Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehet aina näin urpoja naisen anatomian suhteen?

Vierailija
11.04.2013 |

Suhteemme alussa sain selittää miehelle juurta jaksain naisen anatomiaa, eli kuukautisia ja esim. sitä, että kuukautisveri tulee eri aukosta kuin virtsa (kyllä, ihan oikeasti jouduin).

Nyt olen raskaana ja mies on todella noloa seuraa lääkärin tapaamisissa. Hän ei tiedä mitään aiheesta! Tietämys loppui siihen, miten se vauva saadaan alulle. Kohdusta, istukasta, napanuorasta, sikiön kehityksestä tai mistään muusta hän ei tiedä mitään. Viimeksi kysyi huolestuneena lääkäriltä, voivatko ympäristön bakteerit vammauttaa lapsen.

Ovatko miehet yleensäkin tällaisia? Itse ainakin koen tuntevani miesten anatomian yhtä hyvin kuin naistenkin. Miehelle ei selkeästi ole koulussa nämä asiat jääneet mieleen.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:44"]

Mihin mies sitä tietoa tarvitsee? Harvemmin hänelle tulee vastaan tilannetta, että joutuisi kuukautissidettä tai tampoonia laittamaan oikeaan reikään. Synnytyksessäkin on olennaista, että tietää mihin saa kalunsa työntää ja siihen kumppani on ihan riittävä opas. Kun lapsi syntyy, on kasvatuksen kannalta epäolennaista mitkä sinne kohtuun ui ja onko vauva hengittänyt. Kätilö huolehtii, että vauva alkaa hengittämään.

[/quote]

Siis sinun mielestä tietoa ei tarvita muuhun kuin käytännön toimiin ja töihin? No sittenhän sinulle riittää tietämätön mies, eikä asiassa ole sinulle mitään ongelmaa.

Vierailija
22/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs sitten vaikka ei tiedäkään :) mua ainakin helpotti synnytyksessäkin kun mies laukoi paniikissa entistä tyhmempiä kysymyksiä :)

mulle riittää, että tuo salilla käyvä muuten fiksu mies tietää miten lapsia tehdään ja suoritus on mitä parhain! Ja ihana, rakastava isä hän on aikaansaannoksilleen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:55"]

No mitäs sitten vaikka ei tiedäkään :) mua ainakin helpotti synnytyksessäkin kun mies laukoi paniikissa entistä tyhmempiä kysymyksiä :)

mulle riittää, että tuo salilla käyvä muuten fiksu mies tietää miten lapsia tehdään ja suoritus on mitä parhain! Ja ihana, rakastava isä hän on aikaansaannoksilleen :)

[/quote]

ohoh! Tuossapa poikkeuksellinen av-mamma!

t. miehet

Vierailija
24/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kamalaa lukea kuinka miestä haukutaan typeräksi ja idiootiksi sen takia ettei raskaudesta tiedä mitään. Samaan aikaan kun naisille opetetaan koulussa kuukautisista sun muista, se on ajankohtasta naisille, sillä usein menkat alkaa jo ala-asteella, kun taas pojat eivät ole kehittyneet samaa tahtia ja nauravat pippelille ja pimpille, sama tapahtuu vielä ylä-asteellakin. Harvat miehet kokevat tarpeelliseksi tietää naisen anatomiasta mitään ennenkuin se on ajankohtaista. Vasta kun nainen on raskaana alkaa mies kiinnostumaan kohdusta, vauvasta ja muista asioista.

Uskon miesten tietämättömyyden johtuvan siitä että he kehittyvät hitaammin teineinä kuin naiset.

Vierailija
25/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:09"]

Suhteemme alussa sain selittää miehelle juurta jaksain naisen anatomiaa, eli kuukautisia ja esim. sitä, että kuukautisveri tulee eri aukosta kuin virtsa (kyllä, ihan oikeasti jouduin).

Nyt olen raskaana ja mies on todella noloa seuraa lääkärin tapaamisissa. Hän ei tiedä mitään aiheesta! Tietämys loppui siihen, miten se vauva saadaan alulle. Kohdusta, istukasta, napanuorasta, sikiön kehityksestä tai mistään muusta hän ei tiedä mitään. Viimeksi kysyi huolestuneena lääkäriltä, voivatko ympäristön bakteerit vammauttaa lapsen.

Ovatko miehet yleensäkin tällaisia? Itse ainakin koen tuntevani miesten anatomian yhtä hyvin kuin naistenkin. Miehelle ei selkeästi ole koulussa nämä asiat jääneet mieleen.

[/quote]

Miksi pitäisi tietää? Tiedätkö sinä eturauhasista, testotasoista, FSH:sta, PSA:sta ym?

t. lääkäri

Vierailija
26/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Kouluaikoinani näistä asioista kertominen kuului terveysoppiin, jota opetti liikunnan opettaja. Sukupuoliasioista hän kertoi 14-vuotiaille suunnilleen näin: "se on pojat se pillun saaminen niin hieno juttu, että aina kannattaa yrittää, jos vaan hiukankin on saumaa". Loput tietoni hankin koulun ulkopuolelta.

Vierailija
27/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:02"]

On kamalaa lukea kuinka miestä haukutaan typeräksi ja idiootiksi sen takia ettei raskaudesta tiedä mitään. 

[/quote]

Johtuu mistä johtuu, mutta en voi sille mitään että pidän tyhminä sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä perusasioita ihmisen elämästä. Perusanatomia ja -biologia on mun mielestä sellaisia mitkä vaan kuuluu tietää. Ja ne on sellaista tietoa, mitä tulee myös peruskoulun jälkeen joka tuutista, jos vaan vähänkään pitää silmiään auki ja seuraa tiedotusvälineitä. En ymmärrä miten voi välttyä tietämästä esimerkiksi istukasta, eikö ihminen oikeasti lue koskaan mitään tai vahingossakaan kuule telkkarista siitä puhuttavan? Se on mielestäni tyhmyyden merkki jos kuulee, mutta ei kuuntele. Ja vielä leuhkii tietämättömyydellään ja ihmettelee miksi pitäisi tietää.

Vierailija
28/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:19"]

[/quote]

Miksi pitäisi tietää? Tiedätkö sinä eturauhasista, testotasoista, FSH:sta, PSA:sta ym?

t. lääkäri

[/quote]

Tietämisen ja ymmärtämisen vuoksi. Ja tiedän kyllä mitä nuo asiat ovat, ja lisään tarvittaessa tietojani enkä leuhki sillä ettei paljon kiinnosta.

Vierailija
29/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-vuotias mies, enkä tiedä menkoista muuta kuin sen, että välillä emättimestä tulee verta murrosiästä lähtien ja että emättimeen voi laittaa erilaisia tukkoja jottei veri mene housuille. Mitään käytännön kokemusta minulla ei asiasta ole enkä asiasta muista koskaan kenenkään kanssa keskustelleeni.

Ala-asteen viidennellä (1999-2000) tapahtuneesta seksuaaliasioiden opettamisesta muistan lähinnä sen, että oli yhteinen opetus sekä erilliset tyttöjen opetus ja poikien opetus (joissa opetettiin tytöille "tyttöjen asioita" ja pojille "poikien asioita").

Vierailija
30/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:44"]

Mihin mies sitä tietoa tarvitsee? Harvemmin hänelle tulee vastaan tilannetta, että joutuisi kuukautissidettä tai tampoonia laittamaan oikeaan reikään. Synnytyksessäkin on olennaista, että tietää mihin saa kalunsa työntää ja siihen kumppani on ihan riittävä opas. Kun lapsi syntyy, on kasvatuksen kannalta epäolennaista mitkä sinne kohtuun ui ja onko vauva hengittänyt. Kätilö huolehtii, että vauva alkaa hengittämään.

[/quote]

"Synnytyksessäkin on olennaista, että tietää mihin saa kalunsa työntää ja siihen kumppani on ihan riittävä opas."

Seksiäkö te siellä synnytyksessä harrastitte? Aina oppii uutta :)

Vierailija
31/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies ainakin on. Ollaan yhteensä neljä vuotta tehty vauvoja, eikä se vieläkään muista mihin aikaan kierrosta ovulaatio on. On se kuitenkin oppinut, mikä ovulaatio on, että jotain kehitystä kuitenkin.

Vierailija
32/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, kyllä perusasiat pitäisi olla hallussa! Käsittämätöntä, jos ei tiedä edes, mistä reiästä kuukautiset tulee...

Vierailija
33/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen synnyttänyt äiti ja vaikka tiesin, että istukka on sielä mahassa 9kk hillunut oli se jotenkin järkyttävää se "synnyttää". En ollut ajatellut koko asiaa. Ja mitä väliä, neuvolassa säännöllisesti kävin ja lapsosista tullu ihan terveitä vaikka en naisena ollut ajatellut, että istukka on niin iso :)

Vierailija
34/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:41"]

Olen 24-vuotias mies, enkä tiedä menkoista muuta kuin sen, että välillä emättimestä tulee verta murrosiästä lähtien ja että emättimeen voi laittaa erilaisia tukkoja jottei veri mene housuille. Mitään käytännön kokemusta minulla ei asiasta ole enkä asiasta muista koskaan kenenkään kanssa keskustelleeni.

Ala-asteen viidennellä (1999-2000) tapahtuneesta seksuaaliasioiden opettamisesta muistan lähinnä sen, että oli yhteinen opetus sekä erilliset tyttöjen opetus ja poikien opetus (joissa opetettiin tytöille "tyttöjen asioita" ja pojille "poikien asioita").

[/quote]

29-vuotias mies täällä. Meillä oli vain lyhyehkö yhteinen osio. Ja sanottiin, että 9-luokalla sitten enemmän.

9-luokalla oli pari kalvoa, joissa oli nuoli (ei penis) kuvassa ja sitten naisen piirroskuva, kaukaa.

En tiedä mikä on ovulaatio.

Vierailija
35/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9½, todella laadukas

Vierailija
36/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

t. lääkäri

[/quote]

Sen verran kun niistä on ollut puhetta ala-asteella. (tosin en ole tuo, jolta kysyit)

Vierailija
37/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten olet valinnut lastesi siittäjäksi noin TYHMÄN miehen? Ajatteleppa lapsesi saavat geeniperimää myös tuolta nuijalta.

Vierailija
38/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

t. lääkäri

[/quote]

Eturauhasen nyt kaikki tietää, mutta testotasoista ja näistä kirjainlyhenteistä en tiedä, eikä tiedä miehenikään, taitaa liittyä enemmän lääkärien opintoihin kuin tavallisen ihmisen yleissivistykseen. Ei joku testotaso sen enempää kuulu ihmisen anatomiaan kuin minkään muunkaan hormonin taso. Kyllä niin miehen kuin naisenkin pitää tietää molempien sukupuolten anatomiasta ja siitä miten ihminen saa alkunsa ja kehittyy kohdussa, meistä jokainen on kuitenkin siellä kohdussa ollut ja jotenkin sinne joutunut.

Vierailija
39/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 17:25"]

Ap miten olet valinnut lastesi siittäjäksi noin TYHMÄN miehen? Ajatteleppa lapsesi saavat geeniperimää myös tuolta nuijalta.

[/quote]

Tämänlaiset kommentit jaksaa kyllä ärsyttää! Siis täytyykö olla tietty ÄO, että SAA oikeuden tehdä lapsia? Ja "tyhmien" ihmisten kuuluu elää elämänsä yksin, koska eivät älyllisesti pärjää kaikilla elämän osa-alueilla? Ettei vaan se tyhmyys tartu...hohhoijaa...

Vierailija
40/48 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo tyhmyyteen liity, vaan siihen etteivät ko. asiat vaan kiinnosta tai ole olleet omassa elämässä ajankohtaisia. Itse en laske noita edes yleistietoon kuuluvaksi vaan spesifiin tietoon joka määräytyy lähinnä kunkin omien mielenkiinnon kohteiden ja/tai käytännön saneleman pakon perusteella. Kaikkien maailma nyt ei pyöri ovislima-menkka-juttujen ympärillä, vaikka älyltään rajoittuneen av-mamman se onkin vaikea ymmärtää. Ei noista asioista tietäminen ole mikään suuren sivistyksen merkki, kuten tältä palstalta hyvin huomaa, eikä tietämättömyys niistä ole sen puutetta. 

Itse olen nainen, enkä tiedä esim. sikiön kehityksestä yhtään mitään. Ovulaatiosta kuulin vasta pitkällä aikuisiällä ja miehen anatomiaa en edelleenkään ymmärrä. Ei kiinnosta eikä kosketa elämääni millään lailla, joten en aio ottaa selvääkään. Ja miksi pitäisikään? Äo on mulla vähintään normaalilla tasolla, hyvä yleissivistys ja akateeminen koulutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän