Olenko ainoa ihminen joka EI RUSKETU
Tuntuu välillä siltä. Olen todella kalpea ollut jo lapsena ja tunsin itseni aina ulkopuoliseksi kun muut vertailivat rusketuksiaan.
Vietin koko lapsuuden kesät ulkona enkä päivittynyt yhtään asetetta. Muistan vain että paloin joskus. Ihoni siis vain muuttuu punaiseksi mutta nykyään kun tiedostan ihosyövän riskit menen aina varjoon piiloon, käytän vahvaa aurinkovoidetta ja ihmiset ihmettelevät miksi en halua rusketusta.
No kun en vain rusketu!!! En edes sitä yhtä astetta.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Johtuu pitkälti ravinnosta.
Syö astaksantiinia (se millä lohen liha ja pikkuflamingot muuttuu ravinnon kautta pinkiksi) ja ota aurinkoa ja alat värjääntymään välittömästi.
Ota sinä ne aamulääkkeet!!!
Miksi osa Suomalaisista on v. a. ja. k. keja?
Miten vaikea on tajuta että tumm..aihoinen ei muutu valkoiseksi eikä valkoiihoinen tummaksi.
Antakaa ihmisten olla ja pitäkää tyhmät kysymykset joskus ajatuksinanne ja tuijottakaa itseänne peilistä muiden sijasta.
Tulenko minäkin arvostelemaan rannalla että miksi sulla on noin ryppyinen iho?
Meneppäs nyt ostamaan ryppyvoiteita siitä!!
Ai että, kun on tuttu aihe. En itsekään rusketu, palan helposti. Varsinkin kun olin lapsi, nuori, niin voi hiivatti että otti aivoon ne ihmettelyt, "MITEN JOKU VOI OLLA NOIN VALKOINEN" mitenmitenmitenmiten!!!! Ja aina varsinkin samat tyypit kerta toisensa jälkeen oikein suureen ääneen ihmettelivät asiaa! Kyllä monet ihmiset on tyhmiä. Sitten oli myös "asiantuntijalausuntoja", eli "kyllä sitä ruskettuu kun on vaan ulkona ja auringossa". Just. No...nyt kun ikää on 53, niin ilokseni huomaan, että eipä iho ole kovinkaan auringossa paahtamisesta johtuen rypistynyt, toisin kuin ikätovereilla, jotka ovat jaksaneet auringossa liikaa makoilla. En vaan millään voi käsittää tyhmyyttä, että ihmetellään tällaista.
Minä en rusketu. Olen pitkään valkoinen ja heti sen jälkeen palanut. Pidän kevyesti ruskettuneesta ulkonäöstä, mutta kun vaihtoehdot on nämä, parempi pysyä kalpeana ja terveenä. Olen kyllä joskus lapsena pystynyt ruskettumaan, luulen, että akneen syömäni Roacuttan-kuuri ja muut aknehoidot ovat saattaneet muuttaa ihoa. En tiedä onko mahdollista, mutta muutos tapahtui niihin aikoihin...
Mulla on päinvastainen ihotyyppi. Rusketun helposti enkä juuri pala Suomessa.
En käytä aurinkorasvaa.
Mä en myös, mutta en myöskään pala. Ihoni on aina suomalaiseksi tummahko oliivibeige, mutta se on sellainen samanvärinen kesät talvet. Enkä ole eläissäni palanut auringossa, vaikken ole koskaan käyttänyt aurinkovoiteita.
En rusketu millään. Kuljen kesät hihattomissa ja aurinkorasvaa en ole käyttänyt vuosiin ja silti olen kesän päättyessäkin vitivalkoinen. Olen ottanut öljyttynä aurinkoa monta tuntia puolilta päivin ruskettumatta lainkaan testatakseni ruskettuisinko. En ruskettunut.
Tykkään ruskettuneesta ihosta, silloin näyttää heti jotenkin terveemmältä ja timmimmältä verrattuna tähän vitivalkoiseen ihoon, josta verisuonet erottuvat sinisinä läpi. Onneksi purkistakin saa halutessaan päivetyksen.
Minä en rusketu, vaan palan pelkästään. 5-15 minuuttia auringossa, niin ihoa kihelmöi, kuumottaa ja lopun päivää saan kärvistellä kylmän kääreen suojissa.
Mutta ei se minua haittaa, etten rusketu. En edes mitään itseruskettavia jaksa laittaa, turhia kemikaaleja vain saisi niistä. Ihoni on aika siisti, ikään nähden rypytön ja hyvässä kunnossa muuten ja se riittää minulle. Taivastelua olen saanut osakseni aina, "miten voit olla noin valkoinen", "olet tainnut olla sisällä koko kesän". Sanon aina, että ihoni ei rusketu ollenkaan vaan palaa. En ole sisällä, mutta välttelen keskipäivän aurinkoa ja pukeudun pitkiin viileisiin asuihin ja aurinkohattuun. Minä vain olen tämmöinen ja se on ihan jees.
Lähipiirissä on henkilöitä että kun näkevätkin auringon ruskettuvat ja tulee tasainen rusketus! Itselläni vaatii paljon auringossaoloa että rusketun. Minulla on vaalea, pisamainen ja punertava iho. Nyt vanhempana olen huomannut ruskettuvani helpommin mutta nuoruuden tasaiset pisamat ovat muisto vain ja pisamat jotenkin leviävät naamaan oudosti eli ne ei ole sellaisia niin tarkkarajaisia ja tummia. Lisäksi rusketukseni ei ole niin syvä kuin tuossa alussa mainitsemillani.
Yhdistyneessä kuningaskunnassa on yli 60 miljoonaa samanlaista.
Odota 10 vuotta ja kun tulee vastaanniin kysy
" Miten olet noin ryppyinen"?
😘 Itse myös lähes albiino, enkä rusketu.
Kesällä käytän doven sävyttävää vartalovoidetta välillä , koska väsyn ihmisten tuijotuksiin ...
Lastani kiusataan koulussa, koska on vaaleaihoinen.
Omasta mielestäni on ruman näköistä kun ikäiseni (40v) naiset ovat ihan oransseja ryppynaamoja 🙈... mutta vielä rumempaa on toisen ulkonäön arvostelu, joten pidän omana tietonani tämän.