Minkä tyyppisen ihmisen kanssa et halua pitää yhteyttä?
Kommentit (49)
Mä kerään ympärilleni sellaisia ihmisiä jotka sopivat tapaamisen ja kun koetan soittaa heille tapaamis ajankohtana niin he eivät vastaa puhelimeen tai soita takaisin, taikka peruvat tapaamisen johonkin "hyvään" syyhyn kuten krapulaan vedoten. Ihmiset ilmeisesti kuvittelevat ettei minulle vapaa-aika ole tärkeää. Olen alkanut poistamaan tällaiset ihmiset järjestelmällisesti kavereistani.
Sellainen joka vinkuu puoli tuntia heti tapaamisen alkuun kun ei olla nähty niin pitkään aikaan ja mä olen varmaan hirveän kiireinen etten ehdi pitää hänenlaiseensa ihmiseen yhteyttä... Toisin sanoen itsesäälissä velloja.
En jaksa kiukuttelijoita, draamalijoita, valittajia tai ilkeiitä ihmisiä.
Disclaimerinä tähän että tottakai kuuntelen ystävieni huolia ja murheita enkä oleta kenenkään olevan aina iloinen ja hyväntuulinen. Puhun nyt ammattivalittajista joilla ei koskaan ole mikään asia hyvin.
Kiusaajien ja kiltteyttä hyväksikäyttävien ihmisten sekä kaksinaamaisten.
Minä olen jostain syystä saanut ympärilleni pari ihmistä, joilla on tarve vittuilevaan sävyyn kommentoida minun ulkonäköäni. Näihin ei kiinnosta pitää yhteyttä. Eivät hauku suoraan, mutta välillisesti. Esimerkiksi toisella näistä on tapana haukkua kaikki blondit naiset minulle suureen ääneen, vaikka minäkin olen blondi.
Sellaisen, joka on kovin materialistinen arvomaailmaltaan ja välittää lähinnä rahasta, talosta, autoista, mökeistä, matkoista ym. Pinnallinen.
Sellaisen, jolla on vain yksi puheenaihe (kuten vaikka lapset), jonka ympärillä koko elämä pyörii. Tylsä.
Sellaisen, joka vain valittaa ja käyttää toisia likaämpärinään. Raskas ja itsekäs.
Ja sitten ne itsedtäänselvyydet, kuten väkivaltaiset, vaaralliset ym.
Itserakkaat ihmiset. Niitä ei jaksa yhtään.
”Sanojien”, joka tietää toisten asiat paremmin kuin henkilö itse, töksäyttelee ja voi sanoa vaikka kuinka pahasti. Usein sitten vielä muka huumorin varjolla.
Suhtaudun nykyään varauksellisesti sydämellisiin ihmisiin. Työpaikallani on ihanan symppis tyyppi, joka ottaa kaikki uudet työntekijät vastaan avuliaasti ja avoimesti. Hän saa jokaisen tuntemaan itsensä tärkeäksi ja kuuntelee ja auttaa. Kun olen hänet nyt kymmenen vuotta tuntenut ja päässyt näkemään eri yhteyksissä töissä ja vapaalla, olen nähnyt kuinka ikävä ihminen hän on selän takana. Puhuu pahaa ja valittaa asioista ja ihmisistä, joiden edessä ja julkisissa tilanteissa on mielin kielin. Hyi että, inhottaa aina, kun näen, että hän on taas kietonut uuden työntekijän pauloihinsa..
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jostain syystä saanut ympärilleni pari ihmistä, joilla on tarve vittuilevaan sävyyn kommentoida minun ulkonäköäni. Näihin ei kiinnosta pitää yhteyttä. Eivät hauku suoraan, mutta välillisesti. Esimerkiksi toisella näistä on tapana haukkua kaikki blondit naiset minulle suureen ääneen, vaikka minäkin olen blondi.
Tiedän ihmistyypin, en tykkää eikä yhteydenpito kiinnosta. Yksi aina naureskeli mulle julkkisten epäsymmetrisiä kasvoja ja korosti kuinka hänestä kasvojen symmetria on kaunista. No, mulla sattuu olemaan huomattavan epäsymmetriset kasvot... Ja muitakin vastaavia kommentteja on laukonut. Sitten hän vielä ihmettelee miksi en hänen seurastaan välitä.
Sellaisten, jotka valittavat aina samoista asioista elämässään. Jos heille yrittää esittää jotain ratkaisuvaihtoehtoja, ei mikään käy koska "sit ku, mut ku, ei se kannata kuitenkaan" jne. Eli aina löytyy tekosyy jatkaa epätyydyttävässä tilanteessa. Ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen joka pitää ihmisiin yhteyttä vain hyötyäkseen heistä jotenkin.
No mistä muusta syystä? Jos et halua saada seuraa miksi pitäisit yhteytä?
Ap tässä itse ihmettelee, miksi vain harvat ihmiset haluavat pitää yhteyttä yllä. Olen päätellyt, että mahdan mennä liikaa ihon alle, koska kysyn ihmisiltä, että mitä kuuluu? Mahtaako mun yksinäisyys paistaa liikaa läpi? Juttuseuraa vaan haluan. Ja haluan kait auttaa liikaa. Oon varmaan tungetteleva. Kysyispä joskus minultakin joku, että mitä kuuluu? En antais tunkiokuormaa päälle.
Minua ärsyttää ihmiset, jotka koko ajan kerjäävät itsetunnolleen nostetta. Esimerkiksi voivottelevat kovaan ääneen olevansa lihavia, vaikka eivät ole. Tällaisia en jaksa tavata usein.
Mun ex ei ikinä suvainnut minkäänlaista negatiivista puhetta itsestään, vaikka olisi siis asian tuonut ihan nätistikin esille. Jos hän vaikka loukkasi minua tai tulin surulliseksi jostain miten hän kohteli minua, en olisi saanut ikinä kertoa omia tunteitani. Hän jäi kiinni mm. pettämisestä ja jotenkin käänsi keskustelen siihen miten minun itkemiseni asiasta pilaa hänen päivänsä. Olen alkanut miettiä, että taisi olla narsisti kyseessä.
Kaveri, jolle kaikki on draamaa ja loukkaantuu joka asiasta. Jos en esim. pidä samasta mekosta kuin hän niin loukkaantuu, ja saattaa olla kuukauden puhumatta.
kasvotusten mielin kielin, selän takana puukottaen.
💀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen joka pitää ihmisiin yhteyttä vain hyötyäkseen heistä jotenkin.
No mistä muusta syystä? Jos et halua saada seuraa miksi pitäisit yhteytä?
Huonolla tavalla.. ottaa mutta ei anna. Käyttää siis muita vain omaksi hyödykseen.
Enpä oikeastaan minkään tyyppisen. Ei vaan jaksa.