Aion jättää mieheni tämän takia, oletteko samaa mieltä?
Mielestäni niin huonolle yleissivistykselle ei yksinkertaisesti ole puolustusta, ettei tiedä mistä alueista Iso-Britannia koostuu, että Australia on maanosa, eikä tiedä mitä on kommunismi, ei tiedä että USA:an rajanaapurit ovat Kanada ja Meksiko, ei tiedä että USA:ssa on joskus asunut (ja asuu toki edelleen) intiaaneja jne jne jne. Lisäksi luen huonoon sivistykseen kuuluvaksi esim. sen, ettei matkaillessa osaa kunnioittaa kulttuuria johon on saapunut vieraaksi, ja avoimesti osoittaa sen. En myöskään voi kunnioittaa ihmistä, joka omasta mielestään on kaikesta tästä huolimatta hyvinkin sivistynyt.
Tämä suhde on nyt tässä, ei aikuista miestä voi näköjään enää sivistää kun se ei sitä itse halua.
Kommentit (58)
miksi ihmeessä menit naisimisiin hänen kanssaan?
Minä en jättäisi miestä tuollaisten asioiden takia, mutta jokaisella on omat arvonsa. Samaa kyllä vähän ihmettelen kuin kakkonen että eikö nuo asiat ole aiemmin seurusteluvaiheessa jo paljastuneet, ennen kuin hänestä ihan miehesi teit?
Mikäs siinä sitten?
Onko parisuhteessa muka oltava kun sellaiseen kerran menee?
Oletko koskaan ajatellut millainen olet kumppanina? Ehkä joku saa miehestäsi hauskan kumppanin, tiedä sitten kuka sinut ottaa.. ;)
Ero voi olla teille molemmille parasta mitä teille tapahtuu.
Tiesin ettei mies ole ns. koulusivistynyt, mutta hämmästyttävää kyllä, kokokuva selvisi vasta parin vuoden jälkeen. Mies ei ole kaikilta osin tyhmä, vaan tietää esim. autoista kaiken mahdollisen ja puhuu niistä asioista usein. Eli sai annettua kuvan että on fiksu. Pari seuraavaa vuotta menikin siihen että yritin hiljalleen laajentaa miehen tietopohjaa eri tavoin, ja hän onkin välillä myöntänyt että ehkä siellä koulussa olisi voinut kuunnellakin jotain. Mutta pääasiassa hän on ihan tyytyväinen itseensä, koska hän pärjää elämässään myös pelkillä autotiedoillaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 10:57"]
Mikäs siinä sitten?
Onko parisuhteessa muka oltava kun sellaiseen kerran menee?
Oletko koskaan ajatellut millainen olet kumppanina? Ehkä joku saa miehestäsi hauskan kumppanin, tiedä sitten kuka sinut ottaa.. ;)
Ero voi olla teille molemmille parasta mitä teille tapahtuu.
[/quote]
Olisin varmaan eronnut jo aiemmin, jos mies ei olisi aina pyytänyt yrittämään vielä. Joko hän rakastaa minua kovasti, tai sitten tottumus pitää meidät yhdessä, en tiedä. Mutta voi olla totta, että mies olisi loppujen lopuksi onnellisempi jonkun sellaisen kanssa, joka ei toivo että hän muuttuisi jollain lailla.
Ap
Ei oo kyllä ihme, että ihmiset eroaa niin helposti, jos tämä ei porvoolainen. Kukaan ei ole täydellinen ja nuo mainitsemasi asiat on helposti opeteltavissa ellei tiedä. hoh hoijaa
Miten ihmeessä ajattelit muotoilla tuon ajatuksesi miehelle? Olen siis samaa mieltä mutta miten tuon tekee loukkaamatta?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 10:59"]
Ei oo kyllä ihme, että ihmiset eroaa niin helposti, jos tämä ei porvoolainen. Kukaan ei ole täydellinen ja nuo mainitsemasi asiat on helposti opeteltavissa ellei tiedä. hoh hoijaa
[/quote]
En ole provo enkä trolli. Olet oikeassa ettei kukaan ole täydellinen, ja siksi olenkin antanut miehelle mahdollisuuksia toisensa perään tajuta, että edes peruskoulutason sivistys olisi hyvä omata. Mutta kun ei. Olemme katsoneet dokumentin Iso-Britanniasta, eikä mies siltikään edelleen tiedä mistä alueista se koostuu. En voi päätellä muuta, kuin että häntä ihan aidosti ei kiinnosta juuri mikään. Muuten tieto jäisi päähän.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:02"]
Miten ihmeessä ajattelit muotoilla tuon ajatuksesi miehelle? Olen siis samaa mieltä mutta miten tuon tekee loukkaamatta?
[/quote]
Se onkin ollut vaikeaa, mutta jossain vaiheessa mittani tuli täyteen ja kerroin suoraan mielipiteeni hänelle. Mahdollisimman pehmeästi toki, ja korostaen sitä etten pidä häntä tyhmänä sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan että hänen yleissivistyksessään on hiukan aukkoja. Mies loukkaantui silti vähän, tietenkin, mutta pakko minun oli se sanoa koska asia vaivasi minua niin hirveästi.
Ap
tietää esim. autoista kaiken mahdollisen ja puhuu niistä asioista usein. Eli sai annettua kuvan että on fiksu.
Ap
[/quote]
Minuun ei tekisi älykästä vaikutelmaa ihminen, joka puhuu usein autoista. Autotietämys ei ole mitenkään fiksua, kuka tahansa pystyy sitä oppimaan. Miten sä jaksoit kuunnella jotain autohöpötystä ja vielä ihailla sitä?
Viestisi on outo. Ei ole sinun tehtäväsi kouluttaa miestä joksikin uudeksi paketiksi. En koskaan kannata eroa, mutta jos teillä ei ole lapsia, anna miehellesi normaali elämä eron kautta. Miehesi ei kuulosta minulle mitenkään oudolta. Itse olen akateeminen nainen, ja minua ei välttämättä kiinnosta kaikki asiat edes omalta tieteenalaltani, en pidä itseäni mitenkään ylivertaisena ja hahmotan aihepiirejä joita en hallitse. Paljonko itse tiedät autoista - tunnistatko esim klassikkoautojen merkit ja vuosimallit
Kyllä tämä vähän porvoolaiselta vaikuttaa. Täysin vastaavan aloituksen kun luin ihan muutama kuukausi sitten.
Jos taas tämä olisi kirjoitettu ihan tosissaan, niin ihmettelen, miten pikaisesti ap mahtoi naimisiin mennä, jos tuo kaiki on tullut hänelle yllätyksenä vasta avioliiton solmimisen jälkeen. Vai puhuiko hän miehensä kanssa esim. vain niistä autoista vuosi tolkulla? ;)
Mun on pakko sanoa että sinä ap olet myös todella tyhmä. Sait mihestä fiksun kuvan koska hän tiesi paljon autoista :).
Ehkäpä kuitenkin sovitte toisillenne.
Tiesin ettei mies ole ns. koulusivistynyt, mutta hämmästyttävää kyllä, kokokuva selvisi vasta parin vuoden jälkeen. Mies ei ole kaikilta osin tyhmä, vaan tietää esim. autoista kaiken mahdollisen ja puhuu niistä asioista usein. Eli sai annettua kuvan että on fiksu. Pari seuraavaa vuotta menikin siihen että yritin hiljalleen laajentaa miehen tietopohjaa eri tavoin, ja hän onkin välillä myöntänyt että ehkä siellä koulussa olisi voinut kuunnellakin jotain. Mutta pääasiassa hän on ihan tyytyväinen itseensä, koska hän pärjää elämässään myös pelkillä autotiedoillaan.
Ap
[/quote]
Sori, nyt mutta kumpikohan teistä oikeasti on se tyhmä? Sulla meni PARI vuotta tuon tajuamiseen?!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 10:59"]
[/quote]
En ole provo enkä trolli. Olet oikeassa ettei kukaan ole täydellinen, ja siksi olenkin antanut miehelle mahdollisuuksia toisensa perään tajuta, että edes peruskoulutason sivistys olisi hyvä omata. Mutta kun ei. Olemme katsoneet dokumentin Iso-Britanniasta, eikä mies siltikään edelleen tiedä mistä alueista se koostuu. En voi päätellä muuta, kuin että häntä ihan aidosti ei kiinnosta juuri mikään. Muuten tieto jäisi päähän.
Ap
[/quote]
Et voi pakottaa toista "opettelemaan" asioita, joista hän ei ole kiinnostunut. Vähän sama kuin miehesi istuttaisi sinut katsomaan autoista dokumenttia, jonka aihe ei voisi vähempää kiinnostaa sinua. Sen jälkeen miehesi sitten kiertelevästi sanoisi että olet tyhmä koska tokihan autoista pitää tietää kaikenlaista jos niillä kerran ajelee.
Mitä hyötyä noista "nippeli"tiedoista loppupeleissä edes on? Minä en ainakaan ole tarvinnut noita tietoja missään (noh, korkeintaan Trivial Pursuitia pelatessa).
Ei,vaan PARIn vuottaa vei tulppaanien odottaessa. Anteeksi?!
Te jotka ihmettelette miten asian tajuaminen vei niin kauan: en vain osaa selittää sitä. Yhdessäolomme koostuu esim. luonnossa liikkumisesta ja siitä puhumisesta, joten vei kai sitten aika kauan ennen kuin esim. kommunismi käsitteenä tuli puheeksi. Putkahteli niitä puutteita esiin sillon tällöin, mutta aluksi selittelin ne vain parhain päin, ja kerroin miehelle mitä mikäkin asia tarkoittaa jne. Mutta pian se sitten alkoi kyllästyttää.
Ap
Ja kaikki nämä puutteet huomasit vasta nyt?