***SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 28***
Aloitus tälle ilmeisesti edelleen helteiselle viikolle. Palailen itse myöhemmin.
Kommentit (61)
...neuvola on iltapäivällä kolmelta ja minua vaan oksettaa ja itkettää. Mieskään ei jaksa ihan ymmärtää, hänen mielestään pitää lähteä siitä ajatuksesta, että kaikki menee tällä kertaa hyvin ja jos ei mene, niin sitten surraan. Minä taas suren täällä valmiiksi sitä, että jos ei sykettä kuulukaan, jos joudun alkuviikosta kaavintaan eikä lapset pääse edes lomamatkalle, jonne meidän piti lähteä ensi viikolla.
Aamupäiväksi on tulossa vielä yllätysvieraat ja 2v.kuopus raivoaa palapeleineen lattialla ja hänenkin kanssaan meinaa pinna palaa.. Hoh hoijaa...
Kuramyyrälle lohduksi vaihdevuosipelkoihin, että yksi lääkäri sanoi kerran, että jos on monta lasta (puhuttiin silloin äidistäni), niin vaihdevuodet alkavat monesti aika myöhään, etenkin jos on aloittanut " lasten teon" ajoissa. Äidilläni oli kyllä näin..
Nyt auttamaan raivoavaa kaksiveetä, huoh!
Mittumaari rv 11+0
Puoliso " pyysi" siirtämään tililtään meille pikkuisen " rälläämisrahaa" ja kuinka ollakaan tulin vielä piipahtamaan tänne.
Kiitos Mittumaari. Mulla ne operaation jälkeiset kuukautiset olivat ihan kauheat; vuosin neidin vaippojenkin läpi. Ja nytkin supistelee ihan koko ajan. Mikäli sää pysyy tälläisenä pakkaan neidin rattaisiin ja lähden lenkille; toivottavasti kävely nyt innostaisi vuodon alkuun.
Mulla menee vatsassa ympäri kun muistelen miltä tuntui mennä ultraan ja neuvolaan tuota neitiä odottaessa. Tottakai sitä pelkää. Mä pelkäsin jo seitsemättä odottaessa; raskauden alussa vuosin aika paljon. Mutta se ei ollut mitään verrattuna siihen, mitä koin neitiä odottaessa. Iso virtuaalihali sinulle.Tulen illalla vielä katsotaan neuvolakuulumiset. Nyt lähden kauppaan ostamaan meille jotain hyvää (aloitan laihdutuskuurin vasta huomenna....).
sain juuri postia että neloselle ja vitoselle on myönnetty hoitopaikka syyskuun alusta lähtien. Pistin hoitopaikkahakemuksen kunnalle varmuuden vuoksi keväällä, kun oli pomon kanssa juttua että voisin syyskuun alusta palailla töihin. Mutta en ole vieläkään päättänyt että menenkö vai en! Mua ei edelleenkään yhtään innosta töihin meno. Olen nauttinut tästä kotona olemisesta. Tottakai rahaa tarvitaan, mutta kun lapset ovat niin hetken pieniä että haluaisin vielä olla kotona ja mahdollisesti sitten se kutonenkin saisi tulla ja vasta sen jälkeen menisin töihin. Täytyy taas miettiä tätä asiaa oikein kunnolla ja täytyy jutskata pomon kanssakin, hän kun vaan on lomalla nyt tämän heinäkuun. Oli kyllä vähän koomista kun soitin päivähoidonohjaajalle että kiitos vaan hoitopaikasta, mutta en ole vielä varma menenkö edes töihin:) Ihmettelen kyllä että miksi hänkin on päätöksen jo tehnyt kun en ole hällekään ilmoittanut muuta kuin että EHKÄ syyskuussa. Nämä nyt ovat näitä taas.
Siskoni polttariasioita ollaan hänen kaasonsa kanssa järkätty vauhdilla kuntoon. Polttarit olisi kahden viikon päästä joten kiireeksi vielä pistää. Vaikea on kivaa tekemistä keksiä kun polttariporukka on niin pieni. Ja sitten vielä se maksupuoli, kaikki kun on niin huisin kallista.
Nyt kyllä harmittaa toi työjuttu niin kovin että en muista mitä muuta pitikään kirjoittamani. Juuri kun olin saanut miehenkin innostumaan että annetaan vauvalle heti mahdollisuus. Hälle kun kerron tuosta työkuviosta niin varmasti taas siirtyy yritys. Per**na.
Medison+5
Pienet valkoiset valheet on toisinaan sallittuja eikähän tartte edes valehdella kun ei vaan ota puheeksi. Jos mies kerran vihreätä valoa näytti niin älä tilaisuuttas hukkaa.
Mittumaarin kuulumisia pikkuhiljaa odottelen, niin kovasti toivon että kaikki on kunnossa.
Meillä ei mitään erikoista tänään, illalla saan taas kuopuksen kanssa olla kahdestaan kun muu väki lähtee paloasemalle. Jospa vaikka lähtis kävelylle neidin kanssa. Eihän kärryttely tavallista lenkkiä vastaa kun mulla hartiaseutu ei tykkää tuosta työntämisestä. Liikuntaa kumminkin, vaikka heikompaakin.
Syke löytyi ja kohtu oli kasvanut hienosti, viikkoja 11+0 ja kohtu hivotteli melkein jo napaa, ei ihme, että minusta vatsa on jotenkin tullut aiemmin näkyviin kuin muissa raskauksissa. KAKSI tuntia olin neuvolassa ja mies jo soitti huolissaan sinne, kun ei saanut minuun yhteyttä ja minun hysterisoimana oli alkanut pelätä pahinta..
Mutta ihanaa, nyt voin taas hetken hengähtää, ennen kuin alan pelätä ultraa.. Kiitos jälleen kaikille, jotka ovat olleet hengessä mukana!
Mittumaari
Mittumaari. Olen käynyt muutaman kerran kurkkaamassa. Nyt voin lähteä pikkuväen kanssa vielä hetkeksi ulos. Päivällä avustimme vesikilpikonnan pelastusoperaatiossa = kaikki huushollihommat tekemättä. Mutta kerron siitä nyt sitten myöhemmin, väki odottaa ovella.
Neljästä eteenpäin olen koko ajan käynyt lueskelemassa ja odottamassa neuvolakuulumisia. Hienoa, että kaikki on hyvin. Vaikeata varmasti on, mutta nyt pitäisi päästä nauttimaan raskaudesta ja etenkin siitä lopputuloksesta sitten alkuvuodesta. Jätä stressi vähemmälle ja yritä unohtaa synkät ajatukset. Äitiyslomasi alkukin taitaa osua sopivasti joululoman aikaan eli pääset siitä sitten kotiin ja lapset saavat uuden open kevätlukukaudeksi. Joko aiotte kertoa lapsillenne vai vieläkö odottelette ultraan?
raskaasti, kun sattui valitettavasti olemaan vieressäni silloin kun valtava verenvuoto alkoi ja on siitä lähtien toivonut uutta vauvaa. Kyllä oli tyttö onnellinen! Keskimmäiselle (4v.) ei auta vielä kertoa, sillä hälle kun kertoo, niin se on sama kun laittaisi maakuntalehteemme ilmoituksen, mikään salaisuus ei pysy hänen kielensä takana. :0)
Ja tosiaan, jos kaikki hyvin menee, äitiysloma alkaa joululomilta ja kevääksi tulee lapsille uusi ope.
Kertomisesta vielä..ennen ollaan ekan neuvolan jälkeen kerrottu vauvasta aika monelle, nyt on kynnys vielä aika korkea kertoa kellekään..
Mutta voi että on huojentunut olo.
Vaan nyt toivon plussia oikein roppakaupalla kaikille, että päästään porukalla siirtymään sitten tuonne odottajiin!
Mittumaari rv 11+0 (ultra) tai rv 12+5 (neuvola)
On tosi vähälle jäänyt taas tää mun kirjoittelu. Tuntuu nyt olevan niin kiirettä, kun mieskin on ollu lomalla. Kotona ei olla paljon keretty olemaan vaan koko ajan johonkin suuntaan menossa.
Leanna:Paljon onnea plussasta!!Olipa iloinen ylläri, kun luulit ensin jo menkkojen alkaneen!!!
Minttumaari:Onnea ihanista neuvolakuulumisista. Eiköhän kaikki suju tällä kertaa hyvin loppuun asti.
Me ollaan huomenna lähdössä koko porukalla Jyväskylään viemään esikoista mun tädin luo lomailemaan. Esikoinen on siellä sitten viikon, ja haemme hänet kun lähdetään anoppilaan sit muutamaksi päiväksi. Mies on ensi viikon töissä ja sit on vielä yksi viikko lomaa tuo heinäkuun viimeinen viikko. Tyttö on lähdössä sinne anoppilaan jo keskiviikkona edeltä. Anoppi tulee hänet hakemaan täältä, joten ensi viikolla saan olla täällä vaan kahden pojan kera. Tosin meidän pesueen vilkkaimmat nämä kuopus ja kakkospoika, joten eipä taida arkea hurjasti helpottaa.
Meidän uuni hajos tänään. Ihan uskomattoman huonoa tuuria. Ensin luulin vaan et valo ei siinä pala, mut se olikin koko uuni mikä ei lämmenny. Tosi ärsyttävää. Nyt pitää sitten odotella korjaajaa paikalle. Rajottaa aika paljon ruoanlaittoa, kun ei pysty uunia käyttämään.
Mut nyt pitää mennä laittamaan kaikki valmiiksi aamua varten, kun ollaan aikaisin lähdössä. Kaikki lapsetkin ovat jo unten mailla.
Shannon+4
Terveiset puuhamaasta!
Ja kiitokset onnitteluista!!!!Olo on ihan hassu.
Muutamiin kysymyksiin vastauksia.
Autosta on ollut puhetta siitä sti kun olen kuumeillut kuudetta.Nyt kun kevään aikana niitä" vahinkoja" kävi,miehen autokuume kasvoi vuvakuumeeni rinnalla.Ihan sattumalta löytyi sitten juuri tähän saumaan sopivan hintainen ja juuri se mitä oltiin mietitty.
Testin tein koska oli lähes viikon tuhruttanut(yhä hieman sellaista ruskeahkoa,ei ollenkaan punaista)ja tiistai illalla kylpylän saunassa ihmettelin löylyssä palelua.
Menkat ei olleet edes myöhässä,raskaustestin tein oikeastaan 3+5 viikolla ja erittäin vahvasti positiivinen oli!
tähän raskauteen ei hiljaisuuteni ole liittynyt vaan yksinkertaisesti siihen että olemme olleet reissussa kaiken aikaa.
Kyllä kirjoitin että jätimme ehkäisyn pois nyt viime menkoista kokonaan ja yhdynnät ajoittui juuri otolliseen aikaan.En vain saattanut uskoa todeksi.
Toivon että kaikki menee hyvin.jännittää hirveästi.Ja Kuramyyrän tavoin jännitän vanhemmilleni ja appivanhemmilleni kertomista ja reaktioita!
Mulla on ultra 1.8 ja siihen asti yritän pitää jalat maassa ja toivoa parasta!
La on ilmeisesti 23.3.07.
Mittumaaritille onnittelut iloisista neuvolakuulumisista!
Anteeksi mahdolliset kirj.virheet.
Jotenkin niin epätodellinen ja sekava olo=)
Leanna +5 ja rv 3+6
Minttumaari:ihania uutisia!Onnex kaikki oli hyvin!
Varattiin tänään risteily,mut ei tosiaan otettu sitä mikä ensin aiottiiin,ois maksanut yli 500¿ hytti!!!
Jääpähän sentään rahaa ostellakin jotain,kun otettiin halvempi hytti.
Lapset on yhä hereillä,leikki pihassa naapurien kanssa.Tykkää välillä kesälomalla valvoa pidempään.
Meil poju 12v herää yleensä joka aamu klo 7 riippumatta monelta käy nukkumaan,muut ,taapero mukaan lukien nukkuu puoli kymmeneenkin kevyesti!
Huomenaamuna mul on hieroja,ihanaa päästä rentoutumaan.
Lumina ja lapsoset
Ja kauniita, rauhallisia unia nyt kun sait ison painon pois harteiltasi; nautihan nyt masun kasvattamisesta!
Ala Leanna hermostu meikalaisiin (siis noista pikkuhuomautuksista autosta ja hiljaisuudesta jne) ne nyt vaan on sellaista pikku ' small talkia' eli ihan harmitonta! Onnea vaan teidan koko perheelle, ja itekin toivoisin etta noin helposti oma raskautumiseni sujuis!!
Mutta taytyy kai sita pikkuhiljaa aatella terojen syontia, viel ens keskiviikkoon odotan...Viimeks tm:n jalkeen lekuri antoi heti terot kayttoon, nyt taa toinen haluis odottaa ' luonnollisia' .
Eipa tassa muuta tanaan, hiukan on ahteri kipeena autossa istumisesta, kierreltiin paikallisia pikkukylia ristiin rastiin ihan vaan huvikseen ja naytettiin tytoille ' maisemia' !
Esikon todistus tuli kans aamulla; parempi kun en siita sen enempaa puhele; tytto ite odotti parempaa ja puhelimessa sitten itki raskaat itkut! Mina hanta kylla jo ennen kokeita varoittelin, etta ote alkoi lipsua, mutta eihan tuo nyt aiteetaan kuuntele tuossa ah, niin ihanassa 14v iassa! Oli kuitenkin 11. luokassa jossa on 37 oppilasta!
Mutta nyt tuli mies kotio ja lopettelen talta puolelta
Hyvat yot kaikille!!
Kunhan vain korjasin=)
Kyllä pysyn täällä rakkaiden suurperheellisteni kanssa vaikka plussan sain.
Joskus odotuspuolellakin oli suurperheellisten listaa mutta on tainnut jonnekin hiipua ja kaikki jo saaneet vauvansa.
Ei mitään uutta auringon alla.Kauppaan täytyis lähteä.Jääkaappi loistaa tyhjyyttään reissun jäljiltä!
Aurinkoa kaikkien päivään!
Leanna+5 ja rv 4(jee!)
Uutta paivaa (taas) kuinka aika valilla tuntuu menevan niin nopeesti ja toisissa asioissa niiiinnn hitaasti!
Miehelta hajos autosta ilmastointi eilen; se on pitkaan aikaan osoittanu siita merkkeja, mutta nyt eilen paloi sitten kunnolla heh hee! Oon hokenu sille auton vaihtoa (haaveena tietty tuo 7/8 hklo) muttei viela oo antanu periks. Eihan taakaan oo kuin 5 vuotta vanha, mutta niin hirveesti kilometreja takana. Josko mekin pian kauppoihin riennettais?!
Uimakassikin pitais laittaa valmiiks' - muutama tunti viela ja lahdetaan altailemaan!
Ma en tana vuonna oo yhtaan ottanu aurinkoakaan, jotenkin ei oo viittiny itteensa paahtaa. Jos elokuussa sitten kun mieskin on lomalla?!
Serkkulapsien synttareitakin vietetaan huomenna; oon jo lahjatkin ostanu, ei tarvii miettia. 8 ja 4 vuotiaitahan nuo tytot ovat.
Eipa tassa siis tanaan kummallisempaa; kummallista kylla kolmonen on ollu hirveen energinen ja raastava pari paivaa! (mulla yleensa se rauhallisin) ei pitkat lomat kylla sovi meidan perheelle!
Mutta nyt heipat !
Onnittelut Mittumaarille hyvistä neuvolakuulumisista ja Leannalle plussauutisista !!!
Pariin päivään kun en koneelle ehtinyt niin johan alkoi tapahtua ;o) Sais tuo plussa-aalto nyt tarttua meihin muihinkin =)
Meillä ei kesäkilometrejä taida tulla tänä vuonna laisinkaan, ihan vaan tässä lähistöllä kun pyöritään. Jäi se Oulun keikkakin vaan haaveeksi, veli onneksi ensi viikolla tulee tänne etelään kyläilemään, niin nähdään silti.
Pari vuotta sitten kun enemmän ajeltiin, tais lomalla tulla liki 2000km.
Pihatyöt meillä vaan edelleen kesken, nytkin viikonloppu menee aivan taatusti niissä töissä. Uuteen aitaan on laudat tykötarpeineen jo levällään tuolla odottelemassa ja parin puun kaadosta vielä jälkiä siivottavana (toissa ilta ja eilinen pvä meni " puutöissä" ). Ja niiden jälkeen sitten terassain rakennus sekä uusi hiekkalaatikko yms... Ei tule aika pitkäksi ;o)
Marlett
Tämä viikko on mennyt lentäen. Muutenkin tuntuu että mitään ei oikein ehdi kun on koko ajan niin paljon ohjelmaa. Huushollista kyllä huomaa kanssa että siivous on hiukan vähiin jäänyt.
Hienoa että Mittumaari kaikki oli neuvolassa hyvin! Koeta nyt nauttia raskaudesta ja masun kasvattamisesta. Ihanaa kun on noin hyvä terveydenhoitaja että saapi olla sen kaksi tuntia neuvolassa juttelemassa, niin ehtii sitten käydä kaikki mieltä painavat asiat läpi. Meillä kunnassa oli yhdessä vaiheessa (onneksi ei viihtynyt kauaa) sellainen terveydenhoitaja joka aina pika pikaa tarkasti eikä mitään ylimääräistä ehtinyt jutella. Nykyään meillä onkin tosi mukava terkkari.
Nyt rupeaa vuoto loppumaan, joten kohta pääsen miehen kimppuun minäkin:) Eilen jo vähän vihjailin tuolle että kohta on kovat ajat edessä. Mielissään tietty vain että välillä minäkin monkuan:)
Mies kävi ostamassa mulle uuden pyykinkuivaustelineen. Ihan salaa, ei kertonut etukäteen mulle vaan halusi kuulemma yllättää. Osti oikein kunnon telineen mihin mahtuu paljon pyykkiä eikä sellasta pyörivää hyrrää joita mä olen rikkonut jo kaksi kappaletta. Ihana tuo mies kun noin yllättää!
Kakkonen on kaverinsa luona tänään ja kolmonen lähti äsken myös kaverille joten me ollaan täällä esikon ja kahden nuorimman kanssa keskenään. Kyllä on rauhallista ja hiljaista!
Kovasti plussatuulia kaikille+++
Medison
Voi ei!Tuli yht´äkkiä täksi illaksi ja huomisillaksi hippahippa menoa ja jään varmasti kiinni sukulaisilleni,lähimmilleni!=(
Koskaan en ole ns" normaali olossa" lasiin sylkenyt ja jos kieltäydyn siitä yhdestäkään on kysymys huulilla heti:odottaako taas?Vielä en rv 4 haluaisi jäädä kiinni...
Miten saisin lykättyä lasini miehelleni huomaamatta???
Testasin uusiksi tänään apteekin omalla.+tuli niinkuin piti,hieman vaan vaaleampi kuin eka testi joka oli herkempi(acon 10)Tänäänhän olisi vasta menkkojen pitänytkin alkaa!
Omaan napaan vaan keskityn,anteeksi!
Leanna ja 5 ja rv4 yhä vaan=)
Terkuin Hönttä,murut ja Jesse 33+3
Täällä sitä huhkitaan siivouksen merkeissä ja on kyllä kuuma. Taukoa tulin tänne pitämään.Pesukone pyörii aamusta iltaan, toivottavasti ei hajoa juuri nyt, kun on kriittiset hetket. Huomenna on meillä se hääreissu pohjoiseen päin ja kun kotiudutaan sunnuntaina, täytyy pestä vielä pari koneellista maanantaiksi mökkireissulle mukaan. Saati sitten kun palataan mökiltä, sitä pyykkimäärää... Kiltisti on kone vielä pessyt, tosin ihan kamalan rutinan kera yleensä. Keväällähän jo odotin sen hajoavan lopullisesti, mutta ei! Ja sille uudelle pyykkitelineelle olisi meilläkin käyttöä..
Hienoa Mittumaari, että kaikki on hyvin. Nyt vain vatsaa kasvattamaan.
Voi kun kuume täälläkin vaivaa, vaikka töihin pitäisi mennä ja ihan iloisena menenkin. Pikkuiselle saatiin hoitopaikka samasta päiväkodista, missä isommatkin ovat, vaikka hankalalta alkuun näyttikin. Salaa elättelen toiveita, josko isäntä unohtaisi varmuusvälineensä kotiin mökkireissulla, ovis kun oisi juuri ensi viikolla.....Toiveajattelua varmaan. Itse en kyllä ainakaan " aio " muistaa... heh heh!
Täytyy nyt jatkaa siivousta ja pitää mennä katsomaan tuota pyykkikonetta, kauhea meteli kuuluu kylppäristä.
Palailen kirjoittelemaan varmaan vasta sunnuntaina, pikaisesti ehkä aiemmin jos kerkeän.
Suviruusu
En ehtinyt eilen kirjoittelemaan sen enempää. Ja nämä seuraavatkin päivät tulevat olemaan niin kiireisiä, etten juuri ehdi koneella notkumaan. Puoliso lähtee parin tunnin kuluttua nelosen kanssa kotipaikkakunnallaan
käymään; tulevat sunnuntaina tai maanantaina.
Omat kuukautiseni vaan hankkivat; kunnon vuoto ei ole vieläkään alkanut. Mulla olivat jo nuo edellisetkin kuukautiset tavallista niukemmat, joten oletin näiden nyt sitten olevan todelliset " niagarat" . Voihan olla, että tämän päivän sisällä vuoto alkaakin, mutta se vaihdevuosipeikko kyllä kalvaa mieltä. Mun on pakko tilata piakkoin se lääkäriaika. En ole ehtinyt koko kesänä käymään lenkillä, kuin muutaman kerran. Ja painoakin on tullut jonkinverran lisää. Otan nyt itseäni niskasta kiinni; ensin siistin tuon syömiseni ja alan heti puolison kotiuduttua lenkkeilemään. En tiedä, onko siitä vauvanyrittämiseen mitään hyötyä, mutta ei noista jutuista mitään terveydellistä haittaakaan ole.
Sydämelliset onnittelut Leannalle vielä kerran. Muistelin eilen saunassa omia tuntemuksiani kun kuudes ilmoitti tulostaan. Mua pelotti ihan hirveästi kertoa mun vanhemmille; heidän mielestään se kaksi lasta olisi ollut hyvä juttu. Mulla olivat jo raskauspahoinvoinnit alkaneet, kun sitten paljastin äidille salaisuuden. Mitään riemunkiljahduksia ei uutiseni todellakaan herättänyt. Nyt aina välillä, kun vanhempani kehuvat tyttöä, niin joskus tekisi mieli kommenoida tätä jäätävää alkua. No, samalla lailla he suhtautuivat neljännen, viidennen jne. odotukseen. Liika on liikaa.
Muu väki heräilee. Menen vielä hetkeksi armaani seuraan, ennenkuin hän lähtee.