Onko miehet aina näin urpoja naisen anatomian suhteen?
Suhteemme alussa sain selittää miehelle juurta jaksain naisen anatomiaa, eli kuukautisia ja esim. sitä, että kuukautisveri tulee eri aukosta kuin virtsa (kyllä, ihan oikeasti jouduin).
Nyt olen raskaana ja mies on todella noloa seuraa lääkärin tapaamisissa. Hän ei tiedä mitään aiheesta! Tietämys loppui siihen, miten se vauva saadaan alulle. Kohdusta, istukasta, napanuorasta, sikiön kehityksestä tai mistään muusta hän ei tiedä mitään. Viimeksi kysyi huolestuneena lääkäriltä, voivatko ympäristön bakteerit vammauttaa lapsen.
Ovatko miehet yleensäkin tällaisia? Itse ainakin koen tuntevani miesten anatomian yhtä hyvin kuin naistenkin. Miehelle ei selkeästi ole koulussa nämä asiat jääneet mieleen.
Kommentit (48)
37v mies, enkä myöskään tiedä noista ap:n mainitsemista asioista mitään. En tiennyt että veri ja virtsa tulevat eri aukoista, enkä olisi halunnut. Muuta osaamista on kyllä runsaasti. Osaan mm kytkeä kaikki kodin elektroniikkavehkeet, jopa toisiinsa jos on tarve ;)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 20:59"]
37v mies, enkä myöskään tiedä noista ap:n mainitsemista asioista mitään. En tiennyt että veri ja virtsa tulevat eri aukoista, enkä olisi halunnut. Muuta osaamista on kyllä runsaasti. Osaan mm kytkeä kaikki kodin elektroniikkavehkeet, jopa toisiinsa jos on tarve ;)
[/quote]
Sulkeeko elektroniikkaosaaminen ja yleistieto jotenkin toisensa pois? Mun mies ja minä osataan molempia.
Itse asiassa en minäkään tiennyt vasta kuin aikuisiällä että nainen voi tulla raskaaksi vain ovulaation aika... Kai se oli joskus sanottu, mutten ollut rekisteröinyt kun mieleen oli jäänyt lähinnä se varoittelu, että raskaaksi voi tulla heti kun menkat alkaa ja milloin vaan ja suurinpiirtein jos vilkaiseekin mieheen päin... Näin meitä varoiteltiin. :D
Kyllä ne miehet todellakin voi olla aika tietämättömiä naiseuteen liittyvistä asioista, toki tuo reikä-juttu nyt oli hieman outo. Tiedättekös itse mammat kuinka paljon siittiöitä on miehen "lastissa" ja kuinka kauan niiden kehittyminen kestää jne? Entä mikä on sperman koostumus?
Nyt täytyy myöntää, että itsekin tutustuin tarkemmin istukkaan, kohtuun, ovulaatioon jne vasta kun tulin itse raskaaksi. Siis tottakai tiesin niistä kaikista ja miten ne suunnilleen hoitavat hommanssa, mutta esim. ovulaatio oli ehkä tuntemattomin kun en ollut sellaisia koskaan edes ajatellut. Well...
Eikös se ole ihan hauska tietää, ettei pissaa tulekaan siitä samasta aukosta, johon tapaat tunkea munasi? ;)
En ole noin tyhmää miestä edes tavannut.
Minun huippuälykäs mieheni on insinööri- ja ekonomikoulutuksen saanut viisikymppinen, kolmen lapsen isä. Aikuiset lapset ovat hänen edellisestä avioliitostaan. Olemme olleet viisi vuotta naimisissa ja viime viikonloppuna, kun epäilin saaneeni virtsatietulehduksen, selvisi, että mies ei tiennyt, että virtsa tulee eri paikasta kuin vauva.
Sukulaiset ja tutu tunnistavat varmaan meidät, kun kerroin yksityiskohdat, mutta menköön! :)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:10"]
Mitä vastasit: voivatkoympäristön bakteerit vammauttaa lasta?
[/quote]
No voi tietysti, mutta todennäköisyys on pieni. Lisäksi arvelisin että ap:n mies ei tee eroa bakteerille, viruksille ja loisille, joten paljon muitakin sikiölle vaarallisia pöpöjä kyllä löytyy.
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/elainten_terveys_ja_elaintaudit/elaintaudit/lemmikkielaimet/koirat/brucella_canis/