei tiedä mistä alueista Iso-Britannia koostuu, että Australia on maanosa, eikä tiedä mitä on kommunismi, ei tiedä että USA:an rajanaapurit ovat Kanada ja Meksiko, ei tiedä että USA:ssa on joskus asunut (ja asuu toki edelleen) intiaaneja jne jne jne. Lisäksi luen huonoon sivistykseen kuuluvaksi esim. sen, ettei matkaillessa osaa kunnioittaa kulttuuria johon on saapunut vieraaksi, ja avoimesti osoittaa sen. En myöskään voi kunnioittaa ihmistä, joka omasta mielestään on kaikesta tästä huolimatta hyvinkin sivistynyt.

Tämä suhde on nyt tässä, ei aikuista miestä voi näköjään enää sivistää kun se ei sitä itse halua.

[/quote]

Herää kysymys miksi alunperinkään olet mennyt kimppaan moisen idiootin kanssa.

Vierailija
24/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luulitko alkavasi sivistää aikuista miestä? Nuo asiathan olisi opittu jo lapsena, JOS kiinnostusta olisi ollut.

Vierailija
25/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:02"]

En ole provo enkä trolli. Olet oikeassa ettei kukaan ole täydellinen, ja siksi olenkin antanut miehelle mahdollisuuksia toisensa perään tajuta, että edes peruskoulutason sivistys olisi hyvä omata. Mutta kun ei. Olemme katsoneet dokumentin Iso-Britanniasta, eikä mies siltikään edelleen tiedä mistä alueista se koostuu. En voi päätellä muuta, kuin että häntä ihan aidosti ei kiinnosta juuri mikään. Muuten tieto jäisi päähän.

Ap[/quote]

En voisi elää ihmisen kanssa, joka ei osaa taivuttaa Isoa-Brianniaa. Eli se Iso taipuu myös peelo.

Vierailija
26/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki Isoa-Britanniaa, pahoittelen kirjoitusvihrettä.

Vierailija
27/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:40"]

Toki Isoa-Britanniaa, pahoittelen kirjoitusvihrettä.

[/quote]

:D

Vierailija
28/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miestä ei maantieto ole koskaan kiinnostanut, eikä siksi tiedä siitä tuon taivaallista. Muukin yleissivistys hänellä on varmaan ala-astelaisen tasoa joissain asioissa. Käytännön taidot hänellä taas on huikeat, osaa pistää asiat liikkeelle ja hakee sen tiedon minkä tarvitsee. Miehellä on loistava päättelyky ja hahmotus mitä tulee rakentamiseen ja tekniikkaan. Koneet ja autot hän osaa tietenkin korjata ja hahmottaa viat ihan silmillään.

Aina näitä taitoja ihailen. Siksi minua ei haittaa niinkään huono yleissivistys ja muisti, vaikka joskus onkin ärsyttävää selitellä historiaa. Mieskin voisi jättää sitten minut, kun olen niin tyhmä ja taitamaton, mitä tulee hänen osaamisalueeseensa.

Olen sitä mieltä, että jos jossain ihmisessä nyt vaan on mikä tahansa sietämätön piirre, ei sellaisen kanssa kannata yhdessä jatkaa elämäänsä, oli se sitten huono yleissivistys, peliriippuvuus tai vaikka sietämättömän suuret jalat.

Vierailija
29/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en olisi tuollaisen miehen kanssa mennyt yhteen alunperinkään, enkä jaksaisi olla viikkoakaan. Akateeminen ei missään nimessä ihmisen tarvi olla, mutta kyllä sen verran pitää olla yleissivistystä, tiedonhalua ja kiinnostusta eri asioista, että kun päivän lehden lukee, tajuaa mistä jutuissa puhutaan, tai että jos katsoo uutiset telkkarista ei mene kaikki yli hilseen. Minun teini-ikäinen lapsenikin tietää ap:n kertomat esimerkit, ne on opetettu jo ala-asteella, on todella hälyttävää jos aikuinen ihminen ei tiedä.

Vierailija
30/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko AP uusi pakkomielteilijä ikäerohullun, anaalipanonaisen ja muiden pipien jatkeeksi. Tämä saman "teeman" ympäriltä on aika monta aloitusta.

Oletteko muuten huomanneet, että ihmiset joilla on omasta mielestää hyvä yleissivistys usein määrittelevät sen oman tietomääränsä mukaan?

Vierailija
31/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:51"]

Olisiko AP uusi pakkomielteilijä ikäerohullun, anaalipanonaisen ja muiden pipien jatkeeksi. Tämä saman "teeman" ympäriltä on aika monta aloitusta.

Oletteko muuten huomanneet, että ihmiset joilla on omasta mielestää hyvä yleissivistys usein määrittelevät sen oman tietomääränsä mukaan?

[/quote]

No ainakin mä olen tehnyt samantapaisen aloituksen kerran, enkä ole AP....

Vierailija
32/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin eronnut naisesta tämän saman syyn takia. Ihan relevantti juttu minusta.

Vierailija
33/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:02"]

En ole provo enkä trolli. Olet oikeassa ettei kukaan ole täydellinen, ja siksi olenkin antanut miehelle mahdollisuuksia toisensa perään tajuta, että edes peruskoulutason sivistys olisi hyvä omata. Mutta kun ei. Olemme katsoneet dokumentin Iso-Britanniasta, eikä mies siltikään edelleen tiedä mistä alueista se koostuu. En voi päätellä muuta, kuin että häntä ihan aidosti ei kiinnosta juuri mikään. Muuten tieto jäisi päähän.

Ap[/quote]

En voisi elää ihmisen kanssa, joka ei osaa taivuttaa Isoa-Brianniaa. Eli se Iso taipuu myös peelo.

[/quote]

Ei näin. Iso-Britanniaa on nimenomaan oikein, eli se Iso ei taivu.

Vierailija
34/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän erilaiset ihmiset etsi parisuhteessa erilaisia asioita. Itse ymmärrän ap:n kannan aivan täysin - omaan mieheeni rakastuin aikoinani juuri yleissivistyksen ja ennen kaikkea tiedonhalun vuoksi. Kaikkea ei tarvitse tietää mutta minusta on ihanaa että miestäni kiinnostaa kaikenlaiset asiat elämän eri osa-alueilta ja hän on halukas ottamaan niistä selvää (kuten minäkin).

Mutta mutta. Ymmärrän kyllä täysin myös sen, että kaikille tällaiset asiat eivät ole millään tavalla tärkeitä. Joillekin enemmän voi merkitä juuri käytännönläheisyys (minä ja mieheni olemme huithapeleita taivaanrannan maalareita) tai mitkä tahansa muut asiat. Mikä yhdelle on tärkeää, ei välttämättä sitä ole toiselle.

Ap:n miehestä tulee varmasti ihana mies jollekin toiselle! Syy eroon ei niinkään ole jommankumman osapuolen sivistys tai sen puute, kuin se että toinen tai molemmat ovat suhteeseen tyytymättömiä.

Vierailija
35/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos määrite on adjektiivi, se lähes aina taipuu pääsanan mukaan eli on samassa sijassa ja luvussa kuin pääsana (ns. kongruenssi). Tämä pätee silloinkin, kun ilmaisu koko­nai­suu­te­na on erisnimi. Sama koskee adjektiivialkuisia yhdyssananimiä, joskin niissä esiintyy myös alkuosan tai­vut­ta­mat­to­muutta.

musta kissa : mustalle kissalle : mustista kissoista
Iso omena : Isossa omenassa
Iso-Britannia : Isossa-Britanniassa (~ Iso-Britanniassa)

Vierailija
36/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:07"]

Ei näin. Iso-Britanniaa on nimenomaan oikein, eli se Iso ei taivu. 

[/quote]

Tyhmyyden tiivistymä:, kehottaa korjaamaan jo kerran oikein korjattua muotoa uudestaan väärin.

Vierailija
37/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa dorkat täältä: http://www.kotus.fi/?s=559

Vierailija
38/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustus: olen akateeminen nainen ja haluaisin melko sivistymättömän duunarimiehen :D

Serkullani on tuon tyylinen mies. Ei, en ole serkun miehen perään, mutta pidän hänenlaisistaan miehistä :) Hän on kivan näköinen, lempeä ja reilu luonteeltaan, autot ja moottoripyörät on sekä työ että harrastus, on myös urheilullinen. Käytöstavat on kuitenkin kunnossa, ja kielitaitokin on keskimääräistä duunaria parempi.

No, kyllä mulle akateeminenkin mies kelpaisi (mieluiten DI), kunhan ei ole sellainen joka rakastaa politiikkaa ja väittelyä. Joskus nuorena yliopistolaisena eksyin vasemmistolaisten aktivistien joukkoihin ja jäi pieni trauma. Ihmiset, joilla on todella ankaria mielipiteitä asiasta kuin asiasta on pidemmän päälle aika raskasta seuraa. Ei tietenkään kaikki akateemiset ole tällaisia, kunhan nyt vähän kärjistän :)

Vierailija
39/58 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:35"]

Eiköhän erilaiset ihmiset etsi parisuhteessa erilaisia asioita. Itse ymmärrän ap:n kannan aivan täysin - omaan mieheeni rakastuin aikoinani juuri yleissivistyksen ja ennen kaikkea tiedonhalun vuoksi. Kaikkea ei tarvitse tietää mutta minusta on ihanaa että miestäni kiinnostaa kaikenlaiset asiat elämän eri osa-alueilta ja hän on halukas ottamaan niistä selvää (kuten minäkin).

Mutta mutta. Ymmärrän kyllä täysin myös sen, että kaikille tällaiset asiat eivät ole millään tavalla tärkeitä. Joillekin enemmän voi merkitä juuri käytännönläheisyys (minä ja mieheni olemme huithapeleita taivaanrannan maalareita) tai mitkä tahansa muut asiat. Mikä yhdelle on tärkeää, ei välttämättä sitä ole toiselle.

Ap:n miehestä tulee varmasti ihana mies jollekin toiselle! Syy eroon ei niinkään ole jommankumman osapuolen sivistys tai sen puute, kuin se että toinen tai molemmat ovat suhteeseen tyytymättömiä.

[/quote]

Juu, tokihan näin mutta ap havahtui vasta parin vuoden jälkeen tajuamaan, millainen mies on. Tämä minua ihmetyttää. Kyllä itselleni oli aika lailla heti alussa selvää, kuinka hyvät tai huonot tiedot oma mies omaa.

Tietysti jos ekat vuodet menee lähinnä punkassa sanaakaan vaihtamatta....

Vierailija
40/58 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi lienee maahanmuuttaja EU:n ulkopuolelta eli MamuEUU

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi