Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran omistajat, punkki asiaa...

Vierailija
24.04.2013 |

Oon pikkuhiljaa alkanut kattoo näitä erilaisia suojauskeinoja punkkeja vastaan koiralleni (se punkkikausi kun on alkamassa/alkanut) ja löysinkin netistä katsoessani monia vaihtoehtoja mm; Fixodida, Exspot, Bayvantic. Sitten oli erilaisia punkkipantoja ja jossain luki, että koiralle kannattaa syöttää raakaa valkosipulia..

Ensikertaa olen siis ryhtymässä tähän suojaushommaan ja tarvitsisinkin neuvoja teiltä koirien ystäviltä ja koirien omistajilta. Koirani täyttää kesällä 8.vuotta ja ensimäisen punkin ikinä huomasin koirallani tosissaan viime kesänä. 

Miten te olette suojanneet koiranne punkeilta ja ovatko ne toimineet? Jos on tullut jotain oireita niistä niin millaisia?

Kiitos avusta jo etukäteen! :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exspot-valeliuos on toiminut meidän hurtilla. Punkkipannat taas ovat olleet yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
2/6 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 11:25"]

Exspot-valeliuos on toiminut meidän hurtilla. Punkkipannat taas ovat olleet yhtä tyhjän kanssa.

[/quote]Siis valeluliuos... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on vain yksi punkki löytynyt, niin mä en tekisi mitään. Mun nykyiseltä koiralta löytyi edellis kesänä kymmeniä eikä aikaisemmissa koirissani ole ollut kuin max. 8 punkkia koko niiden elinikänä. Mä laitoin myös sellaista liuosta, jota laitettiin koiran niskaan. Sen jälkeen koira ei saa heti uida ja sitä pitää laittaa uudestaan kesän puolessa välissä. Meillä tuo toimi. Kissalle ei laitettu viime kesänä mitään ja tosi paljon oli punkkeja. Nyt mietin mitä sille pitäisi tehdä.

Vierailija
4/6 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olin sanomassa, jos koira on saanut yhden punkin ettekä ole matkustamassa punkkitiuhalle alueelle, en tekisi mitään. Mulla kaksi koiraa, jotka kulkee samat lenkit, toinen saa punkit ja toinen ei eli toinen tarvii suojaa mutta toinen voi olla ilman.

Vierailija
5/6 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vastauksista :)

Mä aattelin, että tästäkö se nyt alkaa ja aloin miettimään niitä keinoja millä ehkäistä punkkeja.
En mä "turhaan" halua koiraani lääkitä, niin pitää nyt tarkkana seurata alkaako niitä punkkeja ilmestyä vai ei. 

Mutta kiitos vielä! :)

-Ap

Vierailija
6/6 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on estää punkkien tarttuminen, eli ei päästä koiraa sellaiseen paikkaa mistä niitä voisi matkaan tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän