Miksi mies naljailee ulkonäkööni liittyvistä asioista?
Eikä siis tunnu ymmärtävän lopettaa, vaikka olenkin sanonut etten arvosta moista käytöstä.
Kerronpa pari havainnollistavaa esimerkkiä, jotka tulivat mieleeni:
Oltiin lähdössä miehen kanssa jonnekin ja olin pukeutunut johonkin T-paitatoppiin ja hameeseen, niin mies naurahtaa mut nähdessään ja sanoo "onpas sulla topatut tissit" ja siis ihan sellaiset tavalliset push up rintsikat oli alla, joita melkein kaikki kai pitävät kun hankalaa edes muunlaisia löytää A-kuppiselle.
Eräs toinen (ja näitä vastaavia ollut muitakin) tapaus oli kun oltiin ihan vain kotona. Tulin suihkusta ja vaihdoin vaatteet niin mies tuli siihen lähettylville ja kumartui katsomaan peppuani ja totesi että "Pitäiskö sun ostaa selluliittivoidetta". Tiedän että mulla on selluliittia, ja mies tietää että tiedän ja että se masentaa mua ja koska olen normaalipainoinen, niin sitä on tosi hankalaa saada pois.
En vain ymmärrä miksi joku kokee tarvetta arvostella/arvioida toisen ulkonäköä tuohon tapaan, varsinkin jos on itselle tärkeä ihminen kyseessä miksi kukaan teki noin?
Kommentit (85)
Jätä tuo. Tulee pahenemaan. Lähtee yleensä tuollaisesta pienestä arvostelusta, alistamisesta jne. Myöhemmin voi tulla vakavampikin henkinen tai jopa fyysinen väkivalta kuvioihin.
Jätä tuo. Tulee pahenemaan. Lähtee yleensä tuollaisesta pienestä arvostelusta, alistamisesta jne. Myöhemmin voi tulla vakavampikin henkinen tai jopa fyysinen vä ki val ta kuvioihin.
Tuo rintsikkatoppauskommentti ei niinkään naljailua vaan toteamus, selluliittikommentti vähän alatyylinen kylläkin
ongelma on siinä, että ap sallii arvostelun josta ei pidä.
Ts. ei ongelma ole niinkään se että mies kertoo ajatuksensa, vaan se, ettei nainen suhtaudu itseensä hyväksyvästi - tai edes vastaa, ettei kestä arvostelua. Ei se väärin ole myöntää heikkoutensa kumppanilleen, parempi se on kuin mökötys tai mikä vielä pahempaa, kosto. Vähän kuin tekisit liikenteessä virheen, vahingossa... ja muut ryhtyisivät kostamaan!?
Toinen voi huumorilla arvostella, mutta toinen haluaakin tahallaan loukata koska kuvittelee, että niin kumppani varmasti halusi? Huutaisi ennemmin, kun ei tykkää saamastaan arvostelusta. Ei tule patoumia.
Tyypillisesti nainen vain kerää loukkaantumista kunnes pakko lähteä. Tietysti kasvu ihmisenä on helpommin sanottu kuin tehty, ja monesti kasvuun tarvitaan oma rauha.
ex:ni on kyllä luonteeltaan kontrolloiva MUTTA muutos tapahtui siinä kohtaa, kun minä muutuin itsetietoisemmaksi. Ennen jännitin hänen seurassaan, nykyään olemme hyvin läheisiä ystäviä. Minä muutuin, eikä se tarkoittanutkaan, että minun pitäisi olla täydellinen vaan tavallaan hyväksyä itseni sellaisena, kuin olen. Jos hän leikillä mollaa minua, saatan naurahtaa vain! Katsokaa miten vanhemmat pariskunnat käyttäytyvät, kun heillä menee hyvin: huumori on sallittu puolin ja toisin. Haukkuminen pilke silmäkulmassa saattaa olla jopa elämänsä suola. (ap:n mieskin seurustelee muhkuraisen kanssa, siinä vasta hassu mies)
ap, sun täytyy vaatia mieheltä enemmän kunnioitusta, mutta se ei tule kuin kunnioittamalla ensin itse. Ja se täytyy myös osata näyttää. Kai sinulla on syy olla hänen kanssaan?
Tajuaa, että olet kaunis ja arvostelee sinua muka vioista ettet luulisi itsestäsi liikoja->ettei menettäisi sinua. Ääliömäistähän tuo on.
Todella iso ja lihava nuori nainen oli tänään kaupassa laiheliini miehensä kanssa. Alle kolmekymppisiä varmasti. Unohdin ostaa kaljaa. Miten tämä on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
A-kuuppi, miksi se on edes olemassa? Sehän on nännin lätistäjä, ei mikään KUPPI. Miehestä oli ilmeisesti hauskaa, kun näytti siltä että sinulla olisi muka rinnat, vaikka ei oikeasti juuri ole. Tästä ei tarvitse yhtään loukkaantua, se on on vain totuus ja hauska sinänsä.
Sen sijaan jos olet OIKEASTI kertonut, kuinka pahalta selluliitti tuntuu (eikä siis vain "ei kiva") niin onhan se selvä, että selluliitin koomisuudesta huolimatta (..!..) on mautonta vitsailla siitä. Todennäköisesti ette juttele kovin avoimesti tunteistanne, eikä mies ole arvannut, mitä päässäsi liikkuu.
Joskus miehet ovat häijyjä kun heistä tuntuu, ettei heidän välitä heistä riittävästi, ei osoita seksuaalisia haluja jne. Se välinpitämättömyys/itsekeskeisyys (!) on ihan tyypillistä varsinkin naisille, jotka eivät kerro avoimesti mielipiteitään. Miehellä on oma tapana kritisoida ennemmin naisen ulkonäköä, kuin sitä että nainen on kylmä ja piittaamaton.
Sinuna kiinnittäisin enemmän huomiota siitä, että pidät miehestäsi parempaa huolta. Huomaat eron hänen käytöksessään, usko pois!
Onko sinusta pienelle penikselle nauraminen yhtä hauskaa kuin A-kupin rinnoille?
Minusta kummallekaan nauraminen tai niistä huomautteleminen ei ole hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa tuhota itsetuntosi, jotta olisit helpommin hallittavissa. Hän hakee sinusta "trigger-pisteitä" eli asiota joista loukkaannut.
Monet a-kuppi -naiset hyödyntävät, kiinteää ja yleensä kaunismuotoista ja terhakkaa poveaan sillä tavalla, että he eivät käytä ollenkaan rintsikoita. He antavat kaunismuotoisen pystyn rinnan ääriviivojen kuultaa paidan läpi. Sinä kutenkin topatuilla liiveillä, olet viestittänyt, rintojesi koon olevan sinulle ei valtti, vaan ongelma. miehesi on hiffannut tämän. Sen sijaan, että hän olisi puhumatta mitään, tai jopa kehuisi rintojasi, hän alistaa sinua bongattuaan asian, jota SINÄ pidät heikkoutenasi.
Yleensä näillä alistajatyypeillä on äärimmäisen tarkka huomiokyky bongata ihmisten "heikkoja kohtia" ja iskeä sinne.
Alistajatyypeille ei ole tasa-arvoisia ihmissuhteita. He ovat pohjimmiltaan liian epävarmoja niihin. Heille ihmissuhteet ovat usein valtasuhteita. He eivät välttämättä ole avoimen tyranneja vaan käyttävät "killed by paper cut"-menetelmää, eli yksi pieni paperin terävästä reunasta tullut huomaamaton viilto ei "tapa" uhriaan ja uhri tuskin rekisteröi sitä... Mutta kun niitä viiltoja kertyy pikkuhiljaa tuhansia.
Kun otat aiheen puheeksi hänen kanssaan, hän todennäköisesti syyttää sinua pikkumaiseksi ja väittää että hän vain vitsaili ja itsekin olet samaa mieltä, että aika mitätön pikku juttu, mutta entä jos noita "mitättömiä pikkujuttuja" ropisee päivittäin ja hän tarkkailee samalla sinua kuin kissa joka on napannut hiiren?
Neuvoisin sinua pitämään päiväkirjaa ja tarkkailemaan hänen käytöstään. Hänelle on turha mainita hänen käytöksestään, koska hän ei välitä. Jos olosi käy sietämättömäksi, niin googlaa "gray-rock"- menetelmä ja testaa sitä
:'D Minkä hiton takia pitää oikeasti tunkea noita noloja englanninkielisiä juttuja tekstin sekaan?? Luuletko vaikuttavasi jotenkin fiksulta kun teet tuota? :'D
Täällä on lisää näitä asioidennsotkijoita. Huonosti käyttäytyvällä on vastuuomasta käytöksestään. Jos se johtuu toisen kylmyydestä pitää valittaa siitä eikä slluliitistä. Älä usko AP vaan oikaise selkäsi ja lakkaa kuuntelemasta pskaa.
Vierailija kirjoitti:
ex:ni on kyllä luonteeltaan kontrolloiva MUTTA muutos tapahtui siinä kohtaa, kun minä muutuin itsetietoisemmaksi. Ennen jännitin hänen seurassaan, nykyään olemme hyvin läheisiä ystäviä. Minä muutuin, eikä se tarkoittanutkaan, että minun pitäisi olla täydellinen vaan tavallaan hyväksyä itseni sellaisena, kuin olen. Jos hän leikillä mollaa minua, saatan naurahtaa vain! Katsokaa miten vanhemmat pariskunnat käyttäytyvät, kun heillä menee hyvin: huumori on sallittu puolin ja toisin. Haukkuminen pilke silmäkulmassa saattaa olla jopa elämänsä suola. (ap:n mieskin seurustelee muhkuraisen kanssa, siinä vasta hassu mies)
Vanhempi, onnellinen pariskunta täällä, tai puolet siitä, toinen puoli on sohvan toisessa päässä. Huumori on suotavaa, mutta se ei koskaan perustu toisen lyttäämiselle, edes "leikkimielessä"., ei kaksin, eikä julkisesti. Aivot oppivat, mitä niille syöttää, ja puolison kunnioitus on hyvän parisuhteen kulmakivi, puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-kuuppi, miksi se on edes olemassa? Sehän on nännin lätistäjä, ei mikään KUPPI. Miehestä oli ilmeisesti hauskaa, kun näytti siltä että sinulla olisi muka rinnat, vaikka ei oikeasti juuri ole. Tästä ei tarvitse yhtään loukkaantua, se on on vain totuus ja hauska sinänsä.
Sen sijaan jos olet OIKEASTI kertonut, kuinka pahalta selluliitti tuntuu (eikä siis vain "ei kiva") niin onhan se selvä, että selluliitin koomisuudesta huolimatta (..!..) on mautonta vitsailla siitä. Todennäköisesti ette juttele kovin avoimesti tunteistanne, eikä mies ole arvannut, mitä päässäsi liikkuu.
Joskus miehet ovat häijyjä kun heistä tuntuu, ettei heidän välitä heistä riittävästi, ei osoita seksuaalisia haluja jne. Se välinpitämättömyys/itsekeskeisyys (!) on ihan tyypillistä varsinkin naisille, jotka eivät kerro avoimesti mielipiteitään. Miehellä on oma tapana kritisoida ennemmin naisen ulkonäköä, kuin sitä että nainen on kylmä ja piittaamaton.
Sinuna kiinnittäisin enemmän huomiota siitä, että pidät miehestäsi parempaa huolta. Huomaat eron hänen käytöksessään, usko pois!
Onko sinusta pienelle penikselle nauraminen yhtä hauskaa kuin A-kupin rinnoille?
Minusta kummallekaan nauraminen tai niistä huomautteleminen ei ole hauskaa.
Pienet rinnat on sievät, kun taas pienestä peniksestä miehellä voi tuskin sanoa samaa; tietynlaiseen naismakuun kuuluu lapsenomaisuudesta tykkääminen (naiset siroja, voivat muistuttaa kasvoiltaan lasta enemmän kuin mies). Huvitus pienistä rinnoista ei siis ole sinänsä loukkaus. Ap:n mies ei tosin huvittunut rinnoista vaan siitä, että ap "esitti" omaavansa isommat rinnat kuin onkaan. Tietynmalliset rintaliivit vain ovat sellaiset (esim. Changen perus push-up), rintavamman vaikutelman antavat, ilman toppauksiakin.
Mutta pointti on siinä, miten ap ilmaisee tyytymättömyytensä? Kai se miehen käytös jatkuu, jos ap mykkäilee. Ehkä ap haluaakin syyn erota, mistäs minä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on lisää näitä asioidennsotkijoita. Huonosti käyttäytyvällä on vastuuomasta käytöksestään. Jos se johtuu toisen kylmyydestä pitää valittaa siitä eikä slluliitistä. Älä usko AP vaan oikaise selkäsi ja lakkaa kuuntelemasta pskaa.
P*ska on vain kuulijan korvassa.
vrt. "kauneus on katsojan silmässä"
Tuo on yllättävän yleistä! Yleensä kumpuaa miehen omasta huonosta itsetunnosta. Ei kestä, että kumppaninsa on tyytyväinen itseensä, vaan nälvii omaa pahaa oloaan.
Juokse!
Arvosteleva herra itse on varmaankin täydellinen Mr Universe, I presume?
Muutamassa kommentissa näköjään oletettu että en ole tehnyt miehelle riittävän selväksi että en hyväksy/pidä esimerkkien mukaisesta käytöksestä. Esimerkiksi mykkäkoulu ja itkeminen mainittu, joista kumpaankin jossakin myöhemmässä vaiheessa kun asiasta keskusteltu lienee sortunutkin, mutta en siltikään ymmärrä miten kummastakaan voisi jäädä miehelle epäselväksi etten pitänyt hänen tavastaan toimia ko. tilanteessa? Näisen lisäksi olen tilanteen sattuessa tuonut ilmi etten halua hänen puhuvan minusta niin ikävästi ja että se loukkaa, kun olen muutenkin herkkä.
-ap
Aika moni mies on tuollainen! Mun eksä kuittaili mulle milloin kuinka näytän makkarankuorelta milloin työkavereitani "synnyttäneen näköisiksi". Lopulta hikeennyin ja lähdin, mies alkoi nyyhkyttää että "olen liian kaunis hänelle". Siis mikä tässä oli niin kuin logiikka??
siis tottakai mies voi olla huolissaan naisen menettämisestä, jos nainen ei käyttäydy rakastavasti vaan on suhteessa tylsyyden välttämiseksi tai muiden etujen vuoksi. Mies voi silloin alkaa kokea itsensä turhaksi tai hyväksikäytetyksi, ja elävänsä kulisseissa.