Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen kättelykulttuuri teillä on?

Vierailija
10.07.2006 |

Tottakai ensimmäistä kertaa tavatessa kätellään mm. juhlissa kaikki, tuntemattomat ennenkaikkea, mutta tutut myös. Mutta entä kun menet esim. serkkusi luo kylään, kättelettekö?

Mulla on yksi serkku (mies), joka aina tavatessamme kättelee ja se tuntuu aika erikoiselta. Samoin tämän serkkuni vaimon siskon mies (jotka pariskuntana ovat meidän ystäviämme), en tiedä onko tarttunut serkultani hänelle vai toisinpäin. Vähän turhan virallista minusta, kun ei olla a) vanhoja eikä b) vieraita.

Kommentteja, muiden tapoja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukulaiset ovat innostuneet tuosta kättelystä. Kätellään vähän joka tilanteessa. Alkuun tuntui oudolta, nyttemmin olen jo tottunut :)

Vierailija
2/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. serkkua (nainen) halataan ja hänen miestään kätellään. Ei mitenkään virallisesti vaan iloisesti terve-terve tyyliin. Mies serkkua, etenkin jos näemme sen verran harvoin ettei olla ihan halaustasolla, niin kyllä häntäkin kättelisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näemme ehkä kerran vuodessa. Ei haittaa minua, olen siihen tottunut.

Enemmän toivoisin tänne Suomenkin käytöstapoihin tulevan tervehdystavaksi poskisuudelman. Se on Aivan Ihana tapa!!

Vierailija
4/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran kuussa niin kätellään, jos kerran viikossa sitten ei.

Vierailija
5/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä naiset halailee ja muuten kätellään. kai? en ole koskaan ajatelltu niin tarkasti kukaa halaa ja kuka kättelee ketäkin....

Vierailija
6/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naispuoliset halaa ja miehet kättelee (miehiä ja naisia) jos nähdään pitkästä aikaa. Jos taas näkemisestä ei niin kauaa niin naiset saattaa silti halata, mutta miehet vaan tervehtivät. Lähtiessä halataan ja kätellään.

Vierailija
7/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria ei kätellä niin usein, mutta keski-ikäisiä ja vanhempia tuttuja ja sukulaisia kyllä. Jos ei ole tavattu pitkään aikaan, kätellään.

Onneksi poskisuudelmat eivät ole osa suomalaista kulttuuria. Ne eivät todellakaan kuulu Suomeen ja näyttävät teennäisiltä. Katsoin kerran lentoasemalla, kun jonkun työmatkan jälkeen kaikki työmatkalla olleet hyvästelivät ja koittivat kovasti luontevina antaa kaikille työkavereille poskisuudelmat. Niin typerän näköistä! Täyttä teeskentelyä, sanon minä! Itse en edes haluaisi, että vieraat (esim. työkaverit) tulisivat minua lääppimään poskelle. Yäk... (Joo, tiedän, ettei siinä juuri edes kosketa poskea, mutta silti minua ei tarvitse tulla niin lähelle.)

Vierailija
8/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tavataan pitkästä aikaa. Miehen suvussa kätellään enemmän ja sieltä olen itsekin tavan omaksunut. Ensin tuntui oudolta, kun käteltiin tädit ja serkutkin, mutta nyt tuntuisi oudommalta olla kättelemättä. On se kuitenkin eri kuin pelkän tervehdyksen huikkaaminen. Jotenkin läheisempää ja lämpimämpää.

Vierailija
9/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitäkin huolimatta isovanhempani kättelevät AINA ja isäni puolella kätellään kaikki, serkut, tädit, kaikki...

Äitini puolella kätellään vain jos on juhlat. siis ollaan hienosti puettu ja ollaan toisten luona kylässä.

Itse kättelen usein vieraat ihmiset. viikko sitten kävin kättelemässä naapurit (muuttivat juuri).

Usein huomaa kenelle tervehtimistä on kotona opetettu ja kenelle ei.

Vierailija
10/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriporukassa useampi asunut pienen ikänsä maassa, jossa normaali tapa joten miksei sitä täälläkin jatkettaisi...