Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhien on niin pakko aina ostaa sitä tupakkaa ja alkoholia?

Vierailija
28.06.2020 |

Siis niiden kaikkien köyhien. Nyttenkin on ollut koko viikonlopun puistot ja rannat humalaisia pulsuja täynnä niin ettei ole kehdannut itse edes nenäänsä ovesta ulos pistää. Ettekö ymmärrä että se raha mikä menee röökiin ja pussikaljaan on pois jokapäiväisestä elämästä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs v*ttua se sulle kuuluu miten kukin käyttää rahansa.

Jos he käyttäisivätkin omaa rahaa, mutta kun he käyttävät työssä käyvien rahoja, myös minun rahojani.

Ai kaikki? Töissä käyväkin voi olla köyhä. Kaikilla ei ole lähtökohdat samat ja elämä voi potkia hyvinkin lujaa päähän. Jos se ainoa luksus ja pelastus on se pussikalja, miten se on sinulta pois?

Jos noin paljon kyrsii jonkun rahan käyttö, ole hyvä ja kokeile itse elää tuollaista elämää kun ei ole mitään muuta. Elämässä kaikki perseellään ja mielikin todennäköisesti sairastunut. Ei ole ketään missään. Elämänhallinta kadoksissa, luultavasti myös addiktio.

Ei se ole kadehdittavaa ja itseä ei noin paljon toisten elämä haittaa. Rahaa menee veroissa paljon muuhunkin älyttömyyteen.

Vierailija
22/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin köyhä ettei mulla ole varaa edes tupakoida tai käyttää alkoholia :-( Eikä ollut varaa kyllä lähteä rantsuunkaan kun ei tuossa helteessä jaksa kävellä liki kymmentä kilometriä eikä mulla ole pyörää, koska edellinen varastettiin ja uuteen ei yllättäen ole (ollut) varaa.. Ja ei, ei ole sitäkään rahareikää jota autoksikin kutsutaan eli olin koko viikonlopun kotona enkä pilannut kenenkään fiilistä olemassaolollani.

N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä, en tupakoi enkä juo viinaa. Kaikki raha menee ruokaan ja välttämättömiin laskuihin (sähkö, vuokra, vakuutus ja sähkönsiirto). Olen hyvässä kunnossa, treenaan useita kertoja viikossa. Minua ei kiinnosta rikastua, haluan vaan säännöllisen tulon, jolla voin ostaa tarvitsemani ja elää rauhassa ilman muiden tukea.

Se minua kuitenkin ottaa päähän, että joudun todistelemaan tätä ihmisille. Vaikka tämä keskustelu onkin varmasti Porvoosta, niin ihmiset oikeasti katsovat köyhiä kieroon. Miksi ihmisten pitäisi rikastua? Miksi ihmeessä se on niin tärkeää omistaa enemmän kuin on tarve?

Köyhyydessä ei ole mitään väärää. Mutta jos köyhyys on itseaiheutettua ja lisäksi itse kitisee köyhyydestä jatkuvasti, silloin asianlaita voi olla eri.

Näitä aidosti itseaiheutetusta köyhyydestä kitisijöitä on aika vähän. Ja todennäköisesti ne kitisijät rikastuessaan kitisisivät jostakin muista asioista. Se kitinä yleensä nimittäin johtuu pahoinvoinnista eikä köyhyydestä.

Vierailija
24/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska heillä ei ole muuta vaihtoehtoa. Et ole tainnut kärsiä riippuvuudesta koskaan?

Tai heidän mielikuvituksen ei riitä muuhun kuin tupakan polttamiseen ja kaljan juontiin ajanvietteenä? Vaihtoehtoisesti voisi tehdä hyvää kotiruokaa, lainata kirjastosta ilmaiseksi luettava, kuunnella radion puheohjelmia ja musiikkia, katso tv:stä elokuva tai muuta vastaavaa johon ei mene edes paljon rahaa.

Vierailija
25/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaa ja katkeruutta on pakko purkaa johonkin vaikka sitten itseensä.

Vierailija
26/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hitosta te tunnistatte, että kuka on köyhä ja kuka rikas?

Vierailija
27/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska heillä ei ole muuta vaihtoehtoa. Et ole tainnut kärsiä riippuvuudesta koskaan?

Tai heidän mielikuvituksen ei riitä muuhun kuin tupakan polttamiseen ja kaljan juontiin ajanvietteenä? Vaihtoehtoisesti voisi tehdä hyvää kotiruokaa, lainata kirjastosta ilmaiseksi luettava, kuunnella radion puheohjelmia ja musiikkia, katso tv:stä elokuva tai muuta vastaavaa johon ei mene edes paljon rahaa.

Luuletko, että köyhä ei tee noita jo? Aika harva istuu kaljalla päivittäin. Tupakointi nyt varsinkaan ei poissulje kotiruoan tekemistä tai lukemista.

Vierailija
28/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaathan ei ollenkaan käytä päihteitä.

Vierailija
29/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa yleistystä taas terveisin köyhä , joka ei juo , eikä polta.

Se on kyllä jännä, että tällainen lokerointi ei ole ikinä minkäänlainen ongelma.

toinen savuton ja raitis köyhä

Vierailija
30/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin tilattiin Saksasta kaljat ni säästi siinä pitkän pennin, röökiä olis tarkotus hakee Venäjältä heti ku rajat aukee

Vierailija
31/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa yleistystä taas terveisin köyhä , joka ei juo , eikä polta.

Se on kyllä jännä, että tällainen lokerointi ei ole ikinä minkäänlainen ongelma.

toinen savuton ja raitis köyhä

Ihan sama juttu on tämä, että jos olet aikuisena vailla ammatillista koulutusta niin aina väitetään että oma syy ja turha rutista, kun kerran nuorena vaan helppo elämä ja biletys kiinnosti. Mitä ainakin itse huomasin, niin huomattavasti enempi ne nuoret ryyppää ja bilettää jotka opiskelee kuin ne jotka meni suoraan peruskoulusta töihin.. Eikä se työnteko mitään helppoa elämää ole.

Kohtahan niitä haalarilaumoja taas parveilee kaikki paikat täynnä mutta ei näiden biletystä ja helppoa elämää kukaan ole tuomitsemassa.

Vierailija
32/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä eikä minulla olisi varaa säästellä rahoja, jos kiinnostusta sellaiseen olisi. Kiitos toimeentulotuen, joka ei kannusta säästelemään.

Tupakka antaa minulle paljon näkymiä ja raittiin ulkoilman säännöllistä ihmettelyä, kun en polta sisällä.

Alkoholia käytän ehkä kerran kuussa.

En ole kiinnostunut viihdemaailmasta, hienoista muotivaatteista saati sitten joukkourheilupeleistä. Näissä säästäminen on itsestään selvyys. En myöskään perusta hirveästi vihanneksista, vaan käytän ravintolisiä. En suosi myöskään laadukkaita liha tai kalatuotteita enkä suomimerkkiä.

Omista myös laadukkaat käyttövaatteet arkisiin menoihin, kotona vaihdan ryysyt, niin eivät kulu nopeasti. En osta joka toinen vuosi uutta älypuhelinta tai TV:tä.

Yllättäen n.15tupakalla/pv ja säännöllisellä alkoholinkäytöllä taloudellisia vaikeuksia ei olekkaan eikä maksuhäiriömerkintöjä koskaan, toisin kuin "paremmin eläjillä". Olen kumminkin hyvin tyytyväinen omaan elämään.

Jos lopettaisin, tulisi vaikeuksi sijoittaa ne n.200e johonkin muuhun, kun ei voi säästääkkään. En myöskään perusta liiasta materiaalista. Ovat niin. v-mäisiä siivotessa tiellä.

Vierailija
33/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuus on suurin syy. Nikotiini aiheuttaa heroiiniin verrattavan riippuvuuden aika nopeasti, josta harva pääsee eroon ennen kuolemaansa. Huumetta on siis pakko ostaa ja käyttää, ettei iske vieroitusoireet ja tärinät.

Vierailija
34/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on parhaita orjuutushuumeita.

Vierailija
35/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.. Eikä kotiruuan tekemiseen tai musiikin kuunteluun mene koko päivää, etenkin kun näillä keleillä voi haluta ulos.

Vierailija
36/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen köyhä ja se 10 euroa mikä tupakkaan menee viikossa koen että se tupakka tuo enemmän iloa mulle ja se kestää sentään viikon

Jos ostaisin sillä 10 eurolla jotain muuta tai kävisin jossain, se ois vaan hetken ilo

Vierailija
37/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, rahaa saa kukin tosiaan käyttää kuten haluaa. Itse en polta tai juo, mutta säästän nytkin pelikonsoliin peleineen, laskin että jouluksi saan ostettua. Elän työttömyysrahoilla toistaiseksi. 

Vierailija
38/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mona keaa olen kokenu ällä palstalla tämän tunteen. Se on vasenmielsiyys joa synyyy siiä kun lyöyä ja heikossa asemassa olevaa potkitaan päähän vielä lisää. 

Tästä esimerkkinä ny taas se. kuinka kaikki köyhät niputetaan taas yhteen pitämällä jokaista taloudellisesti hyvin heikossa asemassa olevaa samalla myös henkilönä, jolta puuttuu kokonaan kyky harkittuihin ja perusteltuihin viisaisiin  päätöksiin ja valintoihin. Yksinkeraistaen toimimaan fiksusti.  

Vierailija
39/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä. En ole ikinä ostanut alkoholia enkä tupakkaa. Yhden viinipullon olen saanut lahjaksi, mutta sekin on jäänyt juomatta.

Vierailija
40/44 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä, en tupakoi enkä juo viinaa. Kaikki raha menee ruokaan ja välttämättömiin laskuihin (sähkö, vuokra, vakuutus ja sähkönsiirto). Olen hyvässä kunnossa, treenaan useita kertoja viikossa. Minua ei kiinnosta rikastua, haluan vaan säännöllisen tulon, jolla voin ostaa tarvitsemani ja elää rauhassa ilman muiden tukea.

Se minua kuitenkin ottaa päähän, että joudun todistelemaan tätä ihmisille. Vaikka tämä keskustelu onkin varmasti Porvoosta, niin ihmiset oikeasti katsovat köyhiä kieroon. Miksi ihmisten pitäisi rikastua? Miksi ihmeessä se on niin tärkeää omistaa enemmän kuin on tarve?

Juuri näin. Ja kun kuolet, niin penniäkään et vie hautaasi. Perikunta käyttää säästämäsi rahat sen jälkeen ja tekevät sen, mistä itse jäit paistsi. Elämästä nauttimisen. Mikä järki on tahallaan tuottaa aineellista arvoa ympärille, kun niistä kaikista ei voi kukaan koskaan samaan aikaan nauttia. Rahalla hankitusta tavarasta tulee kaatopaikka, jolle kukaan muu ei anna arvoa kuin omistaja. Mieluummin elän kokeakseni maailmaa ja elämää silloin kun vielä elän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi