En voi mennä töihin ilman rauhoittavaa lääkettä
Tämä on jatkunut jo vuosia.
Odotan kauhulla huomista, kun toivon, että lääke vaikuttaa ennen töihin saapumista.
Kävelen kuin ankka aina töihin, mutta töistä kotiin palatessa juoksen tai ainkin kävelen hyvin reippaasti, kun päivä on taas lusittu.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleisesti ajatellen kuvitteletteko te, että työkaverinne ei olisi nappia naamaansa aamulla vetänyt?
Ehkä on, ehkä ei.
Todennäköisesti on, vaikkei sulle kerro.
Maailman onnellisimmaksi maaksi väitetyssä Suomessa määrättiin viimeisimmän tilaston mukaan jo pelkästään masennuslääkkeitä 559 000 henkilölle.
Masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeelle joutuvien luku nousi kolmatta vuotta peräkkäin. Lääkitseminen ei merkitse terveeksi tulemista, varsinkaan, jos ”sairaus” ei ole ihmisessä. Pitäisikö työelämä ja todellisuus parantaa?
https://tekijalehti.fi/2019/10/17/alkaa-saatako-paatanne-vika-lienee-to…
Aurinko ehtii sammua ennemmin kuin Suomessa edes aletaan ajatella julkisesti pitäsikö työelämää ja todellisuutta parantaa ja siitäkin menisi pari miljoonaa vuotta ennenkuin alettaisiin työryhmien ja selvittelyjen kautta asiaa viemään hieman eteenpäin.
Tiedoksi: Mirtazapin ei lisää kaikilla ruokahalua, vaan joillakin kerryttää nestettä kehoon.
Minulle ei ole tehnyt kumpaakaan.
Itse jätin kyseisen lääkkeen pois n. kk ennen lapsen syntymää.
Ei saanut vieroitusoireita.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun katkerista kommenteista huomaa, miten paljon tällä palstalla on syrjäytyneitä, työttömiä ja mt-ongelmaisia ihmisiä.
Tämä ketju ei kerro mitään erityisesti työttömyydestä.
Mielenterveysongelmista, masennuksesta ja pomonpelosta kylläkin.
Syrjäytyä voi ihan töissä ollen eli työttömyys ja syrjään jääminen eivät kulje käsi kädessä.
Olen todella iloinen otettuani asian puheeksi, koska liian moni kärsii uskaltamatta tehdä mitään.
Kiitos, kun olette kommentoinet.
ap
[/quote]
Olisiko sinulla mitään mahdollisuutta vaihtaa työtä? Joko etsiä kokonaan uutta (oletko etsinyt?) tai työstä riippuen, vaihtaa tiimiä tai työpistettä tms. jotenkin siirtyä eri tehtäviin tai ympäristöön. Hyvä jos rauhoittavilla pärjäät, mutta onhan se kehnoa työelämää. Onko HR:ää tms. jolle voisit puhua toiveistasi? Tai jopa kehitysehdotuksistasi, jos työskentelytavoissa on jotain pahasti pielessä.
Exäni oli myös kotona kasvanut tuohon ajattelutapaan, "työ on h*lvettiä, pärjäät miten pystyt ja sitten vanhenet ja k*olet". Sairastui lopulta toistuviin psykooseihin stressaavassa työssä.
Itse olen ollut työpaikassani todella ahdistunut, mutta olen keskustellut ja vääntänyt kunnes olen saanut joitain järjettömimpiä työtapoja ja tiimi- ja esimieskuvioita muutettua. Etsin kuitenkin jatkuvasti myös muita työpaikkoja.[/quote]
Vaihdoin työpaikkaa n. vuosi sitten kuvitellen, että 12 vuoden helv-et-ti helpottaisi.
Eipä helpottanut.
Palkka on piirun parempi, mutta tekisin työtäni vaikka 1600 €/kk, jos saisin tehdä sen rauhassa.
ap
Itse olen käyttänyt jo vuosia tilannekohtaisesti diapamia ja xanoria ihan niitä pienimpiä mahdollisia annoksia, esim ennen juhlia/treffejä/esiintymistä/kokouksia ym. Kyllä nämä on tarvittaessa hyvä olla olemassa niin tulee käytyä enemmän eri paikoissa ja tilanteissa eikä tule eristäydyttyä.
Miten lääkäri suostuu kirjoittamaan pameja jatkuvasti?
Vetänyt paksuna Oxamin lääkettä? Virolaisen lääkärin määrämänä varmaan.
Miten huonoa -muka avautumista-aiheesta joku jaksaa vääntää.