Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhien on niin pakko aina ostaa sitä tupakkaa ja alkoholia?

Vierailija
28.06.2020 |

Siis niiden kaikkien köyhien. Nyttenkin on ollut koko viikonlopun puistot ja rannat humalaisia pulsuja täynnä niin ettei ole kehdannut itse edes nenäänsä ovesta ulos pistää. Ettekö ymmärrä että se raha mikä menee röökiin ja pussikaljaan on pois jokapäiväisestä elämästä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan alkoholiverot ulkomaille, joten alkoholiin kuluva rahasumma ei todellakaan ole mikään iso.

Pienellä rahanmenolla saa ison ilon, joten en kyllä ymmärrä, miksei alkoholia tulisi ostaa?

Vierailija
42/44 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja poltan. Alkoholia en käytä ollenkaan. Tupakoinnin takana on riippuvuus nikotiiniin, tapa ja tottumus ja hermot on välillä kireällä niin tupakointi jotenkin rauhoittaa.

Luulen että syynä on riippuvuus ja sellainen masennus elämäntilannetta kohtaan monella. Alkoholi pehmentää ainakin jossakin kohtaa sitä elämän kurjuutta tai masentuneita ajatuksia. Lisäksi köyhä on ainakin joissakin tapauksissa työtön tai toimeton joten aikaa juomiselle on eikä tarvitse stressata krapulassa töihin lähdöstä jne.

Moni voi myös juoda yksinäisyyteen jne. Alkoholista tulee kuin kaveri joka lohduttaa. Tosin alkoholin käyttö kääntyy usein itseään vastaan pidemmällä juoksulla ja krapulassa ajatukset voi olla entistä synkempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken Kelalta saamani rahan annan pois, saaden siitä vähän iloa ja hyötyä itselleni. Omalla vaatimattomalla osallani autan pitämään ihmisiä töissä, vaikka sitten muiden rahoilla. Tupakka teollisuutta en kuitenkaan tue.

Vierailija
44/44 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän toimeentulotuella enkä ole ikinä ostanut tupakkaa. Alkoholia ostin pari viikkoa sitten: yhden halvan siideritölkin Prismasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän