Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä tieto: Suomessa ainakin jo satoja, ehkä tuhansia, koronaan pysyvästi sairastuneita! Fb-ryhmä perustettu.

Vierailija
27.06.2020 |

Facebookissa on ryhmä, jossa koronaan pysyvästi sairastuneet vaihtavat kokemuksia. Eli sairauden oireet eivät ole poistuneet, vaikka taudin alkamisesta on jo aikaa. Nuoria ihmisiä, osa joutunut työkyvyttömiksi. Helsingin Sanomissa tänään myös juttua. Miksei tätä asiaa tuoda enemmän esiin?

Kommentit (246)

Vierailija
81/246 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli jälkitautina (tai voi olla koronainfektion oirekin) reaktiivinen artriitti eli niveltulehdus polviin. Sairastin lievän koronan maaliskuussa (tartunta tod näk ulkomaassa helmikuussa) ja polvinivelet turposivat huhtikuussa. Välillä olin täysin liikuntakyvytön. Saa nähdä kauan tämä jatkuu, vai paraneeko enää koskaan. :(

Vierailija
82/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Suomen facebook-ryhmässä on satoja jäseniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuositus olisi nyt paikallaan.

Vierailija
84/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa näistä ei ole virallisesti sairastanut koronaa eli oireet on olleet, mutta THL:n ohjeen mukaisesti ei testattu, koska ei tarvinnut tehohoitoa.

Tai on voitu testata, mutta testit näyttäneet väärää negaa, niinkuin minullakin.

Mulla vasta neljäs sairaalassa otettu testi näytti positiivista ja tämä positiivinen testi otettiin kurkusta, aiemmat nenänielusta.

Teholle joutuessani lääkäri sanoi, että 30-50% testeistä voi antaa väärän negatiivisen vastauksen.

Tuohan on kauheaa!

Myös sen kuuluisan kiinalaisen lääkärin testi oli viikkoja negatiivinen.

Vierailija
85/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuttavat ko kroonisesti sairastuneet edelleen/ajoittain?

Vierailija
86/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartuttavat ko kroonisesti sairastuneet edelleen/ajoittain?

Sitä ei tiedetä.

Vierailija
87/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ( 32v) perusterve, sairastui koronaan maaliskuun lopulla. Vieläkin kuumeilua, nivelkipuja,väsymistä. Testit näyttävät negatiivistä. Ei jaksa oikein mitään.

Vierailija
88/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa tuulla uutisena nyt, jos tosiaan lukee vain suomalaisia valtavirtamedioita. Muualla tästä on kirjoitettu huhti-, ja toukokuussa jo. Huhtikuussa tiedettiin Koreasta jo varmuudella, että jotkut sairastuneet sairastuvat uudestaan, eli ei tule immuniteettiä. Amerikkalaiset ovat viime kuussa kirjoittaneet paljonkin, millaisia pysyviä vammoja jotkut ihmiset saavat, myös nuoret, terveet urheilijat. Arpikudosta keuhkoihin (et siis hengitä sillä keuhkon osalla enää), hermostovikoja, ja myös aivovaurioita, jotka ovat muuttaneet ihmisten käytöstä. Toki jälkimmäinen on epämääräisempi.

HS ja Yle nyt ei vaan riitä, ei tässäkään asiassa.

Huoh! Yhäkö levität tätä valheellista tietoa? On uutisoitu jo vaikka kuinka monta kertaa, että tämä Etelä-Koreassa tapahtuneet luullut uudelleensairastumiset johtuivat virheestä testausprosessissa! Todellisuudessa uudelleensairastumisia ei tapahtunut!

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6477e026-a135-4e9c-98a8-da4c55dca4a0

Niin, ovat kroonisesti sairastuneita....

No eivät kuitenkaan ole  tämän hetkisen tiedon mukaan kroonisesti sairastuneita (elävään) koronavirukseen. Eivätkä siten kykene tartuttamaan muita.

Sairastumisen aiheuttamista mahdollisista vaurioista toipuminen on sitten asia erikseen. Mutten itse kutsuisi sitä krooniseksi koronaksi.

Vierailija
89/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin muutama vuosi sitten astmaatikkona keuhkokuumeen enkä ole palannut ennalleni nuoresta iästä huolimatta. Bakteeri kyllä poistui mutta keuhkot jäivät huonoon kuntoon eivätkä ole koskaan palautuneet. Kauan vedottiin siihen, että kuuluu asiaan keuhkokuumeen jälkeen mutta lopulta tehtiin tutkimukset ja vaihdettiin lääkitys ja tilanne parani jonkin verran, mutta edelleen jäädään kauas keuhkokuumetta edeltäneistä pef-arvoista ja sen kyllä tuntee.

Vierailija
90/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin perusterveenä keuhkokuumeen neljä vuotta sitten, ei ollut edes paha, kotona sairastin enkä joutunut sairaalaan. Silti kesti monta kuukautta toipua kokonaan. Enpä tajunnut siitä mitään numeroa tehdä, luulin, että on ihan normaalia pitkä toipumisaika vakavasta infektiosta. Pitää malttaa vaan levätä ja ottaa rauhallisesti. Ei parin kuukauden jälkeen voida tietää, ovatko oireet kroonisia eli kestävät loppuelämän, vai tuleeko parantuminen tapahtumaan hiljalleen.

Vierailija
91/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa näistä ei ole virallisesti sairastanut koronaa eli oireet on olleet, mutta THL:n ohjeen mukaisesti ei testattu, koska ei tarvinnut tehohoitoa.

Tai on voitu testata, mutta testit näyttäneet väärää negaa, niinkuin minullakin.

Mulla vasta neljäs sairaalassa otettu testi näytti positiivista ja tämä positiivinen testi otettiin kurkusta, aiemmat nenänielusta.

Teholle joutuessani lääkäri sanoi, että 30-50% testeistä voi antaa väärän negatiivisen vastauksen.

Onko sulla käyny mielessä, että saatoit saada sen ravaamalla niissä testeissä ja sairaalassa. Just a thought.

Vierailija
92/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, se mikä sairastuttaa ihmiset on liian kova stressi - jota monikin virus aiheuttaa, esim. HIV.

Perimän mukaisen alttiuden lisäksi, tyypillisesti kroonisen tulehduksellisuuden laukaisuun vaikuttaa persoonallisuus ja sen mukaiset elämäntavat, esim. kehon kunnioituksen puute ja ylisuorittaminen.

Infektio - esimerkiksi korona - vain tuo tämän elimistön heikon kohdan esille, kun tekijöitä riittävästi kasaantuu.

Epäasiallista syyllistämistä tuollaiset puheet.

Sinä elät ilmeisesti siinä uskossa että voit jotenkin mielen voimalla välttää kaikki tartunnat? Sekoitat iloisesti somaattiset ja psykosomaattiset sairaudet keskenään.

Itse uskon lääketieteeseen ja analytiikkaan, terveellisiin elämäntapoihin, en toiveajatteluun ja asioiden psygologisointiin.

Vierailija
93/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, se mikä sairastuttaa ihmiset on liian kova stressi - jota monikin virus aiheuttaa, esim. HIV.

Perimän mukaisen alttiuden lisäksi, tyypillisesti kroonisen tulehduksellisuuden laukaisuun vaikuttaa persoonallisuus ja sen mukaiset elämäntavat, esim. kehon kunnioituksen puute ja ylisuorittaminen.

Infektio - esimerkiksi korona - vain tuo tämän elimistön heikon kohdan esille, kun tekijöitä riittävästi kasaantuu.

Ei. Miten kehtaat syyllistää koronaan sairastuneita ja vaikeita jälkioireita potevia että se olisi heidän syynsä?? Etkö kykene tuntemaan lainkaan myötätuntoa?

Vierailija
94/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama vuosi sitten ihan joku normiflunssa (yskää,nuhaa, väsymystä,heikotusta, lämpö ei noussut missään vaiheessa) Kesti pari kuukautta, välillä helpottaen välillä taas oireet palasi ja voimat oli pois. Yskin monta viikkoa. Sain sitten vielä poskiontelontulehduksen ja korvatulehduksen jälkitautina ja näihin antibiootin. Antibiotin jälkeen meni joku viikko kun alkoi olla normi olo. Että kyllä se tauti voi pitkittyä ilman sen suurempaa mysteerivirusta.

Vierailija
95/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä psykiatrisessa sairalassa ja huhti-toukokuussa oli pahin korona vaihe meneillään. Kaikki positiiviset meillä testattiin viikottain. Joillain viirus pysyi elimistössä jopa 11 viikkoa. Mutta sitten lopulta toipuivat. Mielestäni ei kyllä voi vielä puhua kroonisesti koronaan sairastuneista. Taudin seurauksena voi olla jos jonkinlaista vaivaa, mutta mitenkään ei voida tietää ovatko loppuelämänsä positiivisia. Tuskin. Toipumiseen voi hyvinkin mennä kuukausia.

Vierailija
96/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli muutama vuosi sitten ihan joku normiflunssa (yskää,nuhaa, väsymystä,heikotusta, lämpö ei noussut missään vaiheessa) Kesti pari kuukautta, välillä helpottaen välillä taas oireet palasi ja voimat oli pois. Yskin monta viikkoa. Sain sitten vielä poskiontelontulehduksen ja korvatulehduksen jälkitautina ja näihin antibiootin. Antibiotin jälkeen meni joku viikko kun alkoi olla normi olo. Että kyllä se tauti voi pitkittyä ilman sen suurempaa mysteerivirusta.

Mullakin on ollut nivelkipuja ja muita oireita jopa 1-2 kk flunssan jälkeen. Ei korona ole tosiaankaan ensimmäinen virus, josta jää pidemmäksi aikaa joillekin vaivoja.

Vierailija
97/246 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella surullista.

Vierailija
98/246 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa tuulla uutisena nyt, jos tosiaan lukee vain suomalaisia valtavirtamedioita. Muualla tästä on kirjoitettu huhti-, ja toukokuussa jo. Huhtikuussa tiedettiin Koreasta jo varmuudella, että jotkut sairastuneet sairastuvat uudestaan, eli ei tule immuniteettiä. Amerikkalaiset ovat viime kuussa kirjoittaneet paljonkin, millaisia pysyviä vammoja jotkut ihmiset saavat, myös nuoret, terveet urheilijat. Arpikudosta keuhkoihin (et siis hengitä sillä keuhkon osalla enää), hermostovikoja, ja myös aivovaurioita, jotka ovat muuttaneet ihmisten käytöstä. Toki jälkimmäinen on epämääräisempi.

HS ja Yle nyt ei vaan riitä, ei tässäkään asiassa.

Huoh! Yhäkö levität tätä valheellista tietoa? On uutisoitu jo vaikka kuinka monta kertaa, että tämä Etelä-Koreassa tapahtuneet luullut uudelleensairastumiset johtuivat virheestä testausprosessissa! Todellisuudessa uudelleensairastumisia ei tapahtunut!

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6477e026-a135-4e9c-98a8-da4c55dca4a0

Niin, ovat kroonisesti sairastuneita....

No eivät kuitenkaan ole  tämän hetkisen tiedon mukaan kroonisesti sairastuneita (elävään) koronavirukseen. Eivätkä siten kykene tartuttamaan muita.

Sairastumisen aiheuttamista mahdollisista vaurioista toipuminen on sitten asia erikseen. Mutten itse kutsuisi sitä krooniseksi koronaksi.

Lapakkozombi?

99/246 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on karkuun päässyt biologinen ase. Siksi siihen on reagoitu toisaalta niin voimakkaasti, ja toisaalta viruksen luonne on koko ajan ollut epäselvä kaikille. Kuoleeko siihen kaikki vai onko kyse tusinaflunssasta. Nyt näyttää siltä, että se on jotakin siltä väliltä, mutta siihen liittyy pelottavia ominaispiirteitä, kuten juuri tuo pesiytyminen elimistöön - siitä ei parana ikinä. Luonnollisista influenssaviruksista paranee, elimistö pystyy poistamaan viruksen lopulta.  

Virus on joko USA:n tai Kiinan tekemä. Itse uskon, että amerikkalaisten käsialaa, koska heti tilanteen alkuvaiheessa niin Kiinan ulkoministeriö kuin myös Venäjän sotilastiedustelu sanoivat viruksen olevan peräisin laboratoriosta. 

USA oli aluksi kusisukassa hipihiljaa. Vasta kun virus alkoi massiivisesti levitä, aloittivat amerikkalaiset valtavan propagandaoperaation, että virus on kiinalaisesta laboratioriosta lähtöisin. 

Tätä puoltaa myös Venäjän halu lähettää armeijan biolgisten aseiden torjunnan henkilökuntaa ympäri maailmaa. Kustannuksia säästämättä. 

Let's face it: kyseessä oli operaatio virusnäytteiden pyydystämiseksi eri maista. Jotta nähtäisiin onko ns. Amerikka-mielisissä maissa samaa virusta kuin muualla. Venäläiset olivat isosti läsnä Italiassa, Balkanilla ja myös Ranskaan ja USA:n tehtiin avustuslentoja. 

Jos kyseessä olisi ollut siviiloperaatio, Venäjä olisi halutessaan voinut tarjota apua siviilipuolen organisaatioiden kautta. Miksi ne armeijan lähettää terveydenhoidon tehtäviin. 

klo

Edelleen epäilyksiä herättää se, että se virus iskee erityisesti miehiin. Se on suunniteltu iskemään miehiin. Miksi? Koska miehet tyypillisesti vastaavat maanpuolustuksesta ja kaikilla maailman aseilla on ensisijaisesti tarkoitus tappaa miehiä. 

Tuli sitten vähän maanantaikappale sieltä labrasta. Kun eiväthän ne yli 85-vuotiaat ukkelit maanpuolustuksellisesti hirveän merkittävä ryhmä ole.

Labrakarkulainen tämä voi olla juurikin siksi, kun ei ole erityisen tappava samalla tavalla, kuin pernarutto tai ebola. Olisi siksi käsitelty huolettomasti?

Vierailija
100/246 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sairastin myös todella pitkään, yli kaksi kuukautta. Nyt olen ollut yli kuukauden terve mutta edelleen tulee päiviä jolloin makuaisti menee, hengästyn helposti ja migreenit iskevät. Tälläistä ei ollut ennen koronaa.

Onko muita?

Ja olen siis perusterve. Veriryhmä A.

Itse sairastin myös koronan. Perusterve olin, veriryhmä O- Olin pitkään teholla ja sairaalassa. Munuaiset ja keuhkot vaurioituivat. Joudun myös turvautumaan pyörätuoliin. Hengästyn helposti, keuhkoihin sattuu, migreenejä ollut myös tiheästi, väsyttää koko ajan ja ruokahalu on olematon, kun makuaistia ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän