Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mainostoimistoissa on töissä vain kauniita

Vierailija
27.06.2020 |

Ootteko huomanneet saman? Vain hyvännäköisiä, ja hieman ekstentrisiä tyyppejä on mainostoimistoissa duunissa.

Hain 7 vuotta tuloksetta graafikon töitä, päädyin pakkofreelanceriksi. Olen lihava, hiukseni ovat maantienharmaat ja eipä naamassakaan ole kehumista, vaikka ehostaisi. Päätin vaihtaa alaa koodariksi, sain työpaikan jo ennen työkkärin pikakurssin päättymistä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen melko tavallisen näköinen keski-ikäinen nainen ja mainostoimistossa töissä. Kollegani ovat kyllä monet kauniita. Et ole kyllä menettänyt kovin paljoa.

Vierailija
2/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, ja siksi en ole uskaltanut edes hakea mainostoimistoihin töihin, vaikka työ sopisi koulutukseeni. Kai se on sitä, että pitää olla myyvä kaikin puolin. Kauneus myy, seksikkyys myy jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostoimistossa työssä olevalta täytyy voida odottaa, että tämä osaa mainostaa myös itseään. Siihen kuuluu ulkonäkö.

Vierailija
4/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosotimistoala on ehkä turhin ala mitä voi olla, kokemuksesta sanon. Monet alalla työskentelevät ovat lipeviä. Markkinoinnissahan kaikki perustuu valehtelulle. Alalla ei myöskään ole tes-sopimuksia, palkkahaitari ja työolot vaihtelevat rajusti. 

Vierailija
5/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mainostoimistossa tehdään?

Vierailija
6/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehdellaan. Suunnitellaan mainoksia ja brändejä, joissa liioitellaan tuotteiden tai palveluiden ominaisuuksia ja laskutetaan asiakkaalta 500 €/h + alv. Mainostoimistojen pomot ovat usein hirveitä niskaanhengittäjiä ja potkut saa helposti. Pomon lellikit tienaa kymppitonnin kuussa. 

Vierailija
7/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut perheessäni yli 30 vuotta yritys, joka tekee mainoksia ja yritysesittelyvideoita.

Yrityksessaä tuottajana toimiva ihminen on jo yli 60-vuotias joten tähän kohtaa ei nyt tämä aloitus päde.

Vierailija
8/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mainosgraafikko ja töissä helsinkiläisessä alan yrityksessä. Olen nainen, 45-vuotias, melkoisen ruma ja painan yli 100 kg. Eli ei pelkästään kauniita ole. Mutta toki keskimäärin alalla on aika nuorta ja hyvän näköistä porukkaa.

Vierailija
9/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut perheessäni yli 30 vuotta yritys, joka tekee mainoksia ja yritysesittelyvideoita.

Yrityksessaä tuottajana toimiva ihminen on jo yli 60-vuotias joten tähän kohtaa ei nyt tämä aloitus päde.

Judi Dench on 85 ja edelleen erittäin kaunis, tietenkin omalla tavallaan.

Vierailija
10/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Judi Dench on 85 ja edelleen erittäin kaunis, tietenkin omalla tavallaan.

Okei, ehkä naiset ovat. Tämän meidän perheen yrittäjä on mies ja ihan perusjamppa. Mutta miellyttävä ja asiansa todella hyvin osaava. Lisäksi on saanut isoja firmoja asiakkaakseen ja sitä myöten tietysti aina lisää töitä ja uusiakin pokia.

Vierailija
11/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mainosgraafikko ja töissä helsinkiläisessä alan yrityksessä. Olen nainen, 45-vuotias, melkoisen ruma ja painan yli 100 kg. Eli ei pelkästään kauniita ole. Mutta toki keskimäärin alalla on aika nuorta ja hyvän näköistä porukkaa.

Ehkä ennen ei niin paljoa ulkonäköön keskitytty. Oletan että olet ollut alalla yli 20 vuotta. Nykyajan työelämä on julmaa nuorille. 

Vierailija
12/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mainosalalla työskentelevä on tehnyt itsarin. Kuvitellaan että luova työ on vapaata ja rentoa, todellisuudessa ns. "taidealat" ovat pahuuden keskittymiä. Pomot vaativat aivan älyttömiä, työviikot voivat todellisuudessa olla yli satatuntisia. Eikä mikään kelpaa. 

Vierailija
13/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehdellaan. Suunnitellaan mainoksia ja brändejä, joissa liioitellaan tuotteiden tai palveluiden ominaisuuksia ja laskutetaan asiakkaalta 500 €/h + alv. Mainostoimistojen pomot ovat usein hirveitä niskaanhengittäjiä ja potkut saa helposti. Pomon lellikit tienaa kymppitonnin kuussa. 

Ei pidä paikkaansa. Mä olen ollu etänä 3 kk enkä ole kuullu enkä nähny pomosta pihaustakaan koko aikana.

Vierailija
14/14 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on tullut huomattua, että vain kauniit ja somessa itseään brändäävät (ts. tyrkyttävät) menestyy. Ihan millä tahansa alalla, myös paskaduuneissa. Olen käynyt työkkärin "Näin brändäät itsesi" -kurssin ja sen jälkeen päätin lopullisesti syrjäytyä yhteiskunnasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi