Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko mokannut Big Time, vrt. Hätäkeskuspäivystäjä Laran tapauksessa?

Vierailija
11.04.2013 |

Mikä on elämäsi pahin moka, töissä tai yksityiselämässä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen joskus mokannut, mutta onneksi ei siellä kenenkään henki tai terveys ole vaarassa vaikka mokaisi.

Vierailija
2/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen tehnyt pahimman mahdollisen virheen eli ihminen kuoli.

En tehnyt tahallani. Ei ollut kiirettä, ei väsymystä. Se vain jäi huomaamatta. Syyllisyys oli valtava, viisi vuotta meni, että ajattelin asiaa joka päivä. 6 kk en pystynyt töihini. Senkin jälkeen toimintaani leimasi pelko ja ajattelin aina pahinta tapahtuvan töissä.

Muut eivät minua syyllistäneet, ei kukaan. Nyt tapahtumasta on kulunut jo yli 10 vuotta, mutta se ei takaraivosta lähde koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko oikeasti?

Vierailija
4/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vastaa.

Tuo on hyvä kysymys. Välillä yritin olla ajattelematta, etenkin yksityiskohtia ja sitä, että mitä jos jne. Mutta silloinkin, kun yritti olla ajattelematta, niin se asia vaan oli siellä silti. 

Pieni hinta toisen ihmisen hengestä, I know. 

Tein sen virheen, että en puhunut asiasta kenellekään sitten enää, kun alkusokista selvisin. Olisi pitänyt. Joskus tuntui, että olisi ollut hyvä, jos mua olisi oikein syytetty, että olisi saanut vihaa päällensä. Niin olisin jotenkin sovittanut sitä asiaa. Olisin halunnut huutaa, että kyllä, minun syyni.

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 00:38"]

Ajattelitko oikeasti?

[/quote]

Vierailija
5/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 00:34"]

En tehnyt tahallani. Ei ollut kiirettä, ei väsymystä. Se vain jäi huomaamatta. Syyllisyys oli valtava, viisi vuotta meni, että ajattelin asiaa joka päivä. 6 kk en pystynyt töihini. Senkin jälkeen toimintaani leimasi pelko ja ajattelin aina pahinta tapahtuvan töissä.

Muut eivät minua syyllistäneet, ei kukaan. Nyt tapahtumasta on kulunut jo yli 10 vuotta, mutta se ei takaraivosta lähde koskaan.

[/quote]Pitäiskö lähtee?

Vierailija
6/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten siihen liittyi kaikenlaista itsesääliä, naurettavaa. Mm. että miksi tuon toisen piti just mun kohdalle osua. Miksi mun, eikä jonkun muun. Joku helevetin tarkoitus silläkin piti olla.

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 00:38"]

Ajattelitko oikeasti?

[/quote]

Vierailija
7/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

what you know?

Vierailija
8/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vastaa:

Ei pidä lähtee, pois takaraivosta. Se kuuluu mun historiaan, on osa mua. Oon hyväksynyt, että kannan sitä mukanani. Vaikka en olisi halunnut. En toivo kenellekään muulle koskaan samaa. En kenellekään.

Olin siihen asti ollut perfektionisti, pyrkinyt tekemään kaiken aina töissä mahdollisimman hyvin. Tuo asia hajotti mut. Toisen ihmisen se tappoi.

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 00:46"]

[/quote]Pitäiskö lähtee?

[/quote]

Vierailija
9/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lääkäri, hoitaja tms? Miten työyhteisösi suhtautui asiaan, muuta kuin että eivät syyllistäneet? Pystytkö kertoon tarkemmin tilanteesta? Oon pahoillani sun puolesta :(

Vierailija
10/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Mikset tunne enää syyllisyyttä. Ethän sä oo yhtään vähempää syyllinen nyt tänäkään päivänä

Vierailija
11/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen vaan tekee virheitä vaikka niiden mahdollisuutta kuinka yritettäisiin minimoida. Se on sisäänrakennettu ominaisuus, eikä sitä poista minkään valtakunnan pätevyydet.
Sellaisessa työssä, jossa ihmishenget ovat pelissä, on ehkä vain yritettävä ajatella kokonaishyötyä. Kuinka paljon hyvää on tehty verrattuna epäonnistumisiin.

Vierailija
12/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meistä tekevät virheitä, meidän työmme vaan suurimmalla osalla on sellaista, että siitä ei seuraa kuolemantapauksia tai muuta vakavaa. Jos liikaa syyllistämme niitä, jotka työkseen pelastavat henkiä, käy kohta niin, että parhaat eivät niihin töihin lähde, ja siitä seuraa se, että henkiä menee varmasti enemmän.

Niin että tuon päivystäjän julkinen häpäisy on minusta todella väärin ja vastuutonta.

Vierailija
13/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 01:34"]

[/quote]Mikset tunne enää syyllisyyttä. Ethän sä oo yhtään vähempää syyllinen nyt tänäkään päivänä

[/quote]

Mitäs pitäisi tuntea niistä kaikista jonka hengen on pelastanut? Suurta riemua ja ylpeyttä päivittäin? On ammatteja, joissa voi tappaa toisen vahingossa. Niissä samoissa ammateissa kuitenkin myös päivittäin tehdään paljon hyvää. Ne ovat myös ammatteja, joihin kuka tahansa ei pystyisi. Jos olet todella tuota mieltä, niin menepä itse tekemään esim. lääkärin tai hoitajan työtä. 

Ja se syyllisyys... Melko suuri osa hoitohenkilökunnasta on tavalla tai toisella joskus tappanut ihmisen tai edesauttanut kuolemaa. Se kuuluu asiaan ja sen kanssa joutuu elämään mutta niiltä ei voi välttyä vaan se kohtalo on ylemmissä käsissä ja sattuman kauppaa. Eri asia on sitten tahalliset kuoleman tuottamukset hoitoalalla.

Vierailija
14/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 07:29"]

Niin että tuon päivystäjän julkinen häpäisy on minusta todella väärin ja vastuutonta.

[/quote]Kuka tahansa amatööri olisi hoitanut työn paremmin kuin tuo päivystäjä. Toivottavasti tuntee ikuisesti syyllisyyttä aiheuttamastaan vahingosta

Vierailija
15/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 07:42"]

Niissä samoissa ammateissa kuitenkin myös päivittäin tehdään paljon hyvää.

[/quote]Ja saadaan hyvää palkkaa. Ja jos ei saada uhataan jättää keskoset vaille hoitoa

Vierailija
16/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 07:42"]

Niissä samoissa ammateissa kuitenkin myös päivittäin tehdään paljon hyvää.

[/quote]Ja saadaan hyvää palkkaa. Ja jos ei saada uhataan jättää keskoset vaille hoitoa

[/quote]

Mikä ihmeen sekopää tää pienellä kirjoittava on?

Vierailija
17/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 07:29"]

[/quote]Kuka tahansa amatööri olisi hoitanut työn paremmin kuin tuo päivystäjä. Toivottavasti tuntee ikuisesti syyllisyyttä aiheuttamastaan vahingosta

[/quote]

Olisi kiva tietää tän HÄKE-meuhkaajan ammatti. Ei taida rohkeus riittää kertoa sitä. Kovin vaativassa työssä ei selvästikään työskentele. Lieneekö elämän amatööri itse...

Vierailija
18/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. " Uhataan jättää keskoset ilman hoitoa". Haloo, viitannet Tehyn työtaisteluun, jossa oli kyse siitä, että hoitajat olisivat IRTISANOUTUNEET. Jokaiselle lienee oikeus irtisanoutua työstään, jos palkka ei miellytä?

Ei liittyne mitenkään tähän tapaukseen.

Nimim. Entinen lasten tehon sh/th, nykyinen hoitoalan opettaja

Vierailija
19/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon sairauden oireet viitta aaika paljon kuumeiluun ja vatsatautiin. Vastuu sairaalaan lähdöstä vanhemmilla ensisijaisesti. Tuossa sairaudessa tilanne etenee nopeasti ja voi kuolla vuorokaudessa.

Ambulanssin tuloajalla ei ole merkitystä sinällään.