Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä nimellä puhutte itsestänne lemmikeillenne?

Vierailija
27.06.2020 |

Ällöttää, kun joku puhuu (lässyttää) koiralleen, että "mamma tässä". Hyyh, pieni oksu nousee suuhun.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koiralleni äiti, ihmislapseni sisko ja veikka ja äitini on mummi. Ei tässä mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
42/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma olen mun karvalapsosille :D

Ihan vapaasti voit ap oksuilla, ei kiinnosta eikä vaikuta mun elämään mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun itsestäni kissalle ihan nimellä, mielestäni olemme kämppäkavereita emmekkä vanhempi-lapsi-suhteessa. En silti ymmärrä, miksi se että muut lepertelevät lemmikeilleen on niin "oksettavaa", äidittely, mamittelu yms. on vain yhdenlaista hellittelyä, kukin tyylillään.

Esimerkiksi minun äitini on omille lemmikeilleen äiti, kutsuu niitä minun sisaruksikseni ja itseään minun kissani mummuksi. En koe tarpeelliseksi korjata, hän lepertelee rakkailleen omalla tavallaan ja minä omallani.

Vierailija
44/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koiralleni äiti, ihmislapseni sisko ja veikka ja äitini on mummi. Ei tässä mitään ihmeellistä ole.

Näin minunkin äitini tekee, ja se on OK vaikka itse en ole omalle lemmikille äiti.

Oksettaako ap:ta ja muita samanhenkisiä kaikki lepertely ja hellittelynimet perheenjäsenille? Vai onko heidän ongelmansa eläimen inhimillästäminen? Olisi kiva kuulla perusteluja inholle, onhan "oksennus nousee suuhun" aika voimakas reaktio noin harmittomaan asiaan 🤔

Vierailija
45/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän etunimeäni, tyyliin "Maija antaa sulle kohta ruokaa"!

Näin minäkin teen, outoa kun jotkut ketjussa sanovat etteivät käytä mitään nimeä, kyllä minä ainakin juttelen kissalle vähän väliä. Sehän olisi epäkohteliasta olla vastaamatta kun toinen tulee juttelemaan.

Vierailija
46/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäalus tässä viuh *piip* *poop*. Kohteena valotolppa - maalaa kohde virtsalla! Koira ei sitä kuitenkaan ymmärrä niin on sama mitä sanoo. aiheuttaa kuitenkin hauskoja reaktioita lenkillä koiran kanssa.

Vierailija
47/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtaja

Vierailija
48/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä. En tosin sano tätä juurikaan koiralle, mutta joskus lenkillä tai julkisissa joku alkaa lässyttää koiralleni mamista. Se on vaan niin oudon kuulosta että korjaan usein että ”emäntä”. Liittyy varmaan siihen että en pidä siitä jos koiria inhimillistetään liikaa, kun silloin voi ne koiran lajityypilliset tarpeet joilta unohtua. Ehkä myös se että olen 3-kymppinen nainen ja koen yhteiskunnan taholta painetta lisääntyä, niin en tykkää siitä ajatuksesta että koira on korvike jolla paikkaisin lapsen puutetta.

Vierailija
49/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lisäksi joskus sanaa ”alpha b*tch” mutta tämä huumori ei kaikille aukea, tyttökoirista käytetään tuota sanaa jos sopii koiran luonteeseen. Eli mieluummin asetan itseni koiran maailmaan kuin inhimillistän.

Vierailija
50/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen akka, koska koirani on lemmikkini eikä lapseni.

Vierailija
51/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamuli

Hemuli

Murmeli

Maamuska

Äitisusi

Muikku

Vierailija
52/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikeilleni olen mamma, lapsilleni äiti. 

Vierailija
53/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan kutsu itseäni valkoihoiseksi heteroksi eläinten kuullen.

Vierailija
54/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mami

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme